MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten onder andere tarieven, kalenders en contactgegevens. Regies en uitgevers kunnen hun media en reclameproducten gratis laten opnemen.

In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van de afgelopen week.

Deze week vindt Orbit by PUB plaats, de conferentie over duurzame marketing en communicatie die donderdag zijn apotheose kent met een live-uitzending vanuit de White Cinema.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/10/2020
 
 

Webinar van JCDecaux met auteur Justin Gibbons over zijn boek “P² + C = 5”

JCDecaux UK presenteert het boek “P² + C = 5” van Justin Gibbons. Het onderstreept de rol van aandacht, vertrouwen en creativiteit, die de nodige balans vinden tussen merkondersteuning en activering.

Lees meer
 

TV-zenders en telecomoperatoren zorgen samen voor standaardisatie van addressable TV advertising

De Belgische broadcasters SBS Belgium, DPG Media, IP Belgium en RMB zetten samen met de telecomoperatoren Telenet en Proximus in op de standaardisatie van addressable TV advertising en willen deze reclametechnologie nationaal verder uitrollen.

Lees meer
 

Twee nieuwe targetingaanbiedingen vullen basisformule Catch Me van RMB aan

Nadat RMB ruim een jaar geleden zijn video-targetingaanbod 'Catch Me' lanceerde, zet de regie nu een stap verder met 'Catch Me Better' en 'Catch Me More': twee nieuwe kansen voor adverteerders om hun favoriete doelgroep te bereiken.

Lees meer
 

SBS verzorgt vanaf 1 november de regie voor België van het Britse dramakanaal BBC First

BBC First is terug te vinden op het Telenet EPG-nummer 25. De zender is sinds 2015 in België beschikbaar en alle programma's zijn in het Nederlands ondertiteld. BBC First staat vooral bekend om z’n populaire dramareeksen en psychologische premières.

Lees meer
 

Minimi.be heeft nu ook een zwangerschapskalender

Elke zwangere vrouw wil weten waar ze zich aan mag verwachten tijdens haar zwangerschap. Daarom lanceerde Minimi.be onlangs een gedetailleerde zwangerschapskalender. Per week kan je lezen welke veranderingen er plaatsvinden bij zowel mama als baby.

Lees meer
 

Teads lanceert een serie nieuwe producten tijdens de ‘Teads Partner Day’

Het mediaplatform Teads kondigt enkele innovaties aan. Zo is er de lancering van Teads Conversions, een nieuwe performance-gerichte oplossing die conversies moet genereren op locatie.

Lees meer
 

Drie jonge talenten versterken IPM Advertising

IPM Advertising verwelkomt drie jonge talenten. Virginie Claes en Delphine Beckers worden aangesteld als Agencies Market Account Executive en Roméo de Bellefroid als Business Management Executive.

Lees meer
 

Nicholas Lataire volgt Paul Daenen op als directeur News City bij DPG Media 

Nicholas Lataire, huidig adjunct-directeur en hoofdredacteur van VTM NIEUWS, wordt de nieuwe directeur van News City bij DPG Media. Hij volgt Paul Daenen op die eind dit jaar met pensioen gaat.

Lees meer
 

Jan Bamelis (Roularta HealthCare): “Om diversificatie te doen slagen, is elke schakel in de organisatie even belangrijk”

[Provided by Magazine Media] Het vraagt vele schakels om een magazine uit te geven: journalisten, grafici, commerciële profielen, marketeers, enzovoort. Jan Bamelis (Director van Roularta HealthCare) vertelt over zijn rol in het raderwerk.

Lees meer
 

Laatste kans op reisje rond de Orbit

De derde editite van Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, staat helemaal in het teken van transparantie. Orbit by PUB start op maandag 19 oktober en wordt afgesloten met een live-uitzending op 22 oktober.

Lees meer
 

Het CIM publiceert een buitengewone editie 2020 van de pers- en cinemabereiksstudie

Doordat het veldwerk onderbroken werd door de coronacrisis, is de persstudie van het CIM een buitengewone editie geworden. Nochtans vond er een grote innovatie plaats met de fusie van de CIM Pers currency en de CIM Internet currency.

Lees meer
 

CIM Persstudie: Analyse Roularta

In een markt die erg onder druk staat, kan Roularta mooie CIM-cijfers voorleggen. Met "het grootste weekblad, het grootste maandblad en de grootste groeier" is er volgens de uitgever dan ook veel vertrouwen in de gevolgde strategische koers.

Lees meer
 

CIM Persstudie: Analyse Mediahuis

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers. Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen.

Lees meer
 

CIM Persstudie: Analyse DPG Media

DPG Media bereikt 7 op de 10 Vlamingen met zijn merken online en via print. HLN breekt zijn eigen record als grootste Belgische nieuwsmerk, terwijl De Morgen vooral online scoort. Dag Allemaal blijft het grootste weekblad van het land.

Lees meer
 

CIM Persstudie: Analyse Metro

Volgens de nieuwe cijfers is Metro de krant met het grootste totaal bereik met 2.921.100 lezers. De lezer is gemiddeld 42 jaar oud, wat van Metro nog steeds de jongste krant van het land maakt.

