MediaSpecs Next Level
Beste mediavrienden,
MediaSpecs werkt voortdurend aan de verbetering van haar database qua inhoud en gebruiksvriendelijkheid, maar dit najaar gaan we next level: een gloednieuwe en verbeterde database met nog meer functionaliteit. Hierin vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
02/11/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs werkt voortdurend aan de verbetering van haar database, maar dit keer gaan we op vraag van de markt next level: een gloednieuwe database met nog meer functionaliteit en nog meer plannen op de agenda.
Lees meer
|
|
|
|
Sudinfo en de titels La Meuse, La Nouvelle Gazette, La Province, Nord Eclair en La Capitale vinden zichzelf opnieuw uit: nieuwe websites, een nieuwe grafische identiteit voor de krant en de lancering van een nieuwe applicatie.
Lees meer
|
|
|
|
De minister van Media van de Franse Gemeenschap, Bénédicte Linard, wil opnieuw reclame beperken op de RTBF, maar met een financiële vergoeding voor de omroep, meldt Le Soir.
Lees meer
|
|
|
|
De Wandelkrant, het gratis wandelmagazine van de Lage Landen voor de wandelaar en “sportelaar”, brengt na een reeks online edities naar aanleiding van de coronacrisis in januari opnieuw een gedrukte versie uit op een oplage van 15.000 stuks.
Lees meer
|
|
|
|
Ter gelegenheid van zijn 50 jaar organiseerde CIM een reeks debatten. In deze eerste van 5 videosessies spreken Luc Suykens (UBA), François Chaudoir (UMA), Christian Van Thillo (DPG Media), Jean-Paul Philippot (RTBF) en Helen Willems (CIM).
Lees meer
|
|
|
|
“Wat beweegt er allemaal op het vlak van mediastudies en media currency?”, was de hoofdvraag tijdens het tweede CIM-debat op 26 oktober in de debatreeks naar aanleiding van 50 jaar CIM.
Lees meer
|
|
|
|
Wat betekent het CIM voor de verkopers van mediaruimte? In het panel zitten Thierry Hugot van Rossel, Wilfried Celis van VIA, Baudouin van de Berg van Clear Channel, Bart Demeulenaere van Ads & Data en Massimo Papa van RMB.
Lees meer
|
|
|
|
Ter gelegenheid van zijn 50 jaar organiseerde CIM een reeks debatten. Alle mediaspelers konden daar spreken over de evolutie van de structuur van de mediawereld. Wij maakten een verslag van het vierde debat “Are buyers CIM’s best friends?".
Lees meer
|
|
|
|
Het vijfde en laatste debat gaat over de uitdagingen van digitale marketing en welke rol het CIM daarin speelt. Panelleden zijn Lucrèce de Villenfagne, Philippe Degueldre, Pieter Jadoul, Jonathan Lannoy, Anthony O’Donnell en Stephanie Radochitzki.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uit de whitepaper vloeien drie initiatieven voort: een brede bevraging, de oprichting van een ‘Expert Center Young Talent’ en de ontwikkeling van het online platform ‘School Corner’.
Lees meer
|
|
|
|
Andrew Vassallo is verkozen tot de nieuwe voorzitter van het ACC Expert Center Public & Influencer Relations. Hij volgt Werner De Smet op en zal voor een periode van 3 jaar aan het roer staan.
Lees meer
|
|
|
|
De eeuwige krachten van print magazines blijven relevant voor lezers en adverteerders. Dat benadrukken FIPP en UPM in hun whitepaper ‘Media’s Future in a Post-Covid World’. Zij onderscheiden een aantal trends met positieve gevolgen voor print.
Lees meer
|
|
|
|
Magazine Media maakte onlangs een lijstje met trends die de pers momenteel kenmerken. Eén daarvan is de toegenomen leestijd bij consumenten.
Lees meer
|
|
|
|
De federale telecomregulator BIPT voert elk jaar sinds 2012 een enquête naar de perceptie van consumenten over één van zijn actiedomeinen op de Belgische markt van elektronische communicatie.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Taalfouten op websites en webshops hebben een negatieve weerslag op het imago én de omzet van een onderneming. Omgekeerd kan het belang van wervend taalgebruik nauwelijks overschat worden, aldus onderzoek van Arteveldehogeschool.
Lees meer
|
|
|
|
PUB zet al enkele jaren in op duurzaamheid binnen de sector met een dedicated event. Dit jaar was het weer zover op 21 oktober. Thema van de Orbit-avond (of Orbit-week): Human First.
Lees meer
|
|
|
|
Op de UBA Belgian Media Date op 21 oktober hoorden we minister Benjamin Dalle, Alessandro Papa, Nicolas Cohen en Aude Mayence, en mocht de sector voor het eerst VRT-topman Frederik Delaplace ontvangen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
3 november 2021 | 18:00 - 19:30
|
15 november 2021 | 12:30 - 19:00
|
16 november 2021 | 09:00 - 12:30
|
17 november 2021 | 09:30 - 18:00
|
17 november 2021 | 18:00 - 23:00
|
18 november 2021 | 09:45 - 13:00
|
18 november 2021 | 12:30 - 13:15
|
23 november 2021 | 17:30 - 21:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|