|
Ads & Data lanceert het travelplatform ‘De Plantrekkers’. Het nieuwe inspiratieplatform heeft als doel de Vlaming het ultieme vakantiegevoel te bezorgen. ‘De Plantrekkers’ is een 360°-platform waar tv, print en digitaal vlot in elkaar overvloeien.
Lees meer
|
|
|
|
Proximus lanceert met Pickx+ een eigen zender voor zijn klanten. Ianthe Tavernier maakt er haar debuut als tv-presentatrice, Saartje Vandendriessche krijgt haar eigen talkshow en Sverre Denis presenteert zijn eigen sport-reality concept.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost zet zijn afdeling Ubiway Retail te koop. Dat is het bedrijf achter de ketens Press Shop, Relay, Hubiz en Ubi. Het gaat in totaal om een 170-tal verkooppunten. Bpost is sinds 2016 eigenaar van de ketens.
Lees meer
|
|
|
|
De planning werd bevestigd door Voo zelf in Le Soir. Bedoeling is om voor 21 juli een voorselectie te maken van de beste biedingen.
Lees meer
|
|
|
|
Dit jaar viert Jet, het gratis huis-aan-huismagazine van Mediahuis, haar vijftigste verjaardag. Dit wordt extra in de bloemetjes gezet met een gouden verjaardagseditie die vanaf 3 mei bedeeld wordt in 354.000 Limburgse brievenbussen.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds de lancering in april 2016 heeft Auvio 500 miljoen views en luistersessies. In het eerste trimester van 2021 werd het platform maandelijks gemiddeld bezocht door meer dan 1,1 miljoen gebruikers. Een succes voor RTBF en RMB.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In de categorie 'Best Use of Interactive & Social' zijn de 5 genomineerden die kans maken op een award: Maxus (voor Danone), Space (een keer voor Solidaris en een keer voor Samsung), GroupM (voor L'Oréal) en Semetis (voor VOO).
Lees meer
|
|
|
|
Sylvie Irzi gaat aan de slag bij Telenet als VP Brand, Communication & Reputation. Ze volgt Ils Neuts op die de rol van Tribe Lead voor de “Get, Grow Keep” organisatie zal opnemen, ter vervanging van Romina Macaluso die het bedrijf verlaat.
Lees meer
|
|
|
|
Kristof Persoons wordt Head of Clients bij AdSomeNoise. Hij volgt Sam Buyst op die de functie van Business Director zal vervullen. Verder verwelkomde het bureau ook Tom Bauwens en Liana Gulcher.
Lees meer
|
|
|
|
Als één van de vijf Belgische uitbetalers van het startbedrag en het Groeipakket, kiest Infino voor een specifieke positionering. Om die positionering naar de buitenwereld kenbaar te maken, kiezen ze voor de professionele ondersteuning van LEWIS.
Lees meer
|
|
|
|
De Franse Mededingingsautoriteit geeft groen licht voor de overname van de persgroep Prisma Media door de Franse mediagigant Vivendi. De overname bevat onder meer de bekende tijdschriften Télé-Loisirs, Voici, Femme Actuelle, Capital en Gala.
Lees meer
|
|
|
|
De groep Lagardère heeft bevestigd dat het een transformatie naar een naamloze vennootschap bestudeert. Een bestuurlijke omwenteling die ertoe zou leiden dat Arnaud Lagardère de absolute controle over de van zijn vader geërfde groep zou verliezen.
Lees meer
|
|
|
|
Isabelle Ortegate, ex Marketing Manager bij IPM, start bij Family Service. "Ik accepteer deze tijdelijke functie bij De Roze Doos, omdat ik mijn steentje wil bijdragen aan de ontwikkeling van deze onderneming."
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Welke Belgische research, innovatie of ontwikkeling verdient een AMMA? CommPass en de UMA maken de winnaars bekend tijdens de Live Streamed AMMA Ceremony op 20 mei op het platform AMMAstream.be.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De Effie Awards voegen eenmalig de Covid-19-categorie toe, die zich richt tot initiatieven die constructief met de crisis omgingen. De organisatie maakte ook de jury bekend, bestaande uit 30 leden met 8 nieuwkomers.
Lees meer
|
|
|
|
De IAB MIXX Awards hebben de voorzitters en de leden van de vier jury's bekendgemaakt. De namen van de vier juryvoorzitters zijn: Roel Naessens, Guido Goffeau, Silvia Wiesner en Doriane Magnus. Cases inschrijven kan vanaf 17 mei.
Lees meer
|
|
|
|
De Digimeter-enquête van onderzoekscentrum imec publiceert voor het derde opeenvolgende jaar gegevens over de podcastconsumptie in Vlaanderen. Uit de cijfers blijkt dat podcasts steeds meer beluisterd worden, maar nog zeer onregelmatig.
Lees meer
|
|
|
|
In de Digimeter-enquête werd de focus ook gelegd op privacy: "Welke organisaties vertrouwt u het meest met betrekking tot uw persoonsgegevens?". Media scoren niet goed op het vlak van vertrouwen, maar er zijn nuances.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. De komende 45 werkdagen leest u in PUBNews en op PUB.be een kleine greep uit de vele gebeurtenissen tussen 1976 en 2021.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
3 mei 2021 | 13:30 - 14:30
|
4 mei 2021 | 12:30 - 14:00
|
5 mei 2021 | 13:30 - 14:30
|
7 mei 2021 | 10:00 - 12:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.049
- vakpers: 620
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 438
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.668
- radio/TV: 708
|
|
|
|
|
|
|