MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Na regen komt zonneschijn

Beste mediavrienden,

Ook al hebben we het voorbije jaar geleerd om voorzichtig te zijn met voorspellingen, toch durven we te stellen dat de zomer en het najaar van 2021 beter zullen worden dan die van vorig jaar.

Na regen komt dus zonneschijn. Niet enkel met de warmere temperaturen deze week, maar ook voor de economie in het algemeen en de reclame- en mediasector in het bijzonder.

Dankzij deze newsletter bent u alvast helemaal mee met het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

31/05/2021

Club 33: “Have you met Bernard Marchant?”

Op woensdag 26 mei werd Bernard Marchant, CEO van Rossel, ontvangen door Club 33 voor een live video over zijn carrière en de mediasector. Ervaringen, uitdagingen en evolutie waren de kernwoorden van deze bijeenkomst.

Lees meer
 

“Het gevoel dat we samen zijn”: WE MEDIA en Thomas More over virtuele eventplatformen

Een event, talk of meeting organiseren doen we sinds 2020 met de Teams en de Zooms van de wereld. Maar is dat voldoende? WE MEDIA en Thomas More gaven tijdens hun sessie op 27 mei aandacht aan enkele interessante virtuele eventtools.

Lees meer
 

L’Avenir krijgt volledige make-over

Na het vieren van zijn 100-jarig bestaan krijgt het Waalse dagblad L'Avenir, de nieuwe titel van de IPM-groep, op 1 juni een volledige make-over. De krant krijgt een nieuwe grafische identiteit en brengt inhoud die dichter bij de lezers staat.

Lees meer
 

Clear Channel breidt digitaal uit in Brussel en de rest van het land

Om haar digitale ambities te realiseren, breidt Clear Channel sinds februari haar aanbod uit met de installatie van 82 nieuwe schermen. Dankzij het City Play netwerk kunnen adverteerders nu 45 steden in heel België bereiken.

Lees meer
 

Pause Button Advertising 2.0: geo-targeting nu ook mogelijk op alle Play-zenders van Telenet

Ads & Data voegt geo-targeting toe als mogelijkheid bij Pause Button Advertising. Dankzij geo-targeting wordt Pause Button Advertising door Telenet enkel ingezet in die regio die relevant is voor de adverteerder.

Lees meer
 

IP Belgium lanceert “Weather scheduling”-module

IP Belgium vult zijn reeks adserving-tools verder aan met een “Weather scheduling”-module om de uitzending van Addressable TV- en OLV-campagnes te beheren, afhankelijk van de weersomstandigheden.

Lees meer
 

Transfer breidt aanbod uit met YouTubekanalen van The Walt Disney Company

Sinds 1 januari valt de commercialisatie van de Disney Channels, in Vlaanderen en Wallonië, onder regie van Transfer. Nu breidt de regie haar aanbod uit met alle online kanalen op YouTube van The Walt Disney Company.

Lees meer
 

Vernieuwde Talkies Magazine verschijnt terug vanaf 24 september

De publicatie van Talkies Magazine werd tijdelijk stopgezet om het concept te vernieuwen en te versterken. Vanaf 24 september is het lifestylemagazine terug beschikbaar met een vernieuwde look & feel.

Lees meer
 

Nieuwe website en identiteit voor Logic-Immo.be

Logic-Immo.be, in handen van de IPM-groep, krijgt een nieuwe website, identiteit en motto: 'Samen zoeken, samen vinden!'. De lancering ervan wordt ondersteund door een nationale campagne, zowel online als offline.

Lees meer
 

Jobs

Media Strategist
Var
Client Services Executive (Sales Support)
Var
Head of Marcom & Customer Experience
Belfius
Head of Corporate & Internal Communication
Belfius
Meer jobs
 
 

The Oval Office versterkt haar management in België – Olivier Trop wordt Managing Director

Communicatiebureau The Oval Office herschikt haar Belgisch managementteam. Olivier Trop wordt Managing Director België, Sandy Aertgeerts en Bart De Leeuw komen aan boord als respectievelijk Head of Client Services en Strategy Director.

Lees meer
 

Communicatiebureau FINN versterkt zich met Ellen Aarts en Jeroen Verbeeck

Communicatiebureau FINN versterkt zijn team met twee nieuwe consultants. Jeroen Verbeeck en Ellen Aarts worden aangesteld als respectievelijk Account Director en Senior Account Executive.

Lees meer
 

GroupM publiceert CSR Charter rond diversiteit en inclusie

GroupM publiceert het CSR Charter rond diversiteit en inclusie. Alle CEO's van de agentschappen van de groep steunen het charter en verbinden zich ertoe om 10 kernprincipes te implementeren.

Lees meer
 

Child Focus en JCDecaux verhogen bewustzijn met een DOOH-campagne

Child Focus heeft samen met JCDecaux een digitale out-of-home-campagne gelanceerd om meer bekendheid te geven aan eerste hulp bij vermiste kinderen. Dit gebeurde in de aanloop naar de Internationale Dag van Vermiste Kinderen op 25 mei.

