MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De zomervakantie loopt op zijn einde, net zoals onze MediaSpecs Summer Interviews. Met de rentree voor de deur vroegen we aan drie mediabedrijven hoe zij zich hebben voorbereid.

Brightfish, Mediafield/Media Expo en MobilAd Media zijn de hoofdrolspelers in dit laatste Summer Interview, bij monde van respectievelijk Kim Temmerman, Mathieu France en Vincent Marchal.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

30/08/2021

MediaSpecs Summer Interview 9/9 – Brightfish, Mediafield en MobilAd zijn klaar voor de “rentree”

Ter afsluiting van onze reeks Summer Interviews polsten we bij drie mediabedrijven hoe zij zich voorbereid hebben op de “rentree”. Kim Temmerman (Brightfish), Mathieu France (Mediafield) en Vincent Marchal (MobilAd) geven tekst en uitleg.

Lees meer
 

MediAdvice heeft in de zomervakantie een grote groei gekend

Vanaf september dekt het digitale netwerk MediAdvice 404 winkelpunten met 1.608 schermen. Per week bereikt MediAdvice zo 5.000.000 shoppers.

Lees meer
 

Laatste nummer Ik ga Bouwen/Je vais Construire rolt in december van de pers

In december 2021 verschijnt de laatste editie van het maandblad Ik ga Bouwen/Je vais Construire. Om in te spelen op de evoluerende bouwmarkt, vervangt DPG Media het maandblad door digitale services en een nieuwe reeks gratis projectmagazines.

Lees meer
 

CommPass trapt najaar op gang met jaarlijks Symposium

CommPass start zijn najaar traditioneel met een Symposium. Het centrale thema dit jaar is 'Media, In Perpetuum Mobile'. Met inzichten van sprekers Bart Massa, Matthias Langenaeker, Bart Muskala, Wilfried Celis en Katrien Bottez.

Lees meer
 

Minister van Media Benjamin Dalle wil de Raad van Bestuur van VRT versterken met 4 onafhankelijke media-experten

Het aantal politiek benoemde zetels in de raad van bestuur van de VRT daalt van twaalf naar acht. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op de laatste ministerraad voor het zomerreces, meldt minister van Media Benjamin Dalle.

Lees meer
 

MPG.Group breidt uit in Benelux met de overname van Gicom

De MPG.Group neemt het Antwerpse contentmarketingbureau Gicom over. Sinds 2015 heeft MPG een agentschap in New York en met deze overname wil de groep vanuit Antwerpen ook de Benelux bedienen.

Lees meer
 

Duitse uitgever Axel Springer neemt nieuwsmedium Politico over

De Duitse mediagroep Axel Springer, uitgever van onder andere Die Welt en Bild, neemt het Amerikaanse Politico over. Het wordt de grootste overname in de geschiedenis van het bedrijf.

Lees meer
 

Nathan Soret lanceert communicatiebureau Nonante Cinq in Charleroi

In 2017 lanceerde Nathan Soret, presentator bij RTL-TVi het communicatiebureau Nonante Cinq in Brussel. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan: zijn communicatiebureau uitbreiden met een nieuw filiaal in Charleroi.

Lees meer
 

Tom Van Vlierberghe versterkt Magixx

Sinds 1 juli versterkt Tom Van Vlierberghe het team van Magixx, waar hij Betty Osaer vervangt als Roularta Ambassadeur. Bij Roularta heeft hij op meer dan 22 jaar in verschillende functies veel ervaring opgebouwd.

Lees meer
 

Maurits Stolte vervoegt Sony Pictures Releasing Belgium als Marketing Director 

Maurits Stolte gaat aan de slag bij Sony Pictures Releasing Belgium als Marketing Director. Hij verlaat de LEGO Group waar hij de functie van Senior Brand Manager Benelux bekleedde.

Lees meer
 

Communicatiebureau Remy Communication verwelkomt vier nieuwe juniors

Het Leuvense communicatiebureau Remy Communication kiest resoluut voor groei en geeft de nieuwe lichting alle kansen. Vanaf 1 september zullen 4 nieuwe juniors het team vervoegen: Heleen Kelber, Aurélie Demaeseneer, Loren Carels en Orane Bellemans.

Lees meer
 

Voltallige jury Belgian Marketing Awards bekend onder leiding van Marc Raisière (CEO Belfius)

Op woensdag 17 november vindt de ceremonie van de Belgian Marketing Awards plaats. De winnaars worden gekozen door een jury onder leiding van Marc Raisière (CEO van Belfius). Intussen is de samenstelling van de voltallige jury bekend.

Lees meer
 

Lunch Garden kiest voor LEWIS als PR- en communicatiepartner

De restaurantketen Lunch Garden slaat een nieuwe weg in en rekent daarbij op de begeleiding van LEWIS Brussel. Het geïntegreerde communicatiebureau gaat onder meer de PR van de restaurantketen in handen nemen.

Lees meer
 

Liesbeth De Smedt start Up | Copywriting Communications

Liesbeth werkte eerst vijf jaar bij bureaus voor klanten als Sony en online start-ups in Los Angeles en Silicon Valley. Vervolgens was ze 10 jaar verantwoordelijk voor de wereldwijde externe en interne communicatie bij Philips.

