Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Regies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
01/02/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De SBS-zenders VIER, VIJF en ZES heten voortaan Play4, Play5 en Play6. Vanaf 2 april wordt daar ook nog de vrouwenzender Play7 aan toegevoegd. De verschillende zenderwebsites van VIER, VIJF en ZES maken plaats voor het platform GoPlay.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 2 februari voegt Telenet een nieuwe lineaire zender toe aan zijn basisaanbod. Op Play Sports Open vinden alle Telenet TV-klanten een selectie van wedstrijden uit verschillende competities van Play Sports zoals tennis, voetbal en veldrijden.
Lees meer
|
|
|
|
Het Franstalige actualiteitsblad Le Vif / L'Express krijgt een nieuwe look. Het nieuwsmagazine van uitgever Roularta verandert van vorm en ondergaat een evolutie van inhoud rond vier pijlers: nieuws, debat, cultuur en humor.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse overheid heeft het startschot gegeven voor een ambitieus relanceplan na corona. Media Moonshot moet de digitale transformatie van de Vlaamse media versnellen en de betrouwbaarheid van informatie voor de burgers bevorderen.
Lees meer
|
|
|
|
Om fake news te bestrijden, bundelen tien grote Europese openbare omroepen de krachten. Ze zullen online informatie delen die in verschillende talen zal worden vertaald, als onderdeel van een initiatief van de European Broadcasting Union.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kijkers van regionale tv-zenders waren in 2020 duidelijk tevreden. Dat blijkt uit een onderzoek van NORTV, de koepelorganisatie van de regionale televisieomroepen. De zenders halen opnieuw de kwaliteitsnorm die de Vlaamse overheid naar voren schuift.
Lees meer
|
|
|
|
RTL Group, eigenaar van RTL Belgium, heeft de investeringen op de Europese advertentiemarkt tijdens de laatste maanden opnieuw sterk zien stijgen. Voor het hele jaar boekte de groep wel een lagere omzet, tot zo'n 6 miljard euro.
Lees meer
|
|
|
|
De RTBF vervult zijn taken van algemeennut, dat blijkt uit een rapport van de CSA. Er wordt wel gewezen op de noodzaak om de diversiteit van sportprogramma's te verbeteren door ook minder bekende disciplines aan bod te laten komen.
Lees meer
|
|
|
|
SBS beleeft in januari met 19,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54 zijn beste maand ooit. De zendergroep is daarmee ook de sterkste stijger binnen het Vlaamse medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Naast de rebranding maakte SBS Belgium ook zijn voorjaarsprogrammatie bekend voor de televisiezenders Play4, Play5, Play6 en Play7. Naast de gekende vaste waarden zijn er ook nieuwe programma's en schermgezichten.
Lees meer
|
|
|
|
Ricus Jansegers start op 1 maart als nieuwe Directeur Content van de VRT. In die functie zal hij het creatieve aanbod van de openbare omroep op alle platformen verder ontwikkelen. Hij volgt Peter Claes op die de VRT begin 2020 verliet.
Lees meer
|
|
|
|
Regie.lu, de reclameregie voor de groep Saint-Paul Luxembourg, verwelkomt vanaf 1 februari Noelle Stevens als Business Strategy Manager. Ze verlaat IPG Mediabrands waar ze aan de slag was als Marketing Director.
Lees meer
|
|
|
|
|
BAM presenteert het Education Model dat marketeers in staat moet stellen zich te verbreden en te verdiepen. Daarnaast gaat BAM ook samenwerken met IHECS Academy, het opleidingscentrum van de Franstalige communicatiehogeschool IHECS.
Lees meer
|
|
|
|
Op 26/1 gaf CommPass het startschot voor de Mediaschool. 9 weken lang gaat er een online sessie door met als centraal thema "Challenging the status quo!". De eerste sessie werd gegeven door Fons Van Dyck, Managing Director bij Think BBDO.
Lees meer
|
|
|
|
Talking Birds schenkt met een nieuwjaarskaartje al zijn contacten een geautomatiseerde 'Talking Birds'-gebrande wandeling door Brussel, via het Botje van Bazaar Trottoir. Dat doen ze "omdat we willen experimenteren met een nieuwe vorm van PR".
Lees meer
|
|
|
|
In 2018 toonde de studie 'Re-evaluating media' significante verschillen aan tussen de perceptie van de effectiviteit van verschillende media en de bewezen effectiviteit. Deze barometer van de Engelse markt werd eind 2020 overgedaan.
Lees meer
|
|
|
|
De Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) publiceerde eind december de studie 'Médias: attitudes et perceptions'. Deze onderzocht het gebruik van audiovisuele media in de Franse Gemeenschap en bevat enkele opvallende resultaten.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Op 14 september werd Streamz gelanceerd, de Vlaamse streamingdienst die werd opgestart door Telenet en DPG Media. Hoe stelt de ‘Vlaamse Netflix’ het enkele maanden na de opstart?
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Vier Belgische winnaars mochten op woensdag 27 januari (virtueel) een Native Advertising Award mee naar huis nemen. Die prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan de beste internationale native campagnes in print én online media.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 februari 2021 | 09:00 - 3 februari 2021 | 17:00
|
2 februari 2021 | 13:30 - 16:30
|
3 februari 2021 | 13:30 - 14:30
|
4 februari 2021 | 09:00 - 12:30
|
4 februari 2021 | 10:00 - 12:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.609 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 285
- huis-aan-huisbladen: 451
- out-of-home: 1.164
- digitaal: 1.686
- radio/TV: 598
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|