MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.

Deze week vinden er heel wat interessante events plaats, denk maar aan de Belgian Communication Summit, Digital First, UMA Get Together en het BAM Marketing Congress. Ga naar onze agenda voor een volledig overzicht.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/11/2020
 
 

“Direct market investeert steeds meer in digitaal, voornamelijk bij internationale spelers” – Deze investeringen vloeien weg naar het buitenland en verdwijnen uit de Belgische economie

Geld moet rollen. Dit geld rolt hier nooit meer. Uit de BAM-Matrix studie bleek dat Belgische adverteerders steeds vaker digitale media direct aankopen, voornamelijk bij internationale spelers. De DMA roept de Belgische markt op tot reflectie.

Lees meer
 

Mediahuis en IPM lanceren onderzoek rond mobiliteit en aankoop wagen

De mobiliteitssector is sterk onderhevig aan veranderingen en door de coronacrisis werd alles nog versneld. Maar hoe gaat de Belg hier mee om? Mediahuis en IPM ondervroegen Belgen over hun mobiliteitsgedrag en de aankoop van een wagen.

Lees meer
 

Vlaamse radio zendt steuncampagne uit om lokaal te kopen en af te halen tijdens lockdown

De in VIA verenigde Nederlandstalige radio's zenden een campagne uit om lokale handelaars te steunen. Qmusic, Joe, TOPradio en de DAB+ zenders van DPG Media slaan hiervoor de handen in elkaar met Nostalgie, NRJ, Radio2 en MNM.

Lees meer
 

RMB lanceert campagne om de horeca te ondersteunen

Met een '100% homemade' concept en campagne wil RMB de lokale horeca helpen om na de lockdown weer op volle kracht te gaan draaien. De campagne omvat 280 tv-spots en 330 radiospots op alle merken in regie, en een influencercampagne op sociale media.

Lees meer
 

Mediahuis verkoopt laatste aandeel in Keesing, uitgever van puzzelboekjes

Mediahuis verkoopt samen met Ergon zijn belang in Keesing Media Group, de uitgever achter Denksport en verschillende andere puzzelboeken in heel Europa, aan investeringsbedrijf BC Partners. Met de verkoop is Mediahuis zo goed als schuldenvrij.

Lees meer
 

UMA Get Together op 26 november

Met dit webinar deelt de UMA de toekomstvisies op onze industrie en het belang van een gezond lokaal media-ecosysteem in combinatie met kennis en expertise op vlak van data. Hoe zullen we de komende jaren waarde creëren voor de adverteerders?

Lees meer
 

Met 34 vrouwelijke sprekers kleurt het BAM Marketing Congress vrouwelijker dan ooit 

Op het BAM Virtual Marketing Congress staan meer vrouwelijke sprekers geprogrammeerd dan ooit tevoren. Van 28 november tot 4 december maken 34 vrouwen (op een totaal van 80 sprekers) uit binnen- en buitenland hun opwachting.

Lees meer
 

IAB MIXX Awards uitgesteld naar 11 december, jurering al achter de rug

“De uitreiking van de IAB MIXX Awards wordt verplaatst naar 11 december en zal volledig virtueel verlopen”, vertelt Charlotte van Coevorden, drijvende kracht achter de awards. Op 17 november vond de jurering van de cases plaats.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Team Roularta Digital Ad Solutions onder leiding van Lara Chammah compleet

Het Digital team dat instaat voor de commercialisering van de websites van Roularta Media Group heeft drie nieuwe krachten aangetrokken: Silvia Miceli, Matthias Vanspauwen en Marine De Mol. Het team wordt aangestuurd door Lara Chammah.

Lees meer
 

Tom Lietaert aangesteld als Business Development Manager bij Lijncom

Tom Lietaert versterkt het team van Lijncom als Business Development Manager. In het kader van de verdere groei en digitalisering van de regie zal hij vanuit zijn ervaring en visie het business development en de marketing voor zijn rekening nemen.

Lees meer
 

Michael Dujardin wordt channel manager van Qmusic, Annelies Orye van Willy

Michael Dujardin start begin 2021 als channel manager van Qmusic, Annelies Orye start meteen in dezelfde functie bij Willy. Eerder dit jaar was Robin Vissenaekens al gestart als channel manager van Joe.

