Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Afgelopen week hebben we op www.mediaspecs.be weer heel wat nieuws gepubliceerd over reclameregies, uitgevers, bureaus en adverteerders.
In deze newsletter vindt u al het medianieuws gebundeld in één handig overzicht.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
01/03/2021
|
|
|
|
|
|
Mediahuis zette in 2020 sterke resultaten neer op het vlak van lezersinkomsten. De nieuwssites registreerden ongekend hoge bezoekersaantallen, het aantal digitale abonnees groeide fel en podcasts werden een vaste waarde.
Lees meer
|
|
|
|
Actuele HR-topics die jong en oud prikkelen in een modern jasje gecombineerd met een digitale integratie op Jobat.be en de 6 grootste nieuwssites van Vlaanderen. Dat is het nieuwe Go for Happy Magazine dat het eerdere MARK Magazine vervangt.
Lees meer
|
|
|
|
De Streekkrant verschijnt voortaan niet meer wekelijks in de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg. Ook het concept wordt er anders. In de plaats komt een tweewekelijks ‘De Streekkrant Magazine’, op magazineformaat.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 maart lanceert vzw Not So Difficult de eerste editie van hun gelijknamig muziekmagazine. De focus ligt op alternatieve Belgische en elektronische muziek. Het magazine kiest bewust voor een geprinte versie en zal 3 keer per jaar verschijnen.
Lees meer
|
|
|
|
Franstalig België is met L-Post een online krant rijker. Het dagblad zal enkel online verschijnen en belooft elke dag onderzoeksjournalistiek, primeurs of reportages vanop het terrein. Het project staat onder leiding van Philippe Lawson.
Lees meer
|
|
|
|
De Franstalige nieuwszender LN24 overweegt om een Vlaamse tegenhanger te lanceren. In mei 2020 voerde LN24 nog een grondige reorganisatie door. Philippe Lhomme werd de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur.
Lees meer
|
|
|
|
Kris Vanmarsenille zal op haar beurt de functie van co-hoofdredacteur aan het einde van 2021 neerleggen om vervolgens binnen de redactie van Gazet van Antwerpen de rol van senior writer op te nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Met Benjamiñho positioneert Ben Doumen zich als consultant in digital, native en performance advertising, in mediastrategie en in management van start-ups in digital advertising. Zijn eerste missie is bij DPG Media.
Lees meer
|
|
|
|
Eens de cinema's opnieuw de deuren mogen openen, wil Kinepolis bioscoopzalen verhuren aan groepen. Daarnaast wil de bioscoopketen ook content van streamingplatformen vertonen.
Lees meer
|
|
|
|
De Paper Reach Survey is het resultaat van een taskforce bestaande uit leden van bpost media, ACC, UBA en UMA. Uit de resultaten blijkt dat 83% van de Belgen elke werkdag de brievenbus opent en dat dit bij 80% van de Belgen nieuwsgierigheid opwekt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op 25 februari organiseerde VIA de tweede editie van de Soniq Awards. Devos Lemmens was de grote winnaar met een award in de categorieën 'Best Use of Radio' en 'Sonic Branding'. De award voor 'Audio Innovation' ging naar MIVB/STIB.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het eerst in de geschiedenis van het automerk pakt Porsche in België uit met een tv-campagne. Porsche maakte gebruik van addressable advertising bij DPG Media voor de lancering van de ‘Panamera E-Hybrid’.
Lees meer
|
|
|
|
In 2018 koos adidas voor MediaCom voor het beheer van zijn internationale budgetten. De lancering van ZX 2K is de eerste campagne in België sinds 2018 en heeft een sterke lokale verankering met ook de medewerking van het Belgische agentschap Digizik.
Lees meer
|
|
|
|
Secondfloor lanceert in samenwerking met UPR Agency het nieuwe communicatiemodel 'HOPE'. Het model moet Belgische bedrijven toegang geven tot purpose gedreven communicatiestrategieën die het vertrouwen versterken en hoop bieden aan consumenten.
Lees meer
|
|
|
|
PH 410 werd opnieuw bekroond met de prijs voor Best Employer Branding Agency 2020, uitgereikt tijdens de HR Awards die online plaatsvonden op 24 februari.
Lees meer
|
|
|
|
Floris Benoit (ex-Mediahuis) lanceert Studio Copain: een nieuw en jong marketingbureau. "We hebben een pak ervaring in onder meer media, sport, toerisme en retail. We geloven in impactvolle marketing die raakt, bijblijft en doet kopen."
Lees meer
|
|
|
|
De 'Prix du journalisme constructif' werden door de vzw New6s toegekend aan Julie Luong, François Mazure en Ugo Santkin. Deze prijzen hebben als doel "de motivatie van redacties voor constructieve informatie te vergroten".
Lees meer
|
|
|
|
Bart Brusseleers gaat aan de slag bij PUB als Sales Manager. De nieuwe CCO maakte naam in de muziekindustrie bij Warner Music Benelux, Sony Music Entertainment, BMG Music en 4FM (intussen Joe). Nadien nam hij het management waar van Time Out.
Lees meer
|
|
|
|
|
Tijdens het online event Soniq – The Audio Celebration werd er ook ruimte gemaakt voor enkele interessante Soniq Talks. Ontdek de presentaties van Antoon Van der Steichel (IPSOS), Martin Vinter (Ebiquity UK) en Katerina Borovska (Egta).
Lees meer
|
|
|
|
In 2020 waren er in Vlaanderen 2.537 beroepsjournalisten. Dat zijn er 61 minder dan in 2015 en 69 minder dan in 2010. Dat meldt de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) in zijn jaarverslag van 2020.
Lees meer
|
|
|
|
In haar jaarverslag maakt de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) een stand van zaken op voor de Vlaamse journalistiek en de rol die de VVJ heeft gespeeld - of heeft proberen te spelen - in 2020.
Lees meer
|
|
|
|
Een merk dat actief was in e-commerce in 2020 heeft nog nooit zo veel geïnvesteerd in zijn offline mediaondersteuning: meer dan een half miljoen euro in gemiddelde brutowaarde per merk. De mediamix wordt vooral gedomineerd door audiovisuele media.
Lees meer
|
|
|
|
Het MDB/Nielsen overzicht stelt het verschil vast tussen de mediawaarde die geïnvesteerd wordt in het noorden en het zuiden van België. Wat 2020 betreft, is er een kleinere daling in het zuiden, maar zijn de evolutiepercentages niet uitzonderlijk.
Lees meer
|
|
|
|
Het Australische parlement heeft een omstreden mediawet goedgekeurd die digitale platformen verplicht om nieuwsmedia te betalen voor nieuwscontent die via de platformen wordt verspreid.
Lees meer
|
|
|
|
Het eerste PUB Magazine van 2021 is van de persen gerold. Het nummer bevat verschillende interviews over (gedrukte) magazines. De kleurrijke cover is het werk van studenten van College of Art & Design (CAD).
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 maart 2021 | 13:00
|
8 maart 2021 | 12:30 - 13:30
|
9 maart 2021 | 09:30 - 17:00
|
11 maart 2021 | 09:00 - 12:30
|
11 maart 2021 | 15:00 - 18:00
|
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.636 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.060
- vakpers: 620
- dagbladen: 292
- huis-aan-huisbladen: 439
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.706
- radio/TV: 602
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|