MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten
Beste mediavrienden,
Afgelopen donderdag trapte CommPass met The Year Ahead het nieuwe jaar definitief op gang. MediaSpecs was erbij en volgde de presentaties van Danny Devriendt, Bernard Cools en Luc Suykens. Namens de mediabureaus gingen Gino Baeck, Christine Brone en Hugues Rey in debat. Bart Demeulenaere, Denis Masquelier en Thierry Hugot deden hetzelfde voor de reclameregies.
Verder in deze newsletter vindt u het overige medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
18/01/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wat zeggen mediabureaus, adverteerders en de media over 2021? Welke tendensen zien de verschillende spelers? CommPass legde de vraag voor aan Christine Brone, Hugues Rey, Gino Baeck, Luc Suykens, Bart Demeulenaere, Thierry Hugot en Denis Masquelier.
Lees meer
|
|
|
|
“Volgens de WARC zal 2021 ten opzichte van 2020 over de hele lijn een positieve trend aannemen. Voor België hebben we overal positieve cijfers, maar afhankelijk van de bronnen zijn die cijfers meer of minder positief", zegt Bernard Cools van Space.
Lees meer
|
|
|
|
Regie des Médias Régionaux.be biedt Waals-Brusselse adverteerders regionale reclamemogelijkheden aan in L'Avenir, DH Les Sports, La Libre Belgique, Moustique, Paris Match, Télé Pocket en Journal des Enfants.
Lees meer
|
|
|
|
Publifer heeft zijn aanbod van 2m² poster oplossingen vernieuwd. Voortaan zullen de advertenties zichtbaar zijn in 74 stations. Publifer is hiermee de enige out-of-home regie met 2m² poster oplossingen in alle 48 CIM-steden van België.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer start, onder leiding van Sam De Clerck en Stefan Hougaerts en in samenwerking met FranceTV Publicité, een departement dat zich specialiseert in de reclamedistributie van adverteerders in de Benelux die zich willen richten naar Frankrijk.
Lees meer
|
|
|
|
Xavier Verellen (Managing Director) en Famke Robberechts (Hoofdredacteur Newsweek) verlaten MediaNation. Bart Klaps (Marketing Director) verlaat het bedrijf in mei. Het nieuwe management komt onder leiding van Dominique Tanaka, CEO van GMGroup.
Lees meer
|
|
|
|
Paul Gérard is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van de Franstalige zakenkrant L'Echo. Hij is de opvolger van François Bailly, die begin december de wens had uitgedrukt om na twee jaar een stap opzij te zetten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
In het najaar van 2020 lanceerde Digital Ad Trust Belgium een kwaliteitslabel voor video. RTL Belgium en DPG Media zijn de eerste premium uitgevers die het kwaliteitslabel in ontvangst mogen nemen.
Lees meer
|
|
|
|
In 2018 lanceerde Het Nieuwsblad ‘Slimmer Leven’, een rubriek die antwoorden biedt op alles waar de Vlaming in het dagelijkse leven naar op zoek gaat. Vanaf 18 januari komt er ook een dagelijkse podcast met ENGIE als structurele partner.
Lees meer
|
|
|
|
Trustmedia ziet de toekomst vol vertrouwen tegemoet. De komende weken verwelkomt de regie nieuwe gezichten in verschillende van zijn divisies: Bono De Rick, Liesbeth Verborg, Joanna Govaerts en Tommy Vervaet.
Lees meer
|
|
|
|
VRT kiest dit voorjaar voor een combinatie van sterke verhalen, nieuwe fictie en documentaires rond onder meer de aanslag op de luchthaven van Zaventem. Zowel op Eén als op Canvas staat er een gevarieerd programma op het menu met voor ieder wat wils.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Tijdens de kerstvakantie werd er minder gereisd, in kleine bubbels gefeest en veel naar het televisiescherm gekeken. Uit de CIM-cijfers blijkt dat de VRT de grote winnaar was, met bijna de hele top-20 in handen van Eén.
Lees meer
|
|
|
|
ACC, BAM, BeCommerce, Cube, Feweb, SafeShops.be, UBA en UMA legden collectief hun bezorgdheid voor aan de GBA over de wijze waarop vandaag in online omgevingen expliciete toestemming gevraagd moet worden voor het plaatsen van analytics cookies.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Vereniging voor Journalisten (VVJ) dringt daarom aan op "gepaste politieke afstandelijkheid en respect voor de journalistieke onafhankelijkheid, ook bij publiek gefinancierde nieuwsmedia".
Lees meer
|
|
|
|
|
|
ALDI gaat vanaf mei 2021 in zee met reclamebureau Serviceplan voor de realisatie van zijn marketingcampagnes. Met deze nieuwe samenwerking wil ALDI zijn verschillende marketingkanalen verder op elkaar afstemmen en digitaliseren.
Lees meer
|
|
|
|
Het creatieve reclamebureau mortierbrigade sluit zich aan bij de troepen van communicatiebureau Onlyhumans. Het huidige management investeert en participeert mee in het nieuwe verhaal en treedt ook toe tot het management van Onlyhumans.
Lees meer
|
|
|
|
David Grunewald, ex-CEO van Mirum sinds 2015 (voorheen JWT) is officieel benoemd tot Chief Executive Officer van Havas Brussels. Ann Voorspoels, de huidige Managing Director van Havas Brussels, wordt Chief Growth Officer van Havas Village.
Lees meer
|
|
|
|
De Facto Image Building wil uitgroeien tot een creatief ecosysteem waarbij de klant centraal staat. Om deze ambitie waar te maken, werd het team uitgebreid met vijf nieuwe medewerkers.
Lees meer
|
|
|
|
Het bureau AdSomeNoise, gespecialiseerd in data driven communicatie, heeft zijn start in 2021 niet gemist. Het bureau is momenteel al actief in België en Nederland en mag ook een Europese campagne uitwerken voor Fisher Price en Thomas & Friends.
Lees meer
|
|
|
|
De stemming voor het Marketing Book of the Year 2020 is geopend. Afgelopen jaar presenteerde BAM elke maand een nieuwe literaire hoogvlieger uit de marketingwereld. Op basis van deze selectie kunnen de BAM-leden nu stemmen op hun favoriete boek.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Ons mediagebruik is in volle evolutie en social media als Instagram en TikTok trekken steeds meer publiek weg van de traditionele media. Een trend die de komende jaren nog zal versterken, dat bewijst een studie van Médiamétrie.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
19 januari 2021 | 11:00 - 12:30
|
19 januari 2021 | 12:00 - 14:00
|
19 januari 2021 | 12:00 - 13:15
|
20 januari 2021 | 13:00 - 17:00
|
21 januari 2021 | 12:30 - 13:15
|
21 januari 2021 | 13:30 - 14:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.607 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.049
- vakpers: 624
- dagbladen: 291
- huis-aan-huisbladen: 452
- out-of-home: 1.167
- digitaal: 1.670
- radio/TV: 598
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|