MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Afgelopen week hebben we op www.mediaspecs.be weer heel wat nieuws gepubliceerd over reclameregies, uitgevers, bureaus en adverteerders.

In deze newsletter vindt u al het medianieuws gebundeld in één handig overzicht.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/03/2021

2020 kanteljaar in digitale transformatie Mediahuis

Mediahuis zette in 2020 sterke resultaten neer op het vlak van lezersinkomsten. De nieuwssites registreerden ongekend hoge bezoekersaantallen, het aantal digitale abonnees groeide fel en podcasts werden een vaste waarde.

Lees meer
 

Jobat lanceert Go for Happy Magazine

Actuele HR-topics die jong en oud prikkelen in een modern jasje gecombineerd met een digitale integratie op Jobat.be en de 6 grootste nieuwssites van Vlaanderen. Dat is het nieuwe Go for Happy Magazine dat het eerdere MARK Magazine vervangt.

Lees meer
 

De Streekkrant verschijnt niet meer wekelijks in groot deel van Vlaanderen

De Streekkrant verschijnt voortaan niet meer wekelijks in de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg. Ook het concept wordt er anders. In de plaats komt een tweewekelijks ‘De Streekkrant Magazine’, op magazineformaat.

Lees meer
 

Nieuw papieren muziekmagazine ‘Not So Difficult’ verschijnt op 1 maart

Op 1 maart lanceert vzw Not So Difficult de eerste editie van hun gelijknamig muziekmagazine. De focus ligt op alternatieve Belgische en elektronische muziek. Het magazine kiest bewust voor een geprinte versie en zal 3 keer per jaar verschijnen.

Lees meer
 

Franstalig België is met L-Post online krant rijker

Franstalig België is met L-Post een online krant rijker. Het dagblad zal enkel online verschijnen en belooft elke dag onderzoeksjournalistiek, primeurs of reportages vanop het terrein. Het project staat onder leiding van Philippe Lawson.

Lees meer
 

LN24 overweegt om een Vlaamse tegenhanger te lanceren van de Franstalige nieuwszender

De Franstalige nieuwszender LN24 overweegt om een Vlaamse tegenhanger te lanceren. In mei 2020 voerde LN24 nog een grondige reorganisatie door. Philippe Lhomme werd de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur.

Lees meer
 

Frederik De Swaef wordt co-hoofdredacteur GvA naast huidig hoofdredacteur Kris Vanmarsenille

Kris Vanmarsenille zal op haar beurt de functie van co-hoofdredacteur aan het einde van 2021 neerleggen om vervolgens binnen de redactie van Gazet van Antwerpen de rol van senior writer op te nemen.

Lees meer
 

Ben Doumen richt Benjamiñho op en gaat aan de slag voor DPG Media

Met Benjamiñho positioneert Ben Doumen zich als consultant in digital, native en performance advertising, in mediastrategie en in management van start-ups in digital advertising. Zijn eerste missie is bij DPG Media.

Lees meer
 

Kinepolis wil zalen aan particulieren verhuren en Netflix-films vertonen

Eens de cinema's opnieuw de deuren mogen openen, wil Kinepolis bioscoopzalen verhuren aan groepen. Daarnaast wil de bioscoopketen ook content van streamingplatformen vertonen.

Lees meer
 

De belangrijkste cijfers van de “Paper Reach Survey”, de nieuwe referentiemeting van Direct Mail

De Paper Reach Survey is het resultaat van een taskforce bestaande uit leden van bpost media, ACC, UBA en UMA. Uit de resultaten blijkt dat 83% van de Belgen elke werkdag de brievenbus opent en dat dit bij 80% van de Belgen nieuwsgierigheid opwekt.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager PR
LEWIS Antwerpen
Freelance Contract
MeDirect
Account Manager
BRUZZ
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Meer jobs
 
 

Devos Lemmens grote winnaar op de tweede editie van de Soniq Awards

Op 25 februari organiseerde VIA de tweede editie van de Soniq Awards. Devos Lemmens was de grote winnaar met een award in de categorieën 'Best Use of Radio' en 'Sonic Branding'. De award voor 'Audio Innovation' ging naar MIVB/STIB.

Lees meer
 

Porsche op televisie via addressable TV van DPG Media

Voor het eerst in de geschiedenis van het automerk pakt Porsche in België uit met een tv-campagne. Porsche maakte gebruik van addressable advertising bij DPG Media voor de lancering van de ‘Panamera E-Hybrid’.

Lees meer
 

adidas maakt terug zijn intrede in België met MediaCom voor de lancering van ZX 2K

In 2018 koos adidas voor MediaCom voor het beheer van zijn internationale budgetten. De lancering van ZX 2K is de eerste campagne in België sinds 2018 en heeft een sterke lokale verankering met ook de medewerking van het Belgische agentschap Digizik.

