MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Ook volgden we enkele events waarvan u een samenvatting kan lezen.

In de database van MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/10/2021

“Geen schrik hebben voor verandering” – UBA Belgian Media Date 2021

Op de UBA Belgian Media Date op 21 oktober hoorden we minister Benjamin Dalle, Alessandro Papa, Nicolas Cohen en Aude Mayence, en mocht de sector voor het eerst VRT-topman Frederik Delaplace ontvangen.

Lees meer
 

Human First tijdens Orbit by PUB 2021

PUB zet al enkele jaren in op duurzaamheid binnen de sector met een dedicated event. Dit jaar was het weer zover op 21 oktober. Thema van de Orbit-avond (of Orbit-week): Human First.

Lees meer
 

GroupM Webinar: “Experimentation in digital is key to improve your cross media ROI”

In de eerste van vier webinars, dit najaar georganiseerd door GroupM, legde Anders Kjærbøll van Acceleration uit hoe gecontroleerd experimenteren kan helpen om de ROI van digitale kanalen te verbeteren.

Lees meer
 

Een hele week lang “À vos marques” op LN24 in samenwerking met de BMMA

"À vos marques", de thematische week gewijd aan de rollen en uitdagingen van merken, hun managers en consumenten, in samenwerking met de BMMA, vond plaats van 18 tot 22 oktober op LN24. Bekijk alle uitzendingen hier in replay terug.

Lees meer
 

MediaNation haalt Amerikaanse ex-vicepresident Al Gore naar Benelux

MediaNation organiseert, in samenwerking met Canvas, een live lezing en Q&A met de Amerikaanse ex-vicepresident en klimaatgoeroe Al Gore. In de Antwerpse Lotto Arena belicht Gore "de toekomst van onze planeet".

Lees meer
 

50 jaar CIM: inspirerende debatreeks vanaf 25 oktober

Het CIM viert in 2021 zijn vijftigste verjaardag. In deze reeks van 5 debatten krijgen media, adverteerders, mediabureaus, onderzoekers en de digitale generatie de kans om hun mening te geven over de verwachte evolutie van het CIM.

Lees meer
 

FeWeb nodigt alle influencers uit voor een online overleg over Influencer Marketing Guidelines

Drie jaar na de lancering van de Influencer Marketing Guidelines door het Communicatie Centrum en FeWeb is het tijd om de aanbevelingen te evalueren. FeWeb organiseert een online overleg op woensdag 27 oktober om 18u via Zoom.

Lees meer
 

JCDecaux lanceert de OOH Planner

Deze tool biedt de mogelijkheid om campagnes te plannen op basis van het gebruik van verschillende data. Dankzij de OOH Planner kunnen schermen worden gecombineerd met verschillende segmenten voor een optimale planning.

Lees meer
 

Qmusic lanceert Q-DOWNTOWN, een nieuw radiostation op DAB+ met focus op hiphop en r&b

Op maandag 25 oktober breidt DPG Media haar digitale aanbod uit met het nieuwe radiostation Q-DOWNTOWN. De ambassadeurs zijn Zoey Hasselbank, Raiatwinz, Assia MK, dj Yones, dj NC en Jolien Roets.

Lees meer
 

Ads & Data Brand Studio lanceert digitaal platform Navigator voor automerken

Navigator is een communicatieplatform voor automerken in de vertrouwde omgeving van de Mediahuis-nieuwsmerken. Men vindt er tips & trips, aangevuld met verhalen over trends, innovatie en passie voor voertuigen.

Lees meer
 

Opening radio- en tv-planning 2022 op 15 november

VIA, de koepel van de audiovisuele regies, deelt mee dat vanaf maandag 15/11 kan gestart worden met de boekingen van radio en televisie voor volgend jaar.

Lees meer
 

RMB en bpost combineren addressable tv advertising en paper mail

Voortbouwend op de samenwerking met Proximus rond addressable tv advertising en die met bpost als dataprovider, bedachten RMB en bpost een nieuw type targeted campagne die addressable tv advertising combineert met paper mail.

