MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Hier zijn we met ons tweede Summer Interview! Dit keer laten we Mike Koedinger aan het woord. Hij is oprichter en Publishing Director van het Luxemburgse Maison Moderne, een klinkend onafhankelijk mediabedrijf “dans l’air du temps” dat maar blijft evolueren. Binnen de specifieke kenmerken van de Luxemburgse markt dan nog wel, die toch enigszins verschilt van de Belgische markt.

De hele zomer lang blijft MediaSpecs op post met elke week een nieuw Summer Interview waarin we de rijkdom en diversiteit van het medialandschap belichten. Hebt u er één gemist? Onderaan de newsletter vindt u ons overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

12/07/2021

MediaSpecs Summer Interview 2/9 – Maison Moderne, une ’tribu’ média dans l’air du temps

Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.

Lees meer
 

Propaganda, We Are Digital en Cypres consolideren: contentmarketing, digital en data in nieuw powerhouse

De drie communicatiebureaus Propaganda, Cypres en We Are Digital slaan de handen in elkaar, maar zullen de drie merknamen en locaties wel blijven gebruiken. De groep telt zo ruim 80 medewerkers.

Lees meer
 

België is met SeaTalk een nautisch magazine rijker

SeaTalk heet het nieuwe magazine over de maritieme wereld van uitgever Caroline Ostyn (8.000 exemplaren per editie). Het bevat reportages over militaire, civiele en recreatieve scheepvaart en vooral de mens achter het vaartuig staat in de kijker.

Lees meer
 

Qmusic lanceert vier nieuwe digitale zenders

Qmusic lanceert Q-Nederlandstalig, Q-80’s, Q-Summer en Q-Top 1000. "De digitale kanalen worden samengesteld op basis van wat er leeft in Vlaanderen en hoe de Q-luisteraar die digitale beleving wil ervaren", aldus Channel Manager Michael Dujardin.

Lees meer
 

Telenet verlengt rechten voor de Premier League tot seizoen 2024-2025

Nagenoeg alle matchen worden live uitgezonden op Play Sports, en een selectie van de wedstrijden is ook te zien op de gratis zender Play Sports Open. De topwedstrijden worden professioneel omkaderd vanuit de Play Sports studio’s.

Lees meer
 

Lotte Vermeir wordt nieuwe netmanager van Eén en Canvas

Lotte Vermeir wordt de nieuwe netmanager van de zenders Eén en Canvas. Dat meldt de VRT. Lin Delcour wordt adjunct-netmanager. Ze volgen Olivier Goris op, die vorige maand bekendmaakte dat hij naar Telenet verhuist.

Lees meer
 

Melissa Vitabile, van stagiaire tot Head of Paid Social bij Maxus

Melissa Vitabile is bij Maxus gepromoveerd tot Head of Paid Social. Ze begon haar carrière in 2014 bij het mediabureau als stagiaire op de afdeling communicatieplanning.

Lees meer
 

Targetspot gaat viva España met Radio MARCA

[Provided by PUB] Sportzender MARCA en Targetspot hebben een overeenkomst afgesloten voor de commercialisering van de streams en podcasts van Radio MARCA op de Spaanse en internationale markt.

Lees meer
 

[Magazine Media] Nieuw kennisplatform van kranten en magazines in Nederland: Vertrouwen, de basis voor advertising

Met de lancering van een gezamenlijk online kennisplatform in Nederland, TRUST IN MEDIA, zetten de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia persmedia terug op de kaart.

Lees meer
 

Jobs

Social Media Creative
Havas Social
Head of Market Intelligence
Var
Meer jobs
 
 

Symbolische eerste spadesteek voor Brussels mediacentrum Frame

De Maatschappij voor Stedelijke Inrichting hoopt het gebouw in 2023 af te hebben. Dan zullen de Franstalige lokale Brusselse media van BX1 er hun intrek nemen, maar daarnaast is er ook plaats voor coworking, horeca en een bedrijvencentrum.

Lees meer
 

273 Belgian Lions in 67 edities Cannes Lions

[Provided by PUB] Thomas Danthine, Managing Partner van Federate, zette de 273 tot nu behaalde Cannes Lions van Belgische bureaus op een rij.

Lees meer
 

Seen from Space – Podcasts: IP komt met originele stem

Podcasts worden vaak aangehaald als een belangrijke trend in de evolutie van de mediaconsumptie. De Audio Observer van IP buigt zich ook over podcasts, maar onderscheidt zich van de andere bronnen.

Lees meer
 

Seen from Space – Digital News Report: weinig nieuws, goed nieuws

Het Digital News Report van het Reuters Institute dient als een bijbel voor heel wat onderwerpen: mediaconsumptie in het algemeen en nieuwsverbruik in het bijzonder, attitudes ten opzichte van de nieuwsmedia, enzovoort.

Lees meer
 

[Magazine Media] Jacques Sys (Sport Voetbal Magazine): “Wij belichten wat overblijft als het licht in het stadion is gedoofd”

De hoofdredacteur is de olie die het radarwerk van een magazine doet draaien. Een mooi voorbeeld daarvan is Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport Voetbal Magazine. Verrassend: hij is dezer dagen niet op het EK Voetbal te vinden.

Lees meer
 

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie

Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan” – Christine Brone

Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak” – Yves De Voeght

Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.

Lees meer
 

Agenda

C²’s Summer Drink & Communication Quiz
6 oktober 2021 | 17:30 - 21:30
Gondola Day
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
Effie Awards
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.556 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 985
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 295
  • huis-aan-huisbladen: 427
  • out-of-home: 1.117
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.