MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u al het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze zoekmachine vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten informatie en inspiratie over Belgische en Luxemburgse media. Regies en uitgevers kunnen hun media en reclameproducten gratis laten opnemen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

16/11/2020

Expo Sport Media zoekt met de steun van Jean-Marie Pfaff nationale adverteerders om het netwerk van digitale schermen in sportclubs verder uit te bouwen

Het zijn uitdagende tijden voor sportclubs, zeker ook op financieel vlak. Gregory Verdonck en Jean-Marie Pfaff van Expo Sport Media zijn gespecialiseerd in digitale schermen in sportclubs en willen hen helpen extra inkomsten te genereren.

Lees meer
 

Batibouw gaat digitaal in 2021

Een fysiek evenement in 2022 en een virtueel alternatief in 2021. Dat is wat Batibouw als antwoord biedt op de huidige Covid-crisis. Het virtuele evenement wordt bovendien volledig gratis.

Lees meer
 

Mediahuis brengt op Made-in.be het businessnieuws samen op één platform

Mediahuis lanceert een vernieuwde versie van haar businessplatform Made in: Made-in.be zal de berichtgeving uit 7 Vlaamse regio’s nu op één plek verzamelen. Het regionale aspect blijft bewaakt via regiojournalisten en regiospecifieke nieuwsbrieven.

Lees meer
 

De magazines Me & My Cat en Me & My Dog hebben nu ook hun eigen online platformen

Me & My Cat en Me & My Dog, de Nederlandstalige katten- en hondenlifestylemagazines die 6 keer per jaar verschijnen, kennen nu ook twee online communities en een app waar liefhebbers gratis een profiel kunnen aanmaken.

Lees meer
 

Meer dan 160 bedrijven en koepels kaarten oneerlijke concurrentie Google aan bij eurocommissaris

Technologiebedrijven en sectorfederaties, waaronder We Media en LaPresse.be, stuurden een brief aan eurocommissaris voor Mededinging Margrethe Vestager. Ze verwijten de Amerikaanse internetreus Google zich aan oneerlijke concurrentie te bezondigen.

Lees meer
 

“Stel gratis huis-aan-huis pers vrij van gemeentetaksen”

De bijzondere raadgevende commissie voor de papier, grafische en uitgeverijensector van de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft een duidelijke boodschap aan de overheden: stel de gratis regionale pers vrij van gemeentetaksen.

Lees meer
 

Onregelmatigheden bij VRT: Opsporingsonderzoek geopend en hevige discussies in Vlaams Parlement

Het Brusselse parket heeft een onderzoek geopend naar mogelijke onregelmatigheden die zouden hebben plaatsgevonden bij de VRT. Aan de basis ligt een rapport van Audit Vlaanderen dat onlangs een reeks wantoestanden aan het licht bracht.

Lees meer
 

Vlaams Minister van Media Benjamin Dalle tevreden met beslissing RvdJ na klacht tegen SCEPTR

Minister Dalle had klacht ingediend bij de Raad voor de Journalistiek omdat hij vond dat SCEPTR in een artikel zijn woorden fout had weergegeven. De Raad volgde de minister en stelde dat de berichtgeving door de website niet waarheidsgetrouw was.

Lees meer
 

Controleorgaan legt RTBF een boete op na Efteling-reclame in finale The Voice Kids

De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel besloot de RTBF een boete op te leggen van 5.000 euro. Dat deed het nadat er promotie werd gemaakt door de RTBF voor het attractiepark Efteling tijdens de finale van de zangwedstrijd op La Une in februari.

Lees meer
 

Stéphanie van den Bosch versterkt het team bij RMB als Trading Manager

Met twee diploma's op zak (ISFSC en ULB) en heel wat mediabureau-ervaring begon Stéphanie van den Bosch op 12 oktober als 'Trading Manager' bij RMB.

Lees meer
 

MAGnify Chair Session met Danny Devriendt, Christine Jean, Francois le Hodey, Wim Vermeulen en Nathalie L’Hoir

Vorige maand vond de online editie van MAGnify plaats. Het afsluitende debat met moderator Danny Devriendt werd eerst nog uitgesteld, maar kon ondertussen wel plaatsvinden, zij het van thuis uit omwille van de verstrengde corona-maatregelen.

Lees meer
 

Franstalige CSA publiceert jaarlijks rapport: positieve balans, maar onvoldoende toegankelijkheid bij de private tv-zenders

De controle door het reguleringsorgaan Conseil Supérieur de l’Audiovisuel had betrekking op 9 uitgevers en 22 diensten. Er werden vorderingen gemaakt, maar, zegt Noël Theben, "we zouden in de loop van 2022 geen problematische controle willen zien".

Lees meer
 

Seen from Space: Een geval van déjà vu

De aankondiging van de tweede lockdown kwam niet als een verrassing. Dat belette echter niet dat kranten, nieuwssites en televisiejournaals hun bereik opnieuw zagen stijgen in oktober. De bereikcijfers van maart worden echter niet geëvenaard.

Lees meer
 

Seen from Space: De voordelen van actieve aandacht in video

Het ASI 2020-symposium rond 'Radio & Audio - Televisie & Video' wijdde een van zijn onderdelen aan een trending onderwerp: het meten van aandacht. De Australische professor Karen Nelson-Field kwam de resultaten voorstellen van een studie in 6 landen.

Lees meer
 

The Oval Office aangesteld voor de werfcommunicatie van de nieuwe Brusselse metrolijn 3

T.M. Toots – een joint-venture van Besix, Jan De Nul en Franki Construct – en de MIVB hebben The Oval Office aangesteld als partner voor de externe communicatie rond de eerste fase van de aanleg van de nieuwe Brusselse metrolijn 3.

Lees meer
 

The Fat Lady gaat aan de haal met 4 BOCA awards bij de tweede lichting winnaars

Tijdens de tweede lichting van de BOCA, de Best of Content Awards, sleept The Fat Lady vier awards in de wacht waarvan één Gold en twee Silver. Ook D-artagnan en com&co gingen aan de haal met respectievelijk een Gold en een Silver award.

Lees meer
 

Variant op iconische cover van Esquire siert het nieuwe PUB Magazine

Op de cover van het nieuwste PUB Magazine prijkt niemand minder dan de legendarische bokser Muhammad Ali. De cover is een design van Mutant en een variant op de iconische cover van Esquire uit april 1968.

Lees meer
 

PUB Take a Break Session: Nog even (digitaal) winkelen

Online shopping, levering aan huis en andere technische en digitale middelen bleken essentieel tijdens deze gezondheidscrisis. Maar worden zij ook de norm? Over die vraag zullen Jérémy Bastin en Lucile Gouvernel (Vanksen) het hoofd buigen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
Kantar Talks: Fighting for Market Share (Webinar)
17 november 2020 | 10:00 - 11:00
Persacademie: Journalistiek aan de slag met sociale media (Online)
18 november 2020 | 09:00 - 12:00
Matinée CIM (Webinar)
19 november 2020 | 09:00 - 12:30
LEG Webinar: Gerrit Vandendriessche
19 november 2020 | 12:30 - 13:00
Brainery Session: Collaboration between brand and performance marketing
19 november 2020 | 13:00
PUB & Vanksen: Drive-to-Store (Online)
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
Belgian Communication Summit (Online)
24 november 2020 | 17:30 - 19:30
Digital First (Online)
26 november 2020 | 08:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.057
  • vakpers: 629
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.