MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Donderdag om 16u is het weer tijd voor de AMMA, dit jaar opnieuw te volgen via www.ammastream.be. Inschrijven is verplicht en kan via deze link.

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

17/05/2021

“Instagram de grootste, TikTok enorm gegroeid”: Arteveldehogeschool onthult zijn tweede SMI-barometer

"Bijna één op twee Vlaamse jongeren gebruikt vandaag TikTok minstens één keer per dag", zegt Ilse Bruwiere. Arteveldehogeschool en Comeos bevroegen +3.000 jongeren (16-24 jaar) over sociale media en influencers. Op 11 mei onthulden ze de resultaten.

Lees meer
 

Nostalgie Vlaanderen lanceert digitale radiozender Nostalgie+

Op maandag 17 mei lanceert Nostalgie Vlaanderen een nieuw, volledig digitaal radiostation: Nostalgie+. De zender zal de klok rond de beste muziek uit de jaren 60, 70 en 80 draaien en is beschikbaar via DAB+, online, digitale tv en de app.

Lees meer
 

Ads & Data lanceert crossmediaal sportaanbod ‘Iedereen Sportfanaat!’

De Brand Studio van Ads & Data lanceert ‘Iedereen Sportfanaat!’, een crossmediaal sportaanbod dat sporters en supporters opnieuw samen moet brengen. Het aanbod bestaat uit verschillende mogelijkheden, van tv tot print en online.

Lees meer
 

Beleggerspodcasts van De Tijd en L’Echo kennen sterke start bij jong publiek

De beleggerspodcasts “De Beurs van Tegenwoordig” (De Tijd) en “Tracker” (L’Echo) kenden een sterke start. De podcasts werden na amper een week meer dan 50.000 keer gedownload. 75% van de luisteraars komt uit de leeftijdsgroep 23-44 jaar.

Lees meer
 

Roularta lanceert video ‘What’s up for fashion?’

Roularta lanceert ‘What’s up for fashion?’, een video die draait om fashion en de manier waarop haar lifestylebladen - Knack Weekend/Le Vif Weekend, Feeling/GAEL, Libelle/Femmes d’Aujourd’hui en Trends Style - mode tot bij hun lezers brengen.

Lees meer
 

Kim Temmerman wordt National Sales Director bij Brightfish

Brightfish heeft Kim Temmerman aangesteld als National Sales Director. Zij zal alle relaties met nationale adverteerders overzien en het nationale sales team aansturen. Temmerman zal ook deel uitmaken van het management team van Brightfish.

Lees meer
 

AMMA 2021: Wie worden de grote winnaars op 20 mei?

Welke Belgische research, innovatie of ontwikkeling verdient een AMMA? CommPass en de UMA maken de winnaars bekend tijdens de Live Streamed AMMA Ceremony op 20 mei op het platform AMMAstream.be.

Lees meer
 

Jobs

Media Strategist
Var
Client Services Executive (Sales Support)
Var
Head of Marcom & Customer Experience
Belfius
Head of Corporate & Internal Communication
Belfius
Research Manager TV & Video
CIM
Social Media Content Manager (FR)
Havas Social
Meer jobs
 
 

De eventsector reageert positief op stappenplan overheid

Event Confederation reageert positief op het stappenplan van de overheid. "Hiermee kan onze sector terug opstarten tijdens de zomer en heeft de brede sector eindelijk het perspectief om hun activiteiten vanaf september te hervatten."

Lees meer
 

Richard Verbeek en Piet-Hein van Aalst vormen nieuwe directie LVT Group

LVT Group heeft Richard Verbeek benoemd tot CEO en Piet-Hein van Aalst tot CCO. Zij zullen leiding geven aan de Benelux-groep, in samenwerking met het management van de drie communicatielabels: Progress Communications, LVTPR en Contentbureau.

Lees meer
 

PETRONAS Lubricants International kiest LEWIS ter ondersteuning van internationale merkbekendheid

PETRONAS Lubricants International, een internationale fabrikant van smeermiddelen, selecteert PR- en marketingbureau LEWIS voor PR- en digitale campagnes in meerdere landen.

Lees meer
 

Seen from Space: Digimeter, all round hardware en de rest

De Digimeter is een grootschalige enquête die elk jaar in Vlaanderen uitgevoerd wordt om te peilen naar de inburgering van nieuwe technologieën. Van de vele gegevens die de Digimeter bevat, worden deze keer de kwestie van de devices bekeken.

Lees meer
 

De ‘Média Sambre faktory’, een nieuw centrum voor de ontwikkeling van digitale cultuur in Charleroi

In Charleroi werd de nieuwe Média Sambre faktory voorgesteld door de RTBF, CharleWood, de MiiL en de lokale tv-zender Télésambre. Het centrum moet de referentie worden op het vlak van productie van digitale inhoud en media-innovatie.

Lees meer
 

Meer dan 1.700 digitale media in MediaSpecs

Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.

Lees meer
 

Agenda

WE MEDIA: Infosessie relanceplan Vlaamse overheid
18 mei 2021 | 09:30 - 11:30
Matrix Study 2021: Bekendmaking resultaten
18 mei 2021 | 12:00 - 14:00
Content Rules: Webinar Sustainable Stories
18 mei 2021 | 16:00 - 17:00
Kantar: Creative Effectiveness Awards 2021
20 mei 2021 | 12:00 - 13:00
C² Webinar with Erik Lenaers (Weber Shandwick) – How to reach audiences that don’t want to be reached
20 mei 2021 | 12:00 - 13:00
BAM LEG Webinar: Gerrit Vandendriessche
20 mei 2021 | 12:30 - 13:15
AMMA Ceremony
20 mei 2021 | 16:00 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.049
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 438
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.668
  • radio/TV: 708
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.