MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Ons eerste Summer Interview van het jaar is gearriveerd. Ads & Data bijt de spits af. Bart Decoster, Bart Demeulenaere en Koen Van Rhijn breken met hun superregie een lans voor allianties en vertellen er ons meer over in het artikel verderop.

De hele zomer lang blijft MediaSpecs op post met elke week een nieuw Summer Interview waarin we de rijkdom van het lokale medialandschap belichten. Hebt u er één gemist? Onderaan de newsletter vindt u ons overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

05/07/2021

MediaSpecs Summer Interview 1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie

Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Webinar IABbyBAM: De toekomst in een cookieless tijdperk

Op maandag 28 juni organiseerde IABbyBAM het webinar 'What’s cooking on the Belgian market?'. Centraal stonden de uitdagingen die een cookieless tijdperk met zich meebrengt en hoe de verschillende spelers hiermee omgaan.

Lees meer
 

DPG Media en Rossel bevestigen overname RTL België

DPG Media en Rossel kopen de Franstalige radio- en televisiegroep RTL België. Beide mediagroepen zullen voor 50 procent aandeelhouder zijn. Samen willen de nieuwe eigenaars ervoor zorgen dat de Franstalige mediamerken ook digitaal verder versterken.

Lees meer
 

Var lanceert preroll video advertising op VRT NU

Var biedt adverteerders de kans om zich vanaf 2022 structureel te linken aan VRT-verhalen op Eén en Canvas via een partnership van één of twee jaar. Ze krijgen exclusieve toegang om zich via tv-billboards te linken aan premium content.

Lees meer
 

Geen reclame meer tijdens de ochtenduitzending op La Première

Voortaan is er geen reclame meer te horen tijdens de ochtendspits (6u-9u) op radiozender La Première (RTBF). Dit is het resultaat van een beslissing die twee jaar geleden genomen werd door de regering van de Franse Gemeenschap.

Lees meer
 

Ads & Data verlengt zijn samenwerking met Outbrain 

Het native advertising platform Outbrain en Ads & Data verlengen hun samenwerking. Ads & Data, de nationale reclameregie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media, werkt nu al bijna tien jaar samen met Outbrain.

Lees meer
 

Un grand Monsieur de la profession nous a quitté – IPM meldt het overlijden van Henry Visart

IPM meldt het overlijden van Henry Visart. CEO François le Hodey neemt namens de hele IPM-familie afscheid van een gewaardeerde collega.

Lees meer
 

Roularta verwelkomt Niels Famaey als nieuwe uitgever van de news- en businessmerken, Jos Grobben gaat met pensioen

Op 27 september wordt Niels Famaey de nieuwe uitgever van de news- en businessmerken van Roularta Media Group. Hij volgt Jos Grobben op, die met pensioen gaat.

Lees meer
 

Jobs

Head of Market Intelligence
Var
Communications Manager
Growth Inc.
Meer jobs
 
 

Cinema start sterk met 366.000 bezoekers sinds heropening

Tijdens de eerste drie openingsweken hebben meer dan 366.000 mensen (tot en met 29 juni) de weg naar het grote scherm teruggevonden. Dat cijfer ligt 51% procent hoger dan bij de eerste heropening in juli 2020.

Lees meer
 

Facebook sluit zich aan bij het Communicatie Centrum en de JEP

Facebook gaat de principes en doelstellingen van het Communicatie Centrum en de Jury voor Ethische Praktijken (JEP) officieel onderschrijven. Met deze overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van beide organen.

Lees meer
 

[Magazine Media] Hoofdredactrice Eva Van Driessche (Flair): “Het is altijd mijn droom geweest om voor een ‘populair’ magazine te werken”

Bijna 3 jaar staat Eva Van Driessche aan het hoofd van Flair en Flair.be, zowel aan Nederlandstalige als Franstalige kant. Recent pakte de titel uit met een herpositionering. Tijd voor een babbel.

Lees meer
 

Aurélie Janssens versterkt het team van Coopr in Antwerpen

Het PR- en communicatiebureau Coopr versterkt zijn team met Aurélie Janssens als communicatie-consultant. Ze maakt de overstap van The Walt Disney Company waar ze 6,5 jaar aan de slag was als PR & Marketing Coördinator Park & Resorts.

Lees meer
 

Orbit by PUB 2021 zet ‘Human First’ centraal

Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start dit jaar op maandag 18 oktober en wordt afgesloten op donderdag 22 oktober. Voor de vierde editie werd gekozen voor het thema 'Human First'.

Lees meer
 

La Presse au Futur keert terug in een fysieke versie

De 15e editie van La Presse au Futur vindt plaats op 8 en 9 december in Parijs, dit jaar zowel fysiek als virtueel. De vakbeurs, gewijd aan de pers in Frankrijk en georganiseerd door DotEvents, zal tal van nieuwe producten aanbieden.

Lees meer
 

Seen from Space: Vraag naar televisiereclame getackeld door voetbal

Euro 2020 is een zegen voor het live televisiebereik en een vloek voor alle zenders die het EK niet uitzenden. De reclame-inventaris krimpt dus, zeker aan Nederlandstalige zijde waar geen enkele commerciële zender de voetbalwedstrijden uitzendt.

Lees meer
 

Seen from Space: Euro 2020, voorspelbare bereikcijfers?

Het EK voetbal doet lineaire, live televisie sterk opleven. Drie keer op rij bereikten de wedstrijden van de Rode Duivels meer dan 3 miljoen kijkers. Maar was dit succes voorspelbaar? Space nam de proef op de som.

Lees meer
 

Widget Auxipress en PUB: Streaming en televisie door de ogen van sociale media

Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget over het universum van televisie en streaming door de ogen van sociale media. De prestaties van Belgische tv-zenders op Instagram zijn erg ongelijk verdeeld tussen het zuiden en noorden.

Lees meer
 

Bavo Van Landeghem publiceert nieuw boek ‘Schrijf Ze Onder Tafel!’

In een tijd van scannende en vluchtige lezers moet je boodschap er 'boenk' op zijn. Zowel online, offline en op social. Daarover gaat het nieuwste boek 'Schrijf Ze Onder Tafel!' van Scriptorij-oprichter Bavo Van Landeghem.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan” – Christine Brone

Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.

Lees meer
 

Proloog – MediaSpecs Summer Interviews: “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak” – Yves De Voeght

Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.

Lees meer
 

Agenda

Content Marketing Hub: Content buy-in is een essentiële stap tot succes
6 juli 2021 | 12:00 - 13:00
C²’s Summer Drink & Communication Quiz
6 oktober 2021 | 17:30 - 21:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.556 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 985
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 295
  • huis-aan-huisbladen: 427
  • out-of-home: 1.117
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.