Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week. Blikvanger is ons verslag over de BMMA Lunch met de Marketers of the Year 2020.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Regies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/01/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"We houden op met in een reeks zaken te geloven, overtuigingen die een beetje verouderd zijn, een beetje macho, en we laten dat los." Dat is wat Joëlle Liberman afleidde uit wat de winnaars van de Belgian Marketing Awards te vertellen hadden.
Lees meer
|
|
|
|
"Integreate wil een partner zijn voor adverteerders, media agencies en reclamebureaus en hen vooruitduwen met een creatief, geïntegreerd communicatieverhaal op maat", zegt Tijl Sacré, Creative Director bij DPG Media Advertising.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media lanceert Independer.be als onafhankelijke online verzekeringsmakelaar in België. Particulieren zullen op de site de voor hen meest voordelige autoverzekering kunnen afsluiten nadat ze prijzen en dekkingen hebben vergeleken.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 februari behartigt SBS de commerciële belangen van The HISTORY Channel. De zender verdwijnt op die manier uit de portefeuille van Transfer.
Lees meer
|
|
|
|
Google zal in Frankrijk betalen voor het gebruik van berichten van nieuwsredacties en uitgeverijen. Het bereikte een overeenkomst met de Alliance de la Presse d'Information Générale, een van de grootste Franse uitgeverijen met bijna 300 titels.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de resultaten van het This Year, Next Year-rapport van GroupM blijkt dat alle regio’s in 2020 te lijden hebben gehad onder de coronacrisis. De Belgische markt zal in 2020 met 15,6% dalen en het totale herstel zal pas in 2022 plaatsvinden.
Lees meer
|
|
|
|
BAM trapt het jaar af met een nog sterkere focus op meaningful marketing. “De pandemie heeft ons doen beseffen dat meaningful marketing, purpose en relevantie van cruciaal belang zijn voor merken en bedrijven”, aldus BAM-voorzitter Koen Van Impe.
Lees meer
|
|
|
|
Op 25 februari vindt de tweede editie van Soniq plaats. Organisator VIA maakte intussen ook de acht juryleden bekend met Paul Wauters als voorzitter. De deadline voor het insturen van de dossiers werd tevens verlengd tot 29 januari.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
VTM en VTM 2 lanceren dit voorjaar 17 nieuwe programma's. Op VTM wordt ingezet op creatieve vernieuwing en nieuwe seizoenen van succesprogramma’s, op VTM 2 kan je terecht voor verslavende reality.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Regulator voor de Media stelde twee inbreuken vast en legt VTM een boete op van 40.000 euro. De inbreuken hebben te maken met een niet-conforme sponsorboodschap en de overmatige aanwezigheid van een product van een programmasponsor.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse regering heeft beslist om de publicatie van Flanders Today na 13 jaar te beëindigen. De papieren publicatie werd al stopgezet in 2017 en nu bevat ook de website Flanderstoday.eu sinds 31 december geen nieuwe artikels meer.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Ondernemer lanceert zijn nieuwe portaalsite DVO.be. Het platform biedt accurate informatie over bedrijven en data van de toekomst. Voor abonnees ontwikkelde het “Mijn Markt” als essentieel onderdeel van zijn nieuwe portaal.
Lees meer
|
|
|
|
De OOH-regie Media Mol is gespecialiseerd in digitale infoschermen bij erkende vastgoedmakelaars in Vlaanderen. Hun bestaande netwerk van 150 schermen wordt uitgebreid naar 200.
Lees meer
|
|
|
|
Beautybizz lanceert de BtoB Bjoetiebox voor schoonheidsspecialistes. De box bestaat uit proefmonsters en/of fullsize producten en gadgets en wordt gestuurd naar 1.000 betere AA++ schoonheidssalons.
Lees meer
|
|
|
|
|
Communicatiebureaus All Yours en The Crew Communication slaan de handen in elkaar en vormen vanaf nu één bureau onder de naam THE CREW. Het team van 35 mensen komt onder leiding van Luc Botten en Luc de Tillesse.
Lees meer
|
|
|
|
World Advertising Research (WARC) publiceerde een overzicht van wereldwijde reclamebestedingen. Hieruit bleek een sterke daling in 2020, te wijten aan de gezondheidscrisis. De huidige WARC-voorspelling mikt op een herstel van 10% in 2021 t.o.v. 2020.
Lees meer
|
|
|
|
De populariteit van de video-app TikTok blijft toenemen. Vooral bij jongeren is de app een hit. Bijna een op vier jongeren onder 25 jaar zegt TikTok dagelijks te hebben gebruikt in 2020, een stijging met 518% tegenover 2019.
Lees meer
|
|
|
|
Vlerick Business School, SBS en Telenet lanceren de whitepaper ‘Addressable Ads are shaping the future of TV marketing’. Deze gaat dieper in op hoe addressable advertising werkt, de impact op lokale ecosystemen en welke spelers er baat bij hebben.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Cannes Lions 2021 maakte haar juryvoorzitters bekend. De jury bestaat uit 57% vrouwelijke voorzitters, het hoogste percentage ooit in de geschiedenis van de uitreiking.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het nieuwe dataplatform van RMB vertrekt vanuit de klant en niet langer vanuit de media. Zo speelt men sneller in op het wijzigende gedrag van specifieke doelgroepen. Ook DPG Media, Roularta en Transfer kennen de waarde van data.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
26 januari 2021 | 09:00 - 12:30
|
26 januari 2021 | 12:00 - 13:00
|
26 januari 2021 | 14:00 - 15:00
|
28 januari 2021
|
28 januari 2021 | 12:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.607 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.049
- vakpers: 624
- dagbladen: 291
- huis-aan-huisbladen: 452
- out-of-home: 1.167
- digitaal: 1.670
- radio/TV: 598
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|