MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.
Deze week vinden er heel wat interessante events plaats, denk maar aan de Belgian Communication Summit, Digital First, UMA Get Together en het BAM Marketing Congress. Ga naar onze agenda voor een volledig overzicht.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
23/11/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geld moet rollen. Dit geld rolt hier nooit meer. Uit de BAM-Matrix studie bleek dat Belgische adverteerders steeds vaker digitale media direct aankopen, voornamelijk bij internationale spelers. De DMA roept de Belgische markt op tot reflectie.
Lees meer
|
|
|
|
De mobiliteitssector is sterk onderhevig aan veranderingen en door de coronacrisis werd alles nog versneld. Maar hoe gaat de Belg hier mee om? Mediahuis en IPM ondervroegen Belgen over hun mobiliteitsgedrag en de aankoop van een wagen.
Lees meer
|
|
|
|
De in VIA verenigde Nederlandstalige radio's zenden een campagne uit om lokale handelaars te steunen. Qmusic, Joe, TOPradio en de DAB+ zenders van DPG Media slaan hiervoor de handen in elkaar met Nostalgie, NRJ, Radio2 en MNM.
Lees meer
|
|
|
|
Met een '100% homemade' concept en campagne wil RMB de lokale horeca helpen om na de lockdown weer op volle kracht te gaan draaien. De campagne omvat 280 tv-spots en 330 radiospots op alle merken in regie, en een influencercampagne op sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis verkoopt samen met Ergon zijn belang in Keesing Media Group, de uitgever achter Denksport en verschillende andere puzzelboeken in heel Europa, aan investeringsbedrijf BC Partners. Met de verkoop is Mediahuis zo goed als schuldenvrij.
Lees meer
|
|
|
|
Met dit webinar deelt de UMA de toekomstvisies op onze industrie en het belang van een gezond lokaal media-ecosysteem in combinatie met kennis en expertise op vlak van data. Hoe zullen we de komende jaren waarde creëren voor de adverteerders?
Lees meer
|
|
|
|
Op het BAM Virtual Marketing Congress staan meer vrouwelijke sprekers geprogrammeerd dan ooit tevoren. Van 28 november tot 4 december maken 34 vrouwen (op een totaal van 80 sprekers) uit binnen- en buitenland hun opwachting.
Lees meer
|
|
|
|
“De uitreiking van de IAB MIXX Awards wordt verplaatst naar 11 december en zal volledig virtueel verlopen”, vertelt Charlotte van Coevorden, drijvende kracht achter de awards. Op 17 november vond de jurering van de cases plaats.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het Digital team dat instaat voor de commercialisering van de websites van Roularta Media Group heeft drie nieuwe krachten aangetrokken: Silvia Miceli, Matthias Vanspauwen en Marine De Mol. Het team wordt aangestuurd door Lara Chammah.
Lees meer
|
|
|
|
Tom Lietaert versterkt het team van Lijncom als Business Development Manager. In het kader van de verdere groei en digitalisering van de regie zal hij vanuit zijn ervaring en visie het business development en de marketing voor zijn rekening nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Michael Dujardin start begin 2021 als channel manager van Qmusic, Annelies Orye start meteen in dezelfde functie bij Willy. Eerder dit jaar was Robin Vissenaekens al gestart als channel manager van Joe.
Lees meer
|
|
|
|
Jeroen Tiebout, de kabinetschef van Vlaams minister Ben Weyts, wordt de nieuwe regeringscommissaris bij de VRT. Hij vervangt er Rudi De Kerpel. De regeringscommissaris controleert of de VRT de beheersovereenkomst met Vlaanderen nakomt.
Lees meer
|
|
|
|
Om haar groei verder door te zetten, versterkt ZIGT het team met twee nieuwe collega’s. Michaël Detré start als Senior Media Planner. Aylin Eskin vervoegt het digitale team als Programmatic Expert.
Lees meer
|
|
|
|
Reinhard Byl versterkt het team van Whyte Corporate Affairs als Associate Consultant. Binnen het Antwerps team zal hij zich toeleggen op corporate communicatie en public affairs opdrachten.
Lees meer
|
|
|
|
Het PR-bureau Two Cents heeft tijdens het PRGN Awards Gala een Silver Award gewonnen in de categorie “Integrated Campaigns” voor hun 360° after-lockdown communicatiecampagne voor BCCMA, de Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association.
Lees meer
|
|
|
|
Bij de derde lichting verwelkomt Ogilvy Social.Lab twee BOCA awards: een Gold in de categorie Best Promotion Strategy en een Craftsmanship award in de categorie Best Use of Social Media in a Content Program.
Lees meer
|
|
|
|
|
Op 16 november begon de Week van de Digitale Radio. DAB+ is al een tijdje de nieuwe manier van radio luisteren in Vlaanderen en blijft stevig groeien. 17% van het luistervolume verloopt nu via DAB+, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.
Lees meer
|
|
|
|
De voornaamste innovatie in de NRS-studie inzake perslezers in België betreft de fusie van de verklaarde gegevens met het gemeten bereik uit de Internetstudie van het CIM. Het zorgde voor een boost van het digitaal bereik van heel wat perstitels.
Lees meer
|
|
|
|
Justin Sampson, CEO van BARB, presenteerde tijdens de virtuele ASI-Conferentie de resultaten van een studie over SVOD, gerapporteerd op dezelfde manier als klassieke tv met hetzelfde meetinstrument.
Lees meer
|
|
|
|
Vorige maand vond de online editie van MAGnify plaats. Het afsluitende debat met moderator Danny Devriendt werd eerst nog uitgesteld, maar kon ondertussen wel plaatsvinden, zij het van thuis uit omwille van de verstrengde corona-maatregelen.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe gaan creatieven en communicatiebureaus in de toekomst om met diversiteit? PUB vroeg het aan Isabel Van den Broeck van Creative Belgium en Johan Vandepoel van ACC.
Lees meer
|
|
|
|
De Franse radiozender Radio France Internationale (RFI) stuurde per ongeluk honderden overlijdensberichten de wereld in. Zo werden onder meer de overlijdensberichten van koningin Elizabeth II en ex-premier Laurent Fabius online geplaatst.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
24 november 2020 | 17:30 - 19:30
|
26 november 2020 | 08:30 - 17:00
|
26 november 2020 | 09:00 - 12:30
|
26 november 2020 | 13:00 - 14:00
|
26 november 2020 | 13:30 - 14:30
|
26 november 2020 | 16:00 - 17:00
|
26 november 2020 | 16:00
|
28 november 2020 | 09:00 - 4 december 2020 | 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.057
- vakpers: 629
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 454
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.662
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|