MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

07/06/2021

Welkom! Uitgeverij Pelckmans gebruikt nu ook MediaSpecs

Pelckmans Uitgevers, dat zich specialiseert in “educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven”, zal voortaan onze Database tool gebruiken en zo de rijkdom van het Belgische en Luxemburgse medialandschap gemakkelijker ontdekken.

Lees meer
 

“De evenementenwereld wordt boeiender en krachtiger dan ooit: laten we er volop voor gaan en alle mogelijkheden benutten”

U plant een event? Dan weet u als geen ander: verre van evident. Easyfairs, PFL en Sylvester toonden ons op 1 juni hoe we hybride events kunnen organiseren. Zulke events combineren fysieke en digitale elementen, maar vergen een eigen aanpak.

Lees meer
 

GroupM Webinar: Become an Effie Winner

Op dinsdag 1 juni vond het vijfde en laatste webinar plaats in de serie GroupM and Friends on Tour. Centrale spreker was Martin De Munnik, oprichter en CMO bij Neurensics. Hij ging dieper in op de impact van advertising op ons brein en gedrag.

Lees meer
 

Yves De Voeght verlaat Coca-Cola

Yves De Voeght verlaat Coca-Cola. Hij was sinds 2008 actief bij het bedrijf, eerst als Connection Manager. Nadien ging hij aan de slag als Media Manager en de laatste 2 jaar was hij Head of Brands Integrated Communication.

Lees meer
 

Nieuwe corporate look voor Roularta Media Group

Een nieuw logo en een hedendaagse corporate look: zo benadrukt Roularta Media Group voortaan zijn duurzame, toekomstgerichte visie. Recente ontwikkelingen binnen de multimediagroep zorgen alvast voor een stevige basis.

Lees meer
 

Vernieuwde Bloovi brandt van ambitie

Online platform Bloovi heeft een grondige metamorfose ondergaan. Het fundament bleef bewaard, maar founding CEO Marnik D’Hoore wil grotere stappen zetten: "de grootste en meest inspirerende ondernemerscommunity van België worden".

Lees meer
 

Trustmedia lanceert package voor outstream video

Trustmedia, de reclameregie van De Tijd en L'Echo, biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om gebruik te maken van hun ‘outstream’ video-aanbod.

Lees meer
 

RTBF en RMB bieden Auvio Ad Replacement Live pack aan tijdens EURO 2020

Door Ad Replacement mogelijk te maken in de livestream van Auvio, bieden RMB en RTBF adverteerders de kans om hun videospots uit te zenden tijdens de wedstrijden van EURO 2020, die live te volgen zijn op Auvio.

Lees meer
 

Jobs

Communications Manager
Growth Inc.
Paid Digital Director
Ogilvy Social.Lab
Media Strategist
Var
Client Services Executive (Sales Support)
Var
Head of Marcom & Customer Experience
Belfius
Head of Corporate & Internal Communication
Belfius
Meer jobs
 
 

Creative Belgium Awards: Happiness is Agency of the Year, TBWA wint een Grand Prix

Op de Creative Belgium Awards werd Happiness verkozen tot beste agentschap. De enige Grand Prix werd uitgereikt aan TBWA voor hun campagne ‘The M Effect’ voor McDonald's.

Lees meer
 

Alle winnaars op de Video Experience Day zijn bekend

Op dinsdag 1 juni vond de 22e editie van de Video Experience Day plaats. De awards voor de beste corporate video's van het voorbije jaar werden uitgereikt tijdens een tv-special op Kanaal Z/Canal Z.

Lees meer
 

DAT Belgium: groeiende valorisatie

Bijna twee jaar na het lanceren van het kwaliteitslabel voor displayadvertenties, meldt DAT Belgium dat alle websites hun label hernieuwd hebben voor een jaar.

Lees meer
 

Ads & Data lanceert in samenwerking met Telenet en TBWA ‘ONE Minute’

Om Telenet ONE extra onder de aandacht te brengen, lanceert Ads & Data in samenwerking met Telenet en TBWA ‘ONE Minute’, een inspirerend mini-format op Play4. Telenet geeft drie weken lang online talent 60 seconden een podium op tv.

Lees meer
 

Blits Magazine lanceert nieuw initiatief: ‘Bonneneditie’

Elke september-editie van Blits Magazine zal vanaf nu door het leven gaan als de ‘Bonneneditie’. In de totale oplage van Blits Magazine komt een aparte, uitneembare brochure te zitten met knipbonnen.

