MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Gisteren vonden de AMMA plaats, de jaarlijkse hoogmis van onze sector. Daarom dat u vandaag onze newsletter uitzonderlijk al op vrijdag krijgt. Wij willen alle winnaars en genomineerden alvast oprecht feliciteren voor hun harde werk tijdens een uitzonderlijk jaar.

Verder in deze newsletter leest u ook belangrijk nieuws over onder andere JCDecaux, Roularta, RMB, The Oval Office en de Matrix-studie.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/05/2021

AMMA 2021: PHD, JCDecaux, Trustmedia, Steven De Deyne en Luc Suykens zijn de grote winnaars

Op donderdag 20 mei werden de AMMA uitgereikt via een livestream op AMMAstream.be. PHD, Mindshare/TBWA, GroupM, Semetis, De Vloer, JCDecaux, Trustmedia, DPG Media, Clear Channel, LN24, UMA, MIVB, Steven De Deyne en Luc Suykens zijn de winnaars.

Lees meer
 

AMMA: De reacties van de gelukkige winnaars

20 mei was het zover. Dan werden de langverwachte AMMA uitgereikt aan de sector. Enkelen onder hen lieten alvast hun reactie optekenen, die we hieronder graag meegeven.

Lees meer
 

AMMA: Ontdek de genomineerde cases

MediaSpecs biedt u de mogelijkheid om de genomineerde AMMA-cases individueel te ontdekken. In dit artikel krijgt u een korte samenvatting van alle genomineerden per categorie.

Lees meer
 

MediaSpecs Database: informatie en inspiratie voor uw mediaplan deze zomer

MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.

Lees meer
 

JCDecaux wint reclamecontract van 15 jaar voor straatmeubilair van de stad Brussel

JCDecaux kondigt aan dat haar filiaal JCDecaux Belgium het straatmeubilaircontract van de stad Brussel heeft gewonnen, en dit naar aanleiding van een openbare aanbesteding. Dit exclusief contract is effectief vanaf 15 juni voor de komende 15 jaren.

Lees meer
 

Roularta realiseert positief resultaat in eerste kwartaal

Roularta heeft 2021 goed aangevat. De lokale reclamemarkt bleef lijden onder de lockdown, maar de lezersmarkt en de nationale reclamemarkt evolueerden gunstig.

Lees meer
 

Azerion sluit een exclusieve pan-Europese overeenkomst met Dailymotion

Azerion, een pan-Europees platform voor digitale gaming en monetisatie, wordt de exclusieve partner van videoplatform Dailymotion. Het aanbod van Dailymotion zal exclusief beschikbaar zijn via Azerion op het programmaticplatform Improve Digital.

Lees meer
 

RMB versterkt videopartnership met Azerion

Door de regie van het videodeelplatform van Vivendi in handen te nemen, verstevigt Azerion zijn samenwerking met RMB dat voortaan de inventaris van Dailymotion zal commercialiseren.

Lees meer
 

Jobs

Media Strategist
Var
Client Services Executive (Sales Support)
Var
Head of Marcom & Customer Experience
Belfius
Head of Corporate & Internal Communication
Belfius
Research Manager TV & Video
CIM
Social Media Content Manager (FR)
Havas Social
Meer jobs
 
 

35 miljoen euro om de Vlaamse mediasector te digitaliseren

Op 18 mei organiseerde WE MEDIA een infosessie om meer uitleg te geven over “de plannen die de Vlaamse overheid heeft om onze sector te ondersteunen en ons te helpen met de digitalisering”, aldus Marc Dupain. Dirk Vanhegen lichtte de plannen toe.

Lees meer
 

GroupM Webinar – ‘A neurolab in everyone’s pocket’

Op 18 mei organiseerde GroupM het webinar 'A neurolab in everyone's pocket'. Met Bart De Pauw van GroupM, Loïc Adam en Nicolas Debue van Feelin, en Florian Linclau van Wavemaker, werd dieper ingegaan op de nieuwe testing tool [m]Otions.

