MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Regies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/02/2021
 
 

VIER, VIJF en ZES worden Play4, Play5 en Play6, vanaf 2 april nieuwe vrouwenzender Play7

De SBS-zenders VIER, VIJF en ZES heten voortaan Play4, Play5 en Play6. Vanaf 2 april wordt daar ook nog de vrouwenzender Play7 aan toegevoegd. De verschillende zenderwebsites van VIER, VIJF en ZES maken plaats voor het platform GoPlay.

Lees meer
 

Telenet pakt uit met Play Sports Open: nieuwe gratis sportzender voor alle Telenet TV-klanten

Vanaf 2 februari voegt Telenet een nieuwe lineaire zender toe aan zijn basisaanbod. Op Play Sports Open vinden alle Telenet TV-klanten een selectie van wedstrijden uit verschillende competities van Play Sports zoals tennis, voetbal en veldrijden.

Lees meer
 

Het nieuwsmagazine Le Vif / L’Express krijgt een nieuwe look

Het Franstalige actualiteitsblad Le Vif / L'Express krijgt een nieuwe look. Het nieuwsmagazine van uitgever Roularta verandert van vorm en ondergaat een evolutie van inhoud rond vier pijlers: nieuws, debat, cultuur en humor.

Lees meer
 

Relanceplan van de Vlaamse overheid: Media Moonshot

De Vlaamse overheid heeft het startschot gegeven voor een ambitieus relanceplan na corona. Media Moonshot moet de digitale transformatie van de Vlaamse media versnellen en de betrouwbaarheid van informatie voor de burgers bevorderen.

Lees meer
 

Europese openbare omroepen bundelen hun krachten ter bestrijding van fake news

Om fake news te bestrijden, bundelen tien grote Europese openbare omroepen de krachten. Ze zullen online informatie delen die in verschillende talen zal worden vertaald, als onderdeel van een initiatief van de European Broadcasting Union.

Lees meer
 

Onderzoek NORTV: “Coronacrisis maakt meerwaarde van regionale omroep duidelijk”

Kijkers van regionale tv-zenders waren in 2020 duidelijk tevreden. Dat blijkt uit een onderzoek van NORTV, de koepelorganisatie van de regionale televisieomroepen. De zenders halen opnieuw de kwaliteitsnorm die de Vlaamse overheid naar voren schuift.

Lees meer
 

RTL Group zag investeringen op advertentiemarkt stijgen in laatste kwartaal van 2020

RTL Group, eigenaar van RTL Belgium, heeft de investeringen op de Europese advertentiemarkt tijdens de laatste maanden opnieuw sterk zien stijgen. Voor het hele jaar boekte de groep wel een lagere omzet, tot zo'n 6 miljard euro.

Lees meer
 

CSA-rapport: RTBF komt zijn verplichtingen na, maar er zijn enkele verbeteringen mogelijk

De RTBF vervult zijn taken van algemeennut, dat blijkt uit een rapport van de CSA. Er wordt wel gewezen op de noodzaak om de diversiteit van sportprogramma's te verbeteren door ook minder bekende disciplines aan bod te laten komen.

Lees meer
 

SBS Belgium is in januari met 19,1% sterkste stijger op VVA 18-54

SBS beleeft in januari met 19,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54 zijn beste maand ooit. De zendergroep is daarmee ook de sterkste stijger binnen het Vlaamse medialandschap.

Lees meer
 

Voorjaar 2021: nieuwe programma’s en schermgezichten op Play4, Play5, Play6 en Play7

Naast de rebranding maakte SBS Belgium ook zijn voorjaarsprogrammatie bekend voor de televisiezenders Play4, Play5, Play6 en Play7. Naast de gekende vaste waarden zijn er ook nieuwe programma's en schermgezichten.

Lees meer
 

Ricus Jansegers wordt nieuwe Directeur Content van VRT 

Ricus Jansegers start op 1 maart als nieuwe Directeur Content van de VRT. In die functie zal hij het creatieve aanbod van de openbare omroep op alle platformen verder ontwikkelen. Hij volgt Peter Claes op die de VRT begin 2020 verliet.

Lees meer
 

Regie.lu verwelkomt Noelle Stevens

Regie.lu, de reclameregie voor de groep Saint-Paul Luxembourg, verwelkomt vanaf 1 februari Noelle Stevens als Business Strategy Manager. Ze verlaat IPG Mediabrands waar ze aan de slag was als Marketing Director.

Lees meer
 

BAM presenteert Education Model en gaat samenwerking met IHECS Academy aan

BAM presenteert het Education Model dat marketeers in staat moet stellen zich te verbreden en te verdiepen. Daarnaast gaat BAM ook samenwerken met IHECS Academy, het opleidingscentrum van de Franstalige communicatiehogeschool IHECS.

Lees meer
 

CommPass geeft startschot voor Mediaschool Advanced Strategy

Op 26/1 gaf CommPass het startschot voor de Mediaschool. 9 weken lang gaat er een online sessie door met als centraal thema "Challenging the status quo!". De eerste sessie werd gegeven door Fons Van Dyck, Managing Director bij Think BBDO.

Lees meer
 

Nieuwe vorm van PR en networking: PR-bureau Talking Birds geeft een wandeling cadeau

Talking Birds schenkt met een nieuwjaarskaartje al zijn contacten een geautomatiseerde 'Talking Birds'-gebrande wandeling door Brussel, via het Botje van Bazaar Trottoir. Dat doen ze "omdat we willen experimenteren met een nieuwe vorm van PR".

Lees meer
 

Seen from Space: “Re-evaluating media”, what if we face a recession?

In 2018 toonde de studie 'Re-evaluating media' significante verschillen aan tussen de perceptie van de effectiviteit van verschillende media en de bewezen effectiviteit. Deze barometer van de Engelse markt werd eind 2020 overgedaan.

Lees meer
 

Seen from Space: Close-up van VOD in Franstalig België

De Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) publiceerde eind december de studie 'Médias: attitudes et perceptions'. Deze onderzocht het gebruik van audiovisuele media in de Franse Gemeenschap en bevat enkele opvallende resultaten.

Lees meer
 

Streamopwaartz voor Vlaamse Netflix?

[Provided by PUB] Op 14 september werd Streamz gelanceerd, de Vlaamse streamingdienst die werd opgestart door Telenet en DPG Media. Hoe stelt de ‘Vlaamse Netflix’ het enkele maanden na de opstart?

Lees meer
 

Vier Belgische podiumplaatsen op Native Advertising Awards

[Provided by PUB] Vier Belgische winnaars mochten op woensdag 27 januari (virtueel) een Native Advertising Award mee naar huis nemen. Die prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan de beste internationale native campagnes in print én online media.

Lees meer
 

Jobs

Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Head of Production
Maison Moderne
Head of Content Strategy
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Agenda

La Presse au Futur
2 februari | 09:00 - 3 februari | 17:00
Custo Sessie: Contentdistributie met Koen Denolf
2 februari | 13:30 - 16:30
UBA Book It: Algorithmes & Blues du Directeur Marketing
3 februari | 13:30 - 14:30
CommPass Online Starters Kit: Digital Metrics
4 februari | 09:00 - 12:30
Smart Media Meetup: (Hyper)personalisatie
4 februari | 10:00 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.609 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.041
  • vakpers: 619
  • dagbladen: 285
  • huis-aan-huisbladen: 451
  • out-of-home: 1.164
  • digitaal: 1.686
  • radio/TV: 598
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.