Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.
Ook dit keer hebben we twee AMMA-categorieën voor u uitgelicht en alle genomineerden besproken.
Lees ook zeker ons verslag over het webinar van GroupM.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
26/04/2021
|
|
|
|
|
|
Onder leiding van Christine Jean heeft de jury alle genomineerden aangeduid in de 12 categorieën. In de categorie Media Advertiser of the Year zijn de genomineerden Ifke Nauwelaerts (Lidl), Catherine Closset (Renault) en Steven De Deyne (Proximus).
Lees meer
|
|
|
|
De uitreiking van de Best Brands Awards, georganiseerd door Serviceplan en GfK, vond dit jaar virtueel plaats tijdens een televisieshow op 20 april. Voor deze 6e editie werden zo'n 350 merken uit 21 sectoren geëvalueerd.
Lees meer
|
|
|
|
Op 20 april organiseerde GroupM het webinar 'Let your ads really count'. Met Bart De Pauw, Roel Palmaerts en Tim Annoni van GroupM, en Tom Palmaerts van Trendwolves, werd dieper ingegaan op advertising effectiveness en sustainability.
Lees meer
|
|
|
|
Om haar klanten nog beter te adviseren bij de meest performante OOH-plannen past JCDecaux de organisatie van haar commerciële teams aan tot een ‘single point of contact’ (SPOC) principe, intern ondersteund vanuit verschillende expert domeinen.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Group sluit zich aan bij de diensten van het Jobat-platform. Dankzij dit nieuwe partnership omvat het netwerk van Jobat naast 6 Nederlandstalige titels nu ook 3 Franstalige titels: L'Avenir, DH Les Sports en La Libre Belgique.
Lees meer
|
|
|
|
Sudpresse, onderdeel van mediagroep Rossel en een van de marktleiders binnen de dagbladpers en digitale pers in Franstalig België, versnelt haar regionale ontwikkeling door de overname van de provinciale radionetwerken Maximum en Must FM.
Lees meer
|
|
|
|
Eerder dit jaar kondigde Transfer de samenwerking met de internationale mediagroep France TV Publicité aan. Nu zal ook het premium glamour merk Fashion TV beschikbaar zijn binnen het internationale departement Mayonnaise Media.
Lees meer
|
|
|
|
PUB Magazine, het vakblad voor de reclame- en marketingsector in ons land, viert zijn 45e verjaardag. Een jubileumnummer brengt de geschiedenis van het magazine in herinnering en blikt tegelijk vooruit naar wat de toekomst brengt.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode september 2020 tot februari 2021. Met een marktaandeel van bijna 30% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12%) en Joe (9,8%).
Lees meer
|
|
|
|
Twaalf jaar na haar oprichting lanceert Whyte Corporate Affairs twee nieuwe agentschappen: Twyst, dat zich focust op brand PR, en StudioTokyo, dat zich toelegt op visualisatie.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het geld moet de sector stimuleren om extra in te zetten op digitalisering, zo zeggen Vlaamse ministers Hilde Crevits en Benjamin Dalle. Er staan projecten op stapel rond bijvoorbeeld het koppelen van gebruikersdata en de strijd tegen desinformatie.
Lees meer
|
|
|
|
Metro wordt vanaf dinsdag 4 mei terug verspreid. Er wordt zo een einde gemaakt aan de paaspauze die werd ingelast. De gratis krant verschijnt in mei op dinsdag en vrijdag en zal de focus op content-rubrieken leggen.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel bevestigt haar inzet voor het klimaat en verzekert haar koolstofneutraliteit door het verkrijgen van het 'CO2 Neutral®' label. Dit label, toegekend door CO2logic, is een wereldwijde waarborg voor investeringen in het klimaat.
Lees meer
|
|
|
|
Jobat richt de EBC Studio op voor Employer Branded Content. Hiermee willen ze werkgevers top-of-mind maken bij actief en latent talent met behulp van authentieke verhalen (geschreven, in beeld en/of met video).
