MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Op donderdag 17 maart zetten VRT, DPG Media en Mediahuis een hele dag hun schouders onder Consortium 12-12. Adverteerders en bedrijven worden uitgenodigd om te steunen.

De deadlines voor de inzending van AMMA-dossiers in 15 categorieën komen zeer dichtbij. Alle details vindt u hier.

Ondertussen draaien alle mediabedrijven op volle kracht. MediaSpecs helpt alle professionals een goed zicht te krijgen op de diversiteit en de rijkdom van het media-aanbod.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

14/03/2022

“Nothing to hide, ik geloof in transparante markten en ik denk dat dat ook geldt voor de TV-industrie” – VIA presenteert zijn TV Report 2021

Om een beeld te schetsen van wat de resultaten zijn van de TV-kijkers- en adverteerdersmarkt van 2021 presenteerde VIA tijdens een webinar zijn TV Report. De presentatie hiervan gebeurde door Yassine Majid (RMB) en Pauline Madhloom (DPG Media).

Lees meer
 

Best Brands Awards 2022: het klassement van de favoriete merken van de Belgen

Voor het zevende jaar op rij bekronen de Best Brands Awards de favoriete merken van de Belgen in 21 verschillende sectoren. De namen van de winnaars werden bekendgemaakt tijdens de gala-avond die plaatsvond in Docks Dome op 10 maart.

Lees meer
 

Roularta haalt kaap van 300 miljoen euro omzet en boekt recordjaar

Roularta heeft voornamelijk geprofiteerd van een groeiende lezersmarkt en reclamemarkt en realiseerde een omzet van 300,2 miljoen euro, een stijging met 17,1% tegenover 2020.

Lees meer
 

De omzet van JCDecaux steeg met 18,7% in 2021

JCDecaux maakte zijn jaarresultaten voor 2021 bekend. Ondanks internationale lockdowns kende de OOH-reclameregie een stijging van de omzet met 18,7%, voornamelijk dankzij digital out-of-home.

Lees meer
 

Waarderingsonderzoek van BRUZZ toont goede resultaten

Gebruikers zijn tevreden over BRUZZ. Dat blijkt uit een waarderingsonderzoek dat BRUZZ liet uitvoeren. De respondenten gaven een gemiddelde score van 7,8 op 10. "We gaan nu aan de slag met de kritische punten die opduiken in het onderzoek."

Lees meer
 

Jobs

Client Services Executive (cross media planner)
Var
Meer jobs
 
 

Het CIM publiceert de eerste editie van Audio Time

De nieuwe Audio Time-studie is zojuist verschenen. Deze studie van het CIM berekent het aandeel van alle soorten audio in ons dagelijkse luistervolume: radio, podcast, muziekstreaming, enzovoort.

Lees meer
 

CIM Audio Time

Het aandeel van audio in onze activiteiten neemt toe: Belgen besteden nu ongeveer 5 uur per dag aan het luisteren naar radio, muziekstreaming of podcasts. Tussen 2017 en 2021 is de luistertijd met maar liefst 40 minuten toegenomen.

Lees meer
 

Seen from Space: Het disproportionele universum van audio streaming

De Audio Time-studie van het CIM werd gelanceerd tijdens de Soniq Awards en kreeg daar de aandacht die ze verdiende. Het gaat om een onderzoek dat in het derde kwartaal van 2021 online gevoerd werd bij bijna 3.500 respondenten tussen 12 en 74 jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Oorlog in Oekraïne minder druk gevolgd dan corona

Vandaag ligt het niveau met een kijkgemiddelde van 24 minuten net boven de 21 minuten die gemiddeld voor 2022 zijn gemeten, maar ver onder de 47 en 65 minuten in respectievelijk het Noorden en het Zuiden op de slechtste momenten van de coronacrisis.

Lees meer
 

Op 17 maart slaan VRT, DPG Media, SBS en Mediahuis de handen in elkaar voor solidariteit

Op donderdag 17 maart zullen radio, tv en online helemaal in teken van steun voor Oekraïne staan. VRT, DPG Media, SBS en Mediahuis willen de sterk levende solidariteit nog meer versterken.

Lees meer
 

Consortium 12-12 blijft groeien: ook Transfer roept op tot steun

Transfer en verschillende themazenders steunen eveneens het Consortium 12-12 met een 30-seconden spot. Met deze actie roept de reclameregie op tot donaties voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Lees meer
 

WFA vraagt bedrijven om media-investeringen in Rusland te beperken

[Provided by PUB] De wereldfederatie van adverteerders WFA (met o.a. de UBA) heeft een enquête gehouden onder haar leden om inzicht te krijgen in de reacties van multinationals met betrekking tot hun media- en marketinginvesteringen in Rusland.

Lees meer
 

AMMA: Wijziging deadline indienen dossiers

U kan als mediabureau, reclameregie, reclamebureau, adverteerder of onderzoeksbureau uw dossier indienen in 15 categorieën om mee te dingen naar een AMMA. Die worden uitgereikt op 16 juni in Brussels Expo.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: Sports advertising effectiveness in Europe
15 maart 2022 | 11:00 - 12:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 maart 2022 | 09:00 - 12:30
UBA Academy: Media Measurement
23 maart 2022 | 13:30 - 17:00
Omnichannel & E-Commerce Congress
24 maart 2022 | 12:00 - 18:00
CommPass Starters Kit: Traditional Metrics
24 maart 2022 | 14:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.