MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Aan reclameregies die ons nog geen tarieven en kalenders voor 2021 hebben doorgestuurd, vragen we om ons dit zo snel mogelijk te bezorgen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

08/02/2021

UMA Ranking 2020: Mindshare neemt de koppositie over van Space als grootste mediabureau, GroupM blijft grootste groep

Mindshare neemt de koppositie over van Space in de UMA Ranking. Op de derde plaats staat UM dat van positie wisselt met Initiative. In de rangschikking van de groepen behoudt GroupM zijn leidersplaats, voor Mediabrands en Space.

Lees meer
 

AMMA 2021 bouwen verder op het AMMAstream platform en reiken nieuwe Media Resilience Award uit

CommPass heeft de AMMA 2021 voorgesteld. Nieuw dit jaar is de uitreiking van de "Media Resilience Award" voor de meest effectieve en impactvolle initiatieven tijdens de coronacrisis. Deadline voor het insturen van de dossiers is 5 maart.

Lees meer
 

Franse mediahoogmis ‘La Presse au Futur’: welke vooruitzichten voor 2021?

De Franse mediawereld kwam op 2 en 3 februari samen voor het festival 'La Presse au Futur'. Deelnemers uit de sector gingen er in dialoog en deelden er hun visie op de toekomst van de media. U ontdekt hier enkele inspirerende debatten.

Lees meer
 

#DemainLaPresse: het Franse mediafestival

#DemainLaPresse werd op 2 februari online uitgezonden. Het Franse mediafestival heette veel mediapersoonlijkheden welkom om persoonlijke ideeën en visies uit te wisselen en te discussiëren over uitdagingen waar de media mee te kampen hebben.

Lees meer
 

Stopzetting Mag Advertising, alle magazinetitels verhuizen naar diverse regies

Op 1 februari heeft Mag Advertising, na een wijziging in het aandeelhouderschap, de commercialisering van zijn titels overgedragen. De regie was onder meer verantwoordelijk voor de reclamewerving van Soirmag, Moustique, Top Santé en Touring. 

Lees meer
 

Clear Channel versterkt zijn DOOH-aanbod in Antwerpen en Gent

Clear Channel plaatst 18 nieuwe schermen in de winkelstraten van Antwerpen en Gent. Deze premium-oplossing biedt adverteerders de mogelijkheid om het publiek op creatieve wijze in real time te betrekken op locaties die druk worden bezocht.

Lees meer
 

Lifestylezender OUTtv breidt uit in België

OUTtv zal voortaan deel uitmaken van het basispakket bij Proximus. De lifestylezender voor de gay- en open-minded kijker zendt onder andere populaire tv-series en lokale producties zoals Mister Gay Belgium en de Antwerp Pride uit.

Lees meer
 

ProduPress versterkt met Addrelevance de impact van autoreclame

ProduPress en Addrelevance bieden de Belgische automobielsector een unieke oplossing om de doeltreffendheid van reclamecampagnes te verhogen. De innovatieve AdTech-oplossing is succesvol getest en nu beschikbaar voor adverteerders.

Lees meer
 
MediaSpecs France NL

Outsource Communications lanceert De Grote Vaccinatie-enquête voor bedrijven

Met De Grote Vaccinatie-enquête wilt Outsource Communications ontdekken hoe de bedrijfswereld denkt en communiceert over de vaccinatie tegen het coronavirus.

Lees meer
 

‘Dit is content marketing’ verkozen tot Marketing Book of the Year 2020

Het boek 'Dit is content marketing' van Bart Lombaerts (SPYKE), Wouter Temmerman (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Michel Libens (Propaganda) is verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2020.

Lees meer
 

Lidl bevestigt keuze voor ZIGT in België en Luxemburg

Na een uitgebreide Europese media pitch besluit Lidl om haar partnership met ZIGT Media voort te zetten. ZIGT kwam als nationale media-agentschap als beste naar voren in de pitch waar nationale en internationale bureaus in hebben geparticipeerd.

Lees meer
 

Jente Anthoons vervoegt ZIGT

ZIGT versterkt haar digitale team met Jente Anthoons. Hij gaat aan de slag als Digital Campaign Executive en zal zich in de eerste plaats richten op search, display en video.