Lees meer
 

Mediahuis engageert zich tot het stellen van wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelen

Mediahuis sluit aan bij het Science Based Targets initiatief (SBTi). SBTi verenigt wereldwijd organisaties die hun ambities ten aanzien van het klimaat willen vertalen naar wetenschappelijk onderbouwde en meetbare doelstellingen.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager
Pop Media
Account Manager
Havas Media Belgium
PR- en communicatieconsultant
LVTPR
Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels)
AllMediaDesk
Account Manager & Business Analyst (Dusseldorf/Brussels/London)
AllMediaDesk
Meer jobs
 
 
la presse au futur

CIM RAM: Radio 2 blijft grootste radiozender van Vlaanderen

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode mei-augustus. Met een marktaandeel van 29% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (13%) en Joe (10%).

Lees meer
 

CIM RAM analyse VRT: radiobereik groeit, Radio 2 houdt koppositie stevig vast

Uit de nieuwste meting door het CIM blijkt dat 2,7 miljoen mensen elke dag naar een van de radiozenders van VRT luisteren. “We zien al onze radionetten in bereik groeien en dat in een uitdagende markt”, aldus Els Van de Sijpe.

Lees meer
 

CIM RAM analyse DPG Media: Qmusic en Joe bevestigen als 2de en 3de radiozender van Vlaanderen

Qmusic is marktleider met 21,8% marktaandeel bij de 18- tot 44-jarigen. Joe rondt voor het eerst de kaap van 10% marktaandeel bij het brede publiek (12+).

Lees meer
 

CIM RAM analyse Mediahuis: Nostalgie groeit met fanbase die steeds langer luistert

Tom Klerkx: "In de vorige golf konden we voor het eerst de magische grens van 200 minuten breken, nu stijgen we zelfs verder naar 217 minuten op de algemene doelgroep".

Lees meer
 

CIM RAM analyse RMB: commercieel marktaandeel van 49,2%

De radio's in regie bij RMB trekken samen dagelijks bijna 1,5 miljoen en wekelijks ruim 2,4 miljoen luisteraars. Het commerciële marktaandeel van de regie bedraagt 49,2%.

Lees meer
 

CIM RAM analyse RTL: Radio Contact en Bel RTL hebben sterkste groei in radiopubliek Franstalig België

Het CIM heeft de luistercijfers van Franstalig België voor de maanden mei tot en met augustus bekendgemaakt. Radio Contact blijft meer dan ooit een transgenerationele leider en Bel RTL blijft het enige algemene radiostation dat terrein wint.

Lees meer
 

Ischa Lambrechts versterkt het team van Whyte Corporate Affairs

Om haar groei en toenemende specialisatie verder te ondersteunen, versterkt Whyte Corporate Affairs haar team met de aanwerving van Ischa Lambrechts. Hij vervoegt het public affairs team als Senior Advisor.

Lees meer
 

Seen from Space: Sociale media en berichtendiensten

De Global Web Index biedt een consistent beeld qua sociale netwerken in België. TikTok wint de prijs voor de meest explosieve groei en ook WhatsApp en Snapchat stijgen. Geruchten over de leegloop van Facebook zijn overdreven.

Lees meer
 

IAB Outlook: 2021 Digital Ad Ecosystem

Dit onderzoek van PwC, in opdracht van IAB, vertelt waarom het ecosysteem van digitale reclame zich op een keerpunt bevindt en hoe je je hierop kan voorbereiden.

Lees meer
 

It’s the data, or not?

[Provided by PUB] Bij reclameregies staan data meer dan ooit centraal: ze staan toe om campagnes te sturen en informatie over lezers, luisteraars en kijkers bij te houden. Belangrijk voor een adverteerder die zijn publiek wil bereiken.

Lees meer
 

Agenda

UBA Book It: Videomarketing like a PRO
26 oktober 2021 | 12:00 - 13:00
Digital Transformation Day
27 oktober 2021 | 09:00 - 29 oktober 2021 | 13:00
CommPass Starters Kit: Who is Who?
28 oktober 2021 | 09:00 - 12:30
CommPass Starters Kit: CIM
28 oktober 2021 | 12:00 - 13:45
Kantar BrandZ 2021: Strongest Belgian Brands
29 oktober 2021 | 11:00 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.