MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Ook bij de start van een nieuwe lockdown staat MediaSpecs voor u klaar. Onze abonnees kunnen zoals altijd in onze database terecht voor de meest recente reclametarieven en redactionele planningen van alle Belgische media.

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om ons hun mediakit voor 2021 door te sturen. Wellicht heeft een nieuwe lockdown tot een aantal verschuivingen in uw redactionele planning gezorgd.

In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van de afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/11/2020

Burger King creatief in de weer met marketing: Hoe een schimmelburger doet verkopen

Creativiteit geeft een voordeel op concurrenten, aldus Fernando Machado, Global Chief Marketing Officer bij Restaurant Brands International, dat Burger King in portfolio heeft. Tijdens een sessie van Creative Belgium toonde hij aan hoe dat komt.

Lees meer
 

Absoluut wordt Bridgeneers: Vlaams ondernemerschap waar duurzaamheid en maatschappelijke meerwaarde centraal staan

Communicatiebureau Absoluut, samen met zusterbedrijven Absoluut Zulu en Lake Nimble, gaan voortaan samen verder onder de naam Bridgeneers. De missie blijft ongewijzigd: als unieke speler bruggen bouwen binnen de duurzaamheidsniche.

Lees meer
 

FEBIAC en Mediahuis Advertising brengen samen Auto 2021 uit

Nu de fysieke editie van het Autosalon naar 2022 verhuist, blijven heel wat kopers en autoliefhebbers op hun honger zitten. FEBIAC en Mediahuis Advertising slaan de handen in elkaar en brengen als alternatief het magazine Auto 2021 uit.

Lees meer
 

PMG lanceert lead generation campagne bij 499.000 kmo’s als alternatief voor het Autosalon

Professional Media Group (PMG) lanceert een speciale lead generation campagne rond Mobility Business Solutions bij 499.000 kmo’s als volwaardig alternatief voor het Autosalon 2021.

Lees meer
 

GMGroup lanceert MediaNation en vernieuwt zijn website

Uitgever GMGroup heeft zijn merken officieel gegroepeerd onder MediaNation. De nieuwe structuur brengt drie takken – business, travel en health – samen in een 360°-aanpak. Tot de merken horen o.a. Newsweek, Business AM, Newsmonkey, Goodbye en Gezond.

Lees meer
 

Metro Media lanceert Puzzelkrant

Metro Media lanceert de Puzzelkrant, een nieuwe bijlage voor de lezers van de gratis krant Metro. Naast kruiswoordraadsels en sudoku’s omvat de Puzzelkrant ook tal van andere breinbrekers.

Lees meer
 

Karina Jacobus volgt Michel Mabille op aan het hoofd van de regie ProduPress

Karina Jacobus volgt Michel Mabille op, die meer dan tien jaar aan het hoofd stond van de ProduPress-regie. Jacobus begon haar functie op 5 oktober en Michel Mabille zal de overgang verzekeren tot eind november.

Lees meer
 

Libelle viert 75 jaar met een dubbeldik verjaardagsnummer

Om 75 jaar te vieren pakt het magazine van uitgever Roularta uit met een feesteditie met receptenklassiekers en een grote make-over van lezeressen. Online verschijnt onder andere een docu-video van fotografe Lieve Blancquaert.

Lees meer
 

De tv-zenders van RTBF worden geïntegreerd in Zuny, het 100% digitaal aanbod van VOO

De drie televisiekanalen van RTBF (La Une, Tipik en La Trois) zijn nu beschikbaar op Zuny, VOO's 100% digitale aanbod dat drie weken geleden werd gelanceerd en zich voornamelijk richt op millennials.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Chris Van Roey verlaat UBA en wordt opgevolgd door Luc Suykens

Op 31 december verlaat Chris Van Roey UBA, de vereniging waar hij 13 jaar lang CEO was. Luc Suykens, huidig vice-voorzitter van UBA, zal vanaf 1 april de externe en strategische rol bij UBA overnemen.

Lees meer
 

Ben Doumen verlaat Outbrain (voorheen Ligatus) en kijkt uit naar een nieuw professioneel avontuur

Bijna 10 jaar nadat hij Ligatus lanceerde in de Belgische markt in januari 2011 neemt Ben Doumen afscheid van het bedrijf dat intussen Outbrain Belgium is en waar hij de functie vervulde van Managing Director.

