MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In ons zevende Summer Interview beantwoordt Yves Gérard, CEO van RMB, onze vragen over de implementatie van niet-doorspoelbare reclame, hun toekomstplannen en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

16/08/2021

MediaSpecs Summer Interview 7/9 – RMB, nog een regie die investeert tijdens een crisisperiode

Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.

Lees meer
 

Uniform tv-reclamemodel voor alle Belgische zenders om lokale televisiesector zuurstof te geven

Telenet start eind september met een aangepast, uniform model voor tv-reclame om de lokale televisiemarkt te versterken. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM- en PLAY-programma’s eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.

Lees meer
 

VIA publiceert visienota over ‘nieuw video-ecosysteem’

VIA, de federatie van de Belgische broadcasters, neemt het initiatief om de toekomst te (her)definiëren. In een visienota gedragen door de Belgische broadcasters, stelt de federatie de uitdagingen scherp en zet ze in op vernieuwing en digitalisering

Lees meer
 

Tomorrowland ‘One World Radio’ in regie bij DPG Media

Tomorrowland en DPG Media gaan samenwerken op 'de radio van morgen': DAB+ en streaming. DPG Media wordt de reclameregie van 'One World Radio', het digitale radiostation van Tomorrowland waar het merk haar herkenbare sound 24/7 brengt.

Lees meer
 

Consolidatie van mediagroepen, nu ook in Duitsland: Televisiebedrijf RTL gaat samen met Gruner + Jahr

Bertelsmann voegt RTL Deutschland en Gruner + Jahr samen. Met dit spectaculair manoeuvre wil de mediagroep de concurrentie aangaan met de wereldwijde techplatforms.

Lees meer
 

Olympische Spelen: RMB analyseert kijkcijfers RTBF

De Olympische Spelen waren een succes voor onze landgenoten. Ook bij de RTBF waren ze blij met de kijkcijfers met in totaal bijna 2 miljoen kijkers op Tipik en La Une. Op Auvio genereerde het evenement bijna 3,3 miljoen views.

Lees meer
 

Tentoonstelling blikt terug op geschiedenis socialistisch dagblad Vooruit

In Gent loopt vanaf 22 augustus een tentoonstelling over de geschiedenis van dagblad Vooruit. Een legendarische krant voor de arbeidersbeweging die in 1884 voor het eerst van de pers rolde.

Lees meer
 

Gabriel Teleman aan de slag bij Wavemaker

Na ruim een jaar als Account Director bij Havas Media Group neemt Gabriel Teleman nu een nieuwe functie op bij Wavemaker als Senior Communication Advisor.

Lees meer
 

Lieve Massie wordt Creatief Operationeel Directeur bij communicatiebureau Phobos & Actor

Met het oog op een verdere groei en de uitrol van haar unieke marktpositie binnen Marketing Automation, breidt communicatiebureau Phobos & Actor in Geel uit. Lieve Massie vervoegt het team als Creatief Operationeel Directeur.

Lees meer
 

Jobs

Senior Accountmanager
Bonka Circus
Senior Strateeg
Bonka Circus
Coördinator Communicatie
Stad Mechelen
Social Media Creative
Havas Social
Meer jobs
 
 

MediaSpecs Summer Interview 6/9 – Roularta HealthCare, een veelzijdig bedrijf middenin de medische community

Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 5/9 – Gondola: een kenniscentrum als nieuw businessmodel voor de vakpers. CEO Pierre-Alexandre Billiet vertelt

Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 4/9 – Bpost: “Paper mail is zeer complementair met andere media en heeft alle mogelijkheden om te segmenteren”

Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Maarten Janssen en Tijl Sacré over DPG Media en VTM, de “zender van hier”

Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Maison Moderne, une ’tribu’ média dans l’air du temps

Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie

Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan” – Christine Brone

Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak” – Yves De Voeght

Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.

Lees meer
 

Agenda

RetailDetail Day
16 september 2021 | 09:00 - 17:00
Gondola Day
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
Effie Awards
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.543 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 975
  • vakpers: 616
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.658
  • radio/TV: 716
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.