MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Elke maandagochtend krijgt u van ons het medianieuws van de afgelopen week in uw mailbox.

Vandaag zijn wij reeds toe aan onze 250ste editie. Onze allereerste – toen nog maandelijkse – newsletter verscheen in september 2008. Exact tien jaar later schakelden we over naar een wekelijkse editie. Dit is dan ook een goede gelegenheid om ons archief nog eens in de kijker te zetten.

Voor de “die hards” die het medianieuws elke dag willen volgen, verwijzen we u graag door naar www.mediaspecs.be waar we afstevenen op ons 6.000ste nieuwsbericht.

Maar laten we natuurlijk onze database niet vergeten! Mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten vinden hier alle informatie (reclametarieven, kalenders, contactgegevens en nog veel meer) over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

15/02/2021

LN24 binnenkort beschikbaar op Auvio, maar RTBF-journalisten maken zich zorgen

Hoewel Joan Condijts en Jean-Paul Philippot opgetogen zijn over deze samenwerking, maken de journalisten van RTBF zich zorgen. Zij vrezen dat de samenwerking zou kunnen leiden tot "contraproductieve concurrentie".

Lees meer
 

NRJ lanceert NRJ Play, het nieuwe digitale aanbod voor content on demand

NRJ Play is het unieke platform voor video on demand en podcasts van NRJ. Luisteraars en internetgebruikers krijgen hiermee de mogelijkheid om de content van hun favoriete radio-uitzendingen te beluisteren via podcast en video.

Lees meer
 

ZORG Magazine lanceert INFUUS, een nieuwe krant voor de zorgprofessional

ZORG Magazine lanceert INFUUS, een nieuwe krant voor de zorgprofessional en de opvolger van Actual Care. De krant heeft een oplage van 20.000 exemplaren en verschijnt 6 keer per jaar. De eerste editie komt uit op 17 februari.  

Lees meer
 

Programmatic DOOH vanaf nu ook bij MobilAd Media

De OOH-regie MobilAd Media biedt voortaan haar inventaris van digitale schermen in Antwerpen, Lier en Mechelen aan op alle bekende DSP platformen voor DOOH.

Lees meer
 

Elke nieuwe radio moet vanaf 2023 digitale ontvanger voor DAB+ hebben, minister Dalle denkt aan tijdelijke digitale zendvergunningen voor lokale radio’s

Vanaf 1 januari 2023 zullen alle FM-radiotoestellen een digitale ontvanger moeten hebben. Daarnaast werkt Vlaams minister van Media Benjamin Dalle aan een kader om lokale radio-omroepen tijdelijke zendvergunningen te geven voor DAB+.

Lees meer
 

Ipsos-studie: DAB+ is een succes in Franstalig België

Maradio.be en Ipsos hielden eind 2020 een enquête bij 1.500 respondenten over de integratie van DAB+ in Franstalig België. Uit de resultaten blijkt dat 80% weet wat DAB+ is en 51% digitaal naar de radio luistert, waarvan 20% via DAB+.

Lees meer
 

Jobs

Freelance Contract
MeDirect
Account Manager
BRUZZ
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Head of Production
Maison Moderne
Head of Content Strategy
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Soniq Award: De nominaties zijn bekend

De jury van de Soniq Award 2021 heeft zich over de dossiers gebogen en een oordeel geveld. In de categorie Best Use of Radio zijn er 5 nominaties, de categorieën Audio Innovation en Sonic Branding kennen elk 3 genomineerden.

Lees meer
 

CUBE duwt gaspedaal steviger in

De marktonderzoeksbureaus hielden in 2020 relatief goed stand. Voor vakvereniging CUBE is dat de reden om in 2021 het gaspedaal wat steviger in te duwen. Opleidingen, informele activiteiten en een nieuwe ‘Mood Indicator’ versterken het aanbod.

Lees meer
 

FAM helpt vrouwen op Internationale Vrouwendag

Op 8 maart organiseert de Female Association of Marketing (FAM) het event 'Women Join Forces' om genderongelijkheid in de kijker te zetten.

