MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

15/03/2021

CommPass kiest nieuwe Raad van Bestuur, Gino Baeck wordt voorzitter en Christine Van den Berghe ondervoorzitter

Gino Baeck (GroupM) werd vorige week verkozen tot nieuwe voorzitter van CommPass. Christine Van den Berghe (Lijncom) wordt de nieuwe ondervoorzitter.

Lees meer
 

Nationale reclameregie Ads & Data van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media start op 1 april

Op 1 april start de nieuwe nationale reclameregie Ads & Data van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media. De nieuwe regie zal geleid worden door Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).

Lees meer
 

Transfer richt internationale cel Mayonnaise Media op

Reclameregie Transfer richt de internationale cel Mayonnaise Media op. Hierdoor hebben merken en adverteerders uit de Benelux voortaan één aanspreekpunt om te adverteren op de meest premium televisienetwerken over heel de wereld.

Lees meer
 

Mediahuis pakt uit met Billie: een nieuw multichannel lifestyle mediabrand

Op 20 maart is het zover: dan wordt het eerste nummer van Billie gepubliceerd, de nieuwe lifestylepropositie van Mediahuis. Billie verschijnt iedere zaterdag bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Lees meer
 

Touring lanceert eigen reclameregie

Met Touring Media heeft Touring voortaan zijn eigen reclameregie. Een interne regie die kort op de bal kan spelen en de nodige ervaring op de teller heeft.

Lees meer
 

Sudpresse onthult nieuwe weekendbijlage Max

Voortaan worden de lezers van Sudpresse verwend met de nieuwe formule van de Max-bijlage in de kranten La Meuse, La Province, La Nouvelle Gazette, Nord Eclair en La Capitale, alsook op internet.

Lees meer
 

Michel Mabille benoemd tot Directeur Innovaties bij IPM Group

Michelle Mabille gaat aan de slag bij IPM Group als Directeur Innovaties. Daarnaast zal hij ook de strategische partner van Henry Visart, Directeur IPM Advertising, en Benoît Rosier, Directeur RMR (Régie des Médias Régionaux) zijn.

Lees meer
 

Ruben Geeraerts aan het hoofd van Programmatic bij Azerion Belgium

Ruben Geeraerts vervoegt Azerion Belgium als Head of Programmatic. Hij zal instaan voor de ontwikkeling van het aanbod van Improve Digital en Headerlift voor de trading desks, de adverteerders en de uitgevers.

Lees meer
 

TV Plus gaat in zee met Transfer en is voortaan ook beschikbaar op kanaal 29 bij Orange

Reclameregie Transfer is sinds 1 maart verantwoordelijk voor de nationale spotverkoop van TV Plus. Het volledige programma-aanbod van de Vlaamse lifestylezender zal voortaan ook te zien zijn bij Orange op kanaal 29.

Lees meer
 

Serviceplan en GfK organiseren 7de editie van de Best Brands Awards

De uitreiking van de Best Brands Awards vindt dit jaar plaats tijdens een televisieshow met Cambridge-spreker Dr. Wayne Visser als Special Guest. Er wordt tevens een winnaar bekroond in een nieuwe categorie: "The Best Sustainable Brand".

Lees meer
 

Jobs

Account Manager PR
LEWIS Antwerpen
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Meer jobs
 
 

JCDecaux maakt nettoverlies van 605 miljoen euro in 2020, een primeur voor de groep

JCDecaux maakte bekend dat het in 2020 "het moeilijkste jaar in zijn geschiedenis" had beleefd met een nettoverlies van 605 miljoen euro. Door de coronacrisis en de bijhorende gezondheidsmaatregelen werd de OOH-regie beperkt in zijn activiteiten.

Lees meer
 

RTL Belgium ziet omzet dalen, maar breidt tv-marktleiderschap uit in Franstalig België

De omzet van RTL Belgium kwam in 2020 uit op 159 miljoen euro, ruim 14 procent minder dan in 2019. Het marktaandeel op televisie in Franstalig België nam daarentegen wel toe, aldus de Duitse moedergroep RTL Group.

Lees meer
 

Mediahuis Ventures investeert in startup BUNCH

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van mediagroep Mediahuis, investeert in de New Yorks-Berlijnse startup BUNCH. De investering moet de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach ondersteunen.

Lees meer
 

Vlaanderen en Brussel geven startschot Europese uitrol van Tomorrowland One World Radio

One World Radio, het digitale radiostation en contentplatform van Tomorrowland, is voortaan elke dag te beluisteren in heel Vlaanderen en Brussel via DAB+. Hiermee geeft One World Radio het startschot van de uitrol via DAB+ in Europa.

Lees meer
 

Top topicals voor de verjaardagsspecial van BRUZZ op 21 april

Op 20 april blaast BRUZZ vijf kaarsjes uit. Naar aanleiding daarvan publiceert BRUZZ Magazine op woensdag 21 april een extra dikke verjaardagsspecial. Daarnaast organiseert BRUZZ ook een advertentiewedstrijd.

