MediaSpecs ideaal als planningstool voor digitale media
Beste mediavrienden,
Meer dan 1.700 digitale reclamemogelijkheden in België en Luxemburg zijn er te vinden in de MediaSpecs Database, naast print, out-of-home en radio/tv.
Hiertoe behoren uiteraard websites, maar ook apps, newsletters, influencers en social media zijn beschikbaar in de database. Naast reclametarieven, contactgegevens en objectieve zoekcriteria vindt u ook de technische fiches.
Zo hebt u als mediaplanner of adverteerder alle gegevens die u nodig hebt voor uw digitaal mediaplan netjes verzameld in één praktische database. Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor de voorwaarden en een proeflogin!
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
08/03/2021
|
|
|
|
|
|
Op 8 maart organiseert de Female Association of Marketing (FAM) het event 'Women Join Forces' om genderongelijkheid in de kijker te zetten.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft in 2020 zijn omzet zien dalen met 13,4%, maar hield netto wel 6 miljoen over. Het bedrijf blijft dus winstgevend, met dank aan een betere tweede jaarhelft en stijgende inkomsten uit abonnementen, zo blijkt uit de jaarcijfers.
Lees meer
|
|
|
|
‘Brieven aan Jonge Ouders’, het tijdschrift van de Gezinsbond met tips en weetjes over ouderschap en opvoeden, verwelkomt een nieuwe telg in de familie: 'NieuwsBrieven aan Jonge Ouders'. Net als het magazine groeien de nieuwsbrieven mee met het kind.
Lees meer
|
|
|
|
Shelf Service, gespecialiseerd in "in-store communication", koppelde zich eind vorig jaar los van de HighCo-groep. Met een nieuw logo, een nieuwe website en een geactualiseerd productaanbod staat de reclameregie intussen volledig op eigen benen.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun ecologische footprint continu te verkleinen, lanceert blowUP media Benelux een nieuw premium digitaal OOH-scherm van 40m² in Knokke: The Green. Dit scherm is omgeven door een verticale tuin van 100m² met kooldioxide-reducerende planten.
Lees meer
|
|
|
|
De Franstalige lokale radiozender Néo Radio is vanaf 4 maart te beluisteren via DAB+. Om een maximaal luistercomfort en uitstekende luisterkwaliteit te bieden, werkte Néo Radio samen met de Engelse fabrikant PURE.
Lees meer
|
|
|
|
SBS lanceert de 3-delige podcast Entertainment 2025. Gilles De Coster praat met Philippe Delusinne (RTL), Karen Donders (VRT), Hazel Pleysier (Woestijnvis), Karen Corrigan (Happiness) en Jeroen Bronselaer (SBS) over reclame en tv-programma's op maat.
Lees meer
|
|
|
|
Vrouwen worden vaker gestereotypeerd in commerciële radioreclame dan mannen. Dat blijkt uit de eerste barometer van de Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) over gelijkheid en diversiteit op de radio.
Lees meer
|
|
|
|
De AJP lanceert een sensibiliseringscampagne om seksisme te bestrijden op de redacties van Belgische media. Vrouwelijke journalisten krijgen te maken met discriminatie op grond van geslacht en de coronacrisis heeft de situatie verder verergerd.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Journalist François Bailly, die eind december vertrok bij de redactie van L'Echo, gaat aan de slag als Franstalige woordvoerder van premier Alexander De Croo. Bailly start als woordvoerder op maandag 8 maart.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 april is Kurt De Cat de nieuwe hoofdredacteur van de cluster vakbladen van Roularta Media Group voor de grafische sector. Hij volgt Alain Vermeire op die met pensioen gaat.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 1 maart staan Margaux Van Pelt en Kathleen Van den Bril aan het hoofd van Havas Social, de nieuwe entiteit die alle communicatietalenten samenbrengt via de social media van Havas Village.
Lees meer
|
|
|
|
De inschrijvingen van de Effie Awards zijn geopend. De cases worden dit jaar opnieuw beoordeeld door een 30-koppige jury onder leiding van juryvoorzitter Bénédicte Lobelle. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 juni organiseren AP Hogeschool Antwerpen en televisiezender Kanaal Z / Canal Z de 22ste editie van de Video Experience Day. Die vindt ook dit jaar plaats in de vorm van een televisiespecial. Een corporate video inschrijven kan nog 19 maart.
Lees meer
|
|
|
|
De 16 genomineerden voor de Student Magazine Print Award zijn bekend. Zij zullen op 2 april hun creatie verdedigen voor de jury. De uiteindelijke winnaars mogen naar het befaamde internationale Cannes Lions Festival.
Lees meer
|
|
|
|
PUB en Havas ontmoeten u tijdens 3 sessies over Amazon, Alibaba en Walmart. In de eerste sessie op 30 maart wordt het ecosysteem van Amazon geanalyseerd.
Lees meer
|
|
|
|
PUB startte 45 jaar geleden op 26 april 1976. PUB, dat staat voor “People Unified around Brands”, bestaat dit jaar dus exact 45 jaar en dat willen ze hele het jaar door vieren.
Lees meer
|
|
|
|
|
VIA heeft samen met zijn Nederlandse tegenhanger Screenforce een onderzoek opgezet over e-commerce. Bijna een op de drie Belgen geeft aan meer vertrouwen te hebben in de bezorging door e-commerce bedrijven dankzij televisie- en radioreclame.
Lees meer
|
|
|
|
Ogilvy Social.Lab houdt altijd een vinger aan de pols van de allernieuwste trends. In een nieuwe Red Paper analyseert het agentschap de app waar iedereen het over heeft: Clubhouse. Welke mogelijkheden biedt deze app voor merken?
Lees meer
|
|
|
|
Maar liefst 98 procent van de vrouwen willen dat mannen genderongelijkheid helpen aanpakken, maar minder dan de helft van de mannen is bereid om te helpen. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale PR- en marketingbureau LEWIS.
Lees meer
|
|
|
|
Door de trajecten van al wie de 'lokalisatiefunctie' op zijn smartphone geactiveerd heeft – de ‘Community Mobility Reports’ van Google - kan men een beeld samenstellen van hoe de Belgische mobiliteit zich geleidelijk aan probeert te herstellen.
Lees meer
|
|
|
|
De enquêteresultaten van maRadio.be, die vergelijkbaar zijn met de reeds onthulde resultaten voor Vlaanderen, geven een volledig beeld van de radioconsumptie via digitale kanalen. De verschuiving naar digitaal, met DAB+ voorop, is volop aan de gang.
Lees meer
|
|
|
|
Moustique, Dag Allemaal, Flair, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui en Humo. Luminus ging met zijn tactische campagne in 2020 breed in zijn keuze voor magazines. Bart Swings legt de keuze voor het medium uit aan Magazine Media.
Lees meer
|
|
|
|
Batibouw 2021 goes online. De grootste bouwbeurs kiest dit jaar noodgedwongen voor een andere aanpak. Benieuwd hoe bouwadverteerders daarop reageren en hoe magazines een belangrijkere rol kunnen opnemen. Magazine Media schreef er een artikel over.
Lees meer
|
|
|
|
Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
8 maart 2021 | 12:30 - 13:30
|
9 maart 2021 | 09:30 - 17:00
|
11 maart 2021 | 09:00 - 12:30
|
11 maart 2021 | 15:00 - 18:00
|
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.636 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.060
- vakpers: 620
- dagbladen: 292
- huis-aan-huisbladen: 439
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.706
- radio/TV: 602
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|