|
Volgens de United Brands Association (UBA) was 2020 één van de rampzaligste jaren die de Belgische mediasector ooit gekend heeft. Volgens de meest recente cijfers daalden de bruto media-investeringen in 2020 met 15 procent.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens het coronajaar 2020 piekten de kijkcijfers voor de Vlaamse tv-zenders. Vooral de actua-programma's scoorden tijdens de lockdown goed. De tv-zenders kampten achter de schermen wel met organisatorische problemen door de coronamaatregelen.
Lees meer
|
|
|
|
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), Voetbal Vlaanderen en ACFF lanceren de nieuwe RBFA-app. De applicatie moet het digitale portaal worden voor iedere voetballiefhebber en zal exclusieve videcontent, livestreams en statistieken bevatten.
Lees meer
|
|
|
|
Het native advertising platform Outbrain lanceert Content Coalition. Het initiatief nodigt uitgevers uit om publieksuitwisseling netwerken te vormen met andere uitgevers om zo hun publiek referentiebronnen te diversifiëren.
Lees meer
|
|
|
|
Het on demand freelance platform Jellow heeft de twee Belgische platformen Ikzoekeenfreelancer.com en Ikbeneenfreelancer.com overgenomen. Met deze overname wil Jellow zijn positie in de Belgische markt versterken.
Lees meer
|
|
|
|
De 33ste editie van het BAM Student Congress vond dit jaar volledig digitaal plaats. Het marketingcongres, dat zich richt op studenten, wist ongeveer 1.600 deelnemers te trekken van zo’n 20 universiteiten en hogescholen uit heel België.
Lees meer
|
|
|
|
Maxus stelt met trots de Carbon Calculator voor. “Een project waarbij we twee zaken die ons nauw aan het hart liggen verenigen, met name mediaplanning en CSR.” Luminus stapt onder hun motto "Samen maken we het verschil" meteen mee in dit project.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe consumeren we video? Om deze vraag te beantwoorden, maakte Space een vergelijking tussen twee bronnen: de resultaten van de CIM Internetstudie en de CIM TV-studie.
Lees meer
|
|
|
|
Met een journalistieke carrière van meer dan 30 jaar bij Moustique, waaronder binnenkort 17 jaar als hoofdredacteur, heeft Jean-Luc Cambier intussen een helikopterblik over de magazinesector. Wat is zijn blik op de toekomst?
Lees meer
|
|
|
|
PUB had een gesprek met Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group en voorzitter van We Media, en Marc Dupain, General Manager van We Media. De centrale vraag: Hoe doen magazines het anno 2021?
Lees meer
|
|
|
|
PUB startte 45 jaar geleden op 26 april 1976. PUB, dat staat voor “People Unified around Brands”, wil dit een heel jaar door vieren en start alvast met een wedstrijd op Instagram.
Lees meer
|
|
|