Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar informatie over Belgische en Luxemburgse media? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten onder andere tarieven, kalenders en contactgegevens. Regies en uitgevers kunnen hun media en reclameproducten gratis laten opnemen.
In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het medianieuws van de afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
12/10/2020
|
|
|
|
|
|
Betaalabonnementen in de audiovisuele wereld: hoe zit dat? MediaNet Vlaanderen vroeg het aan academici en professionelen in het veld, en wij volgden mee. Onze oren hoorden vooral “kleine markt”, “samenwerking”, en zelfs een kritische “verversgraad”.
Lees meer
|
|
|
|
Jeroen Bronselaer, Senior Vice President Residentiële Marketing bij Telenet, wordt op 1 november aangesteld als nieuwe CEO van SBS. Hij volgt Peter Quaghebeur op die de overstap maakt naar Mediafin.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe Wilfried verschijnt elk kwartaal op 10.000 exemplaren, telt 96 bladzijden en is vanaf 15 oktober te koop in alle krantenwinkels. Het wordt uitgegeven door de coöperatie Wilfried en geleid door journalist Pascal Verbeken.
Lees meer
|
|
|
|
L’Avenir Advertising heeft zijn voornemen bevestigd om te stoppen met Proximag en over te gaan tot collectief ontslag. Het bedrijf is intussen begonnen met fase 1 van het Renault-plan.
Lees meer
|
|
|
|
De newsletter LeFac Info met 20.800 lezers biedt binnenkort advertentieruimte aan beheerd door Custom Regie. LeFac.com, actief in Europa, is de database voor de marketing- en communicatiesector en bevat gegevens over 16.509 functies in België.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams mediaminister Benjamin Dalle maakt meer dan 3 miljoen euro vrij uit het coronanoodfonds om lokale radio en regionale televisiezenders te steunen. De Vlaamse themazenders Ment, Dobbit en PlattelandsTV uiten felle kritiek op het initiatief.
Lees meer
|
|
|
|
Google moet met Franse media onderhandelen over de zogenaamde "naburige rechten" op nieuwsberichten waarvan de internetgigant fragmenten op zijn platform verspreidt. Dat heeft een rechter in beroep in Parijs bevestigd.
Lees meer
|
|
|
|
Le Soir-journalisten Amandine Cloot, Xavier Counasse en Louis Colart hebben de Citi Journalistic Excellence Award 2020 in de wacht gesleept voor een artikelenreeks over de legalisering van cannabis.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
MAGnify vindt dit jaar noodgedwongen online plaats. Ontdek de presentaties van Bruno Liesse (Polaris) en Bernard Cools (Space), van Deniz Sariyildiz (Kantar Belgium) en van Roger Verdurmen (DPG Media Netherlands).
Lees meer
|
|
|
|
BAM heeft het programma van het ‘Digital First’ BAM Marketing Congress bekendgemaakt. Van 28 november tot 4 december zullen maar liefst 80 sprekers het digitale podium betreden, waaronder heel wat bekende Belgische en internationale experts.
Lees meer
|
|
|
|
“We gaan een nieuw HR-tijdperk in na de crisis. Menselijk kapitaal is nog nooit zo belangrijk geweest. In een toekomstbestendig bedrijf gaan een cultuur van geluk, een stimulerende omgeving, motiverend leiderschap en transparantie hand in hand.”
Lees meer
|
|
|
|
Het Gentse De Facto Image Building gaat in zee met Proximus voor een nieuw employer branding traject. VPK koos voor hen om een nieuwe internationale rebranding strategisch uit te rollen en Actiris voor hun tweetalige rekruteringscommunicatie.
Lees meer
|
|
|
|
Een derde bevragingsgolf bij de Belgische eventsector legt opnieuw zware cijfers bloot. Ontslagen zijn voor heel wat bedrijven onvermijdelijk geweest en ook de omzet krimpt verder. Tegelijk laat de sector zich wel van zijn creatiefste kant zien.
Lees meer
|
|
|
|
In de nieuwe Red Paper van Ogilvy Social.Lab ligt de focus volledig op Generatie Z. Wie zijn ze? Wat motiveert hen? Hoe gebruiken ze media en kijken ze naar merken? Tijd om de motivaties, waarden en gedrag van deze generatie te begrijpen.
Lees meer
|
|
|
|
Space heeft een exclusieve en lokale studie uitgevoerd naar gedeclareerde aandacht, als eerste fase van een traject naar een betere kennis van de reclameaandacht.
Lees meer
|
|
|
|
VOD is aan een steile opmars bezig, maar hoe zit dat met audio streaming? Maakt die een vergelijkbare evolutie door? Uit de laatste 'crossmedia' CIM (TGM-CDJ) bleek dat meer dan de helft van de Belgische bevolking (16+) verklaart VOD te consumeren.
Lees meer
|
|
|
|
De Luxemburgse bereikstudie is verschenen. Omdat het een klein land is, laat het Groothertogdom al zijn media meten via een unieke halfjaarlijkse enquête met een systeem van een mobiel gemiddelde.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
13 oktober 2020 | 09:00 - 10:10
|
13 oktober 2020 | 12:30 - 13:30
|
13 oktober 2020 | 15:30 - 16 oktober 2020 | 12:30
|
15 oktober 2020 | 12:00 - 13:30
|
19 oktober 2020 - 22 oktober 2020
|
22 oktober 2020 | 08:30 - 09:30
|
29 oktober 2020 | 09:00 - 12:30
|
22 oktober 2020 | 12:30 - 18:00
|
22 oktober 2020 | 12:30 - 13:15
|
26 november 2020 | 18:00 - 22:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.059
- vakpers: 628
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 510
- out-of-home: 1.177
- digitaal: 1.651
- radio/TV: 600
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|