Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
15/03/2021
|
|
|
|
|
|
Gino Baeck (GroupM) werd vorige week verkozen tot nieuwe voorzitter van CommPass. Christine Van den Berghe (Lijncom) wordt de nieuwe ondervoorzitter.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april start de nieuwe nationale reclameregie Ads & Data van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media. De nieuwe regie zal geleid worden door Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).
Lees meer
|
|
|
|
Reclameregie Transfer richt de internationale cel Mayonnaise Media op. Hierdoor hebben merken en adverteerders uit de Benelux voortaan één aanspreekpunt om te adverteren op de meest premium televisienetwerken over heel de wereld.
Lees meer
|
|
|
|
Op 20 maart is het zover: dan wordt het eerste nummer van Billie gepubliceerd, de nieuwe lifestylepropositie van Mediahuis. Billie verschijnt iedere zaterdag bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Lees meer
|
|
|
|
Met Touring Media heeft Touring voortaan zijn eigen reclameregie. Een interne regie die kort op de bal kan spelen en de nodige ervaring op de teller heeft.
Lees meer
|
|
|
|
Voortaan worden de lezers van Sudpresse verwend met de nieuwe formule van de Max-bijlage in de kranten La Meuse, La Province, La Nouvelle Gazette, Nord Eclair en La Capitale, alsook op internet.
Lees meer
|
|
|
|
Michelle Mabille gaat aan de slag bij IPM Group als Directeur Innovaties. Daarnaast zal hij ook de strategische partner van Henry Visart, Directeur IPM Advertising, en Benoît Rosier, Directeur RMR (Régie des Médias Régionaux) zijn.
Lees meer
|
|
|
|
Ruben Geeraerts vervoegt Azerion Belgium als Head of Programmatic. Hij zal instaan voor de ontwikkeling van het aanbod van Improve Digital en Headerlift voor de trading desks, de adverteerders en de uitgevers.
Lees meer
|
|
|
|
Reclameregie Transfer is sinds 1 maart verantwoordelijk voor de nationale spotverkoop van TV Plus. Het volledige programma-aanbod van de Vlaamse lifestylezender zal voortaan ook te zien zijn bij Orange op kanaal 29.
Lees meer
|
|
|
|
De uitreiking van de Best Brands Awards vindt dit jaar plaats tijdens een televisieshow met Cambridge-spreker Dr. Wayne Visser als Special Guest. Er wordt tevens een winnaar bekroond in een nieuwe categorie: "The Best Sustainable Brand".
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
JCDecaux maakte bekend dat het in 2020 "het moeilijkste jaar in zijn geschiedenis" had beleefd met een nettoverlies van 605 miljoen euro. Door de coronacrisis en de bijhorende gezondheidsmaatregelen werd de OOH-regie beperkt in zijn activiteiten.
Lees meer
|
|
|
|
De omzet van RTL Belgium kwam in 2020 uit op 159 miljoen euro, ruim 14 procent minder dan in 2019. Het marktaandeel op televisie in Franstalig België nam daarentegen wel toe, aldus de Duitse moedergroep RTL Group.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis Ventures, de venture capital poot van mediagroep Mediahuis, investeert in de New Yorks-Berlijnse startup BUNCH. De investering moet de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach ondersteunen.
Lees meer
|
|
|
|
One World Radio, het digitale radiostation en contentplatform van Tomorrowland, is voortaan elke dag te beluisteren in heel Vlaanderen en Brussel via DAB+. Hiermee geeft One World Radio het startschot van de uitrol via DAB+ in Europa.
Lees meer
|
|
|
|
Op 20 april blaast BRUZZ vijf kaarsjes uit. Naar aanleiding daarvan publiceert BRUZZ Magazine op woensdag 21 april een extra dikke verjaardagsspecial. Daarnaast organiseert BRUZZ ook een advertentiewedstrijd.
Lees meer
|
|
|
|
Met CommunityBox kunnen uitgevers en bedrijven interactief met hun klanten omgaan. “Wij geloven in de kracht van communitysites, want via geen enkel ander platform leer je je doelgroep zo goed kennen”, besluit Rony Heymans van Heymans & Vanhove.
Lees meer
|
|
|
|
Na een korte en krachtige pitch heeft Nintendo gekozen voor Initiative. Het mediabureau is uitgekozen voor het beheer van het mediabudget en neemt de fakkel over van Dentsu International.
Lees meer
|
|
|
|
Na een strategische en creatieve pitch kiest BelOrta, de grootste coöperatieve groente- en fruitveiling van België, voor RCA. Het communicatiebureau gaat de uitdaging aan om van BelOrta het referentiemerk te maken in de groenten- en fruitsector.
Lees meer
|
|
|
|
Na een pitch heeft IWG, marktleider in flexibele kantoorruimte, Coopr gekozen als het exclusieve PR- en communicatiebureau voor alle activiteiten in België en Nederland. Coopr zal IWG ondersteunen bij de uitrol van hun communicatiestrategie.
Lees meer
|
|
|
|
Jeroen Van Cauwenbergh versterkt Trustmedia als Business Development Manager bij Content Republic, het fullservice contentmarketing departement onder leiding van Tom Michiels.
Lees meer
|
|
|
|
|
BAM heeft, in samenwerking met DMA en UMA, de nieuwe editie van de Matrix-studie op gang getrokken. De basisstudie rond de meting van digitale reclamebestedingen wordt aangevuld met twee bijkomende luiken rond data en direct market.
Lees meer
|
|
|
|
Thinkbox, het Britse consortium voor de promotie van commerciële televisie, heeft zijn schattingen voor het totale videoverbruik in 2020 vrijgegeven. De totale videoconsumptie betreft 5 uur en 16 minuten per dag met 19 minuten reclameconsumptie.
Lees meer
|
|
|
|
De komst van TF1 naar de Belgische advertentiemarkt liet twee kleine Franse generalistische zenders toe hun opwachting te maken: C8 en TMC. De twee zenders registreerden in het begin van 2021 bereikcijfers die zeer dicht bij elkaar liggen.
Lees meer
|
|
|
|
Whitepaper of Media Marketing Delhaize about their (e-)CRM webinar on February 25th.
Lees meer
|
|
|
|
Na een succesvolle merkcampagne in 2017 koos AG Insurance in 2019 om gebruik te maken van magazines om zijn communicatie een extra dimensie te geven. Tekst en uitleg door Christine Jean, Head of Marketing, Branding, Media & Digital Experience.
Lees meer
|
|
|
|
Maar liefst 98 procent van de vrouwen willen dat mannen genderongelijkheid helpen aanpakken, maar minder dan de helft van de mannen is bereid om te helpen. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale PR- en marketingbureau LEWIS.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Think Pink lanceerde haar First Aid Kit bij borstkanker. Lijncom ondersteunt deze preventiecampagne door de digitale Think Pink-box campagne doorlopend uit te zenden op hun DOOH-netwerk in de Antwerpse premetro.
Lees meer
|
|
|
|
PUB en Havas ontmoeten u tijdens 3 sessies over Amazon, Alibaba en Walmart. In de eerste sessie op 30 maart wordt het ecosysteem van Amazon geanalyseerd.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 maart 2021 | 09:00 - 12:30
|
16 maart 2021 | 09:30 - 17:00
|
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
|
18 maart 2021 | 12:30 - 13:15
|
25 maart 2021 | 09:00 - 12:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 621
- dagbladen: 296
- huis-aan-huisbladen: 439
- out-of-home: 1.172
- digitaal: 1.723
- radio/TV: 606
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|