Lees meer
 

Famke Robberechts komt mee aan het hoofd van Factivity

Famke Robberechts is sinds 1 februari aan de slag als Managing Partner bij het Antwerpse PR- en communicatiebureau Factivity. Ze maakt de overstap van Newsweek België en zal samen met Raf Tirmarche het agentschap leiden.

Lees meer
 

Nieuw in Brussel: Stream it Studio

Stream it Studio werd deze maand gelanceerd. De studio biedt op maat gemaakte steamingoplossingen en opnames van videocapsules voor bedrijven, kmo's en particulieren.

Lees meer
 

Comfidens helpt bedrijven om hun Algemene Vergadering digitaal te organiseren

Comfidens, het corporate & financial communications agency van Trustmedia, lanceert een aan alle wettelijke bepalingen voldoend pakket om voortaan Digitale Algemene Vergaderingen te organiseren.

Lees meer
 

DMA Whitepaper: Geen uitwisseling van persoonsgegevens meer tussen Europa en de VS?

Een uitspraak van het Europees Hof van Justitie bemoeilijkt het doorgeven van persoonsgegevens van Europa naar de Verenigde Staten. Dat heeft potentieel grote gevolgen voor online advertising. In een whitepaper legt DMA de problematiek uit.

Lees meer
 

GroupM mBarometrics: Streaming video wars, een zware strijd om de kijker

GroupM publiceerde de resultaten van hun trendonderzoek mBarometrics. De doelstelling van het onderzoek was dubbel: wat was de impact van de coronacrisis op het streaminggedrag en welke marktdynamieken werden gecreëerd door de nieuwe spelers?

Lees meer
 

Seen from Space: UMA Q3 2020, zoom op de digitale kanalen

De UMA heeft zijn benchmark voor de digitale investeringen tijdens het derde kwartaal van 2020 verfijnd door 44 sectoren te definiëren. Tot de eerste helft van 2020 was de sectorverdeling beperkt tot de 15 "macro-sectoren" uit de Media Data Bank.

Lees meer
 

Seen from Space: Smartphone, de voornaamste concurrent van televisie

De CSA onderzocht in de studie 'Médias: attitudes et perceptions' of video content exclusief bekeken wordt of niet. Uit de resultaten blijkt dat er een lage frequentie van media-multitasking is, maar dat dit wel het meest gebeurd bij televisiekijken.

Lees meer
 

Trial by media (media vs media): Reactie VRT op reportage Telefacts NU dat zich integraal baseert op informatie van Bart De Pauw

Het nieuwe seizoen van Telefacts NU start met een reconstructie van de rechtszaak naar Bart De Pauw. De VRT stelt vast dat de reportage zich focust op het civielrechtelijk geschil tussen de openbare omroep en het gezin De Pauw.

Lees meer
 

Team Talk: My TikTok Diarrhea

[Provided by PUB] In Team Talk buigen PUB-redactrices zich over een paar actuele thema's. Tijdens deze editie nemen ze een virtuele duik in de populaire app TikTok.

Lees meer
 

Jobs

Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Head of Production
Maison Moderne
Head of Content Strategy
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Agenda

Mediatech on Stage
9 februari | 15:00 - 10 februari | 12:00
CommPass Online Starters Kit: Who is Who?
11 februari | 09:00 - 12:30
Thomas More: Virtual Worlds – Business Events
11 februari | 09:30 - 12:00
Digital Radio Day
11 februari | 09:00 - 13:00
Marketing Book of the Year 2020: ‘Dit is content marketing’
11 februari | 12:00 - 13:00
UBA Book It: The little book of ecosystems
11 februari | 13:30 - 14:30
Executive Master in Digital Marketing & Communication (Solvay) – Online Info Session with Hugues Rey & Aude Mayence
11 februari | 18:00 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.609 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.041
  • vakpers: 619
  • dagbladen: 285
  • huis-aan-huisbladen: 451
  • out-of-home: 1.164
  • digitaal: 1.686
  • radio/TV: 598
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.