|
|
Als "digital performance marketing agency dat merken, bedrijven en producten op de digitale rails zet" maakt Grava nu ook gebruik van onze Database tool. Die geeft behalve 5.600 media toegang tot o.a. 1.700 digitale media in België en Luxemburg.
Lees meer
|
|
|
|
Olivier Goris, de netmanager van de tv-zenders Eén en Canvas, verlaat de VRT. Hij gaat bij Telenet het sportaanbod aansturen. Een opvolger is nog niet bekend, Ricus Jansegers, algemeen directeur Content bij VRT, neemt tijdelijk zijn taken over.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media breidt de data die gebruikt worden voor addressable TV uit met eigen first party data. DPG Media is de eerste broadcaster in België die op deze manier de brug maakt tussen online en offline data.
Lees meer
|
|
|
|
Het BAM Marketing Congress zal dit jaar plaatsvinden op 2 en 3 december. Het congres zal verschillende veranderingen ondergaan en het beste van 2 werelden combineren: live & virtueel. BAM gaat tevens een samenwerking aan met OFCORES voor 5 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Guidooh lanceert, samen met creatieve partner PierrePolJack, een B2B- en B2C-campagne om de heropening van ontspanningszaken te vieren. Guidooh kreeg een complete rebranding met als duidelijke boodschap: 'Proximity First'.
Lees meer
|
|
|
|
Op zaterdag 12 juni starten de Rode Duivels aan hun Europees Kampioenschap. RMB wil op zijn eigen manier van de partij zijn met drie exclusieve acties: 'Super Ballekes', 'Minute Pronographique' en 'Goal of the Day'.
Lees meer
|
|
|
|
De Artsenkrant lanceert Eduthon, een e-learningplatform waar artsen terecht kunnen die navorming van hoge kwaliteit eisen. Zowel huisartsen als specialisten vinden op het digitaal audiovisueel platform geaccrediteerde opleidingen.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media lanceert Brandfacts, een gratis rapportering die focust op ‘brand standing’ en ‘brand uplift’ van digitale campagnes op de DPG Media-platformen. Adverteerders krijgen inzichten over de impact van campagnes op hun brand.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 10 juni presenteerde de Content Marketing Hub van de Belgian Association of Marketing (BAM) de vierde editie van zijn Content Marketing Casebook. Dat bevat de beste Belgische cases in content marketing van het afgelopen jaar.
Lees meer
|
|
|
|
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) lanceert de eerste editie van het e-magazine “The World At Our Feet”. Het e-zine volgt het reilen en zeilen in het Belgische meisjes- en vrouwenvoetbal.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 2007 centraal.
Lees meer
|
|
|
|
Xavier van Leeuwe, huidig Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Hij volgt hiermee Paul Verwilt op, COO van Mediahuis groep.
Lees meer
|
|
|
|
Befirm, het pr-bureau gespecialiseerd in financiële communicatie en onderdeel van Bepublic Group, breidt uit. Communicatie-experte Eva De Wolf vervoegt het team als Senior PR Consultant.
Lees meer
|
|
|
|
De jury, onder leiding van Steven De Deyne, nomineerde volgende 3 duo's: Audrey Hardi (Dentsu) & Maxime Sneyers (MediaCom), Cato Chalmet (Pivott) & Jonas Wellens (Maxus) en Lara Roose (Zigt) & Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom).
Lees meer
|
|
|
|
Marc Raisière, CEO van Belfius, wordt juryvoorzitter op de Belgian Marketing Awards. Hij zal de jury leiden die de Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year kiest.
Lees meer
|
|
|
|
Na de Kust en Brugge zal Citymagazine nu ook tweemaal per jaar verschijnen in Gent onder de naam Gent Citymagazine. De eerste editie verschijnt in de week van 14 juni in Groot Gent.
Lees meer
|
|
|
|
Om in optimale omstandigheden te kunnen uitzenden, verenigen 11 onafhankelijke Brusselse radiostations zich in de vzw dab.brussels. Het betreft de radiozenders AraBel, BX FM, Capsao, Euradio, Judaïca, K.I.F, Mara FM, Onda, RCF, SkyLive en Vibration.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens het Europees Kampioenschap voetbal zal Lijncom non-stop live EK updates weergeven op het volledige DOOH-netwerk in de premetro van Antwerpen. Zo is de content op hun digitale schermen actueler dan ooit tevoren.
Lees meer
|
|
|
|
ZORG Magazine, het vakblad voor leidinggevenden in de zorg, en HR Square, het netwerk voor arbeidsrelaties en personeelsbeleid, maken voortaan deel uit van dezelfde familie. Kowala Productions nam het HR-vakblad over van oprichter Jos Gavel.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op maandag 14 juni lanceert Joe de nieuwe digitale zender 'Joe Lage Landen', met de klok rond de grootste Vlaamse en Nederlandstalige hits. Joe Lage Landen is te beluisteren via joe.be, de Joe-app en via DAB+.
Lees meer
|
|
|
|
20/CENT Retail, de blog van Vincent Panneels waarin de retailsector centraal staat, lanceert een podcast. Deze zal beschikbaar zijn op alle streamingplatforms en dezelfde onderwerpen behandelen als de website.
Lees meer
|
|
|
|
Na verschillende maanden voorbereiden kondigt Auxipress zijn herpositionering op de Belgische markt aan. Het bedrijf zorgt voor vernieuwing met een nieuwe reeks relevantere oplossingen die zijn toegespitst op de voornaamste uitdagingen voor merken.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau All Colors of Communication heeft de grens van 40 medewerkers bereikt. Zo goed als alle interne afdelingen kenden een sterke groei wat resulteerde in 10 nieuwe gezichten sinds de start van dit jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Velo Antwerpen, de rode deelfietsen van Clear Channel, viert zijn 10-jarig bestaan met een feestelijk programma. Met 4.200 fietsen en 305 stations is Velo een vaste waarde geworden in het Antwerpse landschap.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT verkoopt steeds meer televisieprogramma's aan het buitenland. Zo verkocht de openbare omroep vorig jaar liefst 45 programma's aan het buitenland. In 2016 waren dat er slechts 18.
Lees meer
|
|
|
|
Paula Sémer was tijdens de pioniersjaren van de Belgische televisie een van de eerste drie radio- en televisiepresentatrices, naast Nora Steyaert en Terry Van Ginderen. Ze overleed op 1 juni 2021 op 96-jarige leeftijd.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens de cijfers van het '2021 Page Fair Adblock Report', stabiliseert het aantal maandelijks actieve gebruikers van adblocking op pc tussen 250 en 300 miljoen. De groei komt van mobile dat afklokt op zo'n 586 miljoen maandelijks actieve bezoekers.
Lees meer
|
|
|
|
De eerste editie van de Luxemburgse bereikstudie 2021 is verschenen. Omdat het een klein land is, laat het Groothertogdom al zijn media meten via een unieke halfjaarlijkse enquête met een systeem van een voortschrijdend gemiddelde.
Lees meer
|
|
|
|
MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
15 juni 2021 | 09:00 - 10:30
|
16 juni 2021 | 12:30 - 13:15
|
17 juni 2021 | 09:00 - 10:00
|
17 juni 2021 | 12:30 - 13:15
|
22 juni 2021
|
22 juni 2021 | 12:00 - 13:00
|
22 juni 2021 | 14:00 - 15:30
|
25 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 428
- out-of-home: 1.162
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 709
|
|
|
|
|
|
|