MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs is springlevend

Beste mediavrienden,

Met onze nieuwe database MediaSpecs Next Level hebben we grote stappen vooruit gezet. Met de nieuwigheden die er volgend jaar aankomen, belooft ook 2022 een fantastisch jaar te worden.

We geven nog een keer de linken mee zodat iedereen aan de slag kan gaan:
* abonnees kunnen zoeken via https://search.mediaspecs.eu/nl/be
* regies en uitgevers kunnen hun media controleren via https://publisher.mediaspecs.eu/nl/be

Ook in deze voorlaatste week van 2021 was er heel wat te beleven in de mediasector. In deze newsletter vindt u een overzicht van alle nieuwsfeiten, met onder andere nieuws bij Roularta, DPG Media en IPM. Veel leesplezier!

Prettig kerstfeest!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/12/2021
 
 

Roularta neemt New Skool Media over

Roularta neemt 100% van New Skool Media over en wordt zo eigenaar van 20 magazinemerken in Nederland. Samen met de andere magazines van Roularta in Nederland wordt de Belgische uitgever zo de op één na grootste magazine-uitgever van het land.

Lees meer
 

Proximus en DPG Media sluiten strategisch akkoord rond digitalisering van tv

Proximus en DPG Media kondigen een strategisch partnership aan. De samenwerking is gebaseerd op de digitalisering van tv, met de introductie van nieuwe digitale advertentiemodellen.

Lees meer
 

IPM wordt hoofdaandeelhouder van LN24, Joan Condijts verlaat de zender

Het kapitaal van LN24 werd verhoogd met 3 miljoen euro, waarvan 2,7 miljoen afkomstig is van IPM. De mediagroep wordt zo de belangrijkste aandeelhouder van de zender. Verandering is er ook in het management met Joan Condijts die LN24 verlaat.

Lees meer
 

Sophie Vanderwinkel en Thierry Hottat naar IPM Advertising

IPM Group kondigt de benoeming aan van Sophie Vanderwinkel tot General Manager van IPM Advertising en van Thierry Hottat tot Operational Director.

Lees meer
 

PR-bureau Ovide opent kantoor in België met Dorien Cox aan het hoofd

Het Nederlandse Ovide Agency opent op 1 januari 2022 de deuren van haar Belgisch kantoor. Dorien Cox sluit zich aan bij het jonge PR-bureau en wordt mede-eigenaar van de Belgische hub.

Lees meer
 

Eén, Canvas en VRT NU blikken terug op 2021 en stellen voorjaarsprogrammatie voor

Eén, Canvas en VRT NU kunnen terugblikken op een sterk najaar en zetten hun strategie in 2022 verder met een aanbod waarin iedere Vlaming zijn gading vindt. Ontdek alle voorjaarsprogramma's in dit artikel.

Lees meer
 

SBS tevreden met prestaties in 2021

SBS omschrijft 2021 als een jaar vol nieuwe zenders en topcijfers. Zo werd de Play-familie geboren, zag GoPlay het daglicht en zijn er de nieuwe zenders Play7, Play Sports Open en Play247. Dat resulteert in een gecombineerd marktaandeel van 20,1%.

Lees meer
 

VTM GO breekt nieuw record met half miljoen unieke kijkers per week

VTM GO, het gratis online video-on-demand platform van DPG Media, blijft groeien met nu wekelijks 495.000 unieke kijkers. Dit aantal groeit zelfs tot 833.000 actieve accounts op maandbasis in november 2021.

Lees meer
 

Azerion vergroot zijn in-game advertentiebereik door een exclusief partnership met Bidstack

Azerion kondigt een strategisch partnership aan met het in-game advertising en videogame monetisation-platform Bidstack. Azerion zal de komende twee jaar de commerciële partner zijn voor het verkopen van Bidstack's in-game advertentie-aanbod.

Lees meer
 

Clear Channel zet zijn digitale ontwikkeling voort

Clear Channel zet zijn digitale expansie voort om de impact en de flexibiliteit van zijn aanbod te vergroten voor steeds meer gerichte en dynamische communicatie.

Lees meer
 

JCDecaux op de A-lijst van het CDP-klassement

JCDecaux is opnieuw erkend voor zijn inzet op het gebied van duurzaamheid door de wereldwijde non-profitorganisatie Carbon Disclosure Project (CDP).

Lees meer
 

Tutorial: Hoe kan ik zoeken in de MediaSpecs Database?

Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.

Lees meer
 

Jobs

Digital Communication Manager
Kliniek Sint-Jan
Sales Medewerker
BRUZZ
Head of Media Buying & Planning
Mediahuis
Digital Account Manager
Clear Channel
Communication Manager
CIM
Meer jobs
 
 

Federale overheid hernieuwt samenwerking met Belga

Belga verzorgt als nationaal persagentschap de politieke nieuwsberichtgeving en biedt alle medewerkers van de federale overheid een digitale toegang tot dit nieuws via het platform belga.press. De nieuwe samenwerking loopt tot in 2025.

Lees meer
 

Team Lewis ziet aantal klanten en omzet stijgen in 2021

Team Lewis wist haar klantenportefeuille de voorbije twaalf maanden uit te breiden met 25 nieuwe klanten. Om die allemaal de beste service te bieden, trok het PR- en marketingbureau acht nieuwe talenten aan.

Lees meer
 

Delphine Kallen versterkt Hungry Minds

Stéphane Henry, Chief Business Officer bij Hungry Minds, heeft een nieuwe Nederlandstalige Account Executive aangeworven: Delphine Kallen. In eerste instantie zal zij de Account Managers ondersteunen bij het dagelijkse beheer van dossiers.

Lees meer
 

Laurent Bastin, Directeur van IP Régional, is overleden

Laurent Bastin werkte bijna 20 jaar voor IP Belgium. Hij stond bekend als een innemende persoon en toegewijde manager die dicht bij zijn team stond waarmee hij dagelijks alle uitdagingen van de afgelopen jaren aanging.

Lees meer
 

Maxus gaat voor CO2-neutrale mediaplanning

In 2022 zal Maxus de Carbon Neutral Planning hanteren als het nieuwe normaal en dit toepassen op alle mediacampagnes van alle klanten.

Lees meer
 

Seen from Space: Verplichte reclamecontacten in replay, wat brengen ze op?

In de onlangs door VIA gepubliceerde whitepaper wordt onder andere ingegaan op de kwestie van de extra dekking die binnenkort zal worden geboden door de nieuwe vertoning van televisiereclame bij uitgesteld kijken.

Lees meer
 

Seen from Space: Liever geen online tracking

In een Yougov-enquête die in oktober gevoerd werd in 17 landen over de hele wereld werd aan meer dan 19.000 respondenten gevraagd wat zij van online tracking vinden.

Lees meer
 

UMA Get Together: “Teamspirit en de kans krijgen om competenties te ontwikkelen, zijn het belangrijkste voor jong talent”

Het centrale thema van de Get Together webinar van UMA is het werken met nieuwe, jonge talenten in de mediasector. De panelleden praten over de focuspunten daaromtrent en welke rol UMA daarin speelt.

Lees meer
 

Agenda

CommPass – The Year Ahead
20 januari 2022 | 12:30 - 14:00
BMMA Lunch Debate
27 januari 2022 | 12:30 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.