Lees meer
 

Roularta Academy over deontologie met Hubert Van Humbeeck

Op maandag 1 maart organiseert Roularta een webinar over deontologie met Hubert van Humbeeck, voorzitter van de Raad voor de Journalistiek. Hij vertelt - met regels en voorbeelden - wat er in de deontologische code van de Raad staat.

Lees meer
 

Lien Paredis versterkt Initiative 

Lien Paredis gaat aan de slag bij Initiative. Ze zal als Client Advisor mee haar schouders zetten onder de groei van het mediabureau. De voorbije jaren was ze aan de slag als Account Manager bij Dentsu.

Lees meer
 

Annemieke Coveliers wordt People & Organisation Development Manager bij oona

Annemieke Coveliers gaat aan de slag als People & Organisation Development Manager bij communicatiebureau oona. Ze verltaat Mercuri Urval, een internationaal HR-adviesbureau, waar ze aan de slag was als HR Business Consultant.

Lees meer
 

Nathalie Rahbani start als Managing Director bij De Vloer

Nathalie Rahbani start op 1 maart als Managing Director bij De Vloer. Na een klein jaar verlaat ze DPG Media, waar ze Head of Marketing was voor TV & Streaming. "Back to my roots: de reclame. Terug naar mijn eerste liefde, de liefde voor ons vak."

Lees meer
 

Carat: Media Trends 2021

Mediabureau Carat publiceerde hun trendrapport 2021: The Year of Emotionally Intelligent Marketing. Het rapport is opgesplitst in drie secties: vijf maatschappelijke trends op lange termijn, innovaties op kortere termijn en de verbanden ertussen.

Lees meer
 

Seen from Space: Brand safety, een kwestie van context en vertrouwd karakter

In Groot-Brittannië zijn digitale edities van newsbrands onderhevig aan bepaalde uitsluitingsregels in het kader van brand safety maatregelen. Reach Solutions onderzocht de impact op nieuwsmerken als ze toch over schokkende content berichten.

Lees meer
 

Seen from Space: Voor nieuwsuitgevers is reclame naar de achtergrond verhuisd

Het Reuters Institute van de universiteit van Oxford publiceerde zijn voorspellingen voor 2021. De voornaamste inkomsten zullen dit jaar van de gebruikers komen, via de betaling van abonnementen. Reclame (zowel display als native) volgt pas daarna.

Lees meer
 

Winst Disney keldert, streamingplatform groeit hard

Walt Disney heeft in het voorbije kwartaal nog maar een fractie van de winst gehaald die het bedrijf een jaar eerder boekte. Het aantal abonnees voor het streamingplatform kende wel een sterke groei.

Lees meer
 

24 urenstaking bij Euronews tegen besparingen en ontslagen

Bij de Europese televisiezender Euronews is een 24 urenstaking uitgebroken. De werknemers protesteren tegen de geplande herstructureringen van het bedrijf waarbij een dertigtal werknemers hun job zouden verliezen.

Lees meer
 

Europees Parlement wil sociale netwerken reguleren

[Provided by PUB] De leden van het Europees Parlement hebben opgeroepen tot meer democratisch toezicht op online techgiganten om de vrijheid van meningsuiting te waarborgen. "Een nieuw wetgevend kader inzake digitale diensten is noodzakelijk."

Lees meer
 

Eén-programma “Down the Road” krijgt Duitse versie

De Duitse versie van de reeks van productiehuis Roses Are Blue wordt gemaakt in de eerste helft van dit jaar en uitgezonden op de publieke omroep SWR vanaf augustus. Eerder werden lokaal al Poolse en Roemeense versies gemaakt.

Lees meer
 

Agenda

Custo Sessie: Journalistieke aanpak met Bart Lombaerts en Chris Van Gils
22 februari 2021 | 13:30 - 16:30
C² Business Case met Annik Dirkx (Lantis)
23 februari 2021 | 12:00 - 13:30
Soniq – The Audio Celebration
25 februari 2021 | 08:45 - 10:00
Social Media Summit
25 februari 2021 | 12:45 - 18:00
UBA Book It: Respond!
26 februari 2021 | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.615 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.055
  • vakpers: 618
  • dagbladen: 284
  • huis-aan-huisbladen: 440
  • out-of-home: 1.167
  • digitaal: 1.685
  • radio/TV: 599
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.