MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Het najaar is gestart en dat betekent dat mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten weer een versnelling hoger schakelen.

Onze database kan hierbij een uitermate handige tool zijn. U vindt er onder andere de tarieven, kalenders en contactgegevens van alle Belgische en Luxemburgse media. Ook voor Franse media kan u ons contacteren!

Net zoals de voorbije jaren hebben we tijdens de zomer wekelijks één mediabedrijf in de kijker gezet. Klik op de linken voor onze interviews met Bart Decoster / Bart Demeulenaere / Koen Van Rhijn (Ads & Data), Mike Koedinger (Maison Moderne), Tijl Sacré / Maarten Janssen (DPG Media), Katrien Merckx / Tatjana Raman (Bpost), Pierre-Alexandre Billiet (Gondola), Jan Bamelis / Geert Verrijken (Roularta HealthCare), Yves Gérard (RMB), Olivier Degrez (Media Marketing Delhaize), Kim Temmerman (Brightfish), Mathieu France (Mediafield) en Vincent Marchal (MobilAd).

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/09/2021

Metro verhoogt verschijningsfrequentie naar 4 keer per week

De krant Metro verschijnt vanaf 1 september op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag in de displays en is dagelijks te lezen via metrotime.be. Metro wordt nationaal verdeeld in een oplage van ruim 150.000 exemplaren per dag.

Lees meer
 

Transfer breidt focus uit naar vijf thema’s

Transfer breidt haar focus uit. Vanaf september richt de reclameregie haar pijlen op vijf essentiële thema’s: thematische tv, kids channels, digitaal aanbod, internationale speler en cinema lancering. Ook wordt de website in een nieuw jasje gestoken.

Lees meer
 

Najaar 2021: RTBF wil er zijn voor iedereen

Met originele en gedurfde nieuwigheden, maar ook met nieuwe figuren: zo zet de RTBF zijn najaar in. Na een moeilijke periode voor de Franstalige bevolking wil de RTBF voor zingeving zorgen, dankzij kwalitatieve informatie en debatten.

Lees meer
 

Najaar 2021: LN24 pakt uit met zes nieuwigheden om nog beter te informeren

Het najaar van LN24 staat in het teken van 'meer'. De nieuwszender maakt zijn tv-aanbod nog completer met zes nieuwigheden in de programmatie. Wat het digitale aanbod betreft, zal het LN24+ platform voor meer context en duiding van het nieuws zorgen.

Lees meer
 

Een campagne dicht bij de luisteraars om samen 30 jaar Bel RTL te vieren

Bel RTL viert zijn 30-jarig bestaan. Ter gelegenheid van dit jubileum maakte Frédéric Legrand, in samenwerking met Clément Delsaut en Didier Kinsella, een campagne die het DNA van de radiozender benadrukt.

Lees meer
 

Jobs

PR Manager
BeContent
Coördinator #Boerentrots
#Boerentrots
Senior Accountmanager
Bonka Circus
Senior Strateeg
Bonka Circus
Junior Mediaspecialist
MediaSpecs groeit
Meer jobs
 
 

PR-bureau Talking Birds opent kantoor in Nederland

Talking Birds Public Relations opent een kantoor in Nederland en stelt Anoek Hagenaars aan als Country Manager. "Het past in ons duurzaam groeiverhaal waarbij we meer diensten aanbieden en ook geografisch uitbreiden", aldus oprichter Bram Boriau.

Lees meer
 

Wavemakers haalt Vanessa De Vuyst aan boord

PR- en communicatiebureau Wavemakers blijft groeien en trekt getalenteerde professionals aan om de ambities waar te maken. Zo stapt nu ook de ervaren PR- en communicatiespecialiste Vanessa De Vuyst mee aan boord.

Lees meer
 

Opleidingen BAM opnieuw in real life en met KMO Portefeuille

De start van het najaar betekent traditioneel de start van een nieuw opleidingsseizoen bij BAM. De opleidingen zullen opnieuw (minstens deels) fysiek plaatsvinden. Dankzij de KMO Portefeuille wordt een opleiding voor KMO-leden tevens nog voordeliger.

Lees meer
 

Take a Break met PUB en Havas: Walmart

PUB en Havas ontmoeten u graag voor een sessie met Walmart: Hoe 's werelds grootste detailhandelaar een "Click & Mortar"-model ontwikkelde om Amazon te dwarsbomen. Afspraak online op dinsdag 7 september om 9 uur.

Lees meer
 

La Presse au Futur keert terug in hybride versie

De 15e editie van La Presse au Futur vindt plaats op 8 en 9 december in Parijs, dit jaar zowel fysiek als virtueel. De vakbeurs, gewijd aan de pers in Frankrijk en georganiseerd door DotEvents, zal tal van nieuwe producten aanbieden.

Lees meer
 

Seen from Space: Mediabestedingen eerste semester 2021, relance?

De geconsolideerde MDB Nielsen-gegevens betreffen de zes eerste maanden van 2021. Globaal genomen is er een stijging ten opzichte van 2020, maar deze liggen nog steeds veel lager dan in 2019. Een echte relance blijkt dus nog relatief.

Lees meer
 

Seen from Space: DAB+ nog steeds aarzelend volgens CIM RAM

Sinds 2020 omvat de CIM Radio Audience Measurement (RAM) studie ook een reeks vragen over audiogewoonten. Zoals verwacht neemt het traditionele FM-luisteren af. De vervanging door de modernere DAB+ is echter verre van spectaculair.

Lees meer
 

Magazine Media publiceert verschillende relevante studies

Magazine Media heeft in hun newsletter enkele relevante studies gepubliceerd. Met onder meer een onderzoek van Mediabrands en DPG Media Nederland over de invloed van vertrouwen, en de resultaten van het rapport "News Consumption in the UK 2021".

Lees meer
 

Het Communicatie Centrum verwelkomt UMA

Het Communicatie Centrum verwelkomt de UMA als nieuw lid. Zij vertegenwoordigen de mediabureaus in België en zijn verantwoordelijk voor het bevorderen van de expertise, toegevoegde waarde en diversiteit van hun diensten binnen de communicatiesector.

Lees meer
 

Het Communicatie Centrum publiceert jaarverslag 2020

Het Communicatie Centrum, de voormalige Raad voor de Reclame, heeft haar jaarverslag 2020 gepubliceerd. In 2020 behandelde de de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) 92 formele klachtendossiers op basis van 123 klachten.

Lees meer
 

Lees hier alle MediaSpecs Summer Interviews

Lees hier alle interviews met Ads & Data, Maison Moderne, DPG Media, Bpost, Gondola, Roularta HealthCare, RMB, Media Marketing Delhaize, Brightfish, Mediafield en MobilAd.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.