MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw gids doorheen het medialandschap

Beste mediavrienden,

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische, Luxemburgse of Franse media? Contacteer ons dan voor een login op onze nieuwe database MediaSpecs Next Level.

De nieuwe database is toegankelijk via deze URL: https://search.mediaspecs.eu/nl/be.
Alle abonnees hebben reeds een mail gekregen om een login aan te maken en kunnen op elk moment de “paswoord vergeten” functie gebruiken.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

24/01/2022

Tutorial: Hoe kan ik zoeken in de MediaSpecs Database?

Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.

Lees meer
 

CommPass – The Year Ahead 2022: “We moeten de vertrouwensrelatie met de consument verstevigen” (Bernard Marchant, CEO Rossel)

CommPass organiseerde het online event "The Year Ahead 2022". Frederik Delaplace, Bernard Marchant, Thierry Geerts, Gino Baeck, Hugues Rey, Els Thielemans, Sascha Van der Borght en Danny Devriendt gaven hun visie over de mediatrends van 2022.

Lees meer
 

ACC, UBA en PitchPoint lanceren nieuwe guideline: “Remunerating for success”

Met deze brochure willen ACC en UBA, in samenwerking met PitchPoint, een actueel kader schetsen van de verschillende remuneratiemodellen en van de factoren die bepalen welk model het meest geschikt is voor elke relatie tussen bureau en adverteerder.

Lees meer
 

DPG Media lanceert Netflix voor tijdschriften

DPG Media is in Vlaanderen gestart met een nieuw aanbod om tijdschriften digitaal te lezen. Naar het voorbeeld van Netflix krijgt de lezer voor het maandelijkse bedrag van 9,99 euro onbeperkt toegang tot een selectie van magazines.

Lees meer
 

Nieuw managementteam voor LN24

De samenstelling van het nieuwe managementteam van LN24 is bekendgemaakt. Dat was nodig na het vertrek van Joan Condijts die in december aankondigde zijn functie als CEO neer te leggen.

Lees meer
 

Nieuwe gezichten bij Clear Channel

Clear Channel breidt zijn team uit met Michel Henaut, Isabelle Ramael, Katharina Menegaldo, Heiltje Temmerman, Catherine Etcheverry, Gert Delgouffe, Daoud Hamdan, Michel Forget en Frederique Devisch.

Lees meer
 

De Tijd en L’Echo lanceren dagelijkse nieuwspodcast

Op woensdag 26 januari lanceren De Tijd en L’Echo een eigen dagelijkse actuapodcast ‘De 7’ en ‘Le Brief’. Hiermee kunnen adverteerders hun multimediale campagne versterken met audio-advertenties.

Lees meer
 

Transfer verwelkomt E! Entertainment Television

Transfer en NBCUniversal International Networks breiden hun partnerschap uit met E! Entertainment Television, het wereldwijde merk gewijd aan popcultuur. Transfer is verantwoordelijk voor de reclameblokken op de zender in België.

Lees meer
 

Jobs

Digital Communication Manager
Kliniek Sint-Jan
Meer jobs
 
 

Nederlandstalige versie van Wilfried stopt door financiële moeilijkheden

Ook het sportblad Eddy zal niet meer verschijnen. De eigenaar van deze magazines hoopt zich op deze manier te kunnen focussen op het voortbestaan van de Franstalige editie van Wilfried.

Lees meer
 

Primetime Regie haalt vrouwenmagazine Ferm binnen

Primetime Regie heeft er met het vrouwenmagazine Ferm een nieuwe titel bij. De regie zal instaan voor de verkoop van reclameruimte in het maandelijkse magazine van het gelijknamige vrouwennetwerk.

Lees meer
 

Het BOIC en DPG Media worden partners

DPG Media wordt de exclusieve partner van het BOIC voor de categorie Nederlandstalige print. De samenwerking start met de Winterspelen in Peking en loopt alvast tot na de Spelen van Parijs in 2024.

Lees meer
 

Benjamin Sekkai is de nieuwe voorzitter van de IAB MIXX Awards

Benjamin Sekkai (S4M) neemt de fakkel over van Charlotte van Coevorden (Mediahuis) als voorzitter van de IAB MIXX Awards. In die rol staat hij met de hulp van het BAM-team in voor de invulling en de evolutie van de awards.

Lees meer
 

Wat weten Kim Beyns en Géraldine Deleuse over media en duurzaamheid?

PUB en Ngroup nodigen u uit voor een gratis webinar over media en corporate social responsability en sustainability. Kim Beyns en Géraldine Deleuse vertellen op 23/2 over de afgelegde weg, de twijfels, de zekerheden en de best practices.

Lees meer
 

Seen from Space: Video steeds meer à la carte, met overwicht voor het grote scherm

In een tijd waarin steeds meer wordt gesproken over het gebruik van connected tv's voor digitale reclame, is de opmars van het grote scherm voor video een goed teken.

Lees meer
 

Seen from Space: Video-impact, size does matter

Zoals gemeld in TV Key Facts keek RTL AdConnect niet naar de inname van het scherm, maar naar het effect van de schermgrootte zelf. Met een gradatie van het kleinste, de smartphone, tot het grootste, de televisie.

Lees meer
 

Kantar: A comprehensive guide to brand equity and growth

Merkwaarde is een van de meest waardevolle activa van uw bedrijf en het is bewezen dat het de omzet en groei stimuleert. Kantar maakte een gids om dit concept nog meer onder de aandacht te brengen.

Lees meer
 

Agenda

Creative Belgium: Welcome to the experience economy
24 januari 2022 | 16:00 - 17:00
CommPass – AMMA Masterclass
8 februari 2022 | 12:30 - 13:30
Executive Master in Digital Marketing & Communication: Info Session
25 januari 2022 | 18:00 - 19:30
BMMA Lunch Debate
27 januari 2022 | 12:30 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.