Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Net zoals de voorbije jaren zetten we tijdens de zomer wekelijks één mediabedrijf in de kijker via de MediaSpecs Summer Interviews.
Bij wijze van proloog op de Summer Interviews, legden we ons oor te luister bij media-expert Yves De Voeght. Enkele weken geleden kondigde hij na 13 jaar zijn vertrek aan bij Coca-Cola. De ideale gelegenheid om terug te blikken op zijn parcours en zijn visie te ontdekken over het steeds veranderende media- en reclamelandschap.
In deze newsletter vindt u tevens al het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
21/06/2021
|
|
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
"Zowel kranten als magazines zijn van oordeel dat het afgelopen veldwerk, dat plaatsvond tijdens de Covid-crisis, niet bruikbaar is als basis voor mediaplanning", laat het CIM weten. "Het veldwerk dat eindigde op 31 mei wordt ook niet verlengd."
Lees meer
|
|
|
|
Op 15 juni organiseerde CommPass de laatste online sessie voor de zomer: “Maximise the effectiveness of your campaigns". Met Bernard Cools (Space), Ruben Ceuppens (Dallas) en Benjamin Wattiaux (bpost) als centrale sprekers.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf deze zomer zal Transfer de UGC-bioscoopzalen commercialiseren. "We geloven sterk in de synergie tussen televisie en bioscoop", zegt Laetitia De Dycker, Sales & Marketing Director Transfer.
Lees meer
|
|
|
|
De jarenlange samenwerking tussen Brightfish en UGC, die nog dateert van het moment dat UGC aandeelhouder was van RMB Cinema, komt tot een einde. De twee Brusselse UGC bioscopen en die in Antwerpen behoren niet meer tot het aanbod van Brightfish.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Op 23 mei werd de Wit-Russische journalist Roman Protassevitch gearresteerd. Fraçois Le Hodey, CEO van IPM en vice-president van ENPA, evenals EMMA roepen op tot de verdediging van de persvrijheid en eisen de vrijlating van de journalist.
Lees meer
|
|
|
|
Var lanceert haar eerste prerolls op VRT-radio. Nu de reclameregie van de VRT de digitale platformen van haar radiozenders in haar advertising-aanbod integreert, wordt het huidige digitale radiolandschap in België nog groter.
Lees meer
|
|
|
|
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) en JCDecaux lanceren een digitale affichagecampagne, die in het verlengde ligt van de #DEVILTIME-communicatiecampagne. 48 uur voor elke wedstrijd wordt er op de digitale schermen van JCDecaux afgeteld.
Lees meer
|
|
|
|
De versoepelingen van de coronamaatregelen laten Metro Media toe een versnelling hoger te schakelen. De gratis krant Metro wordt opnieuw aangeboden bij 75 Lunch Garden restaurants en de oplage wordt structureel verhoogd naar 150.000 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
Op 10 juni werden de Digiday Media Awards Europe uitgereikt. De Ads & Data Brand Studio viel in de prijzen in de categorie Best Engaged Community met ‘Samen Impact’, een campagne om lokale handelaars te steunen tijdens de coronacrisis.
Lees meer
|
|
|
|
ACC stelt het lakse beleid van de Overheid aan de kaak met een cartoon-campagne en een open brief. ACC roept op tot een Ministerieel Besluit dat de ganse zomer en het najaar dekt, anders zal de sector zelf binnenkort zijn heropstart aankondigen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het adviesbureau Whyte Corporate Affairs heeft zich gebogen over de geloofwaardigheid van verschillende actoren als informatiebron in België en over de gevolgen van de gezondheidscrisis op de publieke opinie.
Lees meer
|
|
|
|
Tussen 22 april en 17 mei hebben Havas en de BMMA 65 communicatiespecialisten ondervraagd. De gezondheidscrisis had in het algemeen een negatieve impact op de activiteiten. Maar voor 1 op 4 bleek die toch positief uit te vallen.
Lees meer
|
|
|
|
Ebiquity publiceerde recent de whitepaper 'How much attention is there in the world?'. Daarin wordt onderzocht wat het verschil is tussen het contact van consumenten met visuele media en het aandachtige contact met reclame.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 2011 centraal.
Lees meer
|
|
|
|
MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
22 juni 2021
|
22 juni 2021 | 12:00 - 13:00
|
22 juni 2021 | 14:00 - 15:30
|
24 juni 2021 | 14:30 - 15:30
|
25 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
28 juni 2021 | 12:30 - 13:30
|
6 juli 2021 | 12:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 428
- out-of-home: 1.162
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 709
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|