MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

In de databases van MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Stéphanie

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

15/11/2021

MediaSpecs Next Level: nog dit najaar een gloednieuwe en verbeterde database

MediaSpecs werkt voortdurend aan de verbetering van haar database, maar dit keer gaan we op vraag van de markt next level: een gloednieuwe database met nog meer functionaliteit en nog meer plannen op de agenda.

Lees meer
 

GroupM Webinar – Streaming Video Wars: “Belgen houden van lokale content”

GroupM organiseerde op 9 november de webinar Streaming Video Wars over video on demand in België en de rest van Europa. De sprekers waren Tim Annoni, Christian Grece, Wilfried Celis, Christophe Costers en Valérie Janssens.

Lees meer
 

Coca-Cola kiest wereldwijd voor WPP

In lijn met de rest van de wereld zullen in België MediaCom en GroupM instaan voor de strategie, planning en aankoop van de merken van Coca-Cola.

Lees meer
 

DPG Media kondigt mogelijke sluiting aan van Eco Print Center

DPG Media heeft haar intentie aangekondigd om de drukkerij Eco Print Center, gelegen in Lokeren, te sluiten. Het drukt met name de Vlaamse dagbladen Het Laatste Nieuws en De Morgen.

Lees meer
 

Joe lanceert digitale kerstzender ‘Joe Christmas’

Radiozender Joe gaf tijdens een live-uitzending op de Grote Markt van Antwerpen het startschot voor de digitale pop-upzender Joe Christmas. Ook het Christmas House van Joe zal daar vanaf 4 december opnieuw neerstrijken.

Lees meer
 

GiveActions werkt samen met RMB om positieve publiciteit te introduceren

De sociale en groene start-up GiveActions start een project rond milieubescherming en het verdedigen van een rechtvaardigere samenleving. RMB toont haar deelname door meer zichtbaarheid te bieden aan de klanten van de start-up.

Lees meer
 

Jobs

Business Development Manager
Connected Media
Meer jobs
 
 
la presse au futur

Op 23 november organiseert C² de Belgian Communication Summit

De jaarlijkse Belgian Communication Summit vindt plaats op dinsdag 23 november. Met debatten tussen hoofdredacteurs, politici, cartoonisten en journalisten gaat het thema van dit jaar over het objectief weergeven van feiten.

Lees meer
 

Roularta plant 1,2 ha bos rond het bedrijf in hartje Roeselare

Dit najaar plant Roularta in twee dagen tijd een bos van 15.000 bomen in de groenzone rond het bedrijf. De bosaanplant past in de Green Deal Bedrijven en het biodiversiteitsprogramma 2021.

Lees meer
 

Kanaal Z lanceert talkshow voor en door jonge ondernemers

In ‘Goe Bezig!’ praten Jeroen Poels en Matthias Browaeys met jonge ondernemers over thema’s als goed ondernemerschap, durf en risico’s, financiering, digitalisering en het belang van een goed team. Daarnaast zijn er ook ervaren ondernemers te gast.

Lees meer
 

Seen from Space: Als de GAFA (en anderen) offline media gebruiken

De site Thinkbox schrijft regelmatig over het gebruik van televisiereclame door de online spelers. Maar hoe zit het met Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft, Netflix en co? In ons land is hun recente reclameaanwezigheid divers.

Lees meer
 

Seen from Space: Esport, een te veroveren territorium

Deloitte publiceerde zopas een grootscheeps onderzoek naar virtuele sport. Naast de schattingen van het economische gewicht van esport, berust het onderzoek op een uitgebreide enquête gevoerd in 15 Europese landen bij 20.000 respondenten.

Lees meer
 

Reclamefolder blijft populair: negen op tien consumenten leest papieren folder

De folder is het meeste geliefde reclamemedium, vanwege het niet-intrusieve en betrouwbare karakter. 9 op 10 Belgen leest of doorbladert folders. Ondanks alle digitale alternatieven houdt de papieren folder zich dan ook perfect staande.

Lees meer
 

PUB Magazine: Hoe hard moet je opvallen om de aandacht te trekken?

Hoe hard moet je opvallen om de aandacht te trekken van de lezer, de passant, de consument of de doelgroep? PUB stelde de vraag aan o.a. Ann Hoerée, Bart Demeulenaere, Philippe Belpaire, Tijl Sacré, Marit Ginevro, Julie Jeunen en Tatjana Raman.

Lees meer
 

Agenda

EDAA Summit: Digital Advertising & Data Privacy
15 november 2021 | 12:30 - 19:00
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
16 november 2021 | 09:00 - 12:30
Friends of Search
17 november 2021 | 09:30 - 18:00
Belgian Marketing Awards
17 november 2021 | 18:00 - 23:00
VRM Symposium
18 november 2021 | 09:45 - 13:00
LEG Webinar: Bart Van den Brande
18 november 2021 | 12:30 - 13:15
WE MEDIA Academy: Hoe maak ik mijn tekst SEO-proof?
19 november 2021 | 09:00 - 13:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.