Lees meer
 

MAGnify 2020 met presentaties van Bruno Liesse, Bernard Cools, Deniz Sariyildiz en Roger Verdurmen

MAGnify vindt dit jaar noodgedwongen online plaats. Ontdek de presentaties van Bruno Liesse (Polaris) en Bernard Cools (Space), van Deniz Sariyildiz (Kantar Belgium) en van Roger Verdurmen (DPG Media Netherlands).

Lees meer
 

139 cases ingestuurd voor de IAB MIXX Awards

De Belgian Association of Marketing kondigt aan dat er dit jaar 139 cases zijn ingestuurd voor de IAB MIXX Awards. Daarvan zijn er 103 unieke cases. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de awardceremonie op 25 november.

Lees meer
 

Belangrijke interne promoties bij dentsu

Volgend op de wijzigingen in het managementteam van dentsu international, vinden nu ook belangrijke interne promoties plaats. Deze zijn weggelegd voor Isabelle Rotsaert, Chenling Zhang, Laurent Massart, Matthieu Coulange en Geoffrey Moulart.

Lees meer
 

The Oval Office wordt een volwaardig creatief communicatiebureau dat belevingen centraal stelt in campagnes: ‘Experience Driven Communication’

The Oval Office ontpopt zich tot een volwaardig creatief communicatiebureau, met een heel eigen visie: ‘Experience Driven Communication’. Om deze stap kracht bij te zetten worden de strategische en creatieve teams uitgebreid.

Lees meer
 

Mindshare, FamousGrey en Volvo werken samen voor “A Million More”

“A Million More” toont dat de uitvinding van de gordel vroeger veel stof deed opwaaien, maar wel al 1 miljoen levens heeft gered en dat de verdere innovaties van Volvo (Speed Cap en Driving Facing Camera) er nog 1 miljoen gaan redden.

Lees meer
 

Grootschalig tieneronderzoek van GroupM geeft duidelijke inzichten in de consument van morgen

De agentschappen van GroupM (Maxus, Mediacom, Mindshare en Wavemaker) ondervroegen 8.000 tieners in 18 verschillende landen. De studie, onder het merk Live Panel, geeft een gedetailleerd inzicht in de leefwereld van deze heel specifieke doelgroep.

Lees meer
 

Seen from Space: Er beweegt wat bij het televisieaanbod voor kinderen

Op 1 januari start een stoelendans bij de televisieregies, wanneer verschillende zenders van portefeuille veranderen. Dat geldt meer bepaald voor het kinderaanbod, waar de Disney-zenders zullen overstappen van DPG Media naar Transfer.

Lees meer
 

Seen from Space: Mediaperceptie als signaal

'Signalling success' titelt de recentste studie van Thinkbox, het Britse promotieorgaan voor commerciële televisie. Hierin wordt gesteld dat de kostprijs en de omvang van een reclamecampagne een impact hebben op de attributen van het merk.

Lees meer
 

VTM GO wint strijd om aandacht van YouTube

Uit een onderzoek van Profacts, dat mensen een uur lang liet kijken naar VTM GO of YouTube, blijkt dat videocontent en -advertenties meer aandacht krijgen op VTM GO dan op YouTube. Ook op het vlak van ad acceptance scoort VTM GO beter.

Lees meer
 

Google wordt een partner van het Communicatie Centrum en de JEP

De European Advertising Standards Alliance (EASA) en het Communicatie Centrum / de Jury voor Ethische Praktijken (JEP) verwelkomen Google als eerste "digital pure player" lid en partner van het netwerk voor reclamezelfregulering.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Orbit by PUB 2020: Combinatie van digital en live
19 oktober 2020 - 22 oktober 2020
Kantar Talks: Optimizing the Return on Media Investments (Webinar)
20 oktober 2020 | 10:00 - 11:00
BAM Boekvoorstelling: Dit is Content Marketing (Online)
20 oktober 2020 | 16:00 - 16:30
UBA Book It: The Offer You Can’t Refuse (Online)
22 oktober 2020 | 08:30 - 09:30
Data & Marketing Automation Summit
22 oktober 2020 | 12:30 - 18:00
BAM LEG Webinar: Bart Van den Brande en An Haenen
22 oktober 2020 | 12:30 - 13:15
Persacademie: Smartphone & fotografie
26 oktober 2020 | 13:00 - 15:00
BeGeo (Online)
27 oktober 2020 | 09:00 - 17:00
CommPass Masterclass Online: Methodologische challenges in (media) research
27 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
Digital Transformation Day (Online)
28 oktober 2020 | 09:00 - 30 oktober 2020 | 16:30
Beltug’s Virtual VIP: Kris Vervaet (DPG Media)
28 oktober 2020 | 17:00 - 18:00
CommPass Starters Kit: Who is Who?
29 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
UBA Book It: Balancez vos ondes positives (Online)
29 oktober 2020 | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.678 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 631
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.169
  • digitaal: 1.665
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.