Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Donderdag om 16u is het weer tijd voor de AMMA, dit jaar opnieuw te volgen via www.ammastream.be. Inschrijven is verplicht en kan via deze link.
In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
17/05/2021
|
|
|
|
|
|
"Bijna één op twee Vlaamse jongeren gebruikt vandaag TikTok minstens één keer per dag", zegt Ilse Bruwiere. Arteveldehogeschool en Comeos bevroegen +3.000 jongeren (16-24 jaar) over sociale media en influencers. Op 11 mei onthulden ze de resultaten.
Lees meer
|
|
|
|
Op maandag 17 mei lanceert Nostalgie Vlaanderen een nieuw, volledig digitaal radiostation: Nostalgie+. De zender zal de klok rond de beste muziek uit de jaren 60, 70 en 80 draaien en is beschikbaar via DAB+, online, digitale tv en de app.
Lees meer
|
|
|
|
De Brand Studio van Ads & Data lanceert ‘Iedereen Sportfanaat!’, een crossmediaal sportaanbod dat sporters en supporters opnieuw samen moet brengen. Het aanbod bestaat uit verschillende mogelijkheden, van tv tot print en online.
Lees meer
|
|
|
|
De beleggerspodcasts “De Beurs van Tegenwoordig” (De Tijd) en “Tracker” (L’Echo) kenden een sterke start. De podcasts werden na amper een week meer dan 50.000 keer gedownload. 75% van de luisteraars komt uit de leeftijdsgroep 23-44 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta lanceert ‘What’s up for fashion?’, een video die draait om fashion en de manier waarop haar lifestylebladen - Knack Weekend/Le Vif Weekend, Feeling/GAEL, Libelle/Femmes d’Aujourd’hui en Trends Style - mode tot bij hun lezers brengen.
Lees meer
|
|
|
|
Brightfish heeft Kim Temmerman aangesteld als National Sales Director. Zij zal alle relaties met nationale adverteerders overzien en het nationale sales team aansturen. Temmerman zal ook deel uitmaken van het management team van Brightfish.
Lees meer
|
|
|
|
Welke Belgische research, innovatie of ontwikkeling verdient een AMMA? CommPass en de UMA maken de winnaars bekend tijdens de Live Streamed AMMA Ceremony op 20 mei op het platform AMMAstream.be.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Event Confederation reageert positief op het stappenplan van de overheid. "Hiermee kan onze sector terug opstarten tijdens de zomer en heeft de brede sector eindelijk het perspectief om hun activiteiten vanaf september te hervatten."
Lees meer
|
|
|
|
LVT Group heeft Richard Verbeek benoemd tot CEO en Piet-Hein van Aalst tot CCO. Zij zullen leiding geven aan de Benelux-groep, in samenwerking met het management van de drie communicatielabels: Progress Communications, LVTPR en Contentbureau.
Lees meer
|
|
|
|
PETRONAS Lubricants International, een internationale fabrikant van smeermiddelen, selecteert PR- en marketingbureau LEWIS voor PR- en digitale campagnes in meerdere landen.
Lees meer
|
|
|
|
De Digimeter is een grootschalige enquête die elk jaar in Vlaanderen uitgevoerd wordt om te peilen naar de inburgering van nieuwe technologieën. Van de vele gegevens die de Digimeter bevat, worden deze keer de kwestie van de devices bekeken.
Lees meer
|
|
|
|
In Charleroi werd de nieuwe Média Sambre faktory voorgesteld door de RTBF, CharleWood, de MiiL en de lokale tv-zender Télésambre. Het centrum moet de referentie worden op het vlak van productie van digitale inhoud en media-innovatie.
Lees meer
|
|
|
|
Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
18 mei 2021 | 09:30 - 11:30
|
18 mei 2021 | 12:00 - 14:00
|
18 mei 2021 | 16:00 - 17:00
|
20 mei 2021 | 12:00 - 13:00
|
20 mei 2021 | 12:00 - 13:00
|
20 mei 2021 | 12:30 - 13:15
|
20 mei 2021 | 16:00 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.049
- vakpers: 620
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 438
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.668
- radio/TV: 708
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|