Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In ons zevende Summer Interview beantwoordt Yves Gérard, CEO van RMB, onze vragen over de implementatie van niet-doorspoelbare reclame, hun toekomstplannen en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
16/08/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.
Lees meer
|
|
|
|
Telenet start eind september met een aangepast, uniform model voor tv-reclame om de lokale televisiemarkt te versterken. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM- en PLAY-programma’s eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.
Lees meer
|
|
|
|
VIA, de federatie van de Belgische broadcasters, neemt het initiatief om de toekomst te (her)definiëren. In een visienota gedragen door de Belgische broadcasters, stelt de federatie de uitdagingen scherp en zet ze in op vernieuwing en digitalisering
Lees meer
|
|
|
|
Tomorrowland en DPG Media gaan samenwerken op 'de radio van morgen': DAB+ en streaming. DPG Media wordt de reclameregie van 'One World Radio', het digitale radiostation van Tomorrowland waar het merk haar herkenbare sound 24/7 brengt.
Lees meer
|
|
|
|
Bertelsmann voegt RTL Deutschland en Gruner + Jahr samen. Met dit spectaculair manoeuvre wil de mediagroep de concurrentie aangaan met de wereldwijde techplatforms.
Lees meer
|
|
|
|
De Olympische Spelen waren een succes voor onze landgenoten. Ook bij de RTBF waren ze blij met de kijkcijfers met in totaal bijna 2 miljoen kijkers op Tipik en La Une. Op Auvio genereerde het evenement bijna 3,3 miljoen views.
Lees meer
|
|
|
|
In Gent loopt vanaf 22 augustus een tentoonstelling over de geschiedenis van dagblad Vooruit. Een legendarische krant voor de arbeidersbeweging die in 1884 voor het eerst van de pers rolde.
Lees meer
|
|
|
|
Na ruim een jaar als Account Director bij Havas Media Group neemt Gabriel Teleman nu een nieuwe functie op bij Wavemaker als Senior Communication Advisor.
Lees meer
|
|
|
|
Met het oog op een verdere groei en de uitrol van haar unieke marktpositie binnen Marketing Automation, breidt communicatiebureau Phobos & Actor in Geel uit. Lieve Massie vervoegt het team als Creatief Operationeel Directeur.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.
Lees meer
|
|
|
|
Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?
Lees meer
|
|
|
|
Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).
Lees meer
|
|
|
|
Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 september 2021 | 09:00 - 17:00
|
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
|
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.543 actieve titels, waaronder:
- magazines: 975
- vakpers: 616
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 716
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|