Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Aan reclameregies die ons nog geen tarieven en kalenders voor 2021 hebben doorgestuurd, vragen we om ons dit zo snel mogelijk te bezorgen.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
08/02/2021
|
|
|
|
|
|
Mindshare neemt de koppositie over van Space in de UMA Ranking. Op de derde plaats staat UM dat van positie wisselt met Initiative. In de rangschikking van de groepen behoudt GroupM zijn leidersplaats, voor Mediabrands en Space.
Lees meer
|
|
|
|
CommPass heeft de AMMA 2021 voorgesteld. Nieuw dit jaar is de uitreiking van de "Media Resilience Award" voor de meest effectieve en impactvolle initiatieven tijdens de coronacrisis. Deadline voor het insturen van de dossiers is 5 maart.
Lees meer
|
|
|
|
De Franse mediawereld kwam op 2 en 3 februari samen voor het festival 'La Presse au Futur'. Deelnemers uit de sector gingen er in dialoog en deelden er hun visie op de toekomst van de media. U ontdekt hier enkele inspirerende debatten.
Lees meer
|
|
|
|
#DemainLaPresse werd op 2 februari online uitgezonden. Het Franse mediafestival heette veel mediapersoonlijkheden welkom om persoonlijke ideeën en visies uit te wisselen en te discussiëren over uitdagingen waar de media mee te kampen hebben.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 februari heeft Mag Advertising, na een wijziging in het aandeelhouderschap, de commercialisering van zijn titels overgedragen. De regie was onder meer verantwoordelijk voor de reclamewerving van Soirmag, Moustique, Top Santé en Touring.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel plaatst 18 nieuwe schermen in de winkelstraten van Antwerpen en Gent. Deze premium-oplossing biedt adverteerders de mogelijkheid om het publiek op creatieve wijze in real time te betrekken op locaties die druk worden bezocht.
Lees meer
|
|
|
|
OUTtv zal voortaan deel uitmaken van het basispakket bij Proximus. De lifestylezender voor de gay- en open-minded kijker zendt onder andere populaire tv-series en lokale producties zoals Mister Gay Belgium en de Antwerp Pride uit.
Lees meer
|
|
|
|
ProduPress en Addrelevance bieden de Belgische automobielsector een unieke oplossing om de doeltreffendheid van reclamecampagnes te verhogen. De innovatieve AdTech-oplossing is succesvol getest en nu beschikbaar voor adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Met De Grote Vaccinatie-enquête wilt Outsource Communications ontdekken hoe de bedrijfswereld denkt en communiceert over de vaccinatie tegen het coronavirus.
Lees meer
|
|
|
|
Het boek 'Dit is content marketing' van Bart Lombaerts (SPYKE), Wouter Temmerman (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Michel Libens (Propaganda) is verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2020.
Lees meer
|
|
|
|
Na een uitgebreide Europese media pitch besluit Lidl om haar partnership met ZIGT Media voort te zetten. ZIGT kwam als nationale media-agentschap als beste naar voren in de pitch waar nationale en internationale bureaus in hebben geparticipeerd.
Lees meer
|
|
|
|
ZIGT versterkt haar digitale team met Jente Anthoons. Hij gaat aan de slag als Digital Campaign Executive en zal zich in de eerste plaats richten op search, display en video.
Lees meer
|
|
|
|
Famke Robberechts is sinds 1 februari aan de slag als Managing Partner bij het Antwerpse PR- en communicatiebureau Factivity. Ze maakt de overstap van Newsweek België en zal samen met Raf Tirmarche het agentschap leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Stream it Studio werd deze maand gelanceerd. De studio biedt op maat gemaakte steamingoplossingen en opnames van videocapsules voor bedrijven, kmo's en particulieren.
Lees meer
|
|
|
|
Comfidens, het corporate & financial communications agency van Trustmedia, lanceert een aan alle wettelijke bepalingen voldoend pakket om voortaan Digitale Algemene Vergaderingen te organiseren.
Lees meer
|
|
|
|
|
Een uitspraak van het Europees Hof van Justitie bemoeilijkt het doorgeven van persoonsgegevens van Europa naar de Verenigde Staten. Dat heeft potentieel grote gevolgen voor online advertising. In een whitepaper legt DMA de problematiek uit.
Lees meer
|
|
|
|
GroupM publiceerde de resultaten van hun trendonderzoek mBarometrics. De doelstelling van het onderzoek was dubbel: wat was de impact van de coronacrisis op het streaminggedrag en welke marktdynamieken werden gecreëerd door de nieuwe spelers?
Lees meer
|
|
|
|
De UMA heeft zijn benchmark voor de digitale investeringen tijdens het derde kwartaal van 2020 verfijnd door 44 sectoren te definiëren. Tot de eerste helft van 2020 was de sectorverdeling beperkt tot de 15 "macro-sectoren" uit de Media Data Bank.
Lees meer
|
|
|
|
De CSA onderzocht in de studie 'Médias: attitudes et perceptions' of video content exclusief bekeken wordt of niet. Uit de resultaten blijkt dat er een lage frequentie van media-multitasking is, maar dat dit wel het meest gebeurd bij televisiekijken.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwe seizoen van Telefacts NU start met een reconstructie van de rechtszaak naar Bart De Pauw. De VRT stelt vast dat de reportage zich focust op het civielrechtelijk geschil tussen de openbare omroep en het gezin De Pauw.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] In Team Talk buigen PUB-redactrices zich over een paar actuele thema's. Tijdens deze editie nemen ze een virtuele duik in de populaire app TikTok.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
9 februari 2021 | 15:00 - 10 februari 2021 | 12:00
|
11 februari 2021 | 09:00 - 12:30
|
11 februari 2021 | 09:30 - 12:00
|
11 februari 2021 | 09:00 - 13:00
|
11 februari 2021 | 12:00 - 13:00
|
11 februari 2021 | 13:30 - 14:30
|
11 februari 2021 | 18:00 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.609 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 285
- huis-aan-huisbladen: 451
- out-of-home: 1.164
- digitaal: 1.686
- radio/TV: 598
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|