Lees meer
 

Wilfried Celis aangesteld als nieuwe voorzitter van VIA

Op 21 mei hield VIA, de Belgische vereniging voor audiovisuele media, een algemene vergadering. Wilfried Celis (DPG Media) vervangt Bart Demeulenaere (Ads & Data) als voorzitter. Denis Masquelier (IP Belgium) is de nieuwe ondervoorzitter.

Lees meer
 

Disney wil honderd internationale televisiezenders schrappen

Walt Disney Company plant dit jaar de sluiting van 100 van zijn internationale televisiezenders. Disney wil snoeien in het aantal zenders nu de focus van kijkers en de sector meer en meer komt te liggen op streamingdiensten, zoals het eigen Disney+.

Lees meer
 

Play-familie zendt vanaf dit najaar Europa League en Europa Conference League live uit

SBS Belgium en Play Sports hebben de rechten verworven voor de livewedstrijden van de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De wedstrijden zullen telkens gespeeld worden op donderdag en te zien zijn op Play4 of Play6.

Lees meer
 

OS 2020: VRT-ploeg mag wielrennen, marathon en snelwandelen in beeld brengen

De VRT is al lang een vaste partner van Olympic Broadcasting Services. "Wij zijn een wereldautoriteit op vlak van mobiele middelen, de camera op de motor en helikopterbeelden", legt Pieter De Windt, hoofdredacteur van Sporza, uit.

Lees meer
 

Eurovisiesongfestival: Op drie na best bekeken editie op Eén

Naar de finale van het Eurovisiesongfestival hebben op Eén gemiddeld 1.436.352 Vlamingen live of licht uitgesteld gekeken. Het aantal kijkers piekte om 21u23 op 1.643.353. Op dat moment bracht Hooverphonic het nummer The Wrong Place in Rotterdam.

Lees meer
 

Dreiging DPG Media: “Opmerkelijke stijging in aantal meldingen van geweld tegen journalisten”

De VVJ merkt de laatste tijd een tendens op van agressie tegen journalisten. "In die context is de dreiging aan het adres van DPG Media iets waar we ons zorgen over moeten maken", zegt Pol Deltour.

Lees meer
 

CSA publiceert jaarrapport 2020

De Conseil supérieur de l’audiovisuel (CSA) heeft zijn jaarverslag voor 2020 gepubliceerd. Een jaar dat gekenmerkt werd door de gezondheidscrisis. De CSA stelt een lichte daling vast van het aantal klachten, ondanks een toegenomen mediaconsumptie.

Lees meer
 

UBA Position Paper: Opinie over lokale verificatietool voor video- en displaycampagnes

Het CIM onderzoekt de optie om een campagneverificatietool te laten ontwikkelen als een lokale oplossing op vlak van doelgroepverificatie en viewability voor video- en displayformaten. UBA formuleerde zijn opinie hierover in een Position Paper.

Lees meer
 

GDPR wordt drie jaar: Steeds meer meldingen en klachten over gegevenslekken

De Belg is zich steeds meer bewust van zijn privacy en het recht op gegevensbescherming. Dat blijkt uit het stijgend aantal klachten en meldingen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), de privacywaakhond.

Lees meer
 

Duitsland opent onderzoek naar Google wegens concurrentieverstorende praktijken

In Duitsland is een onderzoek geopend naar Google wegens mogelijk concurrentieverstorende praktijken. Een en ander is het gevolg van de toepassing van een recente wet die maakt dat er sterker opgetreden kan worden tegen dergelijke digitale reuzen.

Lees meer
 

Media en reclame: tussen afhankelijkheid en de noodzaak om jezelf opnieuw uit te vinden

[Provided by PUB] De regering van de Franse Gemeenschap heeft nota genomen van een studie over de Franstalige Belgische advertentiemarkt en heeft haar conclusies gepresenteerd. Eén daarvan is de noodzaak om het pluralisme van de media te handhaven.

Lees meer
 

45 jaar PUB, terug naar het jaar 1996

Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 1996 centraal.

Lees meer
 

Take a Break met PUB en Havas: Alibaba, tijger of panda?

Op 3 juni organiseren PUB en Havas een nieuwe Take a Break sessie, waarin deze keer Alibaba centraal staat. Ze nodigen u uit om de ongelooflijke reis van Jack Ma en zijn bedrijf te ontdekken. Een dissectie van het Alibaba-project.

Lees meer
 

MediaSpecs Database: informatie en inspiratie voor uw mediaplan deze zomer

MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.

Lees meer
 

Agenda

UBA Discover It: Digital Inhousing
1 juni 2021 | 13:30 - 14:30
Carole Lamarque – Zoonotic (Online Book Launch)
1 juni 2021 | 16:00 - 17:00
Video Experience Day
1 juni 2021 | 18:00
Take a Break met PUB en Havas: Alibaba
3 juni 2021 | 09:00
Creative Belgium Awards
3 juni 2021 | 16:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.049
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 438
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.668
  • radio/TV: 708
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.