Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten onder andere tarieven, kalenders en contactgegevens. Regies en uitgevers kunnen hun media en reclameproducten gratis laten opnemen.
In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van de afgelopen week.
Deze week vindt Orbit by PUB plaats, de conferentie over duurzame marketing en communicatie die donderdag zijn apotheose kent met een live-uitzending vanuit de White Cinema.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/10/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JCDecaux UK presenteert het boek “P² + C = 5” van Justin Gibbons. Het onderstreept de rol van aandacht, vertrouwen en creativiteit, die de nodige balans vinden tussen merkondersteuning en activering.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische broadcasters SBS Belgium, DPG Media, IP Belgium en RMB zetten samen met de telecomoperatoren Telenet en Proximus in op de standaardisatie van addressable TV advertising en willen deze reclametechnologie nationaal verder uitrollen.
Lees meer
|
|
|
|
Nadat RMB ruim een jaar geleden zijn video-targetingaanbod 'Catch Me' lanceerde, zet de regie nu een stap verder met 'Catch Me Better' en 'Catch Me More': twee nieuwe kansen voor adverteerders om hun favoriete doelgroep te bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
BBC First is terug te vinden op het Telenet EPG-nummer 25. De zender is sinds 2015 in België beschikbaar en alle programma's zijn in het Nederlands ondertiteld. BBC First staat vooral bekend om z’n populaire dramareeksen en psychologische premières.
Lees meer
|
|
|
|
Elke zwangere vrouw wil weten waar ze zich aan mag verwachten tijdens haar zwangerschap. Daarom lanceerde Minimi.be onlangs een gedetailleerde zwangerschapskalender. Per week kan je lezen welke veranderingen er plaatsvinden bij zowel mama als baby.
Lees meer
|
|
|
|
Het mediaplatform Teads kondigt enkele innovaties aan. Zo is er de lancering van Teads Conversions, een nieuwe performance-gerichte oplossing die conversies moet genereren op locatie.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Advertising verwelkomt drie jonge talenten. Virginie Claes en Delphine Beckers worden aangesteld als Agencies Market Account Executive en Roméo de Bellefroid als Business Management Executive.
Lees meer
|
|
|
|
Nicholas Lataire, huidig adjunct-directeur en hoofdredacteur van VTM NIEUWS, wordt de nieuwe directeur van News City bij DPG Media. Hij volgt Paul Daenen op die eind dit jaar met pensioen gaat.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by Magazine Media] Het vraagt vele schakels om een magazine uit te geven: journalisten, grafici, commerciële profielen, marketeers, enzovoort. Jan Bamelis (Director van Roularta HealthCare) vertelt over zijn rol in het raderwerk.
Lees meer
|
|
|
|
De derde editite van Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, staat helemaal in het teken van transparantie. Orbit by PUB start op maandag 19 oktober en wordt afgesloten met een live-uitzending op 22 oktober.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Doordat het veldwerk onderbroken werd door de coronacrisis, is de persstudie van het CIM een buitengewone editie geworden. Nochtans vond er een grote innovatie plaats met de fusie van de CIM Pers currency en de CIM Internet currency.
Lees meer
|
|
|
|
In een markt die erg onder druk staat, kan Roularta mooie CIM-cijfers voorleggen. Met "het grootste weekblad, het grootste maandblad en de grootste groeier" is er volgens de uitgever dan ook veel vertrouwen in de gevolgde strategische koers.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers. Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media bereikt 7 op de 10 Vlamingen met zijn merken online en via print. HLN breekt zijn eigen record als grootste Belgische nieuwsmerk, terwijl De Morgen vooral online scoort. Dag Allemaal blijft het grootste weekblad van het land.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens de nieuwe cijfers is Metro de krant met het grootste totaal bereik met 2.921.100 lezers. De lezer is gemiddeld 42 jaar oud, wat van Metro nog steeds de jongste krant van het land maakt.
Lees meer
|
|
|
|
MAGnify vindt dit jaar noodgedwongen online plaats. Ontdek de presentaties van Bruno Liesse (Polaris) en Bernard Cools (Space), van Deniz Sariyildiz (Kantar Belgium) en van Roger Verdurmen (DPG Media Netherlands).
Lees meer
|
|
|
|
De Belgian Association of Marketing kondigt aan dat er dit jaar 139 cases zijn ingestuurd voor de IAB MIXX Awards. Daarvan zijn er 103 unieke cases. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de awardceremonie op 25 november.
Lees meer
|
|
|
|
|
Volgend op de wijzigingen in het managementteam van dentsu international, vinden nu ook belangrijke interne promoties plaats. Deze zijn weggelegd voor Isabelle Rotsaert, Chenling Zhang, Laurent Massart, Matthieu Coulange en Geoffrey Moulart.
Lees meer
|
|
|
|
The Oval Office ontpopt zich tot een volwaardig creatief communicatiebureau, met een heel eigen visie: ‘Experience Driven Communication’. Om deze stap kracht bij te zetten worden de strategische en creatieve teams uitgebreid.
Lees meer
|
|
|
|
“A Million More” toont dat de uitvinding van de gordel vroeger veel stof deed opwaaien, maar wel al 1 miljoen levens heeft gered en dat de verdere innovaties van Volvo (Speed Cap en Driving Facing Camera) er nog 1 miljoen gaan redden.
Lees meer
|
|
|
|
De agentschappen van GroupM (Maxus, Mediacom, Mindshare en Wavemaker) ondervroegen 8.000 tieners in 18 verschillende landen. De studie, onder het merk Live Panel, geeft een gedetailleerd inzicht in de leefwereld van deze heel specifieke doelgroep.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 januari start een stoelendans bij de televisieregies, wanneer verschillende zenders van portefeuille veranderen. Dat geldt meer bepaald voor het kinderaanbod, waar de Disney-zenders zullen overstappen van DPG Media naar Transfer.
Lees meer
|
|
|
|
'Signalling success' titelt de recentste studie van Thinkbox, het Britse promotieorgaan voor commerciële televisie. Hierin wordt gesteld dat de kostprijs en de omvang van een reclamecampagne een impact hebben op de attributen van het merk.
Lees meer
|
|
|
|
Uit een onderzoek van Profacts, dat mensen een uur lang liet kijken naar VTM GO of YouTube, blijkt dat videocontent en -advertenties meer aandacht krijgen op VTM GO dan op YouTube. Ook op het vlak van ad acceptance scoort VTM GO beter.
Lees meer
|
|
|
|
De European Advertising Standards Alliance (EASA) en het Communicatie Centrum / de Jury voor Ethische Praktijken (JEP) verwelkomen Google als eerste "digital pure player" lid en partner van het netwerk voor reclamezelfregulering.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
19 oktober 2020 - 22 oktober 2020
|
20 oktober 2020 | 10:00 - 11:00
|
20 oktober 2020 | 16:00 - 16:30
|
22 oktober 2020 | 08:30 - 09:30
|
22 oktober 2020 | 12:30 - 18:00
|
22 oktober 2020 | 12:30 - 13:15
|
26 oktober 2020 | 13:00 - 15:00
|
27 oktober 2020 | 09:00 - 17:00
|
27 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
28 oktober 2020 | 09:00 - 30 oktober 2020 | 16:30
|
28 oktober 2020 | 17:00 - 18:00
|
29 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
29 oktober 2020 | 13:30 - 14:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.678 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 631
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.665
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|