Lees meer
 

DPG Media herstructureert zijn radioafdeling: An Caers gaat weg

An Caers, directeur radio bij DPG Media, verlaat begin december het bedrijf. DPG Media kiest ervoor om de radioafdeling op een andere manier te structureren. De functie directeur radio vervalt hierdoor. Een channel manager voor Qmusic wordt gezocht.

Lees meer
 

Groen vraagt ontslag VRT-voorzitter Luc Van den Brande 

Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen) vraagt het ontslag van Luc Van den Brande als voorzitter van de Raad van Bestuur van de VRT. Ze beweert dat Van den Brande cruciale informatie heeft achtergehouden uit een auditrapport eind vorig jaar.

Lees meer
 

The Oval Office wordt vaste communicatiepartner van UHasselt

The Oval Office is de komende vier jaar de vaste communicatiepartner van de Universiteit Hasselt. Het bureau zal de marketingstrategie van de universiteit begeleiden en interne en externe campagnes bedenken en uitrollen.

Lees meer
 

De CSA publiceert de resultaten van haar onderzoek naar gendergelijkheid in de audiovisuele beroepen

Op donderdag 29 oktober presenteerde de CSA de resultaten van haar studie "Gendergelijkheid in de audiovisuele beroepen". Deze studie vult een gebrek aan specifieke analyses in Franstalig België op en benadrukt het seksisme in de sector.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards: 9 finalisten bekend

De 9 finalisten van de eerste Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op 3 december de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year of The Marketing Leader(ship) of the Year.

Lees meer
 

Shortlist Effie Awards creëert spanning

[Provided by PUB] Na de jureringsdag op 23 oktober dingen nog 19 cases mee naar een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. De uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt op 10 december tijdens de Effie Awards Ceremony.

Lees meer
 

De tweede editie van de Soniq Awards staat in de startblokken

Er komt een tweede editie van de Soniq Awards, het initiatief dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio. De uitreiking zal plaatsvinden op 25 februari.

Lees meer
 

Mediahuis Advertising 4 keer genomineerd voor Europese Digiday Marketing & Advertising Awards

Mediahuis Advertising is vier keer aangeduid als finalist voor de Digiday Marketing Awards Europe. Met cases sterk gefocust op native advertising, brand partnerships en data, neemt Mediahuis het op tegenover internationale zwaargewichten.

Lees meer
 

Orbit 2020: PUB zegt dank u wel

2020 heeft PUB volledig bij verrassing genomen. Ze zijn trots op de derde editie van Orbit, die door de actualiteit in slechts drie dagen tijd moest worden omgevormd tot een 100% digitaal evenement. Een welgemeende 'dank u' is op zijn plaats.

Lees meer
 

Seen from Space: Newspapers go ‘phygital’

Naast de nieuwe NRS-persbereikstudie heeft het CIM onlangs ook de Brand Reports gepubliceerd. Die omvatten de oplage- en verspreidingscijfers van alle perstitels en maken het mogelijk om de balans op te maken voor de hele betalende pers.

Lees meer
 

Seen from Space: Direct Mail almaar sterker in handen van retail

Het eerste deel van de Paper Reach Survey van bpost media schetst een lovend, maar geloofwaardig portret van Direct Mail (DM). Ondanks de vele kwaliteiten spreekt DM niet alle types adverteerders aan.

Lees meer
 

Agenda

UBA Book It: Dit is Content Marketing (Online)
12 november 2020 | 13:30 - 14:30
Persacademie: Online redactie
13 november 2020 | 09:30 - 16:30
CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
UITGESTELD – Belga: Social media en online PR
17 november 2020 | 09:30 - 17:00
Persacademie: Journalistiek aan de slag met sociale media (Online)
18 november 2020 | 09:00 - 12:00
Matinée CIM (Webinar)
19 november 2020 | 09:00 - 12:30
LEG Webinar: Gerrit Vandendriessche
19 november 2020 | 12:30 - 13:00
PUB & Vanksen: Drive-to-Store (Online)
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
Belgian Communication Summit (Online)
24 november 2020 | 17:30 - 19:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.678 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 631
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.665
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.