MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs lanceert nieuwe en verbeterde database

Beste mediavrienden,

Op vraag van de markt lanceert MediaSpecs vandaag een gloednieuwe database met nog meer functionaliteiten.

Zoals u weet bevat de MediaSpecs Database de informatie van alle Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders, technische gegevens, contactgegevens, enzovoort. Via de zoekmachine kan u selecties maken op basis van thema, doelgroep, sector, mediumtype, omgeving en regio.

Maar met de nieuwe database kan er veel meer! Een overzicht:

  • Zoeken op media én op contactpersonen
  • Intuïtief zoeken met gecombineerde zoekfilters
  • Formaten, afmetingen en tarieven bij printmedia
  • Uitgebreide CIM-cijfers en -grafieken bij printmedia
  • Media selecteren en bewaren in lijsten (met export naar Excel)

Meer info vindt u op onze infopagina. Hier vinden zowel abonnees die in de database willen zoeken als regies en uitgevers die hun media willen controleren alle informatie die ze nodig hebben.

Met haar database maakt MediaSpecs het werk van mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten lichter en krijgen reclameregies en uitgevers een podium om hun media te tonen.

Christine Defour, Print & OOH Director bij Mediabrands Belgium: “Een geweldige update van de MediaSpecs-tool. Nog gebruiksvriendelijker en uiteraard nog steeds onmisbaar. Iets om vaak te gebruiken!”

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/11/2021

Op 23 november organiseert C² de Belgian Communication Summit

De jaarlijkse Belgian Communication Summit vindt plaats op dinsdag 23 november. Met debatten tussen hoofdredacteurs, politici, cartoonisten en journalisten gaat het thema van dit jaar over het objectief weergeven van feiten.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards: Alpro, Kazidomi en Kris Michiels zijn de winnaars

Alpro, Kazidomi en Kris Michiels van Unilever werden verkozen tot respectievelijk Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year.

Lees meer
 

3de editie van de SONIQ Awards gaat van start in februari

Met deze 3de editie wil VIA verder gaan in zijn voornemen om goede cases in radio en audio van eigen bodem te detecteren en de markt te inspireren.

Lees meer
 

Mediaminister Benjamin Dalle trekt 1 miljoen extra uit voor Mediafonds van VAF

Een deel van dat budget zal gaan naar samenwerkingen met Nederland. Het Mediafonds van het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) ondersteunt televisiereeksen en de crossmediale afgeleiden daarvan, zoals fictie-, animatie- en documentairereeksen.

Lees meer
 

“La semaine de la radio digitale” zet DAB+ en Radioplayer.be in de kijker

Ter gelegenheid van "La semaine de la radio digitale" van 15 tot 21 november, een initiatief van maRadio.be, zetten alle Franstalige radiostations met tal van nieuwigheden digitaal luisteren in de schijnwerpers.

Lees meer
 

Turbulence en ION nemen abonnement op MediaSpecs

Communicatie- en PR-bureau Turbulence en projectontwikkelaar ION zijn de volgende bedrijven in het rijtje databasegebruikers van MediaSpecs.

Lees meer
 

Jobs

Digital Account Manager
Clear Channel
Business Development Manager
Connected Media
Meer jobs
 
 

Ads & Data versterkt Onderdak met breed commercieel aanbod

Zo is er vanaf januari Onderdak.be, een online contentplatform met bijhorende social mediakanalen. Dit laat adverteerders toe om iedereen met een passie voor interieur een heel jaar lang te inspireren en informeren.

Lees meer
 

Ads & Data, Uitgesproken en adverteerders brengen vijf inspirerende podcastcases in ‘Klanten die luisteren’

Op 3 en 4 december vindt het Podcastfestival van De Standaard plaats in Kursaal Oostende. In de sessie ‘Klanten die luisteren’ komen o.a. Delhaize/TBWA, Decathlon/BBDO, AS Adventure, GTB en Hedin Automotive hun ervaringen delen.

Lees meer
 

An Brouckmans: “Tv heeft radio niet vervangen. Waarom zouden magazines dan verdwijnen?”

[Magazine Media] An Brouckmans is zeer positief over de hele magazinemarkt an sich. “Er is nog nooit een kanaal verdwenen. Radio is niet verdwenen toen tv kwam. De kranten zijn niet verdwenen toen internet kwam."

Lees meer
 

Database met marketingfuncties uitgebreid door samenwerking tussen VDAB en BAM

Door een samenwerking tussen VDAB en BAM is de database Competent uitgebreid tot 26 digitale profielen. Zo kunnen werkgevers en werkzoekenden sneller een match vinden dankzij de competenties die eraan gekoppeld zijn.

Lees meer
 

Google gaat Frans persbureau AFP 5 jaar betalen voor gebruik van nieuwsberichten

Google gaat het Franse persbureau AFP de komende vijf jaar betalen voor het gebruik van de berichten die het nieuwsagentschap maakt. Daarmee komt een einde aan een geschil rond de zogenaamde naburige rechten op nieuwsberichten.

Lees meer
 
la presse au futur

Seen from Space: Mobile first misschien, maar niet mobile only

In de online enquête van de Global Web Index wordt de respondenten (tussen 16 en 64 jaar) gevraagd hoeveel tijd zij op een "gemiddelde dag" besteden aan verschillende mediaconsumptieactiviteiten.

Lees meer
 

Seen from Space: Zichtbaarheid van een merk ondersteunt op lange termijn, maar hoe kun je meten?

Op basis van een reeks van 300 campagnes maakte de ACA een verslag dat geïnspireerd is op de verschillende afleveringen van 'Marketing in the era of accountability' van Binet en Field. De ACA maakte ook gebruik van hun Excess Share of Voice (ESOV).

Lees meer
 

Trends Top 5000: De impact van corona?

Op donderdag 18 november verscheen de nieuwe Top 5000 in bijlage bij Trends. Deze gaat over de economische gevolgen van de coronacrisis.

Lees meer
 

The Big Marcom Survey 2021: Gaan Belgische kmo’s de wereldwijde trends achterna?

Hoeveel belang hechten bedrijven en organisaties aan marketingcommunicatie? Hoe besteden ze hun budget? Wat met de actuele trends in het kmo-landschap? Dit en nog veel meer wordt behandeld in het Big Marcom-onderzoek van “comma, brand strategists”.

Lees meer
 

GroupM Webinar – Streaming Video Wars: “Belgen houden van lokale content”

GroupM organiseerde op 9 november de webinar Streaming Video Wars over video on demand in België en de rest van Europa. De sprekers waren Tim Annoni, Christian Grece, Wilfried Celis, Christophe Costers en Valérie Janssens.

Lees meer
 

Communicatiebureau Ribbon kent een explosief jaar 2021

Van 3 medewerkers is Ribbon gegroeid naar 6. Onder de nieuwelingen vinden we Justine Parys, Clara Poskin en Daiana Pace terug. Gevolg van deze uitbreiding is dat Ribbon recent is verhuisd naar nieuwe kantoren gelegen aan de Louizalaan in Elsene.

Lees meer
 

Agenda

Belgian Communication Summit
23 november 2021 | 17:30 - 21:30
Club 33: Have you met Bart Demeulenaere?
24 november 2021 | 18:00 - 19:30
Kantar Webinar: The power of progressive, inclusive portrayal in advertising
25 november 2021 | 09:00 - 10:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
25 november 2021 | 09:00 - 12:30
RetailDetail Night
25 november 2021 | 12:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.