Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Ook bij de start van een nieuwe lockdown staat MediaSpecs voor u klaar. Onze abonnees kunnen zoals altijd in onze database terecht voor de meest recente reclametarieven en redactionele planningen van alle Belgische media.
Aan reclameregies en uitgevers vragen we om ons hun mediakit voor 2021 door te sturen. Wellicht heeft een nieuwe lockdown tot een aantal verschuivingen in uw redactionele planning gezorgd.
In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van de afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
02/11/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
Creativiteit geeft een voordeel op concurrenten, aldus Fernando Machado, Global Chief Marketing Officer bij Restaurant Brands International, dat Burger King in portfolio heeft. Tijdens een sessie van Creative Belgium toonde hij aan hoe dat komt.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau Absoluut, samen met zusterbedrijven Absoluut Zulu en Lake Nimble, gaan voortaan samen verder onder de naam Bridgeneers. De missie blijft ongewijzigd: als unieke speler bruggen bouwen binnen de duurzaamheidsniche.
Lees meer
|
|
|
|
Nu de fysieke editie van het Autosalon naar 2022 verhuist, blijven heel wat kopers en autoliefhebbers op hun honger zitten. FEBIAC en Mediahuis Advertising slaan de handen in elkaar en brengen als alternatief het magazine Auto 2021 uit.
Lees meer
|
|
|
|
Professional Media Group (PMG) lanceert een speciale lead generation campagne rond Mobility Business Solutions bij 499.000 kmo’s als volwaardig alternatief voor het Autosalon 2021.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgever GMGroup heeft zijn merken officieel gegroepeerd onder MediaNation. De nieuwe structuur brengt drie takken – business, travel en health – samen in een 360°-aanpak. Tot de merken horen o.a. Newsweek, Business AM, Newsmonkey, Goodbye en Gezond.
Lees meer
|
|
|
|
Metro Media lanceert de Puzzelkrant, een nieuwe bijlage voor de lezers van de gratis krant Metro. Naast kruiswoordraadsels en sudoku’s omvat de Puzzelkrant ook tal van andere breinbrekers.
Lees meer
|
|
|
|
Karina Jacobus volgt Michel Mabille op, die meer dan tien jaar aan het hoofd stond van de ProduPress-regie. Jacobus begon haar functie op 5 oktober en Michel Mabille zal de overgang verzekeren tot eind november.
Lees meer
|
|
|
|
Om 75 jaar te vieren pakt het magazine van uitgever Roularta uit met een feesteditie met receptenklassiekers en een grote make-over van lezeressen. Online verschijnt onder andere een docu-video van fotografe Lieve Blancquaert.
Lees meer
|
|
|
|
De drie televisiekanalen van RTBF (La Une, Tipik en La Trois) zijn nu beschikbaar op Zuny, VOO's 100% digitale aanbod dat drie weken geleden werd gelanceerd en zich voornamelijk richt op millennials.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op 31 december verlaat Chris Van Roey UBA, de vereniging waar hij 13 jaar lang CEO was. Luc Suykens, huidig vice-voorzitter van UBA, zal vanaf 1 april de externe en strategische rol bij UBA overnemen.
Lees meer
|
|
|
|
Bijna 10 jaar nadat hij Ligatus lanceerde in de Belgische markt in januari 2011 neemt Ben Doumen afscheid van het bedrijf dat intussen Outbrain Belgium is en waar hij de functie vervulde van Managing Director.
Lees meer
|
|
|
|
An Caers, directeur radio bij DPG Media, verlaat begin december het bedrijf. DPG Media kiest ervoor om de radioafdeling op een andere manier te structureren. De functie directeur radio vervalt hierdoor. Een channel manager voor Qmusic wordt gezocht.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen) vraagt het ontslag van Luc Van den Brande als voorzitter van de Raad van Bestuur van de VRT. Ze beweert dat Van den Brande cruciale informatie heeft achtergehouden uit een auditrapport eind vorig jaar.
Lees meer
|
|
|
|
The Oval Office is de komende vier jaar de vaste communicatiepartner van de Universiteit Hasselt. Het bureau zal de marketingstrategie van de universiteit begeleiden en interne en externe campagnes bedenken en uitrollen.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 29 oktober presenteerde de CSA de resultaten van haar studie "Gendergelijkheid in de audiovisuele beroepen". Deze studie vult een gebrek aan specifieke analyses in Franstalig België op en benadrukt het seksisme in de sector.
Lees meer
|
|
|
|
|
De 9 finalisten van de eerste Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op 3 december de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year of The Marketing Leader(ship) of the Year.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Na de jureringsdag op 23 oktober dingen nog 19 cases mee naar een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. De uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt op 10 december tijdens de Effie Awards Ceremony.
Lees meer
|
|
|
|
Er komt een tweede editie van de Soniq Awards, het initiatief dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio. De uitreiking zal plaatsvinden op 25 februari.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis Advertising is vier keer aangeduid als finalist voor de Digiday Marketing Awards Europe. Met cases sterk gefocust op native advertising, brand partnerships en data, neemt Mediahuis het op tegenover internationale zwaargewichten.
Lees meer
|
|
|
|
2020 heeft PUB volledig bij verrassing genomen. Ze zijn trots op de derde editie van Orbit, die door de actualiteit in slechts drie dagen tijd moest worden omgevormd tot een 100% digitaal evenement. Een welgemeende 'dank u' is op zijn plaats.
Lees meer
|
|
|
|
Naast de nieuwe NRS-persbereikstudie heeft het CIM onlangs ook de Brand Reports gepubliceerd. Die omvatten de oplage- en verspreidingscijfers van alle perstitels en maken het mogelijk om de balans op te maken voor de hele betalende pers.
Lees meer
|
|
|
|
Het eerste deel van de Paper Reach Survey van bpost media schetst een lovend, maar geloofwaardig portret van Direct Mail (DM). Ondanks de vele kwaliteiten spreekt DM niet alle types adverteerders aan.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
12 november 2020 | 13:30 - 14:30
|
13 november 2020 | 09:30 - 16:30
|
17 november 2020 | 09:00 - 12:00
|
17 november 2020 | 09:30 - 17:00
|
18 november 2020 | 09:00 - 12:00
|
19 november 2020 | 09:00 - 12:30
|
19 november 2020 | 12:30 - 13:00
|
19 november 2020 | 14:00 - 16:30
|
24 november 2020 | 17:30 - 19:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.678 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 631
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.665
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|