Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
De zomervakantie loopt op zijn einde, net zoals onze MediaSpecs Summer Interviews. Met de rentree voor de deur vroegen we aan drie mediabedrijven hoe zij zich hebben voorbereid.
Brightfish, Mediafield/Media Expo en MobilAd Media zijn de hoofdrolspelers in dit laatste Summer Interview, bij monde van respectievelijk Kim Temmerman, Mathieu France en Vincent Marchal.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
30/08/2021
|
|
|
|
|
|
Ter afsluiting van onze reeks Summer Interviews polsten we bij drie mediabedrijven hoe zij zich voorbereid hebben op de “rentree”. Kim Temmerman (Brightfish), Mathieu France (Mediafield) en Vincent Marchal (MobilAd) geven tekst en uitleg.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf september dekt het digitale netwerk MediAdvice 404 winkelpunten met 1.608 schermen. Per week bereikt MediAdvice zo 5.000.000 shoppers.
Lees meer
|
|
|
|
In december 2021 verschijnt de laatste editie van het maandblad Ik ga Bouwen/Je vais Construire. Om in te spelen op de evoluerende bouwmarkt, vervangt DPG Media het maandblad door digitale services en een nieuwe reeks gratis projectmagazines.
Lees meer
|
|
|
|
CommPass start zijn najaar traditioneel met een Symposium. Het centrale thema dit jaar is 'Media, In Perpetuum Mobile'. Met inzichten van sprekers Bart Massa, Matthias Langenaeker, Bart Muskala, Wilfried Celis en Katrien Bottez.
Lees meer
|
|
|
|
Het aantal politiek benoemde zetels in de raad van bestuur van de VRT daalt van twaalf naar acht. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op de laatste ministerraad voor het zomerreces, meldt minister van Media Benjamin Dalle.
Lees meer
|
|
|
|
De MPG.Group neemt het Antwerpse contentmarketingbureau Gicom over. Sinds 2015 heeft MPG een agentschap in New York en met deze overname wil de groep vanuit Antwerpen ook de Benelux bedienen.
Lees meer
|
|
|
|
De Duitse mediagroep Axel Springer, uitgever van onder andere Die Welt en Bild, neemt het Amerikaanse Politico over. Het wordt de grootste overname in de geschiedenis van het bedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
In 2017 lanceerde Nathan Soret, presentator bij RTL-TVi het communicatiebureau Nonante Cinq in Brussel. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan: zijn communicatiebureau uitbreiden met een nieuw filiaal in Charleroi.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 1 juli versterkt Tom Van Vlierberghe het team van Magixx, waar hij Betty Osaer vervangt als Roularta Ambassadeur. Bij Roularta heeft hij op meer dan 22 jaar in verschillende functies veel ervaring opgebouwd.
Lees meer
|
|
|
|
Maurits Stolte gaat aan de slag bij Sony Pictures Releasing Belgium als Marketing Director. Hij verlaat de LEGO Group waar hij de functie van Senior Brand Manager Benelux bekleedde.
Lees meer
|
|
|
|
Het Leuvense communicatiebureau Remy Communication kiest resoluut voor groei en geeft de nieuwe lichting alle kansen. Vanaf 1 september zullen 4 nieuwe juniors het team vervoegen: Heleen Kelber, Aurélie Demaeseneer, Loren Carels en Orane Bellemans.
Lees meer
|
|
|
|
Op woensdag 17 november vindt de ceremonie van de Belgian Marketing Awards plaats. De winnaars worden gekozen door een jury onder leiding van Marc Raisière (CEO van Belfius). Intussen is de samenstelling van de voltallige jury bekend.
Lees meer
|
|
|
|
De restaurantketen Lunch Garden slaat een nieuwe weg in en rekent daarbij op de begeleiding van LEWIS Brussel. Het geïntegreerde communicatiebureau gaat onder meer de PR van de restaurantketen in handen nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Liesbeth werkte eerst vijf jaar bij bureaus voor klanten als Sony en online start-ups in Los Angeles en Silicon Valley. Vervolgens was ze 10 jaar verantwoordelijk voor de wereldwijde externe en interne communicatie bij Philips.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze Space Essentials maakt de balans op van de waarde van offline media-investeringen in het eerste semester van 2021. Globaal genomen is er een stijging van de investeringen ten opzichte van 2020, maar deze liggen nog steeds veel lager dan in 2019.
Lees meer
|
|
|
|
Radiozender Nostalgie behoudt zijn koppositie in Franstalig België met een marktaandeel van 14,21%, dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het CIM. Vivacité (14,12%) behoudt zijn tweede positie, voor Radio Contact (12,70%).
Lees meer
|
|
|
|
RTL heeft zijn programmatie bekend gemaakt voor het najaar van 2021. Na een bewogen jaar, met de overname door de Rossel-groep en DPG Media), wil RTL inzetten op "vivre ensemble" met een groen en humaan programmaschema.
Lees meer
|
|
|
|
Het radionajaar wordt volop gelanceerd met nieuwe duo's en nieuwe programma's. Zo ook bij de Franstalige radiozender Nostalgie. De zender is klaar voor het nieuwe schooljaar en voerde enkele aanpassingen door in het programmaschema.
Lees meer
|
|
|
|
Radio Contact blijft inzetten op "Feel Good" en wil dit najaar nog dichter bij zijn luisteraars staan. Zo gaan presentatoren langs bij mensen thuis maar zijn er ook verschillende nieuwe programma's.
Lees meer
|
|
|
|
NRJ Belgique zet dit najaar sterk in op continuïteit. In een wereld die voortdurend in beweging is, wil de radiozender koers houden en steunen op de 4 pijlers van het merk.
Lees meer
|
|
|
|
De generalistische Franstalige radiozender Bel RTL heeft zijn programmaschema voor het najaar bekend gemaakt. De programmatie bestaat uit een combinatie van nieuwe programma's en gekende sterkhouders.
Lees meer
|
|
|
|
Chérie FM, onderdeel van NGroup, presenteert haar nieuwe programma's en nieuwe stemmen voor het radioseizoen 2021-2022. De radiozender lanceert voortaan ook podcasts en er is de terugkeer van de 'Lives Ultra Privés de de Chérie'.
Lees meer
|
|
|
|
Reclame krijgt het hard te verduren bij uitgesteld kijken en dat heeft een impact op de inkomsten van de betrokken zenders. Vandaar het idee om verplichte reclame uit te breiden naar replay. Er zijn echter ook grenzen aan het plan.
Lees meer
|
|
|
|
PUB en Havas ontmoeten u graag voor een sessie met Walmart: Hoe 's werelds grootste detailhandelaar een "Click & Mortar"-model ontwikkelde om Amazon te dwarsbomen. Afspraak online op dinsdag 7 september om 9 uur.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Olivier Degrez, Directeur van MMD, de regie van Delhaize, geeft zijn visie op retailmedia. Naast promoties positioneert MMD zich tussen regie en kenniscentrum. Data, expertise en multichannel: retailmedia vinden zichzelf opnieuw uit.
Lees meer
|
|
|
|
Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.
Lees meer
|
|
|
|
Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.
Lees meer
|
|
|
|
Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?
Lees meer
|
|
|
|
Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).
Lees meer
|
|
|
|
Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
7 september 2021 | 09:00
|
14 september 2021 | 17:00 - 19:00
|
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
|
8 september 2021 | 11:00 - 12:00
|
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|