MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Blikvanger was uiteraard het BAM Marketing Congress, maar er viel ook belangrijk nieuws te rapen bij onder andere Roularta, Mediahuis, RTL en BX1. Ook kan u hier een nieuw Franstalig magazine ontdekken en hebben we onderaan heel wat interessante studies en analyses gebundeld.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
07/12/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het BAM Marketing Congress vond dit jaar online plaats van 28 november tot en met 4 december. Hier kan u zich laten inspireren door enkele van de sessies, voorgeproefd door onze redactie. Deze presentaties blijven drie maanden beschikbaar.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft zijn hoofdzetel in Roeselare, maar er werkt ook personeel vanuit Brussel en Zellik. Die laatste locatie, waar de reclameregie zit, geeft het bedrijf nu op. CEO Xavier Bouckaert noemt 2 redenen: besparingen en operationele overwegingen.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis heeft de Nederlandse krantengroep NDC overgenomen. NDC geeft onder meer Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant uit, naast meerdere nieuwsbladen en weekbladen in Noord-Nederland. Bij NDC werken zo'n 600 mensen.
Lees meer
|
|
|
|
RTL Group koopt de 34% van de Belgische minderheidsaandeelhouders van RTL Belgium. Die waren sinds 1985 aandeelhouder via Audiopresse, dat Rossel, IPM en Mediahuis overkoepelt. RTL Belgium huisvest onder andere RTL-TVI, Bel RTL en Radio Contact.
Lees meer
|
|
|
|
BX1 heeft zijn contract met Transfer beëindigd. De regionale Brusselse televisiezender beheert zijn advertenties nu zelf. BX1 profiteert van een eenvoudigere toegankelijkheid dankzij de hernummering van de kanalen bij de operatoren.
Lees meer
|
|
|
|
Spotify en Pebble Media versterken hun samenwerking door programmatic buying mogelijk te maken in de Belgische markt. Pebble Media zal trading desks benaderen om deze manier van aankoop nog beter te integreren in de advertentiemarkt.
Lees meer
|
|
|
|
Het Luikse echtpaar Clément Jadot en Kathleen Wuyard lanceren een nieuw magazine: Sirop. Het magazine zal gratis verschijnen, gedrukt op ecologisch verantwoord papier en gefinancierd door “goodvertisers”.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De winnaars van de eerste Belgian Marketing Awards zijn bekend. Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet) zijn respectievelijk Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Marketing Leader(ship) of the Year.
Lees meer
|
|
|
|
De winnaars van de YMCE Data Driven Award werden bekendgemaakt tijdens het UMA Get Together Webinar op 26 november. Het team dat als winnaar uit de bus kwam, was Estelle Bruyr (Space) en Cato Chalmet (Pivott).
Lees meer
|
|
|
|
De Limburgse uitgeverij InterMedia, bekend van onder andere de lifestylemagazines Flash, Puur en Ziezo, de inUWgemeente kranten en de luxetitel MAXzine, creëert een virtueel autosalon voor dealers die hun showroom digitaal geconnecteerd willen zien.
Lees meer
|
|
|
|
2020 betekent voor ecoTips de 25ste jaargang en in 2021 wordt het merk zelfs 25 jaar. Dit jaar kreeg het ook een nieuwe website, terug te vinden op ecoTips.org, waarmee de reclamemogelijkheden werden uitgebreid met banners.
Lees meer
|
|
|
|
Nu niet-essentiële winkels de deuren opnieuw mogen openen, wil The Pool samen met Unizo, PuurGent en Stad Genk het lokale shoppen een duw in de rug geven. Ze roepen daarom december uit tot ‘Winkelhiermaand’.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis Advertising won tijdens de livestream van de Europese Digiday Marketing & Advertising Awards 2 prijzen. MH Brand Studio werd verkozen tot ‘Best In-House/Brand Studio’, Mediahuis & Piano kregen goud voor ‘Most Effective/Measurable Campaign’.
Lees meer
|
|
|
|
|
De mediasector bevindt zich op een belangrijk keerpunt op politiek, technologisch, economisch en sociaal vlak. In zijn laatste trend- en mediarapport onthult Kantar 10 mediatrends en -voorspellingen ter ondersteuning van een onzekere toekomst.
Lees meer
|
|
|
|
De BOCA Annual 2020 viert het beste content marketingwerk in België. Het is een inspirerende en didactische publicatie die je door alle fasen van het content marketingproces leidt.
Lees meer
|
|
|
|
Capgemini gelooft dat SVoD tegen het einde van het jaar in meer dan 30 landen pay-tv zal inhalen. Gedreven door jongere generaties is er een belangrijke verschuiving naar de zogenaamde 'over-the-top' (OTT) diensten zoals Netflix en Disney+.
Lees meer
|
|
|
|
De televisieconsumptie is sinds de tweede lockdown opnieuw sterk gestegen, al halen we niet de volumes van tijdens de eerste lockdown. De stijging is het duidelijkst bij 'other screen usage', maar ook merkbaar bij het totale en live bereik.
Lees meer
|
|
|
|
Na de eerste lockdown zijn de consumptieniveaus van nieuwssites zelden teruggevallen tot hun niveaus van de eerste weken van 2020. Er zijn dus duidelijke nieuwe gewoonten ontstaan en ook tijdens de tweede lockdown is er een nieuwe stijging merkbaar.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Ook in streamingtijden kunnen luisteraars nog steeds vertrouwen op de kwaliteitslabels van Vlaamse radio. Dat zal adverteerders als muziek in de oren klinken.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
8 december 2020 | 13:00 - 14:00
|
10 december 2020 | 08:30 - 09:30
|
10 december 2020 | 12:00 - 18:00
|
10 december 2020 | 13:00 - 14:00
|
10 december 2020 | 16:00 - 18:30
|
11 december 2020 | 13:00
|
14 december 2020 | 09:00 - 16 december 2020 | 17:00
|
17 december 2020 | 12:30 - 13:15
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.057
- vakpers: 629
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 454
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.662
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|