MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

U kunt nu de reclametarieven 2021 en 2022 van printmedia gewoon naast elkaar bekijken in de MediaSpecs Database. Twee gedetailleerde lijsten: eentje voor 2021 en eentje voor 2022, meteen naast elkaar, mét afmetingen erbij.

De nieuwe tarieven 2022 zullen systematisch worden aangevuld in de vernieuwde MediaSpecs Database.

Bent u gebruiker? Iedereen kreeg ondertussen een nieuwe login voor de vernieuwde Database. Stuit u op problemen bij het inloggen: klik op ‘paswoord vergeten’ voor een nieuwe login, of contacteer ons rechtstreeks.

Bent u uitgever/regie? Bezorg ons zo snel mogelijk uw nieuwe tarieven en mediakits (mail ze ons hier door). Wij zetten ze voor u in de MediaSpecs Database, waar de mediaplanners ze makkelijk kunnen vinden.

Verder volgden we voor u de CIM Matinée van CommPass, waar de toekomst van het CIM werd besproken en we meer uitleg kregen over wat er beweegt bij de verschillende Technische Commissies.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/12/2021
 
 

Mediaplanners! Bekijk nu de reclametarieven 2021 en 2022 van printmedia naast elkaar in de MediaSpecs Database

In de vernieuwde MediaSpecs Database krijgt u een gedetailleerde lijst van advertenties in printmedia: eentje voor 2021 en eentje voor 2022, meteen naast elkaar. U vindt er ook in één klap de afmetingen terug. Efficiënt om mediaplannen te maken.

Lees meer
 

CIM in een stroomversnelling: auditeren en certifiëren? – CIM Matinée 2021

CommPass gaf op 2 december het CIM de opportuniteit om zijn technische commissies tekst en uitleg te laten geven over wat er precies gebeurt binnen de verschillende studies. “Het CIM is voor velen het cement dat onze sector verbindt”, zegt Ann Hoerée

Lees meer
 

GroupM Webinar – Nomadic Commerce: Belgen houden van e-commerce, maar veel geld vloeit naar het buitenland

Hoe zal de toekomst van shoppen eruitzien? Gaan we naar een mix tussen fysiek en digitaal? Hoe kunnen we zo’n hybride shopervaring maximaliseren? GroupM vroeg het aan John Greca, Roel Palmaerts, Ismaël El Kassimi en Tom Palmaerts.

Lees meer
 

Mediaconcentratie in Vlaanderen: Mediaspelers kunnen hoofd bieden aan coronacrisis

De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, publiceerde op woensdag 1 december het jaarlijkse rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen 2021.’

Lees meer
 

BAM Marketing Congress kiest voor een lente-editie

Enkele dagen na de bekendmaking dat het BAM Marketing Congress wordt uitgesteld, komen BAM en organisator OFCORES met een nieuwe datum. De 40ste editie wordt voor het eerst een lentecongres dat op 5 en 6 mei plaatsvindt in Mechelen.

Lees meer
 

NMBS keert terug naar Space

De NMBS heeft besloten om vanaf januari 2022 de strategie, het advies en de aankoop van haar mediacampagnes aan Space toe te vertrouwen. De mediapitch ging tussen Havas Media, MediaCom, Mindshare en Space. Het uitgaande agentschap is Vizeum.

Lees meer
 

VIA licht whitepaper toe tijdens webinar op 9 december

De dalende tendens in het live kijken, in combinatie met een hoog reclamevermijdingsgedrag bij uitgesteld kijken, zet de reclamemarkt onder druk. VIA stelde een whitepaper samen die op 9 december via een webinar wordt toegelicht.

Lees meer
 

Jobs

Head of Media Buying & Planning
Mediahuis
Digital Account Manager
Clear Channel
Business Development Manager
Connected Media
Meer jobs
 
 

UMA Get Together Webinar vindt plaats op 16 december

De UMA Get Together zal opnieuw online plaatsvinden. Op donderdag 16 december om 16u wordt er een webinar georganiseerd op het platform umaget2gether.be. Het webinar zal verlopen onder moderatie van Matthias Langenaeker (Publicis Groupe).

Lees meer
 

Mediafield start innovatie-afdeling ‘Mediafield 4D’, met robotica, visuals en videomapping

De mediaregie lanceert een eigen afdeling gewijd aan innovatie: "Mediafield 4D". Mediafield 4D wil adverteerders en creatieve agentschappen helpen om hun OOH-campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Lees meer
 

Seen from Space: De verkoop van Voo kan concurrentie stimuleren

Vorige week werd aangekondigd dat de verkoop van een deel van de Voo-aandelen zijn eindfase was ingegaan. Orange geniet de voorkeur boven Telenet. Volgens waarnemers zou de nieuwkomer 75% min een aandeel van Voo moeten verwerven.

Lees meer
 

Seen from Space: In Frankrijk blijft televisiereclame efficiëntie demonstreren

In Frankrijk verdedigt het SNPTV de belangen van de commerciële televisiezenders. Deze "unie" publiceerde haar derde compilatie van econometrische studies die de doeltreffendheid van televisiereclame moeten aantonen.

Lees meer
 

‘Boeie!’: een boek over storytelling voor lobbyisten

In 'Boeie!' leert Karel Joos hoe bedrijven de kracht van verhalen kunnen aanboren en de principes ervan kunnen toepassen in belangenbehartiging. "Beleidsmakers zijn vaak allesbehalve geboeid door wat bedrijven van hen vragen", zegt de auteur.

Lees meer
 

Analyse van Bubka en Wim Vermeulen: “Consumenten geloven duurzaamheidscampagnes niet”

[Provided by PUB] Het Antwerpse reclamebureau Bubka toonde 100 advertenties over duurzame inspanningen van bedrijven, overheid en ngo’s aan 600 Belgen. Hun oordeel is bikkelhard: slechts 9,7 procent van de campagnes zijn geloofwaardig.

Lees meer
 

MediaSpecs lanceert nieuwe en verbeterde database

"Helder en mooi" was één van de vele positieve reacties op de lancering van de nieuwe en verbeterde database van MediaSpecs. Abonnees kunnen voortaan beginnen zoeken, regies en uitgevers kunnen hun media controleren.

Lees meer
 
la presse au futur
la presse au futur

Agenda

La Presse au Futur + netwerkdiner WE MEDIA
8 december 2021 | 08:00 - 9 december 2021 | 17:00
WE MEDIA Academy: Workshop storytelling
8 december 2021 | 09:00 - 13:00
Rethinking TV reach in the digital age
9 december 2021 | 16:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.