MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs ideaal als planningstool voor digitale media

Beste mediavrienden,

Meer dan 1.700 digitale reclamemogelijkheden in België en Luxemburg zijn er te vinden in de MediaSpecs Database, naast print, out-of-home en radio/tv.

Hiertoe behoren uiteraard websites, maar ook apps, newsletters, influencers en social media zijn beschikbaar in de database. Naast reclametarieven, contactgegevens en objectieve zoekcriteria vindt u ook de technische fiches.

Zo hebt u als mediaplanner of adverteerder alle gegevens die u nodig hebt voor uw digitaal mediaplan netjes verzameld in één praktische database. Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor de voorwaarden en een proeflogin!

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

08/03/2021

FAM helpt vrouwen op Internationale Vrouwendag

Op 8 maart organiseert de Female Association of Marketing (FAM) het event 'Women Join Forces' om genderongelijkheid in de kijker te zetten.

Lees meer
 

Roularta realiseert een goed resultaat door stijgende abonnementeninkomsten en een betere tweede jaarhelft

Roularta heeft in 2020 zijn omzet zien dalen met 13,4%, maar hield netto wel 6 miljoen over. Het bedrijf blijft dus winstgevend, met dank aan een betere tweede jaarhelft en stijgende inkomsten uit abonnementen, zo blijkt uit de jaarcijfers.

Lees meer
 

‘Brieven aan Jonge Ouders’ gaat nu ook digitaal

‘Brieven aan Jonge Ouders’, het tijdschrift van de Gezinsbond met tips en weetjes over ouderschap en opvoeden, verwelkomt een nieuwe telg in de familie: 'NieuwsBrieven aan Jonge Ouders'. Net als het magazine groeien de nieuwsbrieven mee met het kind.

Lees meer
 

Shelf Service actualiseert productaanbod

Shelf Service, gespecialiseerd in "in-store communication", koppelde zich eind vorig jaar los van de HighCo-groep. Met een nieuw logo, een nieuwe website en een geactualiseerd productaanbod staat de reclameregie intussen volledig op eigen benen.

Lees meer
 

blowUP media Benelux lanceert DOOH-scherm The Green in Knokke

Om hun ecologische footprint continu te verkleinen, lanceert blowUP media Benelux een nieuw premium digitaal OOH-scherm van 40m² in Knokke: The Green. Dit scherm is omgeven door een verticale tuin van 100m² met kooldioxide-reducerende planten.

Lees meer
 

Néo Radio beschikbaar op DAB+

De Franstalige lokale radiozender Néo Radio is vanaf 4 maart te beluisteren via DAB+. Om een maximaal luistercomfort en uitstekende luisterkwaliteit te bieden, werkte Néo Radio samen met de Engelse fabrikant PURE.

Lees meer
 

SBS maakt podcast: Entertainment 2025 met vijf Belgische media-strategen

SBS lanceert de 3-delige podcast Entertainment 2025. Gilles De Coster praat met Philippe Delusinne (RTL), Karen Donders (VRT), Hazel Pleysier (Woestijnvis), Karen Corrigan (Happiness) en Jeroen Bronselaer (SBS) over reclame en tv-programma's op maat.

Lees meer
 

Diversiteitsbarometer CSA: Vrouwen worden vaker gestereotypeerd in radioreclame

Vrouwen worden vaker gestereotypeerd in commerciële radioreclame dan mannen. Dat blijkt uit de eerste barometer van de Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) over gelijkheid en diversiteit op de radio.

Lees meer
 

AJP lanceert campagne om seksisme op redacties te bestrijden

De AJP lanceert een sensibiliseringscampagne om seksisme te bestrijden op de redacties van Belgische media. Vrouwelijke journalisten krijgen te maken met discriminatie op grond van geslacht en de coronacrisis heeft de situatie verder verergerd.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager PR
LEWIS Antwerpen
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Freelance Contract
MeDirect
Meer jobs
 
 

Voormalig hoofdredacteur L’Echo wordt woordvoerder van Alexander De Croo

Journalist François Bailly, die eind december vertrok bij de redactie van L'Echo, gaat aan de slag als Franstalige woordvoerder van premier Alexander De Croo. Bailly start als woordvoerder op maandag 8 maart.

Lees meer
 

Kurt De Cat wordt de nieuwe hoofdredacteur van de vakbladen voor de grafische sector bij Roularta

Vanaf 1 april is Kurt De Cat de nieuwe hoofdredacteur van de cluster vakbladen van Roularta Media Group voor de grafische sector. Hij volgt Alain Vermeire op die met pensioen gaat.

Lees meer
 

Havas Social centraal in Havas Village met het duo Margaux Van Pelt en Kathleen Van den Bril

Sinds 1 maart staan Margaux Van Pelt en Kathleen Van den Bril aan het hoofd van Havas Social, de nieuwe entiteit die alle communicatietalenten samenbrengt via de social media van Havas Village.

