Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Aan reclameregies die ons nog geen tarieven en kalenders voor 2021 hebben doorgestuurd, vragen we om ons dit zo snel mogelijk te bezorgen.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
22/02/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
Op 18 februari 1971 verscheen het eerste nummer van Knack. Vijftig jaar later presenteert het magazine een dubbeldik jubileumnummer waarin het herinneringen ophaalt en roert in de grote onderzoekdossiers die werden gebracht.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel pakt uit met een drive-to-store oplossing die mobiele locatiegegevens gebruikt om de correlatie tussen (D)OOH campagnes en drive-to-store te meten. De oplossing maakt gebruik van gegevens die zijn verzameld door start-up Accurat.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 maart maakt televisiezender CAZ 2 plaats voor VTM GOLD. De zender krijgt een nieuwe naam en een nieuwe look en brengt elke dag fictie- en entertainmentprogramma’s uit de VTM-geschiedenis op het scherm.
Lees meer
|
|
|
|
De Conseil Supérieur de l'Audiovisuel heeft Inadi, uitgever van Bel RTL, een waarschuwing gegeven voor het niet respecteren van zijn toezegging om tijdens het boekjaar 2019 minstens 80% van de inhoud zelf te produceren.
Lees meer
|
|
|
|
Vincent Delcorps wordt vanaf 1 april de nieuwe hoofdredacteur van CathoBel, de multimediagroep van de katholieke kerk in Franstalig België. Hij volgt Jean-Jacques Durré op en zal samen met Cyril Becquart de algemene leiding op zich nemen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Belga kondigt de samenwerking aan met Prezly voor de integratie van het Belga-platform en de PR-software van Prezly. De nieuwe integratie brengt automatisch artikels uit het Belga.press-abonnement van gebruikers over naar hun Prezly-account.
Lees meer
|
|
|
|
De Australische regering heeft laten weten niet te willen terugkomen op het wetsvoorstel dat heeft geleid tot een nieuwsblokkade op Facebook voor Australiërs. Er wordt verder overlegd met Facebook, aldus minister van Financiën Josh Frydenberg.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 25 februari organiseert Media Marketing Delhaize (MMD) een gratis webinar over (e-)CRM. Verschillende tips en tricks zullen aangereikt worden om het maximale rendement te halen uit gepersonaliseerde communicatie.
Lees meer
|
|
|
|
Als experiment organiseert AdSomeNoise enkele Clubhouse-sessies onder de noemer “Mekkeren over marketing”. De eerste sessie heeft plaats op 22 februari en de tweede sessie is gepland op 1 maart.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het wordt dringend tijd dat marketers het heft in handen nemen. Tine Ryssaert (Danone EDP Belgium) en Wim Vermeulen (Bubka) bogen zich over dit probleem. Het resultaat? Een Take A Break, in samenwerking met PUB, op 2 maart om 13u.
Lees meer
|
|
|
|
|
De mediabureaus van de UMA, samen met de agentschappen AdSomeNoise, blue2purple, Pivott en Ogilvy Social.Lab, hebben het driemaandelijkse rapport uitgebracht over de investeringen in digitale kanalen in 44 verschillende economische sectoren.
Lees meer
|
|
|
|
Deze Space Essentials maakt de balans op van de waarde van offline media-investeringen in België in 2020. Bron van de gegevens is de kwantitatieve MDB reclame-registratie van Nielsen. Globaal genomen wordt er een daling van 15% opgetekend.
Lees meer
|
|
|
|
Een studie van TVision, Lumen Research en Ebiquity beoordeelt "de werkelijke kosten voor aandacht in advertenties". Een van de opvallendste conclusies uit het onderzoek is "een reclamevideo op Facebook is als digitale affichage".
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
22 februari 2021 | 13:30 - 16:30
|
23 februari 2021 | 12:00 - 13:30
|
25 februari 2021 | 08:45 - 10:00
|
25 februari 2021 | 09:00 - 10:00
|
25 februari 2021 | 12:45 - 18:00
|
26 februari 2021 | 13:30 - 14:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.615 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.055
- vakpers: 618
- dagbladen: 284
- huis-aan-huisbladen: 440
- out-of-home: 1.167
- digitaal: 1.685
- radio/TV: 599
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|