Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Ondertussen werkt MediaSpecs ook vlijtig verder. Zo is het voortaan mogelijk om in de database bij uw zoekopdracht – naast filters in te stellen – ook bepaalde filters uit te sluiten.
Een voorbeeld: u wil naar alle magazines over mode zoeken, maar u wil geen tijdschriften uit de regio Luxemburg in uw resultaten. Dan sluit u de filter “Luxemburg” gewoon uit door te klikken op het minteken naast de filters.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
28/02/2022
|
|
|
|
|
|
Soniq organiseerde samen met VIA en Studio Sonart de Soniq Breakfast Show. Tijdens deze show werden de winnaars bekendgemaakt van de Soniq Awards. Er waren ook nieuwigheden zoals een nieuwe categorie, een special award en een nieuwe CIM-studie.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode september-december. Met een marktaandeel van 29% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (13%) en Studio Brussel (10%).
Lees meer
|
|
|
|
Olivier Van Zeebroeck verlaat na 14 jaar in samenspraak met DPG Media het bedrijf. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de digitale advertentiemarkt, eerst voor Medialaan en vervolgens voor DPG Media in België.
Lees meer
|
|
|
|
Groupe Rossel lanceert Young Active Urban. Met dit nieuwe nationale aanbod bundelt Rossel haar mediamerken die op deze doelgroep inzetten: Metro, Out, Geeko, Belgium iPhone, Kotplanet, Cinenews en Streamnews.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data Brand Studio lanceert een nieuwe website: Onderdak.be. De site vormt het digitale verlengstuk van de Onderdak-bouwbijlagen, die zo’n 7 keer per jaar in print verschijnen bij de kranten van Mediahuis.
Lees meer
|
|
|
|
Om adverteerders digitaal brand safety, meer kwalitatief bereik en betere prestaties te bieden, lanceert DPG Media een eigen brand suitability-model op basis van een inhouse AI-systeem in samenwerking met GARM.
Lees meer
|
|
|
|
De redacties van Trends en Kanaal Z worden binnenkort samengebracht in de kantoren van Roularta in Evere. Bedoeling is één redactie te vormen voor het weekblad, de website en de tv-zender.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds enkele jaren werken Brightfish en Buffl samen voor profiling en forecasting van films. Nu komen ze naar buiten met het nieuwe concept Black Box. Het doel hiervan is de authentieke omstandigheden van mediacontact zo correct mogelijk te meten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tien jaar geleden lanceerde Roularta Media Group Knack Weekend Black en Le Vif Weekend Black: exclusieve bewaarnummers die telkens volledig aan één thema gewijd zijn.
Lees meer
|
|
|
|
De redacties van vereniging Pasar, dat focust op fietsen, wandelen en kamperen met titels als Pasar Magazine en Campertijd, verhuizen naar De Deeluitgeverij. De reclameregie blijft in handen van Pasar.
Lees meer
|
|
|
|
Met de lancering van een luxe-editie die verdeeld wordt via 350 exclusieve verdeelpunten richt het Oost-Vlaamse lifestyleblad Shopping Magazine zich op actieve shoppers.
Lees meer
|
|
|
|
De genomineerden voor de StuMPA (Student Magazine Print Award) zijn bekend. Studenten van het 2de en 3de jaar Hoger Kunstonderwijs Grafisch Ontwerp & Publiciteit bedenken een tijdschriftadvertentie voor print met eventueel een digitale extensie.
Lees meer
|
|
|
|
AP Hogeschool Antwerpen en Kanaal Z/Canal Z organiseren op 9 juni de Video Experience Day. Na twee online edities staan ze dit jaar klaar om weer live te gaan.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Reclamelegende Per Pedersen komt op uitnodiging van Creative Belgium naar Brussel om zijn verhaal te brengen. Hij heeft meer dan 500 awards op zijn naam, waaronder minstens 150 Cannes Lions.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
MediaTrainingBenelux en Growth Inc. slaan de handen in elkaar om hun aanbod op het vlak van crisiscommunicatie, mediatraining en debattraining in België, Nederland en Luxemburg verder te versterken.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau All Colors of Communication haalt met Brigitte Lagrou (allround communicatiestrateeg) en Tom Boone (designer en creative animation specialist) in één keer meer dan 30 jaar aan ervaring binnen.
Lees meer
|
|
|
|
Het team van LVTPR België verwelkomt twee nieuwe werknemers. Het bureau voor corporate en lifestyle PR heeft Annelies Törös en Bo De Man aangeworven als Junior PR Consultant, na een Graduate Program-afstudeerstage.
Lees meer
|
|
|
|
De jaarlijkse synthese 'We are social: Digital 2022' is zopas verschenen. Een van de elementen die opvallend is, is de alomtegenwoordigheid van Google, waarvoor Space een neologisme heeft bedacht: 'Googlebiquity'.
Lees meer
|
|
|
|
Het Amerikaanse bedrijf TVision bevroeg een panel van iets meer dan 1.100 gezinnen in het kader van een onderzoek over aandacht voor televisiereclame. Het bevat conclusies over zaken zoals het kanaal, het tijdslot en de duur van de reclameboodschap.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 maart 2022 | 10:00 - 11:00
|
9 maart 2022 | 14:30 - 15:30
|
10 maart 2022 | 09:00 - 11:30
|
10 maart 2022 | 16:00 - 17:00
|
15 maart 2022 | 11:00 - 12:00
|
17 maart 2022 | 09:00 - 12:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|