MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw gids doorheen het medialandschap

Beste mediavrienden,

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische, Luxemburgse of Franse media? Contacteer ons dan voor een login op onze nieuwe database MediaSpecs Next Level.

De nieuwe database is toegankelijk via deze URL: https://search.mediaspecs.eu/nl/be.
Alle abonnees hebben reeds een mail gekregen om een login aan te maken en kunnen op elk moment de “paswoord vergeten” functie gebruiken.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

31/01/2022

Tutorial: Hoe kan ik zoeken in de MediaSpecs Database?

Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.

Lees meer
 

AMMA 2022: Nieuwe categorieën

CommPass heeft het nieuwe reglement en de activiteitenkalender van de AMMA 2022 bekendgemaakt. Daarbij zijn er enkele nieuwe categorieën, die betrekking hebben op nieuwe expertises in de mediasector.

Lees meer
 

De Zondag lanceert nieuw lifestylemagazine: DZ Magazine

Het eerste nummer verschijnt op 30 januari en zit daarna maandelijks, elke laatste zondag van de maand, gratis bij De Zondag. DZ Magazine verschijnt 10 keer per jaar in 16 regionale edities.

Lees meer
 

LN24 sluit zich aan bij IPM

LN24 zal toetreden tot de audiovisuele divisie van IPM en begint het jaar dus met een nieuwe meerderheidsaandeelhouder. De IPM Group versterkt hierdoor zijn aanbod.

Lees meer
 

DOOH programmatic aanbod komt in treinstations met Clear Channel

Clear Channel stelt zijn DOOH-inventaris in treinstations beschikbaar voor programmatic buying via LaunchPAD. Dit met bijna 135 schermen in de 35 grootste treinstations van België.

Lees meer
 

BXFM mag blijven uitzenden op dezelfde frequentie

De CSA heeft de licentie van radiozender BXFM vernieuwd. Zes kandidaten schreven zich in op een aanbesteding van de regering van de Franse Gemeenschap. Door deze beslissing krijgt BXFM dus opnieuw de Brusselse FM-frequentie 104,3 MHz toegewezen.

Lees meer
 

Connected Media wordt externe reclameregie voor Beursduivel.be

Beursduivel.be heeft Connected Media gekozen als externe reclameregie voor België. “We bestaan net 4 maanden en mogen naast BusinessAM.be nu ook de 8 miljoen pageviews van Beursduivel vertegenwoordigen”, aldus Klaas Olbrechts.

Lees meer
 

Connected Media versterkt zich met Dries Callebaut

Vanaf 31 januari start Dries Callebaut als Sales Manager bij Connected Media. Hij heeft een verleden in een aantal verkoopfuncties bij mediabedrijven als Mediafin, IP en LN24.

Lees meer
 

Frieda Brepoels is de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur van de VRT

De leden van de Raad van Bestuur van de VRT hebben Frieda Brepoels verkozen als nieuwe voorzitter. Zij volgt Luc Van den Brande op die sinds januari 2010 voorzitter was.

Lees meer
 

Jobs

Incredible Marketing Manager
Mediafield
Sales Avenger
Mediafield
Meer jobs
 
 

Kijkcijfers CIM TV: Top 100 programma’s

Het CIM publiceerde de jaarlijkse top 100 van tv-programma’s in 2021. In het Noorden deelt Koning Sport de top 20 met entertainment- en informatieve programma’s. In het Zuiden waren 15 van de 20 best scorende programma’s sportwedstrijden.

Lees meer
 

DPG Media en IPM Group zijn de mediapartners van de Olympische Winterspelen van 2022

In de aanloop naar de Olympische Winterspelen, die dit jaar van 4 tot 20 februari in Peking plaatsvinden, heeft het BOIC zijn mediapartners bekendgemaakt. DPG Media (Het Laatste Nieuws) en IPM Group (DH Les Sports) zijn de grote winnaars.

Lees meer
 

Addressable TV bij RMB: doeltreffende tool voor incremental reach

Sinds 2020 bewijzen de ATV-campagnes op de zenders in regie bij RMB hun effectiviteit bij een niche- of gegeolokaliseerd publiek. Vandaag stellen we vast dat ATV ook werkt als aanvulling op een lineaire tv-campagne voor een ruimere doelgroep.

Lees meer
 

Seen from Space: TV sold out en de mogelijke comeback van inflatie

Commerciële televisie is het slachtoffer geworden van zijn eigen succes. De reclamedruk lijkt drastisch toe te nemen als gevolg van de moeilijkheden die campagnes ondervinden om hun doelstellingen te bereiken, nu het live-bereik onder druk staat.

Lees meer
 

Seen from Space: Sociale media en nieuws, een kwestie van terminologie

Nu het Europees Parlement net gestemd heeft over de Digital Services Act (DSA), werpen we een blik op het jaarlijkse Reuters-onderzoek naar digitaal nieuws. De online studie bekijkt social media in de breedste zin van het woord.

Lees meer
 

Grootschalig onderzoek naar content marketing in België

De Custo Content Marketing-barometer peilt aan de hand van 40 vragen bij alle Belgische bedrijven en organisaties (zowel profit, non-profit als overheid) naar de inzet en het maturiteitsniveau van content marketing in België.

Lees meer
 

Inclusie en product management nieuw in opleidingsaanbod BAM

Het nieuwe opleidingsseizoen bij BAM is van start gegaan. Zo starten 2 opleidingen waarbij inclusie en duurzaamheid/diversiteit centraal staan en wordt voor het eerst aandacht besteed aan de functie van product manager.

Lees meer
 

Silvia Wiesner (Unilever) over diversiteit en inclusie: “Tonen, uitleggen en inspireren”

Heel 2022 besteedt PUB aandacht aan de Diversity & Inclusion Guide. Vandaag: de Business & Brand Challenge met Silvia Wiesner voor een gesprek over de manier waarop Unilever diversiteit en inclusie aanpakt.

Lees meer
 

CommPass – The Year Ahead 2022: “We moeten de vertrouwensrelatie met de consument verstevigen” (Bernard Marchant, CEO Rossel)

CommPass organiseerde het online event "The Year Ahead 2022". Frederik Delaplace, Bernard Marchant, Thierry Geerts, Gino Baeck, Hugues Rey, Els Thielemans, Sascha Van der Borght en Danny Devriendt gaven hun visie over de mediatrends van 2022.

Lees meer
 

Agenda

CommPass – AMMA Masterclass
8 februari 2022 | 12:30 - 13:30
UBA Academy: Media Management
9 februari 2022 | 13:30 - 17:00
Gondola Gala Night
17 februari 2022 | 16:00 - 23:30
CDate Night
17 februari 2022 | 19:00 - 22:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.