Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Include/Exclude – Nieuwe handige manier om de juiste media te filteren uit de meer dan 5.500 media in MediaSpecs.
Bijvoorbeeld alle websites over mode, met de media in Luxemburg (include) of juist zonder dezelfde media uit Luxemburg (exclude).
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
07/03/2022
|
|
|
|
|
|
Roularta Media Group heeft de overname van New Skool Media, waarvan het portfolio 20 magazinemerken in Nederland telt, afgerond. De Autoriteit Consument & Markt heeft de transactie onvoorwaardelijk goedgekeurd.
Lees meer
|
|
|
|
Het Belgische politieke tijdschrift, dat financiële moeilijkheden ondervindt, heeft voldoende fondsen en abonnementen verzameld om zijn "reddings- en herschikkingsplan" uit te voeren. Het volgende nummer is voorzien voor midden april.
Lees meer
|
|
|
|
Het bereik van BX1 is in 2021 aanzienlijk gegroeid, zo blijkt uit een studie van AQ Rate. "Elke dag kijken meer dan 156.000 Brusselaars naar onze tv-programma's."
Lees meer
|
|
|
|
10 van de toonaangevendste Europese media rond LGBTQIA+ hebben samen ELMA gevormd, de European LGBTQIA+ Media Association, en beogen zo een klankbord te geven aan de bekommernissen van de community en hun zichtbaarheid te vergroten.
Lees meer
|
|
|
|
Technologie- en dataplatform Channel Factory heeft zopas een lokaal kantoor geopend. Dat komt onder leiding te staan van Fabien Bourgies (voormalig marketingdirecteur van Pernod Ricard en media-expert bij Publicis).
Lees meer
|
|
|
|
Olivier Van Zeebroeck verlaat na 14 jaar in samenspraak met DPG Media het bedrijf. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de digitale advertentiemarkt, eerst voor Medialaan en vervolgens voor DPG Media in België.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BAM, DMA en UMA trekken de nieuwe editie van de Matrix-studie op gang. Het gaat om de 12de editie van de studie, die als doel heeft om de grootte van digital in de totale adspend en de verdeling van de verschillende digitale kanalen mee te geven.
Lees meer
|
|
|
|
Maxus, dat deel is van GroupM, blikt terug op haar nieuwe aanwervingen en shifts binnen het team in 2021. "We zijn blij dat Maxus blijft uitbreiden en nieuwe leuke mensen mag verwelkomen", aldus het media-agentschap.
Lees meer
|
|
|
|
LVTPR blijft ook in 2022 aan boord bij Groep IDEWE. Sinds begin 2021 verzorgt het PR-bureau voor Corporate & Lifestyle PR de public relations en een deel van de contentcreatie voor de owned communicatie van IDEWE.
Lees meer
|
|
|
|
Dankzij de gegevens van de CIM Internetstudie kan men het relatieve belang van online nieuwsberichten van elk van de 7 dagen van de week beoordelen. De belangrijkste bevinding is dat deze op weekenddagen minder worden gelezen dan op weekdagen.
Lees meer
|
|
|
|
Het Institute of Practitioners in Advertising (IPA) publiceerde zopas de vierde editie van 'Making sense', een document dat een overzicht geeft van het commerciële medialandschap in het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer
|
|
|
|
|
VRT, DPG Media en SBS zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Oekraïne. De mediabedrijven roepen via een reclamespot op om te storten voor de slachtoffers van de oorlog.
Lees meer
|
|
|
|
RTL België, RTBF en NGroup steunen het Consortium 12-12, dat hulp biedt aan burgerslachtoffers van het conflict in Oekraïne. Op alle mediaplatforms zal een campagne worden gelanceerd om de vrijgevigheid van hun publiek aan te moedigen.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Worden alle Russische inzendingen uit creatieve prijzenshows gegooid? Lürzer's Archive en Cresta Awards weren alvast alle Russische en Wit-Russische inzendingen. Volgen bekende prijzenshows als Cannes Lions en Epica?
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool Antwerpen en Kanaal Z slaan de handen in elkaar voor de Video Experience Day. Heeft u onlangs een corporate video gerealiseerd? Zend uw film in tot en met 15 maart en maak kans op één van de 11 awards op 9 juni in Kinepolis Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
9 maart 2022 | 14:30 - 15:30
|
10 maart 2022 | 09:00 - 11:30
|
10 maart 2022 | 16:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|