Uw gids doorheen het medialandschap
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische, Luxemburgse of Franse media? Contacteer ons dan voor een login op onze nieuwe database MediaSpecs Next Level.
De nieuwe database is toegankelijk via deze URL: https://search.mediaspecs.eu/nl/be.
Alle abonnees hebben reeds een mail gekregen om een login aan te maken en kunnen op elk moment de “paswoord vergeten” functie gebruiken.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
31/01/2022
|
|
|
|
|
|
|
|
Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.
Lees meer
|
|
|
|
CommPass heeft het nieuwe reglement en de activiteitenkalender van de AMMA 2022 bekendgemaakt. Daarbij zijn er enkele nieuwe categorieën, die betrekking hebben op nieuwe expertises in de mediasector.
Lees meer
|
|
|
|
Het eerste nummer verschijnt op 30 januari en zit daarna maandelijks, elke laatste zondag van de maand, gratis bij De Zondag. DZ Magazine verschijnt 10 keer per jaar in 16 regionale edities.
Lees meer
|
|
|
|
LN24 zal toetreden tot de audiovisuele divisie van IPM en begint het jaar dus met een nieuwe meerderheidsaandeelhouder. De IPM Group versterkt hierdoor zijn aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel stelt zijn DOOH-inventaris in treinstations beschikbaar voor programmatic buying via LaunchPAD. Dit met bijna 135 schermen in de 35 grootste treinstations van België.
Lees meer
|
|
|
|
De CSA heeft de licentie van radiozender BXFM vernieuwd. Zes kandidaten schreven zich in op een aanbesteding van de regering van de Franse Gemeenschap. Door deze beslissing krijgt BXFM dus opnieuw de Brusselse FM-frequentie 104,3 MHz toegewezen.
Lees meer
|
|
|
|
Beursduivel.be heeft Connected Media gekozen als externe reclameregie voor België. “We bestaan net 4 maanden en mogen naast BusinessAM.be nu ook de 8 miljoen pageviews van Beursduivel vertegenwoordigen”, aldus Klaas Olbrechts.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 31 januari start Dries Callebaut als Sales Manager bij Connected Media. Hij heeft een verleden in een aantal verkoopfuncties bij mediabedrijven als Mediafin, IP en LN24.
Lees meer
|
|
|
|
De leden van de Raad van Bestuur van de VRT hebben Frieda Brepoels verkozen als nieuwe voorzitter. Zij volgt Luc Van den Brande op die sinds januari 2010 voorzitter was.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het CIM publiceerde de jaarlijkse top 100 van tv-programma’s in 2021. In het Noorden deelt Koning Sport de top 20 met entertainment- en informatieve programma’s. In het Zuiden waren 15 van de 20 best scorende programma’s sportwedstrijden.
Lees meer
|
|
|
|
In de aanloop naar de Olympische Winterspelen, die dit jaar van 4 tot 20 februari in Peking plaatsvinden, heeft het BOIC zijn mediapartners bekendgemaakt. DPG Media (Het Laatste Nieuws) en IPM Group (DH Les Sports) zijn de grote winnaars.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 2020 bewijzen de ATV-campagnes op de zenders in regie bij RMB hun effectiviteit bij een niche- of gegeolokaliseerd publiek. Vandaag stellen we vast dat ATV ook werkt als aanvulling op een lineaire tv-campagne voor een ruimere doelgroep.
Lees meer
|
|
|
|
Commerciële televisie is het slachtoffer geworden van zijn eigen succes. De reclamedruk lijkt drastisch toe te nemen als gevolg van de moeilijkheden die campagnes ondervinden om hun doelstellingen te bereiken, nu het live-bereik onder druk staat.
Lees meer
|
|
|
|
Nu het Europees Parlement net gestemd heeft over de Digital Services Act (DSA), werpen we een blik op het jaarlijkse Reuters-onderzoek naar digitaal nieuws. De online studie bekijkt social media in de breedste zin van het woord.
Lees meer
|
|
|
|
De Custo Content Marketing-barometer peilt aan de hand van 40 vragen bij alle Belgische bedrijven en organisaties (zowel profit, non-profit als overheid) naar de inzet en het maturiteitsniveau van content marketing in België.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwe opleidingsseizoen bij BAM is van start gegaan. Zo starten 2 opleidingen waarbij inclusie en duurzaamheid/diversiteit centraal staan en wordt voor het eerst aandacht besteed aan de functie van product manager.
Lees meer
|
|
|
|
Heel 2022 besteedt PUB aandacht aan de Diversity & Inclusion Guide. Vandaag: de Business & Brand Challenge met Silvia Wiesner voor een gesprek over de manier waarop Unilever diversiteit en inclusie aanpakt.
Lees meer
|
|
|
|
CommPass organiseerde het online event "The Year Ahead 2022". Frederik Delaplace, Bernard Marchant, Thierry Geerts, Gino Baeck, Hugues Rey, Els Thielemans, Sascha Van der Borght en Danny Devriendt gaven hun visie over de mediatrends van 2022.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
8 februari 2022 | 12:30 - 13:30
|
9 februari 2022 | 13:30 - 17:00
|
17 februari 2022 | 16:00 - 23:30
|
17 februari 2022 | 19:00 - 22:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|