Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
07/06/2021
|
|
|
|
|
|
Pelckmans Uitgevers, dat zich specialiseert in “educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven”, zal voortaan onze Database tool gebruiken en zo de rijkdom van het Belgische en Luxemburgse medialandschap gemakkelijker ontdekken.
Lees meer
|
|
|
|
U plant een event? Dan weet u als geen ander: verre van evident. Easyfairs, PFL en Sylvester toonden ons op 1 juni hoe we hybride events kunnen organiseren. Zulke events combineren fysieke en digitale elementen, maar vergen een eigen aanpak.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 1 juni vond het vijfde en laatste webinar plaats in de serie GroupM and Friends on Tour. Centrale spreker was Martin De Munnik, oprichter en CMO bij Neurensics. Hij ging dieper in op de impact van advertising op ons brein en gedrag.
Lees meer
|
|
|
|
Yves De Voeght verlaat Coca-Cola. Hij was sinds 2008 actief bij het bedrijf, eerst als Connection Manager. Nadien ging hij aan de slag als Media Manager en de laatste 2 jaar was hij Head of Brands Integrated Communication.
Lees meer
|
|
|
|
Een nieuw logo en een hedendaagse corporate look: zo benadrukt Roularta Media Group voortaan zijn duurzame, toekomstgerichte visie. Recente ontwikkelingen binnen de multimediagroep zorgen alvast voor een stevige basis.
Lees meer
|
|
|
|
Online platform Bloovi heeft een grondige metamorfose ondergaan. Het fundament bleef bewaard, maar founding CEO Marnik D’Hoore wil grotere stappen zetten: "de grootste en meest inspirerende ondernemerscommunity van België worden".
Lees meer
|
|
|
|
Trustmedia, de reclameregie van De Tijd en L'Echo, biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om gebruik te maken van hun ‘outstream’ video-aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
Door Ad Replacement mogelijk te maken in de livestream van Auvio, bieden RMB en RTBF adverteerders de kans om hun videospots uit te zenden tijdens de wedstrijden van EURO 2020, die live te volgen zijn op Auvio.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op de Creative Belgium Awards werd Happiness verkozen tot beste agentschap. De enige Grand Prix werd uitgereikt aan TBWA voor hun campagne ‘The M Effect’ voor McDonald's.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 1 juni vond de 22e editie van de Video Experience Day plaats. De awards voor de beste corporate video's van het voorbije jaar werden uitgereikt tijdens een tv-special op Kanaal Z/Canal Z.
Lees meer
|
|
|
|
Bijna twee jaar na het lanceren van het kwaliteitslabel voor displayadvertenties, meldt DAT Belgium dat alle websites hun label hernieuwd hebben voor een jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Om Telenet ONE extra onder de aandacht te brengen, lanceert Ads & Data in samenwerking met Telenet en TBWA ‘ONE Minute’, een inspirerend mini-format op Play4. Telenet geeft drie weken lang online talent 60 seconden een podium op tv.
Lees meer
|
|
|
|
Elke september-editie van Blits Magazine zal vanaf nu door het leven gaan als de ‘Bonneneditie’. In de totale oplage van Blits Magazine komt een aparte, uitneembare brochure te zitten met knipbonnen.
Lees meer
|
|
|
|
Grinta! lanceert het nieuwe gravelplatform GRIT!. Op de website kan je fietsroutes, reportages, blogverhalen, productreviews en het laatste nieuws uit de gravelwereld terugvinden.
Lees meer
|
|
|
|
Made in lanceert de podcastreeks 'Vroege Vogels'. Sinds woensdag 2 juni bespreekt host Ben Roelants wekelijks de ochtendrituelen van 7 gekende ondernemers uit verschillende sectoren.
Lees meer
|
|
|
|
Virtùmedia, de Nederlandse uitgever van special interest tijdschriften en websites, breidt haar outdoor-portfolio uit met BIKE explorer, een magazine voor de avontuurlijke fietser dat ook in Vlaanderen beschikbaar is.
Lees meer
|
|
|
|
Frankrijk bereidt zich voor om een nationaal agentschap op te richten om manipulatie van informatie uit het buitenland, gericht op "destabilisatie van de staat", te bestrijden.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De Nielsen-gegevens van het eerste trimester 2021 zijn bekend. Algemeen gezien is er sprake van een groei van 4%. De verschillen tussen de mediacategorieën zijn wel enorm. De bioscoop ontbreekt volledig en ook de gratis pers kent een daling van 60%.
Lees meer
|
|
|
|
Voor Delhaize gaan branding en promoties hand in hand. Magazines worden tevens geregeld in de mediamix meegenomen. “Zo kan je een specifieke doelgroep bereiken en uitgebreider je verhaal brengen”, aldus Media & Channel Manager Annelore Van Hove.
Lees meer
|
|
|
|
Cédric Cauderlier, specialist in digitale strategie, schreef het boek 'La stratégie digitale marketing'. Het is gericht aan alle professionals die op zoek zijn naar informatie en advies over de optimale interne werking van digital.
Lees meer
|
|
|
|
Op 10 juni stelt de Content Marketing hub de vierde editie van zijn Content Marketing Casebook voor. Op 6 juli volgt een exclusieve sessie waarin de deelnemers ervaringen delen om buy-in voor contentmarketingplannen te krijgen.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 17 juni organiseert Media Marketing Delhaize (MMD) een gratis webinar over Instore Experience. Ze belichten 5 instore trends voor 2021 en vertellen alles over de MMD-mogelijkheden in en rond de winkels van Delhaize.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Onder de koepel ‘Stop Parkinson. Start de beweging’, lanceert de vzw Stop Parkinson met de hulp van Gutzandglory een initiatief om het wetenschappelijk onderzoek tegen Parkinson te steunen.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 2000 centraal.
Lees meer
|
|
|
|
MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
7 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
10 juni 2021 | 09:00 - 12:30
|
10 juni 2021 | 10:00 - 11:30
|
10 juni 2021 | 12:30 - 13:30
|
10 juni 2021 | 13:00 - 13:30
|
10 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
10 juni 2021 | 13:30 - 18:00
|
10 juni 2021 | 17:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 428
- out-of-home: 1.162
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 709
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|