Lees meer
 

Effie Awards 2021: Inschrijvingen geopend, jury bekend

De inschrijvingen van de Effie Awards zijn geopend. De cases worden dit jaar opnieuw beoordeeld door een 30-koppige jury onder leiding van juryvoorzitter Bénédicte Lobelle. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september.

Lees meer
 

Inschrijven voor Video Experience Day kan nog tot 19 maart

Op 1 juni organiseren AP Hogeschool Antwerpen en televisiezender Kanaal Z / Canal Z de 22ste editie van de Video Experience Day. Die vindt ook dit jaar plaats in de vorm van een televisiespecial. Een corporate video inschrijven kan nog 19 maart.

Lees meer
 

StuMPA 2021: De genomineerden zijn bekend

De 16 genomineerden voor de Student Magazine Print Award zijn bekend. Zij zullen op 2 april hun creatie verdedigen voor de jury. De uiteindelijke winnaars mogen naar het befaamde internationale Cannes Lions Festival.

Lees meer
 

Take a Break met PUB en Havas

PUB en Havas ontmoeten u tijdens 3 sessies over Amazon, Alibaba en Walmart. In de eerste sessie op 30 maart wordt het ecosysteem van Amazon geanalyseerd.

Lees meer
 

PUB viert 45ste verjaardag

PUB startte 45 jaar geleden op 26 april 1976. PUB, dat staat voor “People Unified around Brands”, bestaat dit jaar dus exact 45 jaar en dat willen ze hele het jaar door vieren.

Lees meer
 

Meer vertrouwen in e-commerce bedrijven dankzij reclame 

VIA heeft samen met zijn Nederlandse tegenhanger Screenforce een onderzoek opgezet over e-commerce. Bijna een op de drie Belgen geeft aan meer vertrouwen te hebben in de bezorging door e-commerce bedrijven dankzij televisie- en radioreclame.

Lees meer
 

Ogilvy Social.Lab analyseert Clubhouse in nieuwe Red Paper

Ogilvy Social.Lab houdt altijd een vinger aan de pols van de allernieuwste trends. In een nieuwe Red Paper analyseert het agentschap de app waar iedereen het over heeft: Clubhouse. Welke mogelijkheden biedt deze app voor merken?

Lees meer
 

LEWIS: Covid-19 vergroot wereldwijd ongelijkheid tussen mannen en vrouwen

Maar liefst 98 procent van de vrouwen willen dat mannen genderongelijkheid helpen aanpakken, maar minder dan de helft van de mannen is bereid om te helpen. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale PR- en marketingbureau LEWIS.

Lees meer
 

Seen from Space: Een jaar belemmerde mobiliteit

Door de trajecten van al wie de 'lokalisatiefunctie' op zijn smartphone geactiveerd heeft – de ‘Community Mobility Reports’ van Google - kan men een beeld samenstellen van hoe de Belgische mobiliteit zich geleidelijk aan probeert te herstellen.

Lees meer
 

Seen from Space: Digitale radio zit in de lift, maar welke digitale radio precies?

De enquêteresultaten van maRadio.be, die vergelijkbaar zijn met de reeds onthulde resultaten voor Vlaanderen, geven een volledig beeld van de radioconsumptie via digitale kanalen. De verschuiving naar digitaal, met DAB+ voorop, is volop aan de gang.

Lees meer
 

[Magazine Media] Bart Swings (Luminus) over magazine media: “Elk medium heeft z’n eigen unieke mix, unieke evenwicht”

Moustique, Dag Allemaal, Flair, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui en Humo. Luminus ging met zijn tactische campagne in 2020 breed in zijn keuze voor magazines. Bart Swings legt de keuze voor het medium uit aan Magazine Media.

Lees meer
 

[Magazine Media] Hoe spring je er als bouwmerk uit wanneer Batibouw virtueel gaat?

Batibouw 2021 goes online. De grootste bouwbeurs kiest dit jaar noodgedwongen voor een andere aanpak. Benieuwd hoe bouwadverteerders daarop reageren en hoe magazines een belangrijkere rol kunnen opnemen. Magazine Media schreef er een artikel over.

Lees meer
 

Meer dan 1.700 digitale media in MediaSpecs

Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.

Lees meer
 

Agenda

FAM Roundtable: Women Join Forces
8 maart 2021 | 12:30 - 13:30
Belga: Persrelaties en persberichten schrijven
9 maart 2021 | 09:30 - 17:00
CommPass Masterclass Online: Programmatic in de praktijk
11 maart 2021 | 09:00 - 12:30
IBM: Emerge Smarter Virtual Experience
11 maart 2021 | 15:00 - 18:00
UBA Trends Day
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.636 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.060
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 292
  • huis-aan-huisbladen: 439
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.706
  • radio/TV: 602
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.