MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u al het medianieuws van de afgelopen week.

Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze zoekmachine vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten informatie en inspiratie over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

28/09/2020

DPG met de D van data: DPG Media bouwt een “custom audience building platform” en geeft uitleg bij toekomststrategie

CEO Kris Vervaet en CCO Ben Jansen onthulden de verdere strategie van DPG Media: één die volop inzet op data. Met het DPG-dataplatform (in ontwikkeling) zullen gebruikers hun eigen segmenten kunnen creëren en die combineren met hun eigen data.

Lees meer
 

Disney Channels in regie bij Transfer vanaf januari 2021

Vanaf 1 januari 2021 zal de commercialisatie van de Disney Channels, in Vlaanderen en Wallonië, onder regie van Transfer vallen. Met deze strategische zet verzekert Transfer haar positie op de nationale kidsmarkt.

Lees meer
 

Grinta! Publicaties verwelkomt Cycling.be

Vanaf 2021 wordt Grinta! Publicaties, de uitgeverij achter fietsmagazine Grinta!, versterkt met een nieuwe titel: Cycling.be. “Met beide merken in dezelfde entiteit, bereiken we zowel de community van actieve fietsers als die van de wielersportfans.”

Lees meer
 

Sabato verschijnt 2 keer op het oblong-formaat

Sinds 29 augustus verschijnt het luxemagazine van De Tijd en L’Echo in een nieuwe lay-out en met een nieuw logo. Sabato pakt dit najaar ook uit met 2 exclusieve specials die op het oblong-formaat zullen verschijnen.

Lees meer
 

DPG Media breidt partnership met ViacomCBS Benelux uit en verzorgt nu ook de regie voor MTV, MTV.be, MTV Play en Comedy Central

Het partnership tussen ViacomCBS Networks International Benelux en DPG Media wordt vanaf 1 januari 2021 uitgebreid. Naast de samenwerking rond de kids-zenders Nickelodeon en Nick Jr. worden nu ook MTV, MTV.be, MTV Play en Comedy Central toegevoegd.

Lees meer
 

DPG Media en Discovery Benelux breiden strategisch partnership uit met twee nieuwe zenders: Eurosport en ID

Afgelopen zomer raakte bekend dat DPG Media de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC op zich zal nemen. Vanaf januari worden twee nieuwe zenders toegevoegd aan dit partnership: Eurosport en ID (Investigation Discovery).

Lees meer
 

Mediahuis en Vanbreda Risk & Benefits willen samen verzekeringen verkopen

Mediahuis heeft plannen om in de verkoop van verzekeringen te stappen. De uitgever heeft de intentie om daarvoor een samenwerking aan te gaan met Vanbreda Risk & Benefits. 

Lees meer
 

Communicatiebureau Tipik en RTBF leven voortaan respectvol samen

De RTBF kondigde recent de fusie aan van La Deux en Pure tot Tipik, een nieuw merk waarvan de naam verbazing opwekte bij het gelijknamige communicatiebureau. Beide partijen bereikten nu een akkoord over het gebruik van de naam. Hallo sp.a en Vooruit?

Lees meer
 

Lijncom versterkt zich met Matthias van Hassel en Matthias Struyvelt

Lijncom breidt uit en werft twee nieuwe medewerkers aan. Matthias van Hassel wordt aangesteld als Account Manager Limburg, Matthias Struyvelt zal de functie van Operations Coordinator bekleden.

Lees meer
 

Nieuw Executive Committee van BAM gaat verder op het ingeslagen pad van Meaningful Marketing

De Raad van Bestuur van BAM heeft de leden van het Executive Committee gekozen. Koen Van Impe werd herverkozen als voorzitter, Annie Courbet en Hanan Challouki als vice-voorzitters en Burt Riské als penningmeester.

Lees meer
 

Het Communicatie Centrum verwelkomt Ann Hoerée

Ann Hoerée gaat aan de slag bij het Communicatie Centrum (voorheen de Raad voor de Reclame). In nauwe samenwerking met het directiecomité zal ze Sandrine Sepul, directrice van de vereniging, ondersteunen op marketingvlak.

Lees meer
 

Vlaamse nieuwsmedia mee in het verweer tegen Apple 

Een groep van 13 appuitgevers heeft de Coalition for App Fairness gelanceerd om de praktijken van appwinkels aan te klagen. Bij de groep zitten ook Vlaamse uitgevers en vooral Apple moet het ontgelden.

