MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Stuur ons uw mediakit voor 2022

Beste mediavrienden,

Er zijn al heel wat reclameregies en uitgevers die ons hun mediakit voor 2022 bezorgden. Aan diegenen die ons nog geen reclametarieven of redactionele kalenders doorstuurden, vragen we om dit zo snel als mogelijk nog te doen.

Op deze manier hebben de vele mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten die onze database gebruiken toegang tot de meest up-to-date en correcte gegevens voor hun mediaplan.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Tot slot wensen wij al onze trouwe lezers fijne en gezellige feestdagen!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/12/2021
 
 

UMA Get Together: “Teamspirit en de kans krijgen om competenties te ontwikkelen, zijn het belangrijkste voor jong talent”

Het centrale thema van de Get Together webinar van UMA is het werken met nieuwe, jonge talenten in de mediasector. De panelleden praten over de focuspunten daaromtrent en welke rol UMA daarin speelt.

Lees meer
 

GroupM Webinar – Ad Effectiveness Trilogy: de combinatie van mResponse, mScore en mOtions

Het vierde en tevens laatste najaarswebinar van GroupM ging dieper in op de eigen tools mResponse, mScore en mOtions. Deze drie tools meten de effectiviteit van advertenties en komen samen in het mSolutions dashboard.

Lees meer
 

Tutorial: Hoe kan ik zoeken in de MediaSpecs Database?

Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.

Lees meer
 

JCDecaux plaatst reclameschermen aan ingangen van de belangrijkste Delhaize-winkels in België

JCDecaux België heeft een samenwerking afgesloten met Ahold Delhaize België. Uiterlijk op 1 juli zal JCDecaux de advertentieruimte op de digitale schermen bij de ingangen van de belangrijkste Delhaize-winkels op de markt brengen.

Lees meer
 

Clear Channel plaatst nieuwe XL-schermen in Brussel

Voortaan kunnen voorbijgangers en automobilisten de nieuwe City Play XL ontdekken in de straten van de hoofdstad. Deze schermen van 8m² zijn geplaatst op drukke verkeersassen.

Lees meer
 

Sport Voetbal Magazine wordt maandblad

Roularta Media Group zal vanaf februari 2022 Sport Voetbal Magazine maandelijks uitgeven in magabook formaat en zal verder inzetten op de digitale connectie met de sportliefhebber.

Lees meer
 

Roularta komt met nieuw lifestylemagazine ‘DZ magazine’

DZ magazine is het nieuwe maandelijkse lifestylemagazine dat vanaf januari iedere laatste zondag van de maand als bijlage bij De Zondag verschijnt. Bij elk nummer hoort een thema zoals mode, beauty, wonen, culinair en reizen.

Lees meer
 

Ads & Data voegt DOBBIT tv en Play247 toe aan portfolio

Het nieuwe jaar brengt twee nieuwe televisiezenders voor Ads & Data. De reclameregie zal haar merkenaanbod uitbreiden met Play247 en DOBBIT tv. "Twee zenders met heel wat potentieel voor onze adverteerders”, zegt Bart Demeulenaere, CCO Ads & Data.

Lees meer
 

Spotify begint in 2022 met een in-house salesteam

Na een jarenlange succesvolle samenwerking wordt het partnership tussen Ads & Data en Spotify stopgezet. Vanaf 1 januari 2022 zal Spotify met een eigen commercieel team werken dat verantwoordelijk is voor de verkoop in België.

Lees meer
 

Targetspot blijft investeren in audioreclame in gaming

Targetspot heeft bekendgemaakt dat het verder gaat investeren in de mobiele gamingsector via de lancering van een gespecialiseerde afdeling in 2022.

Lees meer
 

Outbrain rolt wereldwijd Native Advertising Header Bidding uit

Outbrain lanceert zijn nieuwe Native Advertising Header Bidding-oplossing. Deze helpt mediapartners bij het genereren van meer inkomsten door Outbrain in staat te stellen om advertenties te verspreiden op alle mogelijke advertentieplaatsen.

