|
De VRT start een actieplan dat de publieke omroep verder klaarmaakt voor de toekomst: een sterk digitaal aanbod, betrouwbare en kritische journalistiek en creatieve en ontspannende programma’s voor iedereen.
Lees meer
|
|
|
|
De Tijd is een jaar lang European Newspaper of the Year. De krant kaapte zopas de hoofdprijs weg voor de redesign en herconceptualisering van de weekkrant, als complementair medium bij de nieuwsapp en website.
Lees meer
|
|
|
|
Via een nationale campagne in kranten en op krantenwebsites brengt Belga News Agency een ode aan het journalistieke beeld. Het persagentschap focust daarbij op haar fotodatabank BelgaImage. De campagne loopt online verder tot het eindejaar.
Lees meer
|
|
|
|
Karel Joos is benoemd tot hoofd van de Belgische practice van Dentons Global Advisors Interel. Hiermee treedt hij in de voetsporen van Florence Muls die onlangs het bedrijf verlaten heeft.
Lees meer
|
|
|
|
Na de recente opening van een kantoor in Nederland, verwelkomt Talking Birds net voor het jaareinde een nieuwe collega in Brussel. Jasmin Mazarine De Waele neemt de functie van Social Media & Influencer Manager op.
Lees meer
|
|
|
|
De achtkoppige jury van de Soniq Award 2022 is bekend. Deze wedstrijd, die voor de 3de keer wordt gehouden, wordt deze keer in 4 categorieën uitgereikt. De winnaars worden onthuld op 24 februari op het online event Soniq - The Audio Celebration.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens de Nielsen Trust in Advertising 2021-studie van afgelopen september hebben twee op drie Belgische consumenten vertrouwen in reclameboodschappen die via zogenaamde "traditionele" kanalen worden uitgezonden.
Lees meer
|
|
|
|
Binnenkort een nieuw jaar. Traditioneel waagt zowat iedereen zich dan aan voorspellingen voor de komende twaalf maanden. Zo ook het World Advertising Research Centre (WARC) dat 1.500 marketeers over de hele wereld ondervroeg.
Lees meer
|
|
|
|
Er bestaat een correlatie tussen de frequentie van het gebruik van het woord “Coronavirus” bij zoekopdrachten in Google en de nieuwsconsumptie van de Belgen op Internet en televisie.
Lees meer
|
|
|
|
Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen ze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Tijd voor een terugblik op 2021 met Bart Kuypers van MediaSpecs. "Media zijn communities, dat werd nog maar eens bewezen. De media hebben nu meer dan ooit een maatschappelijke verantwoordelijkheid om hun community door deze crisis te loodsen."
Lees meer
|
|
|