MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs Next Level

Beste mediavrienden,

MediaSpecs werkt voortdurend aan de verbetering van haar database qua inhoud en gebruiksvriendelijkheid, maar dit najaar gaan we next level: een gloednieuwe en verbeterde database met nog meer functionaliteit. Hierin vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/11/2021

MediaSpecs Next Level: nog dit najaar een gloednieuwe en verbeterde database

MediaSpecs werkt voortdurend aan de verbetering van haar database, maar dit keer gaan we op vraag van de markt next level: een gloednieuwe database met nog meer functionaliteit en nog meer plannen op de agenda.

Lees meer
 

Sudpresse wordt Sudinfo om zijn digitale evolutie te versterken

Sudinfo en de titels La Meuse, La Nouvelle Gazette, La Province, Nord Eclair en La Capitale vinden zichzelf opnieuw uit: nieuwe websites, een nieuwe grafische identiteit voor de krant en de lancering van een nieuwe applicatie.

Lees meer
 

RTBF: mediaminister Bénédicte Linard wil reclame verder inperken met vergoeding voor de omroep

De minister van Media van de Franse Gemeenschap, Bénédicte Linard, wil opnieuw reclame beperken op de RTBF, maar met een financiële vergoeding voor de omroep, meldt Le Soir.

Lees meer
 

De Wandelkrant brengt in januari opnieuw een gedrukt magazine uit

De Wandelkrant, het gratis wandelmagazine van de Lage Landen voor de wandelaar en “sportelaar”, brengt na een reeks online edities naar aanleiding van de coronacrisis in januari opnieuw een gedrukte versie uit op een oplage van 15.000 stuks.

Lees meer
 

(1/5) Is CIM an endless love triangle?

Ter gelegenheid van zijn 50 jaar organiseerde CIM een reeks debatten. In deze eerste van 5 videosessies spreken Luc Suykens (UBA), François Chaudoir (UMA), Christian Van Thillo (DPG Media), Jean-Paul Philippot (RTBF) en Helen Willems (CIM).

Lees meer
 

(2/5) “We weten waar we naartoe willen. We moeten gewoon vertrekken”, stelt Stef Peeters tijdens CIM-debat over metingen

“Wat beweegt er allemaal op het vlak van mediastudies en media currency?”, was de hoofdvraag tijdens het tweede CIM-debat op 26 oktober in de debatreeks naar aanleiding van 50 jaar CIM.

Lees meer
 

(3/5) Debatreeks CIM: Are sellers CIM’s best friend?

Wat betekent het CIM voor de verkopers van mediaruimte? In het panel zitten Thierry Hugot van Rossel, Wilfried Celis van VIA, Baudouin van de Berg van Clear Channel, Bart Demeulenaere van Ads & Data en Massimo Papa van RMB.

Lees meer
 

(4/5) “CIM moet zijn verbindende kracht bewaren tussen de agentschappen, de adverteerders en de media”

Ter gelegenheid van zijn 50 jaar organiseerde CIM een reeks debatten. Alle mediaspelers konden daar spreken over de evolutie van de structuur van de mediawereld. Wij maakten een verslag van het vierde debat “Are buyers CIM’s best friends?".

Lees meer
 

(5/5) “We moeten allemaal samenwerken zodat er neutrale en gecontroleerde currency’s komen, die volledig transparant zijn en die iedereen kan gebruiken”

Het vijfde en laatste debat gaat over de uitdagingen van digitale marketing en welke rol het CIM daarin speelt. Panelleden zijn Lucrèce de Villenfagne, Philippe Degueldre, Pieter Jadoul, Jonathan Lannoy, Anthony O’Donnell en Stephanie Radochitzki.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels)
AllMediaDesk
Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels/London)
AllMediaDesk
PR- en communicatieconsultant
LVTPR
Account Manager
Havas Media Belgium
Account Manager
Pop Media
Meer jobs
 
 
la presse au futur

ACC publiceert whitepaper voor jong talent in de communicatiesector

Uit de whitepaper vloeien drie initiatieven voort: een brede bevraging, de oprichting van een ‘Expert Center Young Talent’ en de ontwikkeling van het online platform ‘School Corner’.

Lees meer
 

Andrew Vassallo is nieuwe voorzitter van ACC Expert Center Public & Influencer Relations

Andrew Vassallo is verkozen tot de nieuwe voorzitter van het ACC Expert Center Public & Influencer Relations. Hij volgt Werner De Smet op en zal voor een periode van 3 jaar aan het roer staan.

Lees meer
 

[Magazine Media] Print is dood, lang leve print!

De eeuwige krachten van print magazines blijven relevant voor lezers en adverteerders. Dat benadrukken FIPP en UPM in hun whitepaper ‘Media’s Future in a Post-Covid World’. Zij onderscheiden een aantal trends met positieve gevolgen voor print.

Lees meer
 

Seen from Space: Meer tijd voor de pers, ook in België?

Magazine Media maakte onlangs een lijstje met trends die de pers momenteel kenmerken. Eén daarvan is de toegenomen leestijd bij consumenten.

Lees meer
 

Seen from Space: Telecom en media, een uiteenlopende blik?

De federale telecomregulator BIPT voert elk jaar sinds 2012 een enquête naar de perceptie van consumenten over één van zijn actiedomeinen op de Belgische markt van elektronische communicatie.

Lees meer
 

Consument ergert zich aan taalfouten

[Provided by PUB] Taalfouten op websites en webshops hebben een negatieve weerslag op het imago én de omzet van een onderneming. Omgekeerd kan het belang van wervend taalgebruik nauwelijks overschat worden, aldus onderzoek van Arteveldehogeschool.

Lees meer
 

Human First tijdens Orbit by PUB 2021

PUB zet al enkele jaren in op duurzaamheid binnen de sector met een dedicated event. Dit jaar was het weer zover op 21 oktober. Thema van de Orbit-avond (of Orbit-week): Human First.

Lees meer
 

“Geen schrik hebben voor verandering” – UBA Belgian Media Date 2021

Op de UBA Belgian Media Date op 21 oktober hoorden we minister Benjamin Dalle, Alessandro Papa, Nicolas Cohen en Aude Mayence, en mocht de sector voor het eerst VRT-topman Frederik Delaplace ontvangen.

Lees meer
 

Agenda

Club 33: Have you met José Fernandez?
3 november 2021 | 18:00 - 19:30
EDAA Summit: Digital Advertising & Data Privacy
15 november 2021 | 12:30 - 19:00
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
16 november 2021 | 09:00 - 12:30
Friends of Search
17 november 2021 | 09:30 - 18:00
Belgian Marketing Awards
17 november 2021 | 18:00 - 23:00
VRM Symposium
18 november 2021 | 09:45 - 13:00
LEG Webinar: Bart Van den Brande
18 november 2021 | 12:30 - 13:15
Belgian Communication Summit
23 november 2021 | 17:30 - 21:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.