MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Afgelopen week lanceerden wij onze nieuwe database MediaSpecs Next Level, gebaseerd op een nieuwe technologie om de vertrouwde data op een gebruiksvriendelijke manier te ontsluiten. De rijkdom van de data springt nog meer in het oog. Alles wat u hierover moet weten, kan u hier nog eens nalezen.

Hebt u als abonnee of regie/uitgever nog geen login gekregen? Klik dan op “paswoord vergeten” of stuur ons een mailtje.

Belangrijk nieuws: het BAM Marketing Congress gepland op 2 en 3 december wordt uitgesteld naar volgend jaar. CIM Matinée gaat online door op donderdag.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

29/11/2021
 
 

MediaSpecs lanceert nieuwe en verbeterde database

"Helder en mooi" was één van de vele positieve reacties op de lancering van de nieuwe en verbeterde database van MediaSpecs. Abonnees kunnen voortaan beginnen zoeken, regies en uitgevers kunnen hun media controleren.

Lees meer
 

[Longread] Politiek, journalistiek, objectiviteit, neutraliteit, maatschappelijke verantwoordelijkheid: Uitgebreid verslag van de Communication Summit 2021

“Een van de basisregels in journalistiek is objectief over feiten rapporteren, maar hoe objectief kan dat werkelijk zijn?”, introduceerde C² dit jaar zijn Summit van 23 november. Lees hier onze longread over de hoogdag van de communicatiesector.

Lees meer
 

BAM Marketing Congress uitgesteld naar volgend jaar

Het BAM Marketing Congress van 2 en 3 december wordt uitgesteld naar volgend jaar. Dit na de nieuwe maatregelen die onlangs werden aangekondigd door het Overlegcomité van de overheid.

Lees meer
 

Het CIM Matinée gaat online door

Tijdens deze sessie op 2 december krijg je een volledig overzicht van de werkzaamheden van alle Technische Commissies binnen het CIM. Op een halve dag word je geüpdatet met relevante info die je nodig hebt in jouw functie binnen de mediasector.

Lees meer
 

Telenet niet weerhouden voor finale onderhandelingen acquisitie VOO

Telenet bevestigt dat het niet weerhouden is door Nethys om exclusieve onderhandelingen te voeren voor de overname van een meerderheidsaandeel in de Waalse kabelexploitant VOO. Orange Belgium is nog als enige in de running voor een overname van VOO.

Lees meer
 

Deezer België kiest Targetspot voor zijn inventaris

Targetspot, specialist op het vlak van digitale audioreclame, versterkt zijn partnerschap met Deezer, wereldwijde aanbieder van audiostreaming. De nieuwe overeenkomst omvat nu ook de monetisatie van de inventaris voor gratis gebruikers in België.

Lees meer
 

Metro lanceert winteraanbod voor lezers en adverteerders

Dit najaar legt Metro niet alleen de focus op de gewoonlijke content-rubrieken, maar brengt het ook een Special Black Friday, een Special End Of Year en een Puzzelkrant uit. Metro Media introduceert ook tot mid-januari speciale advertentieformules.

Lees meer
 

A.S. Adventure komt op 27 november met avontuurlijke podcast ‘Grensverleggers’

In deze nieuwe podcast van A.S. Adventure gaat presentator Pieter Embrechts het gesprek aan met mensen die geen angst hebben om hun grenzen te verleggen of om nieuwe dingen te ontdekken.

Lees meer
 

Transfer blaast tien kaarsjes uit

Transfer, de Belgische reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, viert dit jaar haar tiende verjaardag. Op 21 november, tijdens World Television Day, mocht het bedrijf haar tien verjaardagskaarsjes uitblazen.

Lees meer
 

Jobs

Digital Account Manager
Clear Channel
Business Development Manager
Connected Media
Meer jobs
 
 

Initiative strikt budget van Ixina

Groupe FBD vertrouwt het mediabudget voor hun merk Ixina in België toe aan het mediabureau Initiative. "We zijn verheugd dat we kunnen bijdragen aan de groei van zo’n sterk merk met de komst van Ixina bij Initiative", vertelt Gauthier Elslander.

Lees meer
 

Propaganda maakt engagement hard: 3 afgestudeerden van postgraduaat Content Rules?! krijgen job aangeboden

Propaganda ondersteunt van bij het begin het postgraduaat Content Rules?! van AP Hogeschool Antwerpen. Het agentschap wil daarmee helpen om content marketing beter op de kaart te zetten en bij te dragen aan de professionalisering van het vak.

Lees meer
 

Seen from Space: ‘Devices’ en luistergedrag, en de radio?

Het radiogedrag van personen werd geanalyseerd om zo een beeld te krijgen van luistertrends per platform of audiogewoontes. Deze trends kunnen vergeleken worden met het gemiddelde van de Nederlandstalige of Franstalige bevolking.

Lees meer
 

Seen from Space: New normal radio in Vlaanderen, DAB+ in mineur

De 'Digitale radio' barometer is nu aan zijn vierde jaarlijkse golf toe. De editie van 2021 wijst op een vorm van nieuw normaal. Er wordt minder radio geluisterd gedurende langere perioden, in proporties vergelijkbaar met de periode voor corona.

Lees meer
 

BAM geeft meaningful marketing extra invulling met vier thema’s

De vier think tanks van BAM zorgen voor nieuwe activiteiten, een vervolledigde corporate governance én een hernieuwd lidmaatschapsaanbod. "De think tanks waren de missing link", vertelt Koen Van Impe.

Lees meer
 

Re-story: Goede journalistiek is meer dan ooit activisme

Re-story is een online platform met verhalen van denkers en doeners die nieuwe wegen openen in economie, onderwijs en samenleving. “We proberen het medialandschap te vernieuwen door aan ‘journativisme’ te doen voor een betere wereld.”

Lees meer
 

“Step into the 70s” met Nostalgie

De nieuwste reclamecampagne van Nostalgie loopt op regionale televisie, Nostalgie.be en op social media. De videocampagnes van Nostalgie worden intern geconcipieerd en uitgewerkt door StudiJo50 en Diet! Producties.

Lees meer
 
la presse au futur

Agenda

WE MEDIA Academy: Wat zijn de mogelijkheden van transmedia en multiplatform storytelling?
1 december 2021 | 09:00 - 13:00
Best of Awards
1 december 2021 | 18:00 - 23:30
CIM Matinée (Online)
2 december 2021 | 14:00 - 17:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.