Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Vandaag begint Orbit, de conferentie van PUB over duurzame marketing en communicatie. Het hoogtepunt van deze vierdaagse staat donderdag op het programma met een live event waarvoor je nog steeds kan inschrijven.
In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week.
Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle nuttige info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
18/10/2021
|
|
|
|
|
|
Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start dit jaar op maandag 18 oktober en wordt afgesloten op donderdag 21 oktober. Voor de vierde editie zal het thema ‘Human First’ gedurende vier dagen centraal staan.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT wil tegen begin 2022 een strikter beleid uitwerken rond gokreclame. Met deze aanpak wil de VRT gokverslaving helpen bestrijden door blootstelling aan reclame voor kansspelen drastisch te verminderen.
Lees meer
|
|
|
|
Het Belgische kwartaaltijdschrift VILLAS, dat volledig aan wonen is gewijd, zet haar expansie voort met de creatie van haar digitale platform.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds kort valt er in Brussel aan het Rogierplein een nieuwe mural spot te bekijken. Deze keer is het er eentje van Ed Sheeran, waarbij wordt vermeld dat hij komende zomer in het Koning Boudewijnstadion zal optreden.
Lees meer
|
|
|
|
Axel Mignot, Managing Director van Mediadvice, presenteert het National Digital Network Retail. Hiermee kunnen merken wekelijks 5.000.000 shoppers bereiken door 14.000.000 views en 4 supermarkten.
Lees meer
|
|
|
|
Het redactieteam van Bold & pepper, het contentmarketingbureau uit Groot-Bijgaarden, wordt versterkt door drie nieuwe leden: Jürgen Roels, Lore De Jonge en Thomas Schoenmakers.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het Centrum voor Informatie over de Media viert zijn 50ste verjaardag met een nieuwe site en een nieuw logo.
Lees meer
|
|
|
|
Semetis en FamousGrey kronen zich tot de winnaars van de IAB Mixx Awards 2021. Ze gingen elk met 5 awards naar huis, waaronder heel wat Gold. In totaal werden 27 awards uitgereikt tijdens de ceremonie in Tour & Taxis in Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
Meaningful Brands meet de voordelen die merken in ons leven brengen. De Belgische resultaten van deze internationale studie zijn bekend. Havas ondervroeg voor deze editie 17.000 consumenten over 143 merken in 17 sectoren.
Lees meer
|
|
|
|
We weten dat adverteerders in 2021 massaal hebben geïnvesteerd in twee soorten kanalen: digitaal en televisie. Ook stijgt het bereik van uitgesteld tv-kijken en van andere vormen van schermgebruik sterk, wat een negatief effect heeft op het aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
'Magazine Factbook 2021', uitgegeven door de Amerikaanse vakorganisatie, somt alle redenen op waarom adverteerders voor hun reclame in dit medium moeten vertrouwen. Men behandelt onder meer de verdeling van magazinebereik per platform.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
18 oktober 2021 - 21 oktober 2021
|
18 oktober 2021 | 10:00 - 22 oktober 2021 | 11:00
|
18 oktober 2021 | 19:00 - 22:00
|
21 oktober 2021 | 09:00 - 14:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|