Lees meer
 

Jobs

PR Manager
BeContent
Junior Mediaspecialist
MediaSpecs groeit
Coördinator #Boerentrots
#Boerentrots
Senior Strateeg
Bonka Circus
Senior Accountmanager
Bonka Circus
Meer jobs
 
 

Space Essentials over MDB Nielsen: Betrekkelijke stijging van media-investeringen in het 1e semester 2021

Deze Space Essentials maakt de balans op van de waarde van offline media-investeringen in het eerste semester van 2021. Globaal genomen is er een stijging van de investeringen ten opzichte van 2020, maar deze liggen nog steeds veel lager dan in 2019.

Lees meer
 

CIM RAM analyse: Nostalgie behoudt koppositie in Franstalig België

Radiozender Nostalgie behoudt zijn koppositie in Franstalig België met een marktaandeel van 14,21%, dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het CIM. Vivacité (14,12%) behoudt zijn tweede positie, voor Radio Contact (12,70%).

Lees meer
 

Najaar 2021: RTL TVI legt het accent op “vivre ensemble” en organiseert een “Semaine Verte”

RTL heeft zijn programmatie bekend gemaakt voor het najaar van 2021. Na een bewogen jaar, met de overname door de Rossel-groep en DPG Media), wil RTL inzetten op "vivre ensemble" met een groen en humaan programmaschema.

Lees meer
 

Najaar 2021: Nostalgie stelt nieuw programmaschema voor

Het radionajaar wordt volop gelanceerd met nieuwe duo's en nieuwe programma's. Zo ook bij de Franstalige radiozender Nostalgie. De zender is klaar voor het nieuwe schooljaar en voerde enkele aanpassingen door in het programmaschema.

Lees meer
 

Najaar 2021: Radio Contact blijft inzetten op “Feel Good”

Radio Contact blijft inzetten op "Feel Good" en wil dit najaar nog dichter bij zijn luisteraars staan. Zo gaan presentatoren langs bij mensen thuis maar zijn er ook verschillende nieuwe programma's.

Lees meer
 

Najaar 2021: NRJ Belgique zet in op continuïteit

NRJ Belgique zet dit najaar sterk in op continuïteit. In een wereld die voortdurend in beweging is, wil de radiozender koers houden en steunen op de 4 pijlers van het merk.

Lees meer
 

Najaar 2021: Bel RTL maakt zijn programmaschema bekend

De generalistische Franstalige radiozender Bel RTL heeft zijn programmaschema voor het najaar bekend gemaakt. De programmatie bestaat uit een combinatie van nieuwe programma's en gekende sterkhouders.

Lees meer
 

Najaar 2021: Chérie FM presenteert nieuwe programma’s en verwelkomt nieuwe stemmen

Chérie FM, onderdeel van NGroup, presenteert haar nieuwe programma's en nieuwe stemmen voor het radioseizoen 2021-2022.  De radiozender lanceert voortaan ook podcasts en er is de terugkeer van de 'Lives Ultra Privés de de Chérie'.

Lees meer
 

Seen from Space: Verplichte reclame bij OLV, opgelet voor vermijdingsstrategieën

Reclame krijgt het hard te verduren bij uitgesteld kijken en dat heeft een impact op de inkomsten van de betrokken zenders. Vandaar het idee om verplichte reclame uit te breiden naar replay. Er zijn echter ook grenzen aan het plan.

Lees meer
 

Take a Break met PUB en Havas: Walmart

PUB en Havas ontmoeten u graag voor een sessie met Walmart: Hoe 's werelds grootste detailhandelaar een "Click & Mortar"-model ontwikkelde om Amazon te dwarsbomen. Afspraak online op dinsdag 7 september om 9 uur.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 8/9 – MMD, de expertise van retailmedia voor de Delhaize-gemeenschap

Olivier Degrez, Directeur van MMD, de regie van Delhaize, geeft zijn visie op retailmedia. Naast promoties positioneert MMD zich tussen regie en kenniscentrum. Data, expertise en multichannel: retailmedia vinden zichzelf opnieuw uit.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 7/9 – RMB, nog een regie die investeert tijdens een crisisperiode

Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Roularta HealthCare, een veelzijdig bedrijf middenin de medische community

Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Gondola: een kenniscentrum als nieuw businessmodel voor de vakpers. CEO Pierre-Alexandre Billiet vertelt

Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Bpost: “Paper mail is zeer complementair met andere media en heeft alle mogelijkheden om te segmenteren”

Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Maarten Janssen en Tijl Sacré over DPG Media en VTM, de “zender van hier”

Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Maison Moderne, une ’tribu’ média dans l’air du temps

Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie

Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan” – Christine Brone

Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak” – Yves De Voeght

Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.

Lees meer
 

Agenda

Take a Break met PUB en Havas: Walmart
7 september 2021 | 09:00
CommPass Cycle Mediabytes
14 september 2021 | 17:00 - 19:00
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
Kantar: Sustainability, building a consumer centric strategy
8 september 2021 | 11:00 - 12:00
CommPass Cycle Essentials: Media
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.