Lees meer
 

Jobs

Communication Manager
CIM
Head of Media Buying & Planning
Mediahuis
Sales Medewerker
BRUZZ
Digital Account Manager
Clear Channel
Business Development Manager
Connected Media
Meer jobs
 
 

VRT pakt uit met ambitieus actieplan om aan de verwachtingen van de Vlaming te beantwoorden

De VRT start een actieplan dat de publieke omroep verder klaarmaakt voor de toekomst: een sterk digitaal aanbod, betrouwbare en kritische journalistiek en creatieve en ontspannende programma’s voor iedereen.

Lees meer
 

De Tijd bekroond tot European Newspaper of the Year

De Tijd is een jaar lang European Newspaper of the Year. De krant kaapte zopas de hoofdprijs weg voor de redesign en herconceptualisering van de weekkrant, als complementair medium bij de nieuwsapp en website.

Lees meer
 

Belga start fotocampagne

Via een nationale campagne in kranten en op krantenwebsites brengt Belga News Agency een ode aan het journalistieke beeld. Het persagentschap focust daarbij op haar fotodatabank BelgaImage. De campagne loopt online verder tot het eindejaar.

Lees meer
 

Karel Joos leidt Belgische practice bij Dentons Global Advisors Interel

Karel Joos is benoemd tot hoofd van de Belgische practice van Dentons Global Advisors Interel. Hiermee treedt hij in de voetsporen van Florence Muls die onlangs het bedrijf verlaten heeft.

Lees meer
 

Talking Birds versterkt team met Social Media Manager

Na de recente opening van een kantoor in Nederland, verwelkomt Talking Birds net voor het jaareinde een nieuwe collega in Brussel. Jasmin Mazarine De Waele neemt de functie van Social Media & Influencer Manager op.

Lees meer
 

Soniq Award: de jury is bekend

De achtkoppige jury van de Soniq Award 2022 is bekend. Deze wedstrijd, die voor de 3de keer wordt gehouden, wordt deze keer in 4 categorieën uitgereikt. De winnaars worden onthuld op 24 februari op het online event Soniq - The Audio Celebration.

Lees meer
 

Nielsen Studie: Traditionele media blijven populair bij de Belgische consument

Volgens de Nielsen Trust in Advertising 2021-studie van afgelopen september hebben twee op drie Belgische consumenten vertrouwen in reclameboodschappen die via zogenaamde "traditionele" kanalen worden uitgezonden.

Lees meer
 

Seen from Space: 2022, almaar digitaler

Binnenkort een nieuw jaar. Traditioneel waagt zowat iedereen zich dan aan voorspellingen voor de komende twaalf maanden. Zo ook het World Advertising Research Centre (WARC) dat 1.500 marketeers over de hele wereld ondervroeg.

Lees meer
 

Seen from Space: Over Google en de nieuwsconsumptie

Er bestaat een correlatie tussen de frequentie van het gebruik van het woord “Coronavirus” bij zoekopdrachten in Google en de nieuwsconsumptie van de Belgen op Internet en televisie.

Lees meer
 

Boek: Media en innovatie in een veranderende samenleving (Tim Raats en Tom Evens)

Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen ze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap.

Lees meer
 

[Magazine Media] Bart Kuypers blikt terug op 2021

Tijd voor een terugblik op 2021 met Bart Kuypers van MediaSpecs. "Media zijn communities, dat werd nog maar eens bewezen. De media hebben nu meer dan ooit een maatschappelijke verantwoordelijkheid om hun community door deze crisis te loodsen."

Lees meer
 

Agenda

CommPass – The Year Ahead
20 januari 2022 | 12:30 - 14:00
BMMA Lunch Debate
27 januari 2022 | 12:30 - 14:00
Soniq Breakfast Show
24 februari 2022 | 08:45 - 10:00
UBA Trends Day Goes Virtual
17 maart 2022 | 09:00 - 12:30
BAM Marketing Congress
5 mei 2022 | 09:00 - 6 mei 2022 | 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.