MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bij DPG Media nemen ze de ene na de andere horde: Medialaan-de Persgroep, DPG, Streamz, de VTM family of channels en recent nog RTL Belgium. Wij concentreerden ons in ons gesprek met Tijl Sacré (Director Integreate) en Maarten Janssen (Channel Manager VTM) op VTM. Hoe maken ze zo’n fors merk?

De hele zomer lang blijft MediaSpecs op post met elke week een nieuw Summer Interview waarin we de rijkdom en diversiteit van het medialandschap belichten. Hebt u er één gemist? Onderaan de newsletter vindt u ons overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/07/2021

MediaSpecs Summer Interview 3/9 – Maarten Janssen en Tijl Sacré over DPG Media en VTM, de “zender van hier”

Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?

Lees meer
 

Nieuw magazine HUP! wil gezinnen inspireren en motiveren om te bewegen

Gezinssport Vlaanderen, de sportdienst van de Gezinsbond, pakt uit met een nieuw magazine. HUP! is de opvolger van ‘Sportief met De Wandelvogel’ en onderging een hele metamorfose. Moizo is de reclameregie.

Lees meer
 

Jobs

Social Media Creative
Havas Social
Head of Market Intelligence
Var
Meer jobs
 
 

Kristof Windels wordt strategic director en partner bij Wavemakers

Communicatiestrateeg en ex-journalist Kristof Windels komt bij Wavemakers aan boord als partner en strategic director om samen met oprichtster en bezielster Elke De Mayer de verdere uitbouw van het PR- en communicatiebureau mee vorm te geven.

Lees meer
 

RMB maakt de balans op na Euro 2020

RMB analyseert na een grote voetbalcompetitie de resultaten van de wedstrijduitzendingen op de RTBF-kanalen. Naast de klassieke kijkcijfers verrijken data nu voor het eerst de analyse.

Lees meer
 

Hoe heeft de evenementensector de crisis beleefd?

De eventsector heeft in 2020 rekening moeten houden met de richtlijnen van de overheid. PUB sprak met enkele spelers in de evenementensector om te vragen hoe ze deze crisis beleefd én overleefd hebben.

Lees meer
 

Isabel Verstraete, Hanan Challouki en Katrien Bottez: drie inspirerende vrouwen

Voor wie vertrouwd is met de sector mag het niet verbazen dat die drie namen op het lijstje van PUB met inspirerende vrouwen staan.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Maison Moderne, une ’tribu’ média dans l’air du temps

Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie

Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan” – Christine Brone

Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak” – Yves De Voeght

Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.

Lees meer
 

Agenda

C²’s Summer Drink & Communication Quiz
6 oktober 2021 | 17:30 - 21:30
Gondola Day
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
Effie Awards
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.556 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 985
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 295
  • huis-aan-huisbladen: 427
  • out-of-home: 1.117
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.