Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In ons achtste Summer Interview vertelt Olivier Degrez, Directeur van MMD, ons over zijn bedrijf dat het midden houdt tussen een regie en een kenniscentrum, en hij toont ons ook de diverse facetten van retailmedia binnen de Delhaizecommunity. Data, expertise en multichannel: retailmedia vinden zichzelf opnieuw uit.
Deze week is er veel nieuws over het najaar van de zenders. VRT, DPG Media en SBS stellen de programma’s voor die ze in petto hebben.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
23/08/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
Olivier Degrez, Directeur van MMD, de regie van Delhaize, geeft zijn visie op retailmedia. Naast promoties positioneert MMD zich tussen regie en kenniscentrum. Data, expertise en multichannel: retailmedia vinden zichzelf opnieuw uit.
Lees meer
|
|
|
|
In de eerste jaarhelft van 2021 zag Roularta zijn omzet stijgen met 17,5%. Er werd meer omzet gegenereerd uit de lezersmarkt dan uit reclame-inkomsten. De abonnementeninkomsten zijn dit jaar gestegen met 6,8 miljoen euro.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 september (1 oktober voor de Brusselse regio) mag men met 200 personen indoor en 400 personen outdoor samenkomen. Ook het sluitingsuur van de horeca komt te vervallen. “Dit is het nieuws wat de sector nodig had", aldus Bruno Schaubroeck.
Lees meer
|
|
|
|
Op 30 augustus start het najaar in televisieland en dat betekent een pak nieuwe programma's op Eén en Canvas. Naast sterkhouders als "Taboe", "De Columbus" en "Het huis" is er ook plaats voor nieuwe docureeksen en buitenlandse fictie.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media lichtte zijn najaarsprogrammatie toe tijdens een voorstelling in Vilvoorde. VTM is erg fier op alle bekende gezichten die ze in huis hebben en zal hun family dit najaar maximaal inzetten. "Dubbel verwennen" is daarbij het motto.
Lees meer
|
|
|
|
Ook SBS maakt nu zijn nieuwe najaarsprogrammatie bekend. De Play-familie brengt een diverse waaier aan uitzendingen. In hun eigen woorden wordt het najaar op Play “breder, straffer, grenzelozer en vooral verrassender”.
Lees meer
|
|
|
|
Dat doen de radiozenders van DPG Media niet alleen met hun vertrouwde stemmen en vaste waarden, maar ook met nieuwe namen en programma’s. Ontdek de programmaschema's in ons artikel.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe CIM-luistercijfers voor de periode van 1 maart 2021 tot en met 30 juni 2021 zijn bekend. DPG Media analyseerde de cijfers van Qmusic, Joe en Willy. Qmusic verstevigt haar 1ste plaats in de doelgroep 18-44 en stijgt naar 23,8% marktaandeel.
Lees meer
|
|
|
|
RTL Belgium maakte een analyse van de CIM-cijfers. Elke dag trekt Bel RTL 464.888 luisteraars aan en Radio Contact 461.315 luisteraars, waarmee ze op de tweede en derde plaats in de ranglijst van het dagelijks bereik staan.
Lees meer
|
|
|
|
In 2023 verdwijnen de third-party cookies. RMB voert een DMP-verandering uit om cookievrije campagnes te kunnen aanbieden en Space zal, via zijn klant Samsung, als eerste de contextuele targeting testen.
Lees meer
|
|
|
|
Corinne Verstraete, Managing Director van MediaCom, bevestigt de komst van twee nieuwe medewerkers om het team te versterken. Anjaratiana Rahamefy wordt Digital Planner, Yco Van Nieuwenhove gaat aan de slag als Connection Planner.
Lees meer
|
|
|
|
Huawei Technologies kiest voor Progress Communications als zijn communicatiebureau in België, voor zowel B2B- als B2C-communicatie. Het doel is om alle zakelijke oplossingen meer onder de aandacht te brengen via mediarelaties en sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.
Lees meer
|
|
|
|
Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.
Lees meer
|
|
|
|
Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?
Lees meer
|
|
|
|
Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).
Lees meer
|
|
|
|
Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
7 september 2021 | 09:00
|
14 september 2021 | 17:00 - 19:00
|
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
|
8 september 2021 | 11:00 - 12:00
|
7 september 2021 | 17:30 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.532 actieve titels, waaronder:
- magazines: 965
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|