Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Onze database is een praktische tool die mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten helpt bij het maken van mediaplannen en perslijsten. Geef ons een seintje bij interesse voor een gratis proefabonnement en demo.
In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van afgelopen week. We waren ook virtueel aanwezig bij Orbit, bij de boekvoorstelling van “Dit is Content Marketing” en bij de webinar van MediaNet Vlaanderen over dalende advertentie-inkomsten.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
26/10/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
Van traditionele media naar digitale alternatieven, en van reclame-inkomsten naar subscriptions. Eén vraag: welke nieuwe paden voor uitgevers? MediaNet Vlaanderen zette op 22 oktober een Smart Media Meetup op om dit te bespreken.
Lees meer
|
|
|
|
“De afgelopen jaren is de roep om transparantie toegenomen”. PUB waagde zich daarom met hun derde editie van Orbit by PUB op 22 oktober aan een virtueel event om dit onderwerp onder de aandacht te brengen. Kun je bijvoorbeeld té transparant zijn?
Lees meer
|
|
|
|
Michel Libens (Propaganda), Bart Lombaerts (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Wouter Temmerman (SPYKE) schreven samen ‘Dit is Content Marketing’, een boek met alle info en 200 cases uit binnen- en buitenland.
Lees meer
|
|
|
|
RMB zet een volgende stap in zijn digitale ontwikkeling. De regie die al een aantal jaren online video- en audio-inventarissen commercialiseert, neemt nu ook de verkoop van display advertising op de websites van zijn audiovisuele partners in handen.
Lees meer
|
|
|
|
Nu het Autosalon 2021 niet kan doorgaan, lanceert ProduPress een nieuw initiatief. 'Showroom' bevat zowel online als offline verschillende initiatieven, zodat de uitgever kan voldoen aan de noden van de automobilisten en de automerken.
Lees meer
|
|
|
|
Op 14 december lanceert DPG Media een nieuw autoplatform: HLN Drive. Het platform gidst de consument doorheen het ruime aanbod van wagens en biedt autoconstructeurs de kans om al hun modellen in een virtuele showroom voor te stellen.
Lees meer
|
|
|
|
MT Magazine (Management Team) blijft zowel online, offline als op televisie sterk groeien. MT.be kent een groei van 20%, in juni was er de lancering van 'MT aan Tafel’ op Kanaal Z en in september kwam daar ook ‘MT in de Regio’ bij.
Lees meer
|
|
|
|
ecoTips, het Vlaamse platform duurzaam ondernemen, is op zoek naar organisaties die zichzelf zien als koploper in duurzaam ondernemen en dat ook aan de wereld willen laten weten. Worden er 5 ambassadeurs gevonden, komt er ook een Franstalig platform.
Lees meer
|
|
|
|
Na 10 jaar wordt het luxemagazine omgedoopt tot Het Groot Rechtenjournaal - Le Grand Journal du droit. De distributie wordt sterk uitgebreid naar alle juridische professionals, wat neerkomt op meer dan 50.000 lezers.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
Door uw mediakit door te sturen naar data@mediaspecs.be natuurlijk! Wij zetten alles netjes in onze database en vervolgens vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten al uw gegevens.
Lees meer
|
|
|
|
Azerion Belgium kondigt de aanwerving aan van Thomas Broeckaert als Sales Manager. Tegelijkertijd werd Alison Vandenhende benoemd als Head of Adops & Publishing.
Lees meer
|
|
|
|
Magdalena Flick wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de markt in België, Nederland en Luxemburg. Tegelijkertijd wordt de Nederlandse Country Manager Nick Kalse gepromoveerd tot Head of Sales Benelux.
Lees meer
|
|
|
|
VRT en Var organiseerden deze maand De Warmste Pitch voor creatieve bureaus. De jury, onder leiding van Guillaume Van der Stighelen, bekroont darwin met hun campagne voor Doof Vlaanderen, terwijl mortierbrigade zilver behaalt voor Pink Ribbon.
Lees meer
|
|
|
|
De komende 4 jaar is communicatiebureau RCA, samen met partner PH 410, verantwoordelijk voor de mediaplanning en de coördinatie en aankoop van rekruteringscommunicatie van de Stad Antwerpen.
Lees meer
|
|
|
|
Ongeveer een jaar na de publicatie van een groot onderzoek naar de effectiviteit van televisie, pakt het Syndicat National de la Publicité Télévisée (SNPTV) opnieuw uit met een flinke dosis econometrie. Televisiereclame komt als winnaar uit de bus.
Lees meer
|
|
|
|
De huidige inventaris van DPG Media wordt op dit moment gekenmerkt door een ouder kijkersprofiel. Met de toevoeging van de kanalen MTV, Comedy Central, Discovery Channel en TLC wil de regie ook meer jongere kijkers bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
In samenwerking met PUB Magazine brengt Auxipress een widget uit met informatie rond mobiliteit. In deze editie vindt u een vergelijking tussen zachte mobiliteit en de autosector.
Lees meer
|
|
|
|
Het overlegcomité nam nieuwe beslissingen en die hebben ook een sterke impact op de cultuur- en eventsector. Ze vragen dan ook met aandrang om de gesprekken te intensifiëren en samen een gestructureerd plan te ontwikkelen op lange termijn.
Lees meer
|
|
|
|
CEO's staan centraal tijdens de komende editie van de Belgian Communication Summit, de jaarlijkse meeting voor communicatieprofessionals door C². Dit jaar zal de avond worden gelivestreamd vanuit de Proximus Lounge.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
26 oktober 2020 | 13:00 - 15:00
|
27 oktober 2020 | 09:00 - 17:00
|
27 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
28 oktober 2020 | 09:00 - 30 oktober 2020 | 16:30
|
28 oktober 2020 | 17:00 - 18:00
|
29 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
29 oktober 2020 | 10:00 - 18:30
|
29 oktober 2020 | 13:30 - 14:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.678 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 631
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.665
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|