MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Speciale aankondiging: Morgen dinsdag organiseert CommPass zijn Symposium: Media, In Perpetuum Mobile. Deze niet te missen afspraak (listen-drink-talk) start om 14u in B19, Ukkel. Registratie verplicht via deze link.

Acht professionals delen er informatie, expertise en inzichten. Over relevante mediastudies, het nieuwe video ecosysteem, de evolutie van de Cannes-jury en nog veel meer. Met Bart Massa, Matthias Langenaeker, Veerle Colin, Marco Marini, Mark Daemen, Bart Muskala, Wilfried Celis en Katrien Bottez.

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week.

Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle nuttige info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier! Tot morgen op het Commpass Symposium?

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/09/2021
 
 

Ads & Data bevestigt ambities op Launch Party en breidt portfolio uit met Mediahuis Luxemburg

Op 16 september vond de Ads & Data Launch Party plaats. CEO Bart Decoster, CCO Bart Demeulenaere en COO Koen Van Rhijn maakten bekend dat de regie vanaf 1 januari de merken van Mediahuis Luxemburg voor Belgische adverteerders commercialiseert.

Lees meer
 

Rossel Advertising lanceert brand studio ‘Maaatjes’

Om te beantwoorden aan een steeds grotere vraag van adverteerders die out-of-the-boxoplossingen zoeken, werpt Rossel Advertising een visje uit met de nieuwe brand studio Maaatjes.

Lees meer
 

Matchen van de Red Flames live te volgen bij Play

De Play-familie krijgt vanaf dit najaar versterking van de Belgian Red Flames. Alle vriendschappelijke wedstrijden en alle kwalificatiewedstrijden voor het Wereldkampioenschap in 2023 zullen live te zien op één van de Play-zenders.

Lees meer
 

Carrefour versterkt zich met Michaël Huyghe

Michaël Huyghe is de nieuwe Business Development Manager Data Valorisation & Precision Marketing van Carrefour Belgium. In deze functie zal hij zal de audience based oplossingen van Carrefour uitdragen bij klanten en stakeholders.

Lees meer
 

Maxus wint de pitch van Polestar

Na een lokale competitie vertrouwt het elektrisch aangedreven automerk Polestar zijn mediabudgetten toe aan Maxus. Vanaf 1 oktober gaat Maxus aan de slag met zowel de digitale als de traditionele mediabudgetten van het merk.

Lees meer
 

CommPass Symposium op 21/9 om 14u

Het centrale thema dit jaar is 'Media, In Perpetuum Mobile'. Acht professionals delen er informatie, expertise en inzichten. Over relevante mediastudies, het nieuwe video ecosysteem, de evolutie van de Cannes-jury en nog veel meer.

Lees meer
 

Inschrijvingen BAM Marketing Congress zijn geopend

Het BAM Marketing Congress zal dit jaar plaatsvinden op 2 en 3 december, zowel live als virtueel. De inschrijvingen zijn reeds geopend en ook de eerste sprekers zijn bekend: Jonah Berger en Vincent Bragg.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards: nomineren voor Marketing Pioneer of the Year kan nog tot 21 september

Op 17 november vindt de ceremonie van de Belgian Marketing Awards plaats. In samenwerking met Deloitte wordt er dit jaar een nieuwe award uitgereikt: Marketing Pioneer of the Year. Bedrijven of een marketeer nomineren kan nog tot 21 september.

Lees meer
 

Jobs

PR Manager
BeContent
Coördinator #Boerentrots
#Boerentrots
Senior Accountmanager
Bonka Circus
Senior Strateeg
Bonka Circus
Junior Mediaspecialist
MediaSpecs groeit
Meer jobs
 
 

UMA Benchmark Digital Media Investments: marktaandeel van digital stijgt tot 33,6% in eerste semester van 2021

De mediabureaus van de UMA, samen met de agentschappen AdSomeNoise, blue2purple, Pivott en Ogilvy Social.Lab, hebben het driemaandelijkse rapport uitgebracht over de investeringen in digitale kanalen in 44 verschillende economische sectoren.

Lees meer
 

Seen from Space: Reach en vertrouwen in de media, het is ingewikkeld

Elk jaar publiceert het Reuters Institute for the Study of Journalism zijn Digital News Report. De vragenlijst peilt naar onder andere de gebruikte nieuwsbronnen, het gebruik van sociale media en het vertrouwen in nieuwsmedia.

Lees meer
 

Seen from Space: Kantar Media Reactions – de voorkeur van de consument, echt waar?

Kantar deelde een aantal inzichten uit zijn onderzoek dat werd gevoerd op een steekproef van consumenten en 929 marketingprofessionals. Het instituut licht twee dilemma's uit: het "digitale dilemma" en dat van de "vernieuwing".

Lees meer
 

[Magazine Media] “Het verbod op cookies zal conversie minder traceerbaar maken”

Cato Chalmet en Jonas Wellens zijn de winnaars van de YMCE Strategy. Als Junior Strateeg bij Pivott en Social Campaign Specialist bij Maxus hebben ze een focus op social media, maar Magazine Media vroeg hen uit over het bredere plaatje.

Lees meer
 

MediaSpecs bouwt aan de toekomst en zoekt extra collega

Bij MediaSpecs bouwen we aan de toekomst en geven we binnenkort extra stuwkracht met enkele grote nieuwigheden voor de gebruikers. Daarvoor zijn we nu op zoek naar een nieuwe collega.

Lees meer
 

Agenda

Kantar: Discover world-class cross-media measurement
21 september 2021 | 11:00 - 12:00
Not Your Average Webinar
21 september 2021 | 14:00 - 15:00
CommPass Symposium: Media, In Perpetuum Mobile
21 september 2021 | 14:00 - 18:00
Gondola Day
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
BMMA: Executive Programme in Management des Médias
23 september 2021 | 18:00 - 19:00
OMconference
27 september 2021 | 10:00 - 17:30
Effie Awards
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.