Lees meer
 

The Oval Office breidt uit naar Frankrijk

Na België en Nederland, zet The Oval Office nu ook haar eerste stappen in Frankrijk. Met de overname en integratie van het Parijse Azilis bouwt het communicatiebureau daarmee verder aan een Europese dimensie.

Lees meer
 

Franse mediagroep M6 bevestigt fusie met TF1

De Franse mediagroep M6, een dochter van de Europese radio- en televisiegroep RTL, wil samengaan met de Franse televisiereus TF1. Zo zou een nieuwe tv-gigant ontstaan in Frankrijk, die France TV voorbijstreeft met meer dan 30% van de kijkcijfers.

Lees meer
 

WarnerMedia fuseert met Discovery

Het Amerikaanse telecomconcern AT&T brengt zijn bedrijfsonderdeel WarnerMedia onder in een apart bedrijf samen met Discovery. Hiermee ontstaat een nieuwe, grote speler op de streamingmarkt, die gaat concurreren met Netflix en Disney+.

Lees meer
 

Clear Channel viert Pride met #IamProud-campagne

Clear Channel steunt de LGBTQ+ beweging met een internationale OOH-campagne die in België van start ging met Belgian Pride. De campagne is tot 23 mei te zien op het hele DOOH nationale netwerk City Play en het I-CONIC-scherm Van Praet.

Lees meer
 

blowUP media versterkt zich met Marine Salembier

blowUP media, de (D)OOH-reclameregie gespecialiseerd in grote formaten, versterkt haar Belgisch salesteam met Marine Salembier als Account Manager.

Lees meer
 

Matrix-studie: Digitale mediabestedingen in coronajaar goed voor 44% van totale bestedingen

De digitale media waren in 2020 goed voor 44% van de totale mediabestedingen, een stijging met 3%. Dat blijkt uit de resultaten van de 11de editie van de Matrix-studie, die gevoerd wordt door BAM met de steun van DMA, UMA, PUB en MediaSpecs.

Lees meer
 

Seen from Space: Digimeter, privacy of het halfvolle glas

De Digimeter is een jaarlijkse enquête van onderzoekscentrum imec. In het onderzoek worden respondenten onder meer bevraagd over hun bezorgdheid betreffende online privacy. Hieruit blijkt dat er sprake is van de Vlaamse paradox 'digitale privacy'.

Lees meer
 

Alle genomineerden voor de Video Experience Day zijn bekend

Op dinsdag 1 juni organiseren AP Hogeschool Antwerpen en Kanaal Z / Canal Z de 22ste editie van de Video Experience Day, ook dit jaar in de vorm van een televisiespecial. Ontdek hier alle corporate video's die nog kans maken op een award.

Lees meer
 

Inschrijvingen IAB MIXX Awards geopend

De IAB MIXX Awards bekronen de beste digitale campagnes. Cases kunnen worden ingezonden tot en met 10 september. De uitreiking vindt plaats op 14 oktober. De organisatie hoopt dat dat met een fysieke awardshow kan.

Lees meer
 

Newsweek en Canvas halen Esther Perel naar België

Esther Perel, bestsellerauteur van de New York Times en één van de meest verhelderende stemmen rond moderne relaties, is op maandag 18 oktober 2021 te zien in de Stadsschouwburg in Antwerpen.

Lees meer
 

Agenda

UBA Book It: Homo Digitalis
25 mei 2021 | 13:30 - 14:30
Club 33: Have you met Bernard Marchant?
26 mei 2021 | 17:30 - 19:00
Vlaams Mediawijs Congres
27 mei 2021 | 09:30 - 12:30
WE MEDIA Seminar: Virtual Worlds
27 mei 2021 | 10:00 - 11:00
The Belgian MarTech Scene (Webinar)
27 mei 2021 | 12:30 - 13:30
UBA Book It: Common Food
27 mei 2021 | 13:30 - 14:30
Video Experience Day
1 juni 2021 | 18:00
Creative Belgium Awards
3 juni 2021 | 16:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.049
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 438
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.668
  • radio/TV: 708
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.