Lees meer
 

Nieuw platform CommunityBox maakt van abonnees een interactieve community

Met CommunityBox kunnen uitgevers en bedrijven interactief met hun klanten omgaan. “Wij geloven in de kracht van communitysites, want via geen enkel ander platform leer je je doelgroep zo goed kennen”, besluit Rony Heymans van Heymans & Vanhove.

Lees meer
 

Nintendo kiest voor Initiative

Na een korte en krachtige pitch heeft Nintendo gekozen voor Initiative. Het mediabureau is uitgekozen voor het beheer van het mediabudget en neemt de fakkel over van Dentsu International.

Lees meer
 

BelOrta kiest voor RCA

Na een strategische en creatieve pitch kiest BelOrta, de grootste coöperatieve groente- en fruitveiling van België, voor RCA. Het communicatiebureau gaat de uitdaging aan om van BelOrta het referentiemerk te maken in de groenten- en fruitsector.

Lees meer
 

International Workplace Group (IWG) kiest voor Coopr

Na een pitch heeft IWG, marktleider in flexibele kantoorruimte, Coopr gekozen als het exclusieve PR- en communicatiebureau voor alle activiteiten in België en Nederland. Coopr zal IWG ondersteunen bij de uitrol van hun communicatiestrategie.

Lees meer
 

Jeroen Van Cauwenbergh vervoegt Content Republic

Jeroen Van Cauwenbergh versterkt Trustmedia als Business Development Manager bij Content Republic, het fullservice contentmarketing departement onder leiding van Tom Michiels.

Lees meer
 

Lancering 11e editie Matrix-studie met twee aanvullende thema’s

BAM heeft, in samenwerking met DMA en UMA, de nieuwe editie van de Matrix-studie op gang getrokken. De basisstudie rond de meting van digitale reclamebestedingen wordt aangevuld met twee bijkomende luiken rond data en direct market.

Lees meer
 

Seen from Space: Vijf uur videocontent en amper 19 minuten reclame

Thinkbox, het Britse consortium voor de promotie van commerciële televisie, heeft zijn schattingen voor het totale videoverbruik in 2020 vrijgegeven. De totale videoconsumptie betreft 5 uur en 16 minuten per dag met 19 minuten reclameconsumptie.

Lees meer
 

Seen from Space: Nek-aan-nekrace tussen C8 en TMC

De komst van TF1 naar de Belgische advertentiemarkt liet twee kleine Franse generalistische zenders toe hun opwachting te maken: C8 en TMC. De twee zenders registreerden in het begin van 2021 bereikcijfers die zeer dicht bij elkaar liggen.

Lees meer
 

MMD Whitepaper: Get the most out of your personalized communication

Whitepaper of Media Marketing Delhaize about their (e-)CRM webinar on February 25th.

Lees meer
 

[Magazine Media] Christine Jean (AG Insurance): “Magazines liggen aan de basis van een ‘always-on’ strategie”

Na een succesvolle merkcampagne in 2017 koos AG Insurance in 2019 om gebruik te maken van magazines om zijn communicatie een extra dimensie te geven. Tekst en uitleg door Christine Jean, Head of Marketing, Branding, Media & Digital Experience.

Lees meer
 

LEWIS: Covid-19 vergroot wereldwijd ongelijkheid tussen mannen en vrouwen

Maar liefst 98 procent van de vrouwen willen dat mannen genderongelijkheid helpen aanpakken, maar minder dan de helft van de mannen is bereid om te helpen. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale PR- en marketingbureau LEWIS.

Lees meer
 

Think Pink lanceert Think Pink-box met Lijncom

[Provided by PUB] Think Pink lanceerde haar First Aid Kit bij borstkanker. Lijncom ondersteunt deze preventiecampagne door de digitale Think Pink-box campagne doorlopend uit te zenden op hun DOOH-netwerk in de Antwerpse premetro.

Lees meer
 

Take a Break met PUB en Havas

PUB en Havas ontmoeten u tijdens 3 sessies over Amazon, Alibaba en Walmart. In de eerste sessie op 30 maart wordt het ecosysteem van Amazon geanalyseerd.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Online Starters Kit: Traditional Media Metrics
16 maart 2021 | 09:00 - 12:30
Belga: Mediatraining
16 maart 2021 | 09:30 - 17:00
UBA Trends Day
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
BAM LEG Webinar: Bart Van den Brande & Renout Van Hove
18 maart 2021 | 12:30 - 13:15
CommPass: AMMA Research & Innovation (Webinar)
25 maart 2021 | 09:00 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 621
  • dagbladen: 296
  • huis-aan-huisbladen: 439
  • out-of-home: 1.172
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 606
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.