Lees meer
 

Secondfloor en UPR Agency lanceren het nieuwe communicatiemodel ‘HOPE’

Secondfloor lanceert in samenwerking met UPR Agency het nieuwe communicatiemodel 'HOPE'. Het model moet Belgische bedrijven toegang geven tot purpose gedreven communicatiestrategieën die het vertrouwen versterken en hoop bieden aan consumenten.

Lees meer
 

PH 410 uitgeroepen tot Best Employer Branding Agency

PH 410 werd opnieuw bekroond met de prijs voor Best Employer Branding Agency 2020, uitgereikt tijdens de HR Awards die online plaatsvonden op 24 februari.

Lees meer
 

Studio Copain, nieuw marketingbureau opgericht door Floris Benoit (ex-Mediahuis)

Floris Benoit (ex-Mediahuis) lanceert Studio Copain: een nieuw en jong marketingbureau. "We hebben een pak ervaring in onder meer media, sport, toerisme en retail. We geloven in impactvolle marketing die raakt, bijblijft en doet kopen."

Lees meer
 

Julie Luong, François Mazure en Ugo Santkin zijn de winnaars van de ‘Prix du journalisme constructif’ (New6s)

De 'Prix du journalisme constructif' werden door de vzw New6s toegekend aan Julie Luong, François Mazure en Ugo Santkin. Deze prijzen hebben als doel "de motivatie van redacties voor constructieve informatie te vergroten".

Lees meer
 

PUB verwelkomt Bart Brusseleers

Bart Brusseleers gaat aan de slag bij PUB als Sales Manager. De nieuwe CCO maakte naam in de muziekindustrie bij Warner Music Benelux, Sony Music Entertainment, BMG Music en 4FM (intussen Joe). Nadien nam hij het management waar van Time Out.

Lees meer
 

Soniq Talks tijdens Soniq – The Audio Celebration

Tijdens het online event Soniq – The Audio Celebration werd er ook ruimte gemaakt voor enkele interessante Soniq Talks. Ontdek de presentaties van Antoon Van der Steichel (IPSOS), Martin Vinter (Ebiquity UK) en Katerina Borovska (Egta).

Lees meer
 

Daling van aantal beroepsjournalisten in Vlaanderen zet zich voort

In 2020 waren er in Vlaanderen 2.537 beroepsjournalisten. Dat zijn er 61 minder dan in 2015 en 69 minder dan in 2010. Dat meldt de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) in zijn jaarverslag van 2020.

Lees meer
 

Jaarverslag VVJ: Journalistiek in Vlaanderen and beyond anno corona

In haar jaarverslag maakt de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) een stand van zaken op voor de Vlaamse journalistiek en de rol die de VVJ heeft gespeeld - of heeft proberen te spelen - in 2020.

Lees meer
 

Seen from Space: E-commerce blijft offline communiceren

Een merk dat actief was in e-commerce in 2020 heeft nog nooit zo veel geïnvesteerd in zijn offline mediaondersteuning: meer dan een half miljoen euro in gemiddelde brutowaarde per merk. De mediamix wordt vooral gedomineerd door audiovisuele media.

Lees meer
 

Seen from Space: Niets nieuws onder de zon in het noorden en in het zuiden

Het MDB/Nielsen overzicht stelt het verschil vast tussen de mediawaarde die geïnvesteerd wordt in het noorden en het zuiden van België. Wat 2020 betreft, is er een kleinere daling in het zuiden, maar zijn de evolutiepercentages niet uitzonderlijk.

Lees meer
 

Parlement Australië keurt omstreden mediawet goed

Het Australische parlement heeft een omstreden mediawet goedgekeurd die digitale platformen verplicht om nieuwsmedia te betalen voor nieuwscontent die via de platformen wordt verspreid.

Lees meer
 

Het eerste PUB Magazine van 2021 is er

Het eerste PUB Magazine van 2021 is van de persen gerold. Het nummer bevat verschillende interviews over (gedrukte) magazines. De kleurrijke cover is het werk van studenten van College of Art & Design (CAD).

Lees meer
 

Agenda

Take a Break: People, Planet & Marketers
2 maart 2021 | 13:00
FAM Roundtable: Women Join Forces
8 maart 2021 | 12:30 - 13:30
Belga: Persrelaties en persberichten schrijven
9 maart 2021 | 09:30 - 17:00
CommPass Masterclass Online: Programmatic in de praktijk
11 maart 2021 | 09:00 - 12:30
IBM: Emerge Smarter Virtual Experience
11 maart 2021 | 15:00 - 18:00
UBA Trends Day
18 maart 2021 | 09:00 - 13:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.636 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.060
  • vakpers: 620
  • dagbladen: 292
  • huis-aan-huisbladen: 439
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.706
  • radio/TV: 602
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.