Lees meer
|
|
|
|
DH Radio lanceert "Il faut qu'on parle", een nieuw radioprogramma met Maxime Binet. Elke weekdag om 7u30 zal hij een gesprek hebben met een gast over de actualiteit en de toekomst. De gefilmde interviews zullen ook online beschikbaar worden gesteld.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] LN24 krijgt nieuwe financiële steun. Het gaat om de inbreng van publieke middelen via het Waalse SRIW en het Brusselse finance&invest.brussels. De twee overheidsbedrijven rapen samen 2,7 miljoen euro bijeen voor de nieuwszender.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de lancering van hun eerste televisiecampagne in België en Frankrijk heeft Edgard & Cooper, producent van honden- en kattenvoer, voor mediabureau Initiative gekozen.
Lees meer
|
|
|
|
Treedom, een webplatform waarmee je op afstand bomen kunt planten en digitaal hun vooruitgang volgen terwijl je tegelijk lokale boeren steunt, heeft LEWIS gekozen om haar naamsbekendheid en media exposure in de Benelux te vergroten.
Lees meer
|
|
|
|
Befirm, het pr-bureau gespecialiseerd in financiële communicatie en onderdeel van Bepublic Group, breidt uit. Simon Laval versterkt het bureau vanaf mei in de functie van Business Manager. Hij zal ook het managementteam van Bepublic Group vervoegen.
Lees meer
|
|
|
|
In de categorie ‘Best Use of Native and Content’ zijn de 5 genomineerden die kans maken op een AMMA: Fimare Consulting (voor DELA), Wavemaker (voor Oreo), PHD Media (voor SBS Belgium), MediaPlus (voor De'Longhi) en DPG Media (voor VDAB).
Lees meer
|
|
|
|
De 5 genomineerde cases in de AMMA-categorie ‘Innovation & Development’ zijn Semetis (voor Ardennes-Étape), De Productiepartners (voor Famework), AdSomeNoise (voor Exterioo/Overstock Garden), JCDecaux en UMA.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het afgelopen coronajaar heeft voor een digitale versnelling gezorgd, maar nog niet elke Vlaming heeft de vaardigheden om met de technologie van morgen te werken. Dat blijkt uit de gegevens van de jaarlijkse Digimeter van onderzoekscentrum imec.
Lees meer
|
|
|
|
Jaarlijks vullen ongeveer 3.000 Vlamingen de Digimeter in van onderzoekscentrum imec. De enquête peilt naar welke toestellen mensen in huis hebben, hoe goed ze ermee kunnen werken, en of ze positief staan tegenover digitale technologie.
Lees meer
|
|
|
|
De Global Web Index (GWI) maakt het mogelijk om de evolutie van het internetgebruik van de leeftijdsgroep 16-64 te volgen. Een vraag die al meerdere jaren gesteld wordt is: “Hoe informeert u zich meestal over nieuwe merken of producten?".
Lees meer
|
|
|
|
"Planning beyond reach" is een onderzoek dat Kantar voerde voor Magnetic Media, het agentschap dat in de UK instaat voor de promotie van reclame in de magazinepers. De enquête onderzoekt onder meer via welk medium reclame het meest impact heeft.
Lees meer
|
|
|
|
Netflix is in het eerste kwartaal van dit jaar gegroeid met slechts 3,98 miljoen nieuwe abonnees. Dat is een pak minder dan de verwachte 6 miljoen, zo maakte het Amerikaanse bedrijf bekend.
Lees meer
|
|
|
|
Cryptomuntenplatform bit4you dient bij de Europese Commissie een klacht in tegen Facebook vanwege oneerlijke concurrentie. Het gaat over de voorwaarden om reclame te maken op het sociale netwerk.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe gaat iets viraal? En bestaat er zoiets als een virale businessstrategie? Carole Lamarque, CEO bij Duval Union Innovative Marketing, richt zich in haar nieuwste boek Zoonotic op virale businessstrategieën en hoe deze vorm te geven.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
27 april 2021 | 09:00 - 12:30
|
27 april 2021 | 14:00 - 15:30
|
29 april 2021 | 12:00 - 13:30
|
29 april 2021 | 13:30 - 14:30
|
20 mei 2021 | 16:00 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.729 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.050
- vakpers: 623
- dagbladen: 297
- huis-aan-huisbladen: 440
- out-of-home: 1.167
- digitaal: 1.723
- radio/TV: 691
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|