Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Op donderdag 17 maart zetten VRT, DPG Media en Mediahuis een hele dag hun schouders onder Consortium 12-12. Adverteerders en bedrijven worden uitgenodigd om te steunen.
De deadlines voor de inzending van AMMA-dossiers in 15 categorieën komen zeer dichtbij. Alle details vindt u hier.
Ondertussen draaien alle mediabedrijven op volle kracht. MediaSpecs helpt alle professionals een goed zicht te krijgen op de diversiteit en de rijkdom van het media-aanbod.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/03/2022
|
|
|
|
|
|
Om een beeld te schetsen van wat de resultaten zijn van de TV-kijkers- en adverteerdersmarkt van 2021 presenteerde VIA tijdens een webinar zijn TV Report. De presentatie hiervan gebeurde door Yassine Majid (RMB) en Pauline Madhloom (DPG Media).
Lees meer
|
|
|
|
Voor het zevende jaar op rij bekronen de Best Brands Awards de favoriete merken van de Belgen in 21 verschillende sectoren. De namen van de winnaars werden bekendgemaakt tijdens de gala-avond die plaatsvond in Docks Dome op 10 maart.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft voornamelijk geprofiteerd van een groeiende lezersmarkt en reclamemarkt en realiseerde een omzet van 300,2 miljoen euro, een stijging met 17,1% tegenover 2020.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux maakte zijn jaarresultaten voor 2021 bekend. Ondanks internationale lockdowns kende de OOH-reclameregie een stijging van de omzet met 18,7%, voornamelijk dankzij digital out-of-home.
Lees meer
|
|
|
|
Gebruikers zijn tevreden over BRUZZ. Dat blijkt uit een waarderingsonderzoek dat BRUZZ liet uitvoeren. De respondenten gaven een gemiddelde score van 7,8 op 10. "We gaan nu aan de slag met de kritische punten die opduiken in het onderzoek."
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De nieuwe Audio Time-studie is zojuist verschenen. Deze studie van het CIM berekent het aandeel van alle soorten audio in ons dagelijkse luistervolume: radio, podcast, muziekstreaming, enzovoort.
Lees meer
|
|
|
|
Het aandeel van audio in onze activiteiten neemt toe: Belgen besteden nu ongeveer 5 uur per dag aan het luisteren naar radio, muziekstreaming of podcasts. Tussen 2017 en 2021 is de luistertijd met maar liefst 40 minuten toegenomen.
Lees meer
|
|
|
|
De Audio Time-studie van het CIM werd gelanceerd tijdens de Soniq Awards en kreeg daar de aandacht die ze verdiende. Het gaat om een onderzoek dat in het derde kwartaal van 2021 online gevoerd werd bij bijna 3.500 respondenten tussen 12 en 74 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Vandaag ligt het niveau met een kijkgemiddelde van 24 minuten net boven de 21 minuten die gemiddeld voor 2022 zijn gemeten, maar ver onder de 47 en 65 minuten in respectievelijk het Noorden en het Zuiden op de slechtste momenten van de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
|
Op donderdag 17 maart zullen radio, tv en online helemaal in teken van steun voor Oekraïne staan. VRT, DPG Media, SBS en Mediahuis willen de sterk levende solidariteit nog meer versterken.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer en verschillende themazenders steunen eveneens het Consortium 12-12 met een 30-seconden spot. Met deze actie roept de reclameregie op tot donaties voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De wereldfederatie van adverteerders WFA (met o.a. de UBA) heeft een enquête gehouden onder haar leden om inzicht te krijgen in de reacties van multinationals met betrekking tot hun media- en marketinginvesteringen in Rusland.
Lees meer
|
|
|
|
U kan als mediabureau, reclameregie, reclamebureau, adverteerder of onderzoeksbureau uw dossier indienen in 15 categorieën om mee te dingen naar een AMMA. Die worden uitgereikt op 16 juni in Brussels Expo.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
15 maart 2022 | 11:00 - 12:00
|
17 maart 2022 | 09:00 - 12:30
|
23 maart 2022 | 13:30 - 17:00
|
24 maart 2022 | 12:00 - 18:00
|
24 maart 2022 | 14:30 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|