Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Afgelopen week lanceerden wij onze nieuwe database MediaSpecs Next Level, gebaseerd op een nieuwe technologie om de vertrouwde data op een gebruiksvriendelijke manier te ontsluiten. De rijkdom van de data springt nog meer in het oog. Alles wat u hierover moet weten, kan u hier nog eens nalezen.
Hebt u als abonnee of regie/uitgever nog geen login gekregen? Klik dan op “paswoord vergeten” of stuur ons een mailtje.
Belangrijk nieuws: het BAM Marketing Congress gepland op 2 en 3 december wordt uitgesteld naar volgend jaar. CIM Matinée gaat online door op donderdag.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
29/11/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Helder en mooi" was één van de vele positieve reacties op de lancering van de nieuwe en verbeterde database van MediaSpecs. Abonnees kunnen voortaan beginnen zoeken, regies en uitgevers kunnen hun media controleren.
Lees meer
|
|
|
|
“Een van de basisregels in journalistiek is objectief over feiten rapporteren, maar hoe objectief kan dat werkelijk zijn?”, introduceerde C² dit jaar zijn Summit van 23 november. Lees hier onze longread over de hoogdag van de communicatiesector.
Lees meer
|
|
|
|
Het BAM Marketing Congress van 2 en 3 december wordt uitgesteld naar volgend jaar. Dit na de nieuwe maatregelen die onlangs werden aangekondigd door het Overlegcomité van de overheid.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens deze sessie op 2 december krijg je een volledig overzicht van de werkzaamheden van alle Technische Commissies binnen het CIM. Op een halve dag word je geüpdatet met relevante info die je nodig hebt in jouw functie binnen de mediasector.
Lees meer
|
|
|
|
Telenet bevestigt dat het niet weerhouden is door Nethys om exclusieve onderhandelingen te voeren voor de overname van een meerderheidsaandeel in de Waalse kabelexploitant VOO. Orange Belgium is nog als enige in de running voor een overname van VOO.
Lees meer
|
|
|
|
Targetspot, specialist op het vlak van digitale audioreclame, versterkt zijn partnerschap met Deezer, wereldwijde aanbieder van audiostreaming. De nieuwe overeenkomst omvat nu ook de monetisatie van de inventaris voor gratis gebruikers in België.
Lees meer
|
|
|
|
Dit najaar legt Metro niet alleen de focus op de gewoonlijke content-rubrieken, maar brengt het ook een Special Black Friday, een Special End Of Year en een Puzzelkrant uit. Metro Media introduceert ook tot mid-januari speciale advertentieformules.
Lees meer
|
|
|
|
In deze nieuwe podcast van A.S. Adventure gaat presentator Pieter Embrechts het gesprek aan met mensen die geen angst hebben om hun grenzen te verleggen of om nieuwe dingen te ontdekken.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer, de Belgische reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, viert dit jaar haar tiende verjaardag. Op 21 november, tijdens World Television Day, mocht het bedrijf haar tien verjaardagskaarsjes uitblazen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Groupe FBD vertrouwt het mediabudget voor hun merk Ixina in België toe aan het mediabureau Initiative. "We zijn verheugd dat we kunnen bijdragen aan de groei van zo’n sterk merk met de komst van Ixina bij Initiative", vertelt Gauthier Elslander.
Lees meer
|
|
|
|
Propaganda ondersteunt van bij het begin het postgraduaat Content Rules?! van AP Hogeschool Antwerpen. Het agentschap wil daarmee helpen om content marketing beter op de kaart te zetten en bij te dragen aan de professionalisering van het vak.
Lees meer
|
|
|
|
Het radiogedrag van personen werd geanalyseerd om zo een beeld te krijgen van luistertrends per platform of audiogewoontes. Deze trends kunnen vergeleken worden met het gemiddelde van de Nederlandstalige of Franstalige bevolking.
Lees meer
|
|
|
|
De 'Digitale radio' barometer is nu aan zijn vierde jaarlijkse golf toe. De editie van 2021 wijst op een vorm van nieuw normaal. Er wordt minder radio geluisterd gedurende langere perioden, in proporties vergelijkbaar met de periode voor corona.
Lees meer
|
|
|
|
De vier think tanks van BAM zorgen voor nieuwe activiteiten, een vervolledigde corporate governance én een hernieuwd lidmaatschapsaanbod. "De think tanks waren de missing link", vertelt Koen Van Impe.
Lees meer
|
|
|
|
Re-story is een online platform met verhalen van denkers en doeners die nieuwe wegen openen in economie, onderwijs en samenleving. “We proberen het medialandschap te vernieuwen door aan ‘journativisme’ te doen voor een betere wereld.”
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwste reclamecampagne van Nostalgie loopt op regionale televisie, Nostalgie.be en op social media. De videocampagnes van Nostalgie worden intern geconcipieerd en uitgewerkt door StudiJo50 en Diet! Producties.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
1 december 2021 | 09:00 - 13:00
|
1 december 2021 | 18:00 - 23:30
|
2 december 2021 | 14:00 - 17:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|