Lees meer
 

Grinta! lanceert gravelplatform GRIT!

Grinta! lanceert het nieuwe gravelplatform GRIT!. Op de website kan je fietsroutes, reportages, blogverhalen, productreviews en het laatste nieuws uit de gravelwereld terugvinden.

Lees meer
 

Made in lanceert eerste podcastreeks: ‘Vroege Vogels’

Made in lanceert de podcastreeks 'Vroege Vogels'. Sinds woensdag 2 juni bespreekt host Ben Roelants wekelijks de ochtendrituelen van 7 gekende ondernemers uit verschillende sectoren.

Lees meer
 

Virtùmedia lanceert BIKE explorer, een magazine voor de avontuurlijke fietser

Virtùmedia, de Nederlandse uitgever van special interest tijdschriften en websites, breidt haar outdoor-portfolio uit met BIKE explorer, een magazine voor de avontuurlijke fietser dat ook in Vlaanderen beschikbaar is.

Lees meer
 

Frankrijk zal een agentschap oprichten om manipulatie van informatie te bestrijden

Frankrijk bereidt zich voor om een ​​nationaal agentschap op te richten om manipulatie van informatie uit het buitenland, gericht op "destabilisatie van de staat", te bestrijden.

Lees meer
 

Seen from Space: Offline mediabestedingen komen traag op gang in 2021

De Nielsen-gegevens van het eerste trimester 2021 zijn bekend. Algemeen gezien is er sprake van een groei van 4%. De verschillen tussen de mediacategorieën zijn wel enorm. De bioscoop ontbreekt volledig en ook de gratis pers kent een daling van 60%.

Lees meer
 

[Magazine Media] Annelore Van Hove (Delhaize) over magazines

Voor Delhaize gaan branding en promoties hand in hand. Magazines worden tevens geregeld in de mediamix meegenomen. “Zo kan je een specifieke doelgroep bereiken en uitgebreider je verhaal brengen”, aldus Media & Channel Manager Annelore Van Hove.

Lees meer
 

Boekvoorstelling: ‘La stratégie digitale marketing’ van Cédric Cauderlier

Cédric Cauderlier, specialist in digitale strategie, schreef het boek 'La stratégie digitale marketing'. Het is gericht aan alle professionals die op zoek zijn naar informatie en advies over de optimale interne werking van digital.

Lees meer
 

BAM: Content Marketing hub stelt casebook voor en gaat dieper in op “content buy-in”

Op 10 juni stelt de Content Marketing hub de vierde editie van zijn Content Marketing Casebook voor. Op 6 juli volgt een exclusieve sessie waarin de deelnemers ervaringen delen om buy-in voor contentmarketingplannen te krijgen.

Lees meer
 

Media Marketing Delhaize organiseert webinar over Instore Experience

Op donderdag 17 juni organiseert Media Marketing Delhaize (MMD) een gratis webinar over Instore Experience. Ze belichten 5 instore trends voor 2021 en vertellen alles over de MMD-mogelijkheden in en rond de winkels van Delhaize.

Lees meer
 

Stop Parkinson en Gutzandglory lanceren initiatief om onderzoek tegen Parkinson te steunen

[Provided by PUB] Onder de koepel ‘Stop Parkinson. Start de beweging’, lanceert de vzw Stop Parkinson met de hulp van Gutzandglory een initiatief om het wetenschappelijk onderzoek tegen Parkinson te steunen.

Lees meer
 

PUB keert terug naar het jaar 2000

Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 2000 centraal.

Lees meer
 

MediaSpecs Database: informatie en inspiratie voor uw mediaplan deze zomer

MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.

Lees meer
 

Agenda

UBA Discover It: Brain Computer Interface
7 juni 2021 | 13:30 - 14:30
CommPass Media School: Online Starterskit Digital Metrics
10 juni 2021 | 09:00 - 12:30
WE MEDIA: Infosessie MediaSpecs
10 juni 2021 | 10:00 - 11:30
Content Marketing Hall of Fame 2020
10 juni 2021 | 12:30 - 13:30
The Battle for Attention (Webinar)
10 juni 2021 | 13:00 - 13:30
UBA Book It: Gap the Mind
10 juni 2021 | 13:30 - 14:30
Programmatic Advertising Summit
10 juni 2021 | 13:30 - 18:00
Club33: Have you met Steven Cosyns?
10 juni 2021 | 17:30 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.041
  • vakpers: 619
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 428
  • out-of-home: 1.162
  • digitaal: 1.658
  • radio/TV: 709
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.