MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/05/2021

Ads & Data lanceert platform ‘De Plantrekkers’

Ads & Data lanceert het travelplatform ‘De Plantrekkers’. Het nieuwe inspiratieplatform heeft als doel de Vlaming het ultieme vakantiegevoel te bezorgen. ‘De Plantrekkers’ is een 360°-platform waar tv, print en digitaal vlot in elkaar overvloeien.

Lees meer
 

Proximus lanceert eigen zender Pickx+

Proximus lanceert met Pickx+ een eigen zender voor zijn klanten. Ianthe Tavernier maakt er haar debuut als tv-presentatrice, Saartje Vandendriessche krijgt haar eigen talkshow en Sverre Denis presenteert zijn eigen sport-reality concept.

Lees meer
 

Bpost zet Press Shops en Relays in etalage

Bpost zet zijn afdeling Ubiway Retail te koop. Dat is het bedrijf achter de ketens Press Shop, Relay, Hubiz en Ubi. Het gaat in totaal om een 170-tal verkooppunten. Bpost is sinds 2016 eigenaar van de ketens.

Lees meer
 

Nethys: Voo wordt midden mei opnieuw te koop aangeboden

De planning werd bevestigd door Voo zelf in Le Soir. Bedoeling is om voor 21 juli een voorselectie te maken van de beste biedingen.

Lees meer
 

Jet Magazine viert vijftigste verjaardag met gouden verjaardagseditie

Dit jaar viert Jet, het gratis huis-aan-huismagazine van Mediahuis, haar vijftigste verjaardag. Dit wordt extra in de bloemetjes gezet met een gouden verjaardagseditie die vanaf 3 mei bedeeld wordt in 354.000 Limburgse brievenbussen.

Lees meer
 

Het digitale platform Auvio viert 5-jarig bestaan ​​

Sinds de lancering in april 2016 heeft Auvio 500 miljoen views en luistersessies. In het eerste trimester van 2021 werd het platform maandelijks gemiddeld bezocht door meer dan 1,1 miljoen gebruikers. Een succes voor RTBF en RMB.

Lees meer
 

Jobs

Research Manager TV & Video
CIM
Social Media Content Manager (FR)
Havas Social
Head of Social Media
Belfius
Head of Digital Creative Design
Belfius
Digital Creative Designer
Belfius
Meer jobs
 
 

AMMA 2021: De genomineerden in de categorie ‘Best Use of Interactive & Social’

In de categorie 'Best Use of Interactive & Social' zijn de 5 genomineerden die kans maken op een award: Maxus (voor Danone), Space (een keer voor Solidaris en een keer voor Samsung), GroupM (voor L'Oréal) en Semetis (voor VOO).

Lees meer
 

Telenet verwelkomt Sylvie Irzi als VP Brand, Communication & Reputation

Sylvie Irzi gaat aan de slag bij Telenet als VP Brand, Communication & Reputation. Ze volgt Ils Neuts op die de rol van Tribe Lead voor de “Get, Grow Keep” organisatie zal opnemen, ter vervanging van Romina Macaluso die het bedrijf verlaat.

Lees meer
 

Kristof Persoons wordt Head of Clients bij AdSomeNoise

Kristof Persoons wordt Head of Clients bij AdSomeNoise. Hij volgt Sam Buyst op die de functie van Business Director zal vervullen. Verder verwelkomde het bureau ook Tom Bauwens en Liana Gulcher.

Lees meer
 

Infino kiest voor LEWIS als PR- en communicatiepartner

Als één van de vijf Belgische uitbetalers van het startbedrag en het Groeipakket, kiest Infino voor een specifieke positionering. Om die positionering naar de buitenwereld kenbaar te maken, kiezen ze voor de professionele ondersteuning van LEWIS.

Lees meer
 

De Franse Mededingingsautoriteit keurt overname van Prisma-tijdschriften door Vivendi goed

De Franse Mededingingsautoriteit geeft groen licht voor de overname van de persgroep Prisma Media door de Franse mediagigant Vivendi. De overname bevat onder meer de bekende tijdschriften Télé-Loisirs, Voici, Femme Actuelle, Capital en Gala.

Lees meer
 

Mogelijke wijziging van bedrijfsstructuur bij Franse media- en retailgroep Lagardère

De groep Lagardère heeft bevestigd dat het een transformatie naar een naamloze vennootschap bestudeert. Een bestuurlijke omwenteling die ertoe zou leiden dat Arnaud Lagardère de absolute controle over de van zijn vader geërfde groep zou verliezen.

Lees meer
 

Isabelle Ortegate, ex Marketing Manager bij IPM, start bij De Roze Doos

Isabelle Ortegate, ex Marketing Manager bij IPM, start bij Family Service. "Ik accepteer deze tijdelijke functie bij De Roze Doos, omdat ik mijn steentje wil bijdragen aan de ontwikkeling van deze onderneming."

Lees meer
 

AMMA 2021: Wie worden de grote winnaars op 20 mei?

Welke Belgische research, innovatie of ontwikkeling verdient een AMMA? CommPass en de UMA maken de winnaars bekend tijdens de Live Streamed AMMA Ceremony op 20 mei op het platform AMMAstream.be.

Lees meer
 

Effie Awards: Nieuwe Covid-19-categorie en bekendmaking jury

[Provided by PUB] De Effie Awards voegen eenmalig de Covid-19-categorie toe, die zich richt tot initiatieven die constructief met de crisis omgingen. De organisatie maakte ook de jury bekend, bestaande uit 30 leden met 8 nieuwkomers.

Lees meer
 

De volledige jury van de IAB MIXX Awards is bekend

De IAB MIXX Awards hebben de voorzitters en de leden van de vier jury's bekendgemaakt. De namen van de vier juryvoorzitters zijn: Roel Naessens, Guido Goffeau, Silvia Wiesner en Doriane Magnus. Cases inschrijven kan vanaf 17 mei.

Lees meer
 

Seen from Space: ‘Long tail’ helpt podcasts vooruit in Vlaanderen

De Digimeter-enquête van onderzoekscentrum imec publiceert voor het derde opeenvolgende jaar gegevens over de podcastconsumptie in Vlaanderen. Uit de cijfers blijkt dat podcasts steeds meer beluisterd worden, maar nog zeer onregelmatig.

Lees meer
 

Seen from Space: Persoonlijke gegevens – Vlamingen gereserveerd tegenover media

In de Digimeter-enquête werd de focus ook gelegd op privacy: "Welke organisaties vertrouwt u het meest met betrekking tot uw persoonsgegevens?". Media scoren niet goed op het vlak van vertrouwen, maar er zijn nuances.

Lees meer
 

45 jaar PUB, terug naar het jaar 1976

Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. De komende 45 werkdagen leest u in PUBNews en op PUB.be een kleine greep uit de vele gebeurtenissen tussen 1976 en 2021.

Lees meer
 

Agenda

UBA Book It: Be the Story
3 mei 2021 | 13:30 - 14:30
BMMA Lunch with Christian Van Thillo & Guillaume Boutin: Go Local is the New Global
4 mei 2021 | 12:30 - 14:00
UBA Discover It: Enhance your agency collaboration with COLLAB
5 mei 2021 | 13:30 - 14:30
WE MEDIA: Bpost Seminar
7 mei 2021 | 10:00 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.049
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 438
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.668
  • radio/TV: 708
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.