Lees meer
 

Jeroen Tiebout nieuwe regeringscommissaris VRT

Jeroen Tiebout, de kabinetschef van Vlaams minister Ben Weyts, wordt de nieuwe regeringscommissaris bij de VRT. Hij vervangt er Rudi De Kerpel. De regeringscommissaris controleert of de VRT de beheersovereenkomst met Vlaanderen nakomt.

Lees meer
 

ZIGT versterkt haar team met Michaël Detré en Aylin Eskin 

Om haar groei verder door te zetten, versterkt ZIGT het team met twee nieuwe collega’s. Michaël Detré start als Senior Media Planner. Aylin Eskin vervoegt het digitale team als Programmatic Expert.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs versterkt Antwerps team met Reinhard Byl

Reinhard Byl versterkt het team van Whyte Corporate Affairs als Associate Consultant. Binnen het Antwerps team zal hij zich toeleggen op corporate communicatie en public affairs opdrachten.

Lees meer
 

Two Cents wint Silver Award tijdens het Public Relations Global Network Awards Gala

Het PR-bureau Two Cents heeft tijdens het PRGN Awards Gala een Silver Award gewonnen in de categorie “Integrated Campaigns” voor hun 360° after-lockdown communicatiecampagne voor BCCMA, de Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association.

Lees meer
 

Ogilvy Social.Lab leidt de derde lichting BOCA awards

Bij de derde lichting verwelkomt Ogilvy Social.Lab twee BOCA awards: een Gold in de categorie Best Promotion Strategy en een Craftsmanship award in de categorie Best Use of Social Media in a Content Program.

Lees meer
 

Digitaal radio luisteren in Vlaanderen groeit sterk, vooral DAB+ versnelt de digitalisering

Op 16 november begon de Week van de Digitale Radio. DAB+ is al een tijdje de nieuwe manier van radio luisteren in Vlaanderen en blijft stevig groeien. 17% van het luistervolume verloopt nu via DAB+, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Over de boost van het bereik van de magazinepers

De voornaamste innovatie in de NRS-studie inzake perslezers in België betreft de fusie van de verklaarde gegevens met het gemeten bereik uit de Internetstudie van het CIM. Het zorgde voor een boost van het digitaal bereik van heel wat perstitels.

Lees meer
 

Seen from Space: “Yes they can”, SVOD gemeten door Britse CIM

Justin Sampson, CEO van BARB, presenteerde tijdens de virtuele ASI-Conferentie de resultaten van een studie over SVOD, gerapporteerd op dezelfde manier als klassieke tv met hetzelfde meetinstrument.

Lees meer
 

MAGnify Chair Session met Danny Devriendt, Christine Jean, Francois le Hodey, Wim Vermeulen en Nathalie L’Hoir

Vorige maand vond de online editie van MAGnify plaats. Het afsluitende debat met moderator Danny Devriendt werd eerst nog uitgesteld, maar kon ondertussen wel plaatsvinden, zij het van thuis uit omwille van de verstrengde corona-maatregelen.

Lees meer
 

Happy workplace is garantie voor de toekomst

Hoe gaan creatieven en communicatiebureaus in de toekomst om met diversiteit? PUB vroeg het aan Isabel Van den Broeck van Creative Belgium en Johan Vandepoel van ACC.

Lees meer
 

Nachtmerrie van elke redactie: Franse radiozender verklaart per abuis 100 levende beroemdheden dood

De Franse radiozender Radio France Internationale (RFI) stuurde per ongeluk honderden overlijdensberichten de wereld in. Zo werden onder meer de overlijdensberichten van koningin Elizabeth II en ex-premier Laurent Fabius online geplaatst.

Lees meer
 

Agenda

Belgian Communication Summit (Online)
24 november 2020 | 17:30 - 19:30
Digital First (Online)
26 november 2020 | 08:30 - 17:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness (Online)
26 november 2020 | 09:00 - 12:30
Brainery Session: Content marketing for full-service agencies (Online)
26 november 2020 | 13:00 - 14:00
UBA Book It: Brandhacking (Online)
26 november 2020 | 13:30 - 14:30
Virtual Creative Session with Paul Kemp-Robertson
26 november 2020 | 16:00 - 17:00
UMA Get Together (Webinar)
26 november 2020 | 16:00
BAM Marketing Congress (Online)
28 november 2020 | 09:00 - 4 december 2020 | 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.057
  • vakpers: 629
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.