Lees meer
 

De Belgian Communication Summit op 24 november zal dan toch online plaatsvinden

Nadat de Belgian Communication Summit eerder aankondigde dat het zich aan een fysieke happening zou wagen op 24 november, heeft organisator C² nu toch besloten het event online te laten verlopen via livestream uit veiligheidsoverwegingen.

Lees meer
 

Orbit by PUB: Combinatie van digital en live (vanuit de White Cinema)

Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, staat helemaal in het teken van transparantie. De week wordt afgesloten met een live conferentie op 22 oktober in White Cinema die ook te volgen zal zijn via een livestream.

Lees meer
 

Gratis webinar: Trustmedia wil adverteerders voorbereiden op een wereld zonder third-party cookies

Google kondigde aan dat vanaf 2022 tracking cookies (third-party cookies) verdwijnen op Chrome. Op maandag 5 oktober (FR) en dinsdag 6 oktober (NL) organiseert Mediafin het gratis webinar “Data? Maak u klaar voor 2022”.

Lees meer
 

Postgraduaat Content Marketing: start van een nieuwe sessie

Na een succesvolle eerste editie organiseert AP Hogeschool Antwerpen ook in het komende academiejaar het postgraduaat Content Marketing. Het is de eerste en enige officiële content marketingopleiding in België.

Lees meer
 

De ‘Paper Reach Survey’, de nieuwe referentiemeting van In-Home Advertising

Uit de eerste cijfers van de 'Paper Reach Survey' blijkt dat de Belgen veel belang stellen in de inhoud van hun brievenbus. 80% zegt benieuwd te zijn naar wat erin zit en 70% beschouwt dat “postmoment” als een fijn moment.

Lees meer
 

TNS Ilres en Kantar tonen het bereik van Luxemburgse media

Het TNS Ilres Plurimedia-onderzoek toont de bereikcijfers van pers, radio, televisie en internet in het Groothertogdom Luxemburg. De tweede golf 2020 van het onderzoek is nu klaar.

Lees meer
 

Seen from Space: Growing VOD

Video on demand (VOD) heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. De vraag is of de komst van nieuwe spelers zoals Streamz en Disney+ ten koste zal gaan van hun directe concurrenten of van klassieke televisie.

Lees meer
 

Seen from Space: À la carte, omdat de menu’s niet volstaan

Nu er langs alle kanten nieuwe streamingspelers opduiken, blikken we even terug op een van de nieuwigheden in de TGM-CDJ studie (Target Group Monitor - Consumer Decision Journey) die het CIM publiceerde onder de generieke benaming 'cross media'.

Lees meer
 

Televisie als redder in nood voor ouders met jonge kinderen

Televisie is een redder in nood voor Belgische ouders. Dat blijkt uit onderzoek bij 1.000 willekeurig geselecteerde ouders met kinderen tot 6 jaar van onderzoeksbureau iVOX in opdracht van BabyTV.

Lees meer
 

UBA wil aandeel van ‘digital’ in het totale mediabudget in kaart brengen

Hoe groot is het aandeel van ‘digital’ in het totale mediabudget in België? Om hier een zicht op te krijgen, voert UBA een grootschalig marktonderzoek bij een tiental grote adverteerders.

Lees meer
 

Kachen verkozen tot Media of the Year door We’re Smart

De We’re Smart Green Guide, een referentie in de culinaire wereld van groenten, gaf Kachen de titel van Media of the Year. Kachen is Luxemburgs drietalig culinair lifestylemagazine uitgegeven door Luxe Taste & Style.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Employee Communication Days
28 september 2020 | 09:00 - 2 oktober 2020 | 13:00
CommPass Masterclass Online: Voice
29 september 2020 | 09:00 - 12:30
MAGnify
1 oktober 2020 - 15 oktober 2020
Digital Transformation Summit
1 oktober 2020 | 13:30 - 18:00
UBA Marketing & Esports Discovery Days (Online)
1 oktober 2020 | 13:45 - 8 oktober 2020 | 12:30
FAM 30′ Apero Session with Zehra Sayin
1 oktober 2020 | 20:00 - 20:30
BAM & CUBE: Launch Event
6 oktober 2020 | 12:00 - 13:00
UBA Book It: De Duurzame Belg (Online)
8 oktober 2020 | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.664 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 628
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.177
  • digitaal: 1.